20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 41942 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #30 på: 30. Sep. 2008, 17:35 »
Heh... Braathen ja... Noen som vet korleis han gjør det i Toulous ?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 30. Sep. 2008, 17:37 »
Må sei eg syns det er merkverdig at det er så lite spelarar frå topplaga i den norske tippeligaen. Tromsø, FFK og Glimt har jo berre med ein spelar til saman. Då er det rart at ein klubb som Vålerenga som er totalt ute av form har med heile 3 spelarar. Kor er logikken i det? Kunne vel for faen tatt med f.eks Gashi på FFK som har spelt på 3 forskjellige toppklubbar dei siste sesongane. Syns det er rart han ikkje får sjansen. Nei Hareide bør pakke kofferten sin snarast!

Veldig rart. Vil påstå at der fins et par Berg'er, en Hauger, en Knarvik blant annet som har prestert bedre enn noen av de i den troppen...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 30. Sep. 2008, 17:38 »
Nå er det vel ikke så mange tydlige landlagskandidater i TIL, FFK og Glimt som det er i de større klubbene og mange av disse spillerne har heller ikke prestert på et høyt nivå over tid. Men når mans er på hvem som faktisk blir tatt med i landlagstroppene er jeg helt enig i at flere av spillerne i disse klubbene skulle få sjansen på landslaget.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 30. Sep. 2008, 17:39 »
Se på Capello som tar ut spillere etter hvordan de faktisk presterer. Der fins spillere på dette landslaget som ikke har prestert på farlig lenge. Skader ikke da å prøve ut spillere som presterer godt ofte, og som er på et lag i medvind.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #34 på: 30. Sep. 2008, 21:07 »
                Jon Knudsen
Hamoud - L.Bjørdal - Demidov - Tetty
      Knarvik - Berg -  Tarik -  Gashi
             Moldskred -  Olsen

Tror dette laget kunne gjort det greit mot Landslaget.   Jon Knutsen låner jeg fra troppen ettersom han sikkert ikke får spille!
Tetty ble flyttet ned til venstre back i god newcastle stil!
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 30. Sep. 2008, 23:39 »
Tettey på venstre back? Da må man heller overtale Roar Strand til comeback på landslaget. Han er en mye bedre back enn Tettey.
Tettey er sentral midtbanespiller, og absolutt ingen breddeholder.

Tettey bør ha den defensive midtbanerollen på landslaget. Ciljan den offensive.
Olsen kan ta venstrekanten, Strømstad tror jeg egner seg bra på høyrekanten.
Carew kan jo ikke utelates fra spissplassen. Han er jo tjue tusen ganger bedre enn alle andre alternativer. Tarik bør jo selvsagt ha den andre spissplassen. Ypperlig partner til lille-John.

Hamoud vs. Høgli på høyreback er ett fett for meg.
Riise er vår eneste dugelige venstreback.

Knudsen
Høgli - Hangeland - Forren - Riise
Strømstad - Tettey - Olsen
Skjelbred
Carew - Elyonoussi

Og én ting til, Fridtjof: Når skal du innse at Jan Gunnar Solli ikke er en spesielt god fotballspiller?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 01. Okt. 2008, 01:57 »
ratatosks innlegg var ment som et norsk lag av spillere som blir oversett mot det nåværende norske landslaget!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #37 på: 01. Okt. 2008, 08:46 »
ratatosks innlegg var ment som et norsk lag av spillere som blir oversett mot det nåværende norske landslaget!

Helt riktig Kristoffer! Trodde det kom greit nok fram ettersom jeg skreiv ?klare seg greit mot landslaget?  og ?låner knudsen?, men neida!
Ikke har jeg skrevet på dialekt heller :P
sunt pueri pueri puerilia tractant

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #38 på: 01. Okt. 2008, 09:08 »
Latterlig landslagstropp. At Tarik ikke er med er nok til å se at Åge egentlig IKKE vil klare kvalikken...

Og at spillerne Kristoffer nevner "ikke har prestert på høyt nivå over lengre tid" driter jeg laaaangt oppi. Et landslag skal bestå av formspillere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 01. Okt. 2008, 10:41 »
Latterlig landslagstropp. At Tarik ikke er med er nok til å se at Åge egentlig IKKE vil klare kvalikken...

Og at spillerne Kristoffer nevner "ikke har prestert på høyt nivå over lengre tid" driter jeg laaaangt oppi. Et landslag skal bestå av formspillere.

Ulf, da har jo du missforstått meg TOTALT, for jeg mente faktisk de spillerne som var tatt ut ikke har prestert på et akseptabelt nivå. Jeg mente selvsagt AKKURAT det samme som deg, og dro derfor inn Capello som velger spillere ut fra form, ikke tidligere bragder og navn på klubben de spiller i!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #40 på: 01. Okt. 2008, 12:24 »
jeg skjønte det, derfor jeg satte det i hermetegn - så egentlig ville jeg bare si meg enig med deg ;)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 01. Okt. 2008, 13:18 »
Nå prøver jo Marokko å få Tarik til å spille for deres landslag, lurer på om Hareide angrer på noen av uttakene sine om de lykkes.  ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 01. Okt. 2008, 17:16 »
Hareide må jo angre seg over at han i det hele tatt har gitt Tarik en a-landskamp, når Marokko ønsker hans tjenester. Tarik er jo ikke god nok for Norge, ifølge Hareide. Så da må han jo angre seg over at han i det hele tatt har gitt gutten en landskamp.
Du får håpe at Tarik likevel kan spille for Marokko da, Åge. Ellers vil jo det norske folk fortsette å hakke på deg for at du ikke synes Tarik er god nok.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 01. Okt. 2008, 22:35 »
Tenkte jeg skulle prøve meg på en liten oppsummering av troppen:

Keepere:

Rune Almenning Jarstein - Rosenborg
skadet, klarer ikke hoppe ordentlig eller sparke ut ballen med høyre fot. Selvskreven.

