20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ny Newcastle United-fans!  (Lest 42232 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
  • Rosenborg Ballklub & Newcastle United!
    • Vis profil
Sv: Ny Newcastle United-fans!
« Svar #15 på: 16. Aug. 2008, 22:47 »

Nei, var nok ikke med der. Men det var klassen min, inkludert paralellklassen min som spilte. Jeg spiller ikke fotball lengre. Hvordan det? Ble dere knust?  8)
Svart å kvit, t evig tid!
Rosenborg Ballklub & Newcastle United Football Club!
Trondheim City & Newcastle City

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 17. Aug. 2008, 00:16 »
Dessverre i den enden jeg ikke skulle bodd. Ved grensa til Møre og Romsdal, nærmere bestemt Hemne Kommune (sørvest for Tr.Heim). Drittplass.

Skal se filmer og lese litt mer historie nå =)
Å være sambygding med Erik Hoftun er da vel ikke verdens undergang for en Rosenborg-supporter?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 på: 17. Aug. 2008, 12:54 »

Greit å være sambygning med Erik Hoftun, men ville heller vært sambygning med Roar Strand på Nardo.

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 på: 17. Aug. 2008, 15:19 »

Symboliserer klubblogoen noe spesielt, egentlig? Ser det er to sjøhester, et skjold, en borg og et flagg som er rødt og blått, med en løve som holder i flagget.

Eksakt hva betyr Howay the lads? Betyr Toon Newcastle? I såfall, hvorfor? Heter supportergruppen til Newcastle United Toon Army?

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 17. Aug. 2008, 15:57 »
Mange spørsmål :

Klubblogoen er omtrent den samme som byens våpenskjold. Havhestene er et symbol i byen og har vært sentral i byens symbolikk siden rundt 1860. På tur rundt i byen så kan man se mange havhester i ulike fasonger. Havhesten sies å være der fordi Newcastle har vært sentral i sjøfart og sjøfartsindustri i gamle dager og havhestene i våpenskjoldet er der for å minne alle på Newcastles tilknytning til havet...er det blitt meg fortalt.

Byen tok navnet sitt etter "The New Castle" som ble bygget etter ordre av William Erobrerens eldste sønn i 1080. Det antas derfor at borgen er sentral i våpenskjoldet. Borgen er forøvrig kalt "Normans keep" Løven som står på toppen av borgen holder en verson St.George's flagg. De sorte og hvite stripene representerer klubbens farger. Noen fortalte meg at sort og hvitt er valgt fordi det var kontrasten på hudfargen til de mange som jobbet i kullminene i gamle dager. Newcastle hadde en enorm kullindustri. Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke og det finnes sikkert et svar på Internett et sted.

"Howay the lads" og "Toon" er dialekten her i Newcastle. Geordie som dialekt er nesten som et eget språk. Selv etter ett år så har jeg problemer med de som snakker bredt Geordie. "Howay The Lads" betyr ikke annet enn "Kom igjen, gutter!" Toon er geordiedialekten for "Town". Det at Toon brukes tror jeg er litt bevisst fordi hele byen slutter opp om laget. "Toon Army" er fansen men viser også at hele byen er en del av "styrken" som møter bortelaget på St.James' Park. I motsetning til Man U og de andre store så har ikke Newcastle problemer med å fylle stadion med lokale fans.

Det at Newcastle har en så sterk forankring i byen gjør klubben til noe spesielt. Det er ikke uten grunn at mange managere har måttet gå ; fordi de ikke forstår hva fotball betyr her i Newcastle. Keegan, som nå er manager, har vært her før og vet hva fansen vil og hva de krever.

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 på: 17. Aug. 2008, 16:08 »

Takk for svar. Prøver å finne måter å få sett kampen på, ringt rundt nede til sentrumen her å hørt, men nei, ingen har tenkt til å vise kampen. Oppdaget noe som het www.livesport247.com, er dette noe å stole på? Er det å anbefale? Hvis noen har en sånn konto, kunne jeg lånt den i dag slik at jeg får sett kampen? på tv2sumo så går det an at flere er innpå brukeren å ser samtidig, hvis noen kunne vært grei med meg også, så hadde det vært flott ...  :D

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 17. Aug. 2008, 16:15 »
Som jeg skrev tidligere i tråden så gir livesport247 relativt bra kvalitet. Du kan også se kampen gratis på www.myp2p.eu. Da er det ikke like bra kvalitet som livesport247, men fungerer ofte helt greit (ville tro det blir ganske bra i dag siden masse tv kanaler viser kampen).
« Siste redigering: 17. Aug. 2008, 16:19 av fredd »

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 på: 17. Aug. 2008, 16:23 »

Koster livesport-tingen bare 24 kr uka? Det er jo nesten for godt til å være sant?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 17. Aug. 2008, 16:29 »
Koster 24kr ja.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

toon4life

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 på: 17. Aug. 2008, 16:40 »

Nei, var nok ikke med der. Men det var klassen min, inkludert paralellklassen min som spilte. Jeg spiller ikke fotball lengre. Hvordan det? Ble dere knust?  8)

Tapte vel 3-1 i semifinalen. Vi hadde de i starten. Men de var jo sykt høye. De hadde 14 åringer som var nesten 1.90. Det fikk oss til å tro at de var overårige... Men det var et bra lag KIL/Hemne.

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #25 på: 17. Aug. 2008, 16:41 »
Da var alt bestilt. Da skal jeg kose meg med min aller, aller første Newcastle-kamp. Go Toons!

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #26 på: 17. Aug. 2008, 16:42 »

Hoho, da har du møtt på Abbe eller Jan Kristian  8)  De er kjempehøye!

toon4life

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 på: 17. Aug. 2008, 16:44 »
Tror nok begge var med. Ihvertfall Abbe.

Newcastle93

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 på: 17. Aug. 2008, 17:38 »
Gikk klipp av de første 45. minuttene. Winamp kjørte som bare det, men kun med kommentatorene. Skjermen var svart. Fikk med meg en noe hakkete andreomgang. Nettet her gikk og kom tilbake regelmessig, å det ble nokså irriterende til slutt. Grafikken er også betydelig mye bedre på en skikkelig TV.

Nei, konkluderer med at jeg må godsnakke med mamma om å kjøpe denne pakken som koster 239,- kr. pr. måned. Canal+ sport pakke. Da, et par spørsmål:

Hvis jeg betaler 239,- måneden for Canal+ sport-pakke, blir da alt fikset, og alt følger med? Vi har kabel-TV fra før av, ingen paraboler. Det er flere slike pakker, bl.a. Canal+ total, den er 20 kr. dyrere, men det ser ut til at det er med flere program, inkludert alle sport-kanalene ... Stemmer dette egentlig? Synes det er merkelig i så fall. Kan noen som har peiling på Canal+ og Premier League hjelpe meg?
« Siste redigering: 17. Aug. 2008, 19:04 av Newcastle93 »

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #29 på: 17. Aug. 2008, 19:58 »
Det beste er vel å ta kontakt med den tv-leverandøren du har og spørre om det er mulig å få Canal+ gjennom dem. Jeg har Canal+ gjennom Get, som er leverandør her jeg bor. Da er dekoder inkludert fra før, siden man må ha det med Get. Kan hende du må egen dekoder hvis du skal ha Canal+ (det måtte jeg ha der jeg bodde før), men vet ikke om det koster noe ekstra. Total-pakken koster bare 20 kr mer, så det er nesten like greit å bestille den. Da får du en del gode filmer og serier også.
Norwegian blood, Geordie heart