20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Spilleropprydningen i gang!  (Lest 60704 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Spilleropprydningen i gang!
« Svar #150 på: 19. Mai 2008, 21:57 »
Enig Fredrik! Butt har spilt bra, men bare fordi han har en rolle som gir han lov til å være KUN ballvinner og defensivt anker! Men skal Newcastle gjøre det bedre må de få inn en spiller som i tillegg kan slå pasninger. Butt sin rolle er utdatert dagens fotball! Men som backup vil jeg gjerne ha han, han ofrer alt når han er på banen og har rutine, men det er ikke nok til å få Newcastle et par skritt videre!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 19. Mai 2008, 23:34 »
Jeg er fullstendig uenig i at den gammeldagse "sweeper-rollen" på midtbanen er utdatert.
Jeg synes ikke Claude Makelele tilhører historiebøkene helt ennå. Og han er jo nøyaktig den samme spillertypen som Butt. Han er ikke noen hovmester han heller.

Det vi har trengt, er en midtbaneduo som går veldig godt sammen. En arbeidshest og en hovmester. Problemet har vel mer vært at vi har hatt to arbeidshester. Og Parker og Emre spilte alt for lite sammen, og under en alt for dårlig manager, til at det kunne bli den helt store suksessen. Men de to hadde stort potensiale som duo i mine øyne.

Når vi nå har lagt om til tre på midten ser jeg ikke nødvendigheten av å ha en hovmester sentralt.
Hovmesteren kan ligge høyere i banen for min del. Jeg vil ha en spiller med solide defensive egenskaper som anker. Jeg mener den typen fremdeles ikke er død og begravet. Man MÅ ikke ha en blandingsrase for å få suksess. Selv om de fleste av de beste lagene har denne blandingsrasen, synes jeg også de fleste av de beste klubbene har en spiller som tilhører den samme skolen som Butt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

RHCP14

• Gjest
« Svar #152 på: 20. Mai 2008, 01:00 »
Med all respekt Joakim. Makelele er bedre enn Butt i alle spillets faser, og dermed ein bedre fotballspiller. Dessuten har han vel spilt mindre og mindre denne sesongen (15...godeste Rozenthal har spilt fleire) Du ser det faktisk ganske tydelig i Chelsea. Makelele må gi tapt for Mikel som er ein bedre spillertype i samme rolle. Han er pasningssikker. Syns så tydelig eg huska at det var ein av Makeleles styrker før. At han traff medspiller på omtrent alle pasninger han slo. De blir naturlig å sette han ut av laget nå når pasningskvaliteten blir dårligere.

I Newcastle skal vi spille pasninger, og den eineste som skal slå langt, er etter mi meining den sentrale i ankerrollen. Derfor er ikkje Butt god nok.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 20. Mai 2008, 01:07 »
Gutten treffer spikeren på hodet her. Å sammenlikne Butt med Makelele blir feil, ettersom Makelele spiller på et mye bedre lag og er i det hele tatt en mye bedre spiller. Selv om denne spilleren kan være av den defensive "Butt-typen", så må det gå an å spille tre, fire pasninger før det går i stå. Trenger egentlig ikke å skrive mer. RHCP14 har helt rett her.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 20. Mai 2008, 01:08 »
Grunnen til at Makelele treffer med sine pasninger er at han aldri har slått en pasning med risiko! Det går 50% i støtte og 50% til Lampard/Ballack/Essien. Makelele kan knapt slå en langpasning, det er overhode ikke hans oppgave heller. I Chelsea har han bare vært en ryddegutt som har fått beskjed om å trille til Lampard med en gang han får fatt i kula..

Den siste setningen er jeg enig i. Vi har ingen Lampard eller Ballack som ankeret vårt kan passe til, derfor MÅ ankeret vårt kunne slå gode pasninger, og det mestrer ikke Butt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #155 på: 20. Mai 2008, 09:56 »
Men Makelele treffer Ballack og Lampard stort sett hver gang selv under press. Det klarer ikke Butt!! Butt har ikke ro med ballen i stressede situasjoner! Du har mange gode poeng Joachim, men angående Butt mener jeg du tar KRAFTIG feil...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 20. Mai 2008, 10:50 »
Chelsea er et bedre lag enn oss og Makelele er selvfølgelig en bedre spiller enn Butt. Samtidig er det lett å se at de er samme TYPE spiller og at det er en type spiller som ikke er utdødd.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 20. Mai 2008, 10:50 »
Butt treffer da ganske ofte med støttepassninger og passninger over korte avstander. Hvis jeg husker rett var han den spilleren i PL som traff 9. mest med passningene.

