20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 23/08 Newcastle United - Bolton Wanderers 16.00 (Sendes i opptak på C+ 20.40)  (Lest 51925 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Hvorfor prøver vi ikke med Jonas på høyre og Zog på venstre tro? Jeg synes ikke at Milner er så outstanding så han ikke kan benkes..

Det er så absolutt en interessant tanke, særlig fordi vi får N'Zogbia lenger frem på banen, og slipper og pålegge ham et deffansivt ansvar. Men det spørs hvilken effekt det vil ha å sette ut Milner, vi vil i såfall miste en voldsom arbeidskapasitet. Et annet alternativ kan være å flytte Milner inn i midten, først og fremst for å gjøre plass til Jonas og N'Zogbia på kantene, og fordi jeg syns Milners innlegg er altfor svake. Det er fortsatt ingen som nekter Milner å jobbe hjemover selv om han spiller sentralt, men det blir med et veldig mye vanskeligere hvis han benkes.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Og forhåpentligvis kommer det en ny venstreback så vi slipper å se Zog der. For Enrique har tydeligvis mistet plassen sin.
N'Zogbia har jo også spilt sentral midtbane før, og gjort det brukbart der (særlig i preseason ifjor). Kanskje en ide å bruke ham der mot Coventry og se om han kan være den playmakeren vi trenger?

Ja det bør absolutt testes ut. Men er avhengig av N Zog er i form og har dagen da kan det bli bra.

Den betingelsen gjelder for alle den ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvis ikke jeg husker helt feil, så startet vel Geremi forrige sesong med assist mot nettopp Bolton...
Geremi slo vel kanskje to gode dødballer i fjor. Synes erindre at begge førte til scoring...

Jeg har ikke sett dagens kamp, men det kan godt hende at vi i dag lider under at det kun er Guthrie på den sentrale midtbanen som virkelig kan servere kvalitetspasninger. Det kan godt hende at vi hadde trengt en playmaker-type i dag.

At Guthrie varierer i prestasjonene er ikke helt uventet, da han fremdeles er ung og har lite erfaring på dette nivået. Det betyr ikke at han ikke er god nok for laget. Og det betyr ikke at han skal ha kjeft for å ha spilt så jævlig dårlig i dag. Det er ikke Guthrie som skal dra lasset når det blir tungt. At Barton er planlagt å stå foran Guthrie i køen for førstelagsspill er en kjent sak. Men når Barton kanskje ikke får spille fotball før jul, så sier det seg selv at vi trenger en spiller som har litt de samme ferdighetene. Og da er Guthrie god å ha.
Tror nok ikke vi skal forvente all verden av han helt ennå, men jeg ser ingen grunn til at han automatisk er den som skal vike for en ny midtbanespiller. Det kommer helt an på hvilken type spiller vi kjøper. Kjøper vi en Deco eller kjøper vi en Xavi? Eller kjøper vi Per Ciljan Skjelbred?

Kjøper vi en Deco-type, må vi om ikke lenge bruke penger på en erstatter for Butt. Hvorfor ikke kjøpe en DM først som sist. En Xavi-type, som har defensive kvaliteter i tillegg til å være en fantastisk playmaker. Men denne tråden handler om dagens kamp. Ikke overganger.

At det bare er 47 000 på kampen bør være en alvorlig vekker for ledelsen. Her må noe gjøres.
Owens kontrakt må fornyes fort som faen, og Keegan må få inn de spillerne han ønsker før vinduet stenger. Det er ikke sikkert det hjelper nevneverdig mye på tilskuertallet. Og i såfall bør ledelsen skjønne at det går en grense for hvor mye folk betaler for billetter til fotballkamper. Newcastle SKAL ha mye folk på hver hjemmekamp. 47 000 er skandaløst lite. Og jeg tror det har mer med ledelsen å gjøre, enn publikum. Tross alt, så har vi Kevin Keegan, underholdende fotball, en meget god sesongåpning mot Manu bak oss, pluss en imponerende generalprøve mot Valencia. DET er jeg ganske sikker på at Newcastles fotballinteresserte setter stor pris på. Men det betyr ikke at de er villig til å betale hva som helst.

Jeg gjør regning med at Duff eller Zog blir plassert på venstrevingen så snart vi kan spille med to skikkelige spisser på topp. Enten det er Owen og Oba, Oba og Viduka eller Owen og Viduka. Milner og Jonas blir litt like, i den grad at begge er arbeidsjern, som er dyktige til å skaffe oss dødballer. Men uten en skikkelig ballfordeler sentralt på midten, så trenger vi en assistkonge på vingen også.
Men når kun én av spissene våre er tilgjengelig (Owen ble kastet innpå kun pga Martins' skade), så er Duff den beste midtbanespilleren i spissposisjon. Og ettersom Enrique merkelig nok ikke får spille på backen, så er det Milner og Jonas som er de alternativene vi har på vingene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvorfor prøver vi ikke med Jonas på høyre og Zog på venstre tro? Jeg synes ikke at Milner er så outstanding så han ikke kan benkes..

