20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 41946 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #15 på: 07. Sep. 2008, 15:10 »
Makedonia slo Skottland, og kan veldig fort ta skalpen til Norge også!
Makedonia blir spesielt farlige på Ullevaal, da Norge ikke er i stand til å vinne hjemmekamper. Uansett hvor god eller dårlig motstanderen er. Åge Hareides Norge ville fått store problemer med å slå San Marino eller Aserbadsjan mer enn ett mål. De ville også fått store problemer med å holde nullen mot disse lagene.

Derfor er det all grunn til bekymring før høstens kamper mot Skottland og Nederland. Hadde Norge spilt mot Skottland, slik de spilte mot Island, så hadde de GARANTERT tapt kampen med mer enn ett mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #16 på: 07. Sep. 2008, 15:27 »
Jeg henviser til signaturen min.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #17 på: 07. Sep. 2008, 21:37 »
Åge har tydeligvis mistet hukommelsen. Sier i intervju til TV2 idag at han har vært for lenge i gamet for å bekymre seg for mye etter en enkelt kamp. Vil derfor ikke vurdere sin stilling som følge av gårdagens kamp. SÅ sier han at det skal flere dårlige kamper til for at det skal skje... Vel såvidt jeg har registrert de siste 4-5 kampene har vi ikke akkurat vært jævli gode...
Nei, hent Sollied - UANSETT pris!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 07. Sep. 2008, 21:50 »
Sollied har akkurat begynt på en ny jobb, så det skjer ikke. Norges beste trener, Henning Berg begynner også i ny jobb. Slik jeg ser det da, er det bare et alternativ; Ståle Solbakken.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 08. Sep. 2008, 00:17 »
Solbakken? Nei, takke meg til!

Hva faen har han gjort med FC København egentlig?

Jeg klarer ikke se at Solbakken har gjort FCK nevneverdig mye bedre. Og jeg mener fremdeles at Rosenborg er en bedre klubb enn FCK. Selv om danskenes sportsdirektør er en fin mann.

Såvidt jeg vet er ikke Solbakken akkurat elsket i Danmark. Og jeg synes ikke han har en klar nok spillefilosofi.

Solbakken er dessuten for ung til å være en dyktig landslagssjef.

I mine øyne har de beste landslagssjefene en god del år på baken før de prøver seg på et landslag. Selv om Slaven Bilic har gjort en høyst godkjent jobb med Kroatia.

Men Donadoni floppet totalt med Italia. Kan ikke se at Brasil er så vanvittig ekstremt gode under Dungas ledelse.
Og Van Basten gjorde ikke Nederland SÅ gode.

Ellers kan jo NFF alltids spørre Nils Arne Eggen. Tror han har bedre forutsetninger for å være en god landslagssjef nå, enn da han og Tor-Røste Fossen var bosser på var det 70 eller 80-tallet?

Ellers så har jo norske Tippeligaklubber hatt brukbar suksess med svenske trenere.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #20 på: 08. Sep. 2008, 09:33 »
Ser ingen grunn til at unge trenere ikke skal kunne lykkes med landslaget, men det beste valget ville uten tvil vært Trond Sollied. Dessverre er han nok neppe interessert.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 08. Sep. 2008, 12:41 »
Eller ka med og leie inn Tom Nordlie
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #22 på: 08. Sep. 2008, 13:42 »
Norges vei til Sør-Afrika 2010:
Har du sjekket "restplass.no"?

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #23 på: 10. Sep. 2008, 23:53 »
Bare det som manglet, at Danmark på mirakuløs vis snur kampen på overtid og vinner mot Portogal!   Skal man få høre på gnålet til danskene på jobb i hele morra >:(
sunt pueri pueri puerilia tractant

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #24 på: 30. Sep. 2008, 15:13 »
Norges Tropp til Skottland og Nederland Kampene:

Rune Almenning Jarstein - Rosenborg
Espen Johnsen - Strømsgodset
Jon Knudsen - Stabæk
Mohammed Abdellaoue - Vålerenga
Martin Andresen - Vålerenga
Daniel Braaten - Toulouse
John Carew - Aston Villa
Christian Grindheim - Heerenveen
Brede Hangeland - Fulham
Thorstein Helstad - Le Mans
Erik Huseklepp - Brann
Tom Høgli - Tromsø
Atle Roar Håland - Odense
Steffen Iversen - Rosenborg
Morten Gamst Pedersen - Blackburn
Bjørn Helge Riise - Lillestrøm
John Arne Riise - Roma
Per Ciljan Skjelbred - Rosenborg
Morten Morisbak Skjønsberg - Stabæk
Jan Gunnar Solli - Brann
Fredrik Strømstad - Le Mans
Fredrik Winsnes - Strømsgodset
Kjetil Wæhler - Vålerenga

Ikke overraskende, så er det en del spillere jeg gjerne skulle hatt med som Hareide ikke tør ta med >:(
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 30. Sep. 2008, 16:24 »
Hvor faen er Tarik?

Vålerenga er drit dårlige for tiden, likevel er både Moa, Martin og Wæhler med. Sistnevnte kan jeg forsåvidt forstå, da det er en mangel på gode, stabile norske stoppere.

Hvorfor er ikke Alexander Tettey med i troppen? Tettey har vært særdeles god i høst, og har bekledd den defensive rollen i Rosenborg med stor autoritet. Han er i laaaaaangt bedre form enn Martin Andresen. Og defensive midtbanespillere er det en mangel av i det norske laget.

Atle Roar Håland er overhodet ikke god nok for det norske landslaget. Burde heller satse på Vadim Demidov. Vadim er fremtiden. Håland er fortiden. Ja han kunne heller ha tatt ut Frode Kippe, enn å ta ut Håland.

Huseklepp har vært god i det siste, så ingen dum idé å ta med han. Men igjen - hvor er Tarik?
Han har jo såvidt jeg har skjønt vært strålende i Herenveen. Hvorfor vrakes han i løandslagstroppen enda en gang? Debuterte jo med to mål - og vrakes i de påfølgende kampene. Håpløst av Hareide.

Gamst satt på benken for Blackburn i helga. Likevel er han selvskreven på det norske landslaget. Enda han kun spiller bra i én av 20 kamper.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 30. Sep. 2008, 16:58 »
Huffhuff. Lædre Bjørdal hadde forresten vært nr.4 på VG-børsen dersom han hadde spilt nok kamper....
Gir opp godeste Hareide. Håland? Hva faen? Hareide lar seg jo blende av klubb fremfor prestasjoner. Hurra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 30. Sep. 2008, 17:30 »
At Tarik ikke er med en katastrofe. Når Braathen blir med burde hverfall Tarik få plass.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 30. Sep. 2008, 17:32 »
Tarik burde selvsagt vært med ja. Selvfølgelig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 30. Sep. 2008, 17:34 »
Må sei eg syns det er merkverdig at det er så lite spelarar frå topplaga i den norske tippeligaen. Tromsø, FFK og Glimt har jo berre med ein spelar til saman. Då er det rart at ein klubb som Vålerenga som er totalt ute av form har med heile 3 spelarar. Kor er logikken i det? Kunne vel for faen tatt med f.eks Gashi på FFK som har spelt på 3 forskjellige toppklubbar dei siste sesongane. Syns det er rart han ikkje får sjansen. Nei Hareide bør pakke kofferten sin snarast!