20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 884139 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #3075 på: 08. Juli 2012, 23:25 »
Ingen av filmene når opp til de tre første i Childs Play-rekka, men det er sånn det blir når man absolutt skal melke kuas siste dråper.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3076 på: 09. Juli 2012, 18:01 »
Dette er sagt om den nye Batman-filmen:

"Best conclusion to a film I have seen since ?The Shawshank Redemption?. That?s all I can say.

And yes, there was a standing ovation at the end. Brilliant, brilliant film. Literally in the same league as ?The Godfather: Part II? in terms of story-telling and character. The real question is, what?s next for Mr. Nolan?"

Kjenner ikke til kilde, men om dette stemmer.... hnnngh!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3077 på: 09. Juli 2012, 22:46 »
Har aldri gleda meg så mye til en film som dette. Herrejesus!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3078 på: 09. Juli 2012, 22:46 »
The Driver - Quentin Tarantino mener at dette er en av tidenes kuleste filmer, og jeg sier meg enig i det. Ufattelig fet film om en mystisk mann som er en fantastisk "getaway driver". Han virker ensom, prater ikke veldig mye og er dritkul. Høres det kjent ut? Ja, jeg tenkte det. Jeg ser for meg at Nicolas Winding Refn så denne filmen femten ganger før han mekka Drive, og så den tretti ganger mens han drev å mekka Drive. Ser også for meg at James Sallis, mannen bak boken Drive er basert på, så denne filmen sytti ganger før og i mens han skrev Drive. Sykt mange likheter, men det visste vi jo. Walter Hill, mannen bak The Driver, så åpenbart på det franske mesterverket Le Samouraï en del først, for han lånte veldig mye fra den filmen. Men det er fett.
Uansett, The Driver er smultfet. Biljaktene er sinnsykt fete, og filmen er kald, rolig og meget dyster. Suveren!

Edit: Greit å legge til at The Driver er enda fetere enn Drive. Mye fetere, noe som sier en del da Drive er helt konge. Så om du liker Drive er det bare å sjekke ut The Driver.

Edit 2: Sitter å leser på nettet nå, og dette er jo en rimelig interessant quote om det ligger noe i det:
Sitat
Golsling's acting, VERY similar to Ryan O' Neal's, not surprising because I've read that Nicolas Winding Refn has shown the movie to Ryan and asked him to act like Ryan.

Og ja, det var veldig mye likheter i både karakter og skuespill.
« Siste redigering: 09. Juli 2012, 23:07 av boris. »
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3079 på: 10. Juli 2012, 08:21 »
Dette er sagt om den nye Batman-filmen:

"Best conclusion to a film I have seen since ?The Shawshank Redemption?. That?s all I can say.

And yes, there was a standing ovation at the end. Brilliant, brilliant film. Literally in the same league as ?The Godfather: Part II? in terms of story-telling and character. The real question is, what?s next for Mr. Nolan?"

Kjenner ikke til kilde, men om dette stemmer.... hnnngh!

Merkar at eg ikkje har hatt større forventningar til ein film sidan første Ringenes Herre-filmen. Eg såg den nyaste traileren til TDKR når eg var på kino for eit par veker sidan. Eg satt og skalv og teinkte på Batman gjennom heile Snow white and the huntsman. Det verte og mest sannsynleg slutten på ein av dei beste triologiane nokonsinne.

(Det eg fryktar er at filmselskapet vil ein gong i framtida øydeleggja litt av det Nolan no har bygd opp ved å laga fleire filmar eller i i verste fall laga ein Justice League film. Djiiiiiiises...Alt ein gjer for pengar. Får uansett håpa at det er desse 3 Batman-filmane som vil verte hugsa.)
« Siste redigering: 10. Juli 2012, 09:04 av lgrinde »

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3080 på: 10. Juli 2012, 10:38 »

http://www.imdb.com/title/tt1980209/

Mark Wahlberg har biffa seg opp til rolla der han spelar ein bodybuilder!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3081 på: 10. Juli 2012, 10:42 »
Fy faen. Bol eller? De er jo ganske liberale på det borti USA.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3082 på: 10. Juli 2012, 11:18 »

Eg vil tru at det kanskje er noko litt "ekstra" for å hjelpa til.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3083 på: 10. Juli 2012, 11:52 »
The Fifth Element - Har alltid hatt veldig sanse for denne filmen. Det visuelle er knall, historien og alt er veldig over the top og fet og den er morsom. Knallert.

Straw Dogs - Brutalt fet film. Når man ser denne er det vanskelig å tro at denne filmen er fra 1971. Sykt brutal og hard.
Nei.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3084 på: 10. Juli 2012, 20:00 »
Driver å ser noen filmer på nytt for å se om de er like bra som jeg husker de.

Hannibal Rising
Husker jeg var veldig sikker på å bli skuffet da jeg så denne første gang, men ble veldig positivt overrasket. Den var ikke så fet som jeg husket da jeg så den for ca 3 år siden, men den er ihvertfall bra for å være en prequel.

The Wackness
Ekstremt chill film med bra soundtrack. Anbefaler denne.

Shrek 2
Ser denne nå. Syns den er en verdig oppfølger til eneren. Liker veldig godt Shrekfilmene. Bra casting og soundtrack, og er underholdene for alle aldre.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3085 på: 10. Juli 2012, 23:49 »

Det skal seiast at Wahlberg alltid har vore godt trent og med eit knallhardt trening/kostregime så kan ein oppnå mykje. Gode gener spelar også inn. Eg synst han ser litt plus size ut i fysikken, er nok meir ein "bulk-fysikk". Men ein veit aldri i hollywood.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3086 på: 11. Juli 2012, 00:07 »
Death Wish - Klassiker og kultfilm. Charles Bronson er så sinnsykt hard, kul og jævlig fet. Filmen er max gull.

Holdt på å glemme det, men faen så fett med Jeff Goldblum. Sykt fet kis han og.
« Siste redigering: 11. Juli 2012, 00:11 av boris. »
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3087 på: 11. Juli 2012, 23:19 »
Viktig!

Det er en sånn ransfilm med noen som kler seg ut som nonner eller gamle nonner eller liknende?

Hvite og svarte masker...noen som kan si meg hvilken film det er? tenkt å se den i morgen kveld  :D

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3088 på: 11. Juli 2012, 23:25 »
Men mindre det er en av de ukjente filmene som til stadighet dukker opp her, tror jeg du mener The Town..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #3089 på: 11. Juli 2012, 23:27 »
Men mindre det er en av de ukjente filmene som til stadighet dukker opp her, tror jeg du mener The Town..

Legend! Var den! :)

har du sett den, og er den bra?