20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 42081 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #45 på: 01. Okt. 2008, 23:56 »
Har vel ikke sett så mange, men etter hva jeg har hørt fra andre er det visst ikke veldig bra. Støtter du Hareide siden du bare kommer med uenigheter i forhold til meg eller er det bare for diskusjonens skyld?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #46 på: 02. Okt. 2008, 00:00 »
Når det gjelder Helstad trodde jeg alle med litt fotballforståelse ville forstått at en kamp mot Island ikke er en kamp han ville passet å spille fra start. Det skjønte tydeligvis ikke Hareide. Men han er vanvittig god å ha i de riktige kampene.
I tillegg er han den norske spilleren som har scoret flest mål i TL, noe han også har fortsatt med etter overgangen fra Brann. Men om Helstad er den perfekte makker til Carew er jeg derimot litt usikker på.

At Tettey ikke er med tror jeg har med at det har vært fokusert mye på hans dårlige avslutninger. Når ikke Ola By klarer å overbevise Hareide om at han skal være med må det jo ha en årsak. Jeg TROR det kan ha med hans elendige uttellinger å gjøre? Noe annen "fornuftig" forklaring ser jeg ikke.

Eller er det sånn at Martin Andresen ble adoptert vekk etter fødselen og at han egentlig er sønnen til Karen Espelund og Sondre Kåfjord? Noe må det jo være siden han er så jævlig selvskrevet i troppen!

Vi taper uansett begge kampene (noe jeg skal sette en god del penger på). Og Hareide trekker seg deretter. Så kommer Trond Sollied inn (han har selv bekreftet at han ønsker jobben).
« Siste redigering: 02. Okt. 2008, 00:02 av Ulf »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 02. Okt. 2008, 01:30 »
Har vel ikke sett så mange, men etter hva jeg har hørt fra andre er det visst ikke veldig bra. Støtter du Hareide siden du bare kommer med uenigheter i forhold til meg eller er det bare for diskusjonens skyld?

Enig i det meste i innlegget ditt, det var bare med Braathen jeg stusset veldig på at du var så udelt negativ. Selv har jeg ikke sett han i et minutt siden han dro til Frankrike, og jeg lurte på hva du har fått med deg som ikke jeg har. De rapportene jeg har fått er nemlig veldig positive.

Sitat
I tillegg er han den norske spilleren som har scoret flest mål i TL, noe han også har fortsatt med etter overgangen fra Brann. Men om Helstad er den perfekte makker til Carew er jeg derimot litt usikker på.

Jeg tror Helstad og Carew kan være et bra makkerpar jeg, men Helstad skal ikke starte mot Island. Det sier seg selv når du f.eks har Iversen og Rushfeldt å velge mellom i stedet. Et lag som ligger lavt og i tillegg har en midtstopper som løper opp det som er av bakromsinitiativ nøytraliserer han ganske enkelt.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 02. Okt. 2008, 22:44 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=526824

Fatter ikkje koffer han ik er med
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 04. Okt. 2008, 16:49 »
Tarik erstatter Ivers i troppen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 05. Okt. 2008, 20:37 »
Per Ciljan Skjelbred skadet mot Lyn og mister begge landskampene. I tillegg måtte Moa hinke av banen mot Glimt. Tynnes ut i rekkene nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 05. Okt. 2008, 21:04 »
Om Tarik spiller istedet for Moa er vel det bare en forsterkning. Men at Per Ciljan måtte ut, DET er en stor svekkelse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 06. Okt. 2008, 18:43 »
Tettey ble tatt ut i går som erstatter for Ciljan. I dag trakk Martin Andresen seg fra troppen, egentlig en veldig god nyhet slik jeg ser det. Erstatter tas ut i kveld. Mitt tips er at det blir Eirik Bakke.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 06. Okt. 2008, 19:38 »
Tettey for Ciljan er en OK erstatning. Håper at Hareide har baller nok til å sette Tettey sentralt på midtbanen, og gi indreløperplassene til Strømstad/Grindheim og Winsnes.
Tarik bør være selvskreven i startoppstillingen. Med Ivers og Ciljan ute er jeg faktisk positiv til å bruke Braaten i den fremskutte midtbanerollen. Så fremt Hareide har tenkt å fortsette å spille 4-3-1-2. Den samme posisjonen kan også tildeles MGP. Gamst har uten tvil ferdighetene til å bekle en slik rolle på en god måte. Ser ikke bort ifra at han kan blomstre der.