Espen Johnsen - Strømsgodset
uten tvil en spiller som har et høyt toppnivå, men hva hjelper det når han gjør 1-2 avgjørende feil i omtrent hver eneste kamp?

Jon Knudsen - Stabæk
Norges beste keeper for øyeblikket, fortjener plassen.

kommentar: Åge Fridtjof er litt frikjent her da det ikke akkurat florerer av gode norske keepere.

Forsvar:

Brede Hangeland - Fulham

Tom Høgli - Tromsø
Norges beste høyreback for tiden, har desverre blitt selskreven.

Atle Roar Håland - Odense
en spiller som ikke er i nærheten av det nivået en som skal spille på landslaget bør ha.

John Arne Riise - Roma
kan ikke se noen reele alternativer til å ta denne plassen.

Morten Morisbak Skjønsberg - Stabæk
synes kanskje han er litt oppskrytt og er litt tvilende til hvordan han vil håndtere gode angrepsspillere, men slett ikke det verste valget.

Kjetil Wæhler - Vålerenga
en god stopper, men han er gammel og når han ikke er tatt ut på landslaget før nå, da er det nok egentlig for sent.

Brede Hangeland - Fullham
antagelig den beste norske stopperen, selv om han ikke holder høyt internasjonalt nivå.

kommentar: Håland alt for dårlig, Hangeland, Høgli og Riise ganske god, men synes spillere som Forren og Demidov burde vært vurdert.

Midtbane:

Martin Andresen - Vålerenga
mulig hareide ser noe jeg ikke ser, men hva denne klovnen gjør på landslaget vet jeg ikke...Det meste positive med Martin Andresen er at han ikke er Morten Gamst Pedersen.

Christian Grindheim - Heerenveen
helt kurant spiller.

Morten Gamst Pedersen - Blackburn
at denne mannen får fornyet tillit gang på gang på gang er en skandale som får finanskrisen i USA til å se ut som en potet ved siden av et ti meter høyt tre!

Bjørn Helge Riise - Lillestrøm
Ok spiller, kanskje Norges beste ving?

Per Ciljan Skjelbred - Rosenborg
formspiller. Bør etter min mening være selvskreven i førsteelleveren.

Jan Gunnar Solli - Brann
spilleren Åge Hareide har hatt lyst til både og bygge opp RBK etter og nå også landslaget. Er det rart det går dårlig med landslaget? Solli spiller noen veldig gode kamper, men altfor mange altfor svake også.

Fredrik Strømstad - Le Mans
Synes egentlig han har vært ganske god på landslaget. Helt grei spiller.

Fredrik Winsnes ? Strømsgodset
Synes faktisk det var ganske tøft av Hareide da han tok ut Winsnes i troppen, synes også han har vist fine relasjoner med Riise på venstresiden, mye bedre enn MGP.

kommentar: Ta ut Andresen, Solli og Gamst og erstatt dem med noen som kan spille og er i form. Hvorfor er ikke f.eks. Alexander Tettey med? Storspiller i tippeligaen og er milevis bedre enn Martin for øyeblikket.

Angrep:

Mohammed Abdellaoue ? Vålerenga
Jeg synes pr. dags dato ikke Moa er god nok for landslaget, synes en spiller som Tarik ville vært mye bedre.

Daniel Braaten ? Toulouse
Dette er så latterlig at jeg faktisk ikke finner ord for det. Typisk Hareide-uttak...

Thorstein Helstad - Le Mans
Synes Helstad er en god spiss, men passer bedre i en innbytter-rolle på landslaget enn til å starte etter min mening.

Erik Huseklepp ? Brann
En spiller som i de siste kampene har gjort alt rett utenom å score og selv om det er tøft å innrømme at jeg har tatt så feil av fyren synes jeg faktisk det er riktig at han får en landslagsplass, et ypperlig eksempel på det det skulle vært mer av i denne troppen. Formspillere!

John Carew - Aston Villa
Velger bare å sitere Joakim på denne: Carew kan jo ikke utelates fra spissplassen. Han er jo tjue tusen ganger bedre enn alle andre alternativer.

Steffen Iversen - Rosenborg
En bra makker til Carew noe han viste sist landskamp, men tror jeg ville foretrukket Tarik, i tillegg er Steffen småskadet.

kommentar: hvor er Tarik? Hva gjør Braaten her?

I det store og det hele er det jo en grei tropp, det er bare enkelte spillere som lever på navn og ikke på prestasjoner og det er formspillere og spillere som virkelig vil spille for landslaget vi trenger. Få ut de som ikke presterer og erstatt dem med noen andre.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 01. Okt. 2008, 23:35 »
Geir: Hvor mange av Daniel Braathens Toulouse-kamper har du sett egentlig? Regner med at du er svært godt oppdatert på formen hans du som er så opptatt av at vi må ha formspillere, og samtidig kritiserer han så kraftig.

Når det gjelder Helstad trodde jeg alle med litt fotballforståelse ville forstått at en kamp mot Island ikke er en kamp han ville passet å spille fra start. Det skjønte tydeligvis ikke Hareide. Men han er vanvittig god å ha i de riktige kampene.