Det er så absolutt en interessant tanke, særlig fordi vi får N'Zogbia lenger frem på banen, og slipper og pålegge ham et deffansivt ansvar. Men det spørs hvilken effekt det vil ha å sette ut Milner, vi vil i såfall miste en voldsom arbeidskapasitet. Et annet alternativ kan være å flytte Milner inn i midten, først og fremst for å gjøre plass til Jonas og N'Zogbia på kantene, og fordi jeg syns Milners innlegg er altfor svake. Det er fortsatt ingen som nekter Milner å jobbe hjemover selv om han spiller sentralt, men det blir med et veldig mye vanskeligere hvis han benkes.
Joda, men vi har to arbeidsjern i Butt og Guthrie på midten nå, men vi trenger også spillere som kan skape sjansene! Verken Milner eller Jonas er gode nok på det. Det viser assist-statistikken deres fra tidligere sesonger. Vi kan ikke ha 4 arbeidsjern på midten, vi trenger en skikkelig assistkonge også!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvis ikke jeg husker helt feil, så startet vel Geremi forrige sesong med assist mot nettopp Bolton...
Geremi slo vel kanskje to gode dødballer i fjor. Synes erindre at begge førte til scoring...

Da husker du feil, for han hadde ingen assist mot Bolton i fjor. Var vel Milner og Taylor som hadde assist da.

Geremi hadde en bra avslutning på sesongen og scoret jo fra frispark mot spurs, serverte flere mål til Owen og var god. Grei stallspiller!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
Første omg. var en stk MEGET frustrerende omgang. Virker som om vi ikke var klar over at Bolton ville ligge lavt, fordi vi sliter med å spille oss ut og i det hele tatt skape noe som helst. Kan vel ikke si at vi hadde en eneste skikkelig målsjans i første omg.

Andre omgang starter like frustrerende, men etter scoringen åpner det seg mer og vi har kontroll til slutt.

Given - 8 BB

Beye 6,5
Taylor 6
Coloccini 7
N'Zogbia 6,5

Jonas - 7,5
Butt - 7
Guthrie - 6
Milner 6,5

Martins 6
Duff 5,5

Geremi - 6,5
Owen - 7

??????????????? Har vi sett samme kamp? Jeg syns taylor var en av våre beste i dag. Zoggi 6.5 og taylor 6 hører ikke hjemme i min bok.. syns taylor,jonas,gutty og given var våre beste i dag. Man legger ikke så godt merke til gutty,men gutten jobber som en hest og virker meget trygg. Taylor var konge der bak i dag. ryddet unna det meste, et lite minus på å ta ballen med hånden. men det var jo utur. eller knall god i dag.. blomstret han sammen med colo. Jonas meget god både off og deff, løper mye og spriter opp en relativt kjedelig kamp. Given er BB . meget solid og med en klasse redning på straffa. flott given. storspilt våre 2 første kamper. håper det varer sesongen ut:)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Milner bør ikke plasseres sentralt. Han er overhodet ikke god nok hvis han skal arbeide sentralt i banen. Milner skal løpe opp og ned kanten, skape frispark, cornere og innkast høyt oppe på motstanderens halvdel. Og hvis forholdene ligger til rette, så er han fullt i stand til å slå millimeterpresise innlegg på meget gode løp.

Det har vi flere bevis på.
Det beste eksemplet er vel Palermo borte i UEFA.

De gangene Milner har spilt sentral midtbanespiller har han vært piss dårlig. Først og fremst fordi han alltid trekker utover i banen, i motsetning til Jonas, Duff, Zog og alle andre som trekker INNOVER i banen. Milners ferdigheter vil bli sløst bort sentralt. Han ER og BLIR ving, selv om han ikke har den mest presise innleggsfoten.

Og nettopp derfor behøver vi av og til en mer kreativ spiller på motsatt kant, som slår bedre innlegg og som skaper flere sjanser for medspillerne.

Milner og Jonas er typer som gjerne slår pasningen til vedkommende som slår den målgivende pasningen. Eller de fremprovoserer det frisparket som det skapes mål på. Eventuelt straffesparket.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil

Da husker du feil, for han hadde ingen assist mot Bolton i fjor. Var vel Milner og Taylor som hadde assist da.

Geremi hadde en bra avslutning på sesongen og scoret jo fra frispark mot spurs, serverte flere mål til Owen og var god. Grei stallspiller!
Husker jeg virkelig så feil? Jaja. Samma kan det være. Han startet uansett fjorårssesongen ganske bra. Og han avsluttet den enda bedre.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Ser at Setanta har Tayls som MOTM med 9 på børs...?

Endelig noen som har peil på fotball.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Så kampen først på en dårlig stream og deretter på canal+. Ingen stor kamp av oss, Bolton er et fysisk lag som gjør det vanskelig for oss. Hovedproblemet slik jeg ser det er at hver gang vi får ballen ut på sidene og enten kantene eller backene kan slå inn ballen så er vi alt for få spillere inne i motstanderens 16 meter. Når vi ofte kun har Owen eller Martins der inne så er det vanskelig for kantene og treffe akkurat den spilleren, hadde vi klart å fylle på med Duff, motsatt kant og en av de sentrale så hadde vi blitt langt farligere på innlegg fra sidene.
Given og forsvaret med unntak av Zog virker trygge. Problemet med Zog på benk er når han må duellere på innlegg inne i vår egen 16 meter, han taper iallefall en duell der idag som kunne resultert i baklengs og han taper duellen da manu utlignet forrige helg. Offensivt er Zog meget god.
an sparker ikke Bobby Robson??

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
Noen som vet hvordan det går med de såkalte skadene til Duff og Martins?

braegg

• Supersub
    • Vis profil
¨

Martins ute i 2-3 uker.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
I intervjuet med NUFC-TV sa Keegan at det sannsynligvis ville være 2-3 uker for Martins og 7-10 dager for Duff, men at de ville vite mer i morgen etter å ha sjekket de skikkelig.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Faen då ! >:(

ScandinavianMagpie

• Gjest
Dette betyr nok at Zog blir flyttet opp i Duffs posisjon og at Enrique kommer inn på backen.