Ser for meg følgende 11 på Hampden Park:
Knudsen
Høgli - Hangeland - Wæhler - Riise
Strømstad - Tettey - Winsnes
Braaten/Gamst
Tarik - Carew

En ren 4-3-3 kan også være et alternativ.

Da blir det i såfall Tarik og Huseklepp på vingene.
Hvis ikke Hareide tør å bruke Tettey, så bør han bruke Grindheim.

Om Eirik Bakke tas ut, så er ikke det verdens undergang. Men Tettey og/eller Grindheim bør være førstevalg sentralt på midten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 06. Okt. 2008, 19:44 »
Helstad blir nok prioritert før Tarik.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 06. Okt. 2008, 19:44 »
Det tror jeg også. Men det betyr ikke at det er riktig.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 06. Okt. 2008, 19:52 »
Synes ikke at det er så fryktelig feil å bruke Helstad fremfor Tarik akkurat...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 06. Okt. 2008, 19:57 »
Det er ikke fryktelig feil, men det er fremdeles feil.
Tarik er en annen spillertype, som skaper rom for Carew, og som utfyller Carew med stor fart og god teknikk. Helstad er ikke spesielt rask. Han er veldig lik den Michaal Owen som bøtter inn mål for Newcastle for tiden. Men litt mindre spillende enn Owen er. Helstad er en rett på mål-type. Ligger på offsidegrensa hele tiden, og putter de sjansene han får. Han er en goalgetter. Jeg mener derfor at han utfyller Carew på en ikke helt heldig måte. Hadde passet bedre sammen Iversen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 06. Okt. 2008, 20:01 »
Tettey ble tatt ut i går som erstatter for Ciljan. I dag trakk Martin Andresen seg fra troppen, egentlig en veldig god nyhet slik jeg ser det. Erstatter tas ut i kveld. Mitt tips er at det blir Eirik Bakke.

Synes ikke det noen god nyhet i det hele tatt jeg. Hver mann som melder forfall nå gjør Norge svakere. Vi har rett og slett ikke de gode spillerne eller spisskompetansen vi hadde for bare noen år siden. Det synes jeg TL klubbene må ta på sin kappe da de henter gamle falleferdige middelmådige utlendinger til dyre summer og høy lønn fremfor å satse litt mer på ungdommen. Helt greit at Pall Gunnarson, Nannskog og Alanzinho er der, de hever jo tross alt nivået, men det er så j..... mange som IKKE gjør det.

Over til Andresen igjen, jeg kunne fint sett Andresen i anker rollen på midten med 2 indreløpere, helst bekledd av Skjelbred og Strømstad. Men om vi skal spille med kun 2 sentrale midtbanespillere synes jeg Andresen blir litt for treig.
Grindheim er en annen spiller jeg synes blir litt for treig, og han roter noe voldsomt med ballen til tider.
Men gøy at vi endelig har fått frem gode kantspillere. Vågan Moen, B.H. Riise, Huseklepp, Tarik, Solli og Bråthen er vel alle gode konkurrenter til til Gamsten om en av 2 plasser på vingene.....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 06. Okt. 2008, 21:30 »
Åge Hareide tok i sin første landslagstropp ut Christian Berg fra Glimt. Berg ble da skadd, og fikk dermed dessverre ikke sjansen.
I går spilte nok en gang Berg strålende som anker, og var selvfølgelig mye bedre enn Martin Andresen, og har vel vært det stort sett sesongen gjennom. Hareide kan jo vise litt baller og ta ut spilleren Christian Berg fremfor navnet Eirik Bakke. Om ikke Bakke er i god form for tida?
Forøvrig bør vel dette uansett bety Tettey som anker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida