20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884250 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3180 på: 05. Aug. 2012, 04:12 »
Du må slutte å forduge japser og koraenere stig!!! Det er jeg som vet hvordan det skal gjøres!! Booka meg en spillefim på fylla i dag bare vent og se den blir awesome!!!

:ler:

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3181 på: 05. Aug. 2012, 10:20 »
http://www.imdb.com/title/tt0010323/

Das Cabinet des Dr. Caligari - Ganske creepy for å vere så gammal. Eg kan godt tenkje meg at denne filmen har vore veldig innflytelsesrik. Brilliant historie.  10/10.

Spoiler (hover to show)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3182 på: 05. Aug. 2012, 12:48 »
Tveit ass, fnis. :ler:

Ahhh! Das Cabinet des Dr. Caligari er så jævlig fantastisk. Tysk 1920-talls horror er generelt helt fantastisk. Gleder meg jævlig hardt til og få sett Der Muede Tod, The Haunted Castle, The Hands of Orlac, Waxworks, The Student of Prague og Alraune (igjen). Sett et par av de før, men det er på tide å se de igjen. Regner med at alle (fremdeles) er helt hinsides bra siden de er tysk 20-talls horror.

Må få satt meg inn i tysk 30-talls horror au. Tales of the Uncanny, The Student of Prague (en annen enn 20-talls versjonen) og Death and the Maiden må helt klart ses. Regner med at de er rimelig fantastiske, alle som en.

Merkelig nok "døde" den tyske horroren helt og det kom vel bare et par småkjente filmer på 40- og 50-tallet. SYnes dette er veldig rart.

Ser du det, Tveit, jeg forduger (knis) tysk film au. Høhøh!
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3183 på: 05. Aug. 2012, 14:29 »
The Intouchables

http://www.imdb.com/title/tt1675434/

Fy faen, for en bra film. Hørt mye positivt om denne, men trodde ikke den skulle være så bra.

After he becomes a quadriplegic from a paragliding accident, an aristocrat hires a young man from the projects to be his caretaker.

Simpel nok plott, men de har fått det veldig bra til.

ANBEFALES!!!

Så den nå - for en fantastisk fin film! :D

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3184 på: 05. Aug. 2012, 17:27 »
The Intouchables

http://www.imdb.com/title/tt1675434/

Fy faen, for en bra film. Hørt mye positivt om denne, men trodde ikke den skulle være så bra.

After he becomes a quadriplegic from a paragliding accident, an aristocrat hires a young man from the projects to be his caretaker.

Simpel nok plott, men de har fått det veldig bra til.

ANBEFALES!!!

Så den nå - for en fantastisk fin film! :D

Fantastisk film =)

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3185 på: 05. Aug. 2012, 20:36 »
Bride of Frankenstein - Enda betre enn den første filmen om du spør meg! Boris Karloff er fantastisk som monsteret.  10/10
for a logical solution!

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3186 på: 05. Aug. 2012, 22:06 »
Casa de mi Padre med Will Ferrell. Vet ikke hva eg skal si...filmen var ikke som jeg trodde den skulle være. Jeg tror folk må se den selv.

http://www.imdb.com/title/tt1702425/

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3187 på: 05. Aug. 2012, 22:46 »
Cashback - Meget god film. Det finnes to versjoner av denne, en kortfilm på 18 minutter, og en på 102 minutter. Vi så den lange, og likte den veldig godt. En del herlige karakterer, god humor og en bra historie. Jepp, jepp!

Så den nettopp selv og likte den veldig godt.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3188 på: 06. Aug. 2012, 00:55 »
Profondo Rosso - 70-talls Giallo-horror/psykologisk thriller av Dario Argento, soundtrack av Goblin og obligatorisk dubbing. Faen, denne er så jævlig bra! Topp-5 Giallo, lett!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3189 på: 07. Aug. 2012, 12:43 »
Un prophète - Franks krimdrama fra 09 som har blitt skrytt opp i skyene av både media og andre folk som har sett den, og det med god grunn. Hvilken film, dere! Historien er intet mindre enn gull, og Jacques Audiard har gjort sånn ca. alt perfekt. Filmkunst, og en moderne klassiker.

Spoiler (hover to show)

Chronicle - En orginal og frisk take på superheltsjangeren, men jeg er greier ikke å bestemme meg for om den var ganske bra eller ganske dårlig. Merkelig...
« Siste redigering: 07. Aug. 2012, 15:56 av boris. »
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3190 på: 07. Aug. 2012, 21:38 »
Går god for Un prophète. Fantastisk film. Anbefalar alle å sjå den.
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3191 på: 07. Aug. 2012, 21:53 »
Oh yes! Blir bare mer og mer imponert over fransk film jo mer jeg ser. GLeder meg til og få satt meg enda mer inn i fransk film. Garantert mye gull å plukke opp der.
Nei.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
« Svar #3192 på: 08. Aug. 2012, 04:18 »
Un prophète er jævla herlig. Alle bør se den, rett og slett.
Søte, søte blekkspruter.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3193 på: 08. Aug. 2012, 14:16 »
Gleder meg som faen til The Last Stand med Arnold Schwarzenegger. Jee-woon Kim står bak kremfilmer som I Saw the Devil, The Good, the Bad, the Weird, A Bittersweet Life, A Tale of Two Sisters og The Quiet Family, og jeg ser ikke for meg at han ikke fortsetter den fantastiske trenden med nok en kremfilm, til tross for at det er han første ikke-Sør-Koreanske film. Tror det blir helt jævlig fett!

Nei.

GMC

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3194 på: 08. Aug. 2012, 20:40 »
Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring

http://www.imdb.com/title/tt0374546/

In a tranquil and timeless setting of a temple floating atop a man-made lake in a forest, surrounded by mountain spires that cut the monastery off from worldly concerns, an old monk teaches his young disciple the wisdom of Buddha over the many seasons of their lives.

240/250 IMDb listen.

Likte filmen godt. Vet egentlig ikke hva mer eg skal si  ???
« Siste redigering: 08. Aug. 2012, 20:53 av GMC »