20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884265 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3000 på: 12. Juni 2012, 14:21 »
Intellestling.
Søte, søte blekkspruter.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3001 på: 12. Juni 2012, 17:13 »
The Intouchables

http://www.imdb.com/title/tt1675434/

Fy faen, for en bra film. Hørt mye positivt om denne, men trodde ikke den skulle være så bra.

After he becomes a quadriplegic from a paragliding accident, an aristocrat hires a young man from the projects to be his caretaker.

Simpel nok plott, men de har fått det veldig bra til.

ANBEFALES!!!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3002 på: 14. Juni 2012, 13:39 »
Shivers - Shivers er orginaltitelen, men både They Came from Within og Orgy of the Blood Parasites låtere fetere. Skjønner ikke hvorfor Cronenberg gikk for Shivers. Uansett, jævlig fet film! Kultklassiker som faen!

Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3003 på: 16. Juni 2012, 12:22 »
Grave of the fireflies - Utvilsomt ein av tidenes beste filmar. Får frysningar kvar gong eg ser den. Kan få ein vaksen mann til å grine. Hjerteskjærande saker.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3004 på: 16. Juni 2012, 13:05 »
Grave of the Fireflies er latterlig bra. Helt suveren, men det trenger man ikke å se filmen for å vite. Studio Ghibli er utelukkende kvalitet, men jeg liker uten tvil fantasifilmene bedre enn slie of life-filmene, til tross for at sistnevnte også er fantastiske.

Drive - Badass! Jævlig kul film som toppes av et dritfett soundtrack. Knall!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3005 på: 16. Juni 2012, 16:46 »
Female Convict Scorpion Jailhouse 41 - Latterlig fet film, og like bra som den første. Women in prison-filmer blir ikke bedre enn Sasori-serien. Krem! Veldig teatralsk og surrealistisk, en god blanding av exploitation og art film. Regner med at Tarantino kremer i trusene så fort han hører ordene "Female Convict Scorpion".
Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3006 på: 17. Juni 2012, 13:48 »
Kjeder meg her, noen tips til filmer som ikke er tegnefilm og asiatisk??

Så 21 Jump Street her om dagen, lenge siden jeg har ledd så mye! Kongefilm =)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3007 på: 17. Juni 2012, 13:54 »
Fikk endelig sett The Deer Hunter igår. Hadde prøvd å se den før, men da fant jeg ut at den var for lang og at starten var for treig til at jeg orket å se den alene. Så fikk med meg en kompis som var i akkurat samme båt. Vi ble begge to veldig skuffet. Vi følte at filmen aldri kom helt i gang, fikk nesten ingen relasjoner til karakterene og det var mange lange kjedelige scener. Digg å endelig få sett den, men kommer aldri til å se den igjen.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3008 på: 17. Juni 2012, 14:39 »

Equilibrium

http://www.imdb.com/title/tt0238380/
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #3009 på: 17. Juni 2012, 14:45 »

Såg Project-X igår, det bringte frem litt latter, ellers kan eg anbefale Into The Wild, god film basert på ei sann historie.
Venter i spenning...

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3010 på: 17. Juni 2012, 14:53 »
Viy - Helvete, for en film! Den første horrorfilmen fra Sovjetunionen, og hvilken film det er. Mer eller mindre helt perfektt, og den har i tillegg noen av de absolutt feteste, om ikke de absolutt fetste effektene jeg har sett i film per dags dato, noe som er svært imponerende med tanke på at den er fra 67. Helt suverent! Et must for enhver person med god smak - med andre ord alle som liker horror fra 70-tallet og eldre.

Fant en grei beskrivelse på et annet forum:

Sitat
Noe av det beste innenfor gammel horror. Tenk Asbjørnsen og Moe blandet med Hammer og med urfete effekter tilsyneltende hovedsakelig inspirert av middelalderske tresnitt. Får Homer Simpsons baconansikt bare av å tenke på filmen.

Nei.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3011 på: 17. Juni 2012, 15:19 »

Såg Project-X igår, det bringte frem litt latter, ellers kan eg anbefale Into The Wild, god film basert på ei sann historie.

Har sett begge 2 faktisk. Likte Project-X :D

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3012 på: 17. Juni 2012, 15:25 »
er project X den filmen der de kjører tidenes big home party midt i et nabolag?

ærlig 10/10  :P

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3013 på: 17. Juni 2012, 15:38 »
Stemmer! Rå film :)

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3014 på: 17. Juni 2012, 16:51 »
Har akkurat sett project X, og kan ikke si jeg synes den var så fryktelig bra. Maks 6/10. Ideen er kul, men gjennomføringen er ikke helt på plass. Karakterene er veldig klisjé og de er kopiert rett ut av superbad. Spesielt han som spiller Costa er bare irriterende dårlig og overdrevet.
Allikevel sitter jeg og ønsker at jeg var på festen så det er jo åpenbart noe i filmen som funker. Jeg synes mockumentary-sjangeren funker bra i denne filmen, og det er ikke som i feks. cloverfield hvor du blir sjøsyk av å se på fordi det liksom skal være hjemmekamera.

Som sagt er idéen veldig god, og filmet hadde sånn sett stort potensiale til å bli en klassiker på linje med American Pie og superbad, men desverre er manuset mediokert og skuespillet for dårlig til å i det hele tatt bli nevnt i samme åndedrag.