20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norges vei til Sør-Afrika 2010  (Lest 41852 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Norges vei til Sør-Afrika 2010
« på: 06. Sep. 2008, 19:36 »
Der ga Iversen oss 1-0 på straffe etter 35min! :D

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Norges vei til Sør-Afrika 2010
« Svar #1 på: 06. Sep. 2008, 19:40 »
Og det tok ikke lang tid før det sto 1-1. Overrasket?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 06. Sep. 2008, 19:52 »
Nope
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 06. Sep. 2008, 21:04 »
Fantastisk. Faen ta.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 06. Sep. 2008, 21:17 »

-> Går til helvete, som forventet.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 06. Sep. 2008, 21:22 »
Jeg føler vel egentlig at jeg burde revurdert overskriften, men skitt au! :)

LordJerec

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 på: 06. Sep. 2008, 21:24 »
Personlig vil jeg vel si at Norge som nasjon ikke har en dritt og gjøre i VM om 2 år heller.... Det er altså to ting som tilsier dette etter min oppskirft eller hva jeg skal kalle det.

Det går for sakte i oppbyningsfasen til Norge, + at forsvaret roter det bort... så 2-2 mot Island ikke bra for Norge internasjonalt, men men... Hva kan man forvente seg egentlig...

Etter min personlige mening:

Så er Åge Hareide ferdig som landslags sjef etter eller midt i denne kvalikken, dersom han ikke får Ullevål til å være den "såkalte" lekestua som alle kommentatorer snakker om...

Man kan jo bare se hvor tafatt det faktisk var på de 2 dødballene Norge slapp inn i dag, først så glipper reginuissen en islendning, og etter det så klarer han faktisk og lage frispark fra 17 meter.

Og hvem tar det frisparket, joda Eidur Gudjohnsen BANG rett i mål...

Vi kan ikke begynne og ri på en et måls ledelse, det er håpløst.

Og nå som vi da skal møte Skottland borte, den burde være grei, men Nederland hjemme.

Nei den er jeg redd for at går rett vest...

Dette er jo bare mine synspunkt på ting da, men alikevel....

FAEN, Island ligger så langt nede på Fifa rankingen, så de skal vi klare..., men gjør vi det, nei. Det var jo såvidt vi ikke tapte for dem, Gunnarson smalt jo nesten inn 3-2 Faen!
Alle for Newcastle og alle for 1 King Kev.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 06. Sep. 2008, 22:56 »
Vi har ikke råd til å vente til etter kvaliken med å fjerne Hareide.
Hvis vi ikke skal være finito etter bare tre kamper, så må Hareide fjernes umiddelbart, og erstattes av noen med en klar spillefilosofi, som kan drille spillerne i et system, og som er i stand til å ta ut de beste spillerne, uansett hvilken klubb de spiller for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 06. Sep. 2008, 23:08 »
Eg har aldri følt noe for det norske landslaget, men for Sverige. Det har sikkert noe med at Sverige har vert bedre, og har deltatt i mesterskap regelmessig. Men når eg ser at folk begynner å snakke om Hareide sin avgang no, når kvalikken allerede er i gang, tenker eg; Vil noen kunne gjøre det noe serlig bedre? Har norge som nasjon gode nok spillere enn 13 av nasjonene i Europa for å realistisk sett har som mål å kvalifisere seg? Nei, mener eg.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 06. Sep. 2008, 23:22 »
Huff for et håpløst landslag vi har!!!

Vi driller jo gamlinger og ellers elendige folk..

Et norsk landslag burde etter min mening se omtrent slik ut:

------------------Jarstein--------------------
Høiland - Hangeland - Reginiussen - Riise
------------------Demidov-------------------
------Strømstad----------Ciljan------------
Tarik--------------------------------Ivers---
------------------Carew---------------------

Benk: Staw, Helstad, Forren, Nordtveit, Grindheim, Olsen, Gamst, Winsnes, Tettey

Altså absolutt ingen martins andresen som er komplett rævva!

Jeg sier bare bygg for fremtiden!!!!! Norge har ikke potensialet til å nå VM 2010 uansett!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 06. Sep. 2008, 23:29 »
H backen og Winsnes syns no eg gjorde det bedre en dei fleste andre i dag, men enig i at Winsnes ikke er en å satse på akkurat.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 06. Sep. 2008, 23:33 »
Trond Sollied er sikkert ikke interessert i jobben per dags dato. Men han er i mine øyne MYE bedre skikket enn Åge Hareide til å lede det norske landslaget.

Norge har begrenset med kvalitetsspillere å velge mellom. Men det finnes en god del spillere på U21-laget, som for sine respektive klubblag viser at de ikke er noen juniorer lenger. De to fremste eksemplene som ikke var med i Island-troppen er vel Tarik og Tettey.

Martin Andersen var ingen katastrofe i dag, men han blir tregere i alt han foretar seg, og han presterer overhodet ikke på klubblaget.
Da kan han ikke fortsette å spille fast på landslaget.

Åge Hareide bytter formasjon og kaster innpå en spiller som regnes som en av Norges aller aller beste, men som nesten aldri har prestert 90 minutter med flagget på brystet, som reflekterer den statusen han har.

Åge Hareide har ingen plan over spillet. Han gjør merkelige taktiske valg underveis i kampene, og har rett og slett ikke lenger peiling på hva han driver med.

Jeg mener Norge i aller høyeste grad bør sammenligne seg med sine naboer Sverige og Danmark.
Jeg kan ikke se at svenskene har et så vanvittig mye bedre mannskap enn det Norge kan skilte med.

Og Norge skal uansett være så mange hakk bedre enn Island at det ikke skal være mulig å slippe inn 2 mål på tre sjanser.
Norge greier knapt nok å skape store målsjanser i denne kampen. Til tross for landets tre beste spisser sammen på topp.

Grunnen er enkelt og greit at ballen blir slått på måfå. Spillerne vet ikke hva de skal gjøre hvis motstanderen blokkerer plan A.
Norge har ingen plan B eller C for spillet sitt. Og ballen blir slått på måfå opp på hodet til Steffen Iversen som skal stusse i et ikke-eksisterende bakrom til bakromsspissen Helstad som blir pakket inn av gode, men ikke SÅ gode midtstoppere.

Merk også at Island spilte med en latterlig dårlig keeper, ettersom Arni ikke har spilt fotball på lange tider.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07. Sep. 2008, 00:55 »
Winsnes er jo helt konge. Han bør virkelig starte neste kamp. Blir jo alltid farlig hver gang han får litt tid til å sende avgårde en pasning. Gamst Pedersen derimot er nok en gang en vandrende katastrofe på landslaget. Setter spørsmålstegn ved hvorfor han kom inn, taktikken Norge brukte før de omrokerte ved byttet funket jo faktisk. Litt rart at Helstad starter denne kampen synes jeg også. Kampbildet ble vel akkurat som forventet, og det hadde passet en spiller som Nevland mye bedre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 07. Sep. 2008, 06:58 »
Enig i at Winsnes bør starte ja. Han, Riise og Ivers var våre klart mest positive menn utpå der!
Selv syns jeg godeste Reginussen har små tegn som tyder på at han er en tabbestopper. Misset i forrige landskamp, missa i dag og kunne lett "laga" et mål til i førsteomgang. Demidov eller Lædre Bjørdal bør vel få en sjanse nå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 07. Sep. 2008, 12:14 »
Nå har eg ikke vært her inne på forumet på lenge, men gleder meg som vanlig å lese innleggene til Joakim  8) Kunne ikke vært mer enig med deg. Norge er allerede ute gruppespillet spør du meg...Men alt kan jo skje. Makedonia slo jo Skottland, så alt er jo nesten mulig i forhold til 2.plassen bak suverene Nederland som eg gleder meg til å se på Ullevaal  8)