Butt har fått en ny vår og var god i slutten av sesongen. Likevel er ankerposisjonen en ekstremt viktig rolle og det er tid for å få inn litt nytt blod der. Butt kunne sikkert gjort en brukbar sesong hvis vi fortsetter å spille 4-3-1-2, men om vi har ambisjoner om UEFA cup spill trenger vi noe bedre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 20. Mai 2008, 17:13 »
Er det ikke like greit å bare kjøpe en Ballack eller Lampard-type, hvis vi først må ut å handle anker i verdensklasse, kan vi jo like godt hente en indreløper i verdensklasse.

Jeg har aldri prøvd å sammenligne Butt og Makelele på andre måter enn at de er samme TYPE spiller, med de samme arbeidsoppgavene i laget. Vinn ballen, trill til nærmeste medspiller. Klart, hvis du har Smith og Geremi ved din side blir det svært vanskelig. Har du Barton og Geremi ved din side, blir det litt enklere. Har du Barton og Emre ved din side, blir det mye enklere. Har du Emre og en ny klassemidtbane blir det betraktelig mye enklere.

Er det nødvendigvis så mye enklere å få tak i et anker i verdensklasse, enn å få tak i en indreløper i verdensklasse?

Ja, vi har ambisjoner om UEFA-cupspill høsten 2009. Men det er høsten 2009 det. Da kan vi bruke kommende sesong på å lete med lys og lykter etter en fremtidig avløser som Butt selv kan sørge for å lære opp. Vi må selvfølgelig forberede oss på å ta avskjed med Butt etter hvert, men han er mer enn god nok for enda en sesong i Premier League. Vi bør konsentrere oss om å hente en kantspiller og en ny playmaker. Fortsetter vi å spille 4-3-3 kan Milner glatt erstatte Barton.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #159 på: 20. Mai 2008, 19:12 »
Ser hva du mener, og kan nok være enig i noe! Men bommer på 1 av 4 pasninger eller noe! Bedre statistikk mot dårligere lag og dårligere mot bedre lag i stressede situasjoner. I det Newcastle skal heve spillet høyere i banen blir Butt mindre treffsikker! Det er der problemet ligger. Jo høyere Newcastle kommer under mer press blir ballfører, Butt kan nok treffe både Barton, Emre osv. med pasninger, men ikke når Newcastle kommer høyere i banen og vi trenger sikre pasninger. Men vi blir nok ikke enig uansett:)

Men tar heller 1 skikkelig god spiller ved siden av Butt en en halvgod i stedet for Butt. Enig med deg der. Og Emre + klassespiller ved siden av hadde vært bra! Men VELDIG mye avhenger av hvordan KK vil spille, det har mye og si for hvilke spillere vi skal ha. Men mener uansett at Butt sin rolle ikke holder om man skal til UEFA-cup! Vi må kunne heve spillet mot topp 10-lagene og styre spillet høyere i banen der! Men om Arshavin, Deco kommer inn bak Owen, Martins kan jeg gi Butt en sesong til....deal?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 20. Mai 2008, 21:38 »
At Butt ikkje kan slå pasningar er kraftig overdrevet. Han er ikkje noko kreativt geni nei, men har hatt fleire lekre pasningar offensivt denne sesongen, f.eks 2 herlige gjennombruddspasningar til Owen i kampen mot Chelsea. Han er ikkje verdens mest pasningssikre fotballspelar, men er langt fra den verste.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 20. Mai 2008, 21:57 »
At Butt ikkje kan slå pasningar er kraftig overdrevet. Han er ikkje noko kreativt geni nei, men har hatt fleire lekre pasningar offensivt denne sesongen, f.eks 2 herlige gjennombruddspasningar til Owen i kampen mot Chelsea. Han er ikkje verdens mest pasningssikre fotballspelar, men er langt fra den verste.

Nå later du som det finnes en mellomting. Det gjør det selvfølgelig ikke. Enten er du best i verden eller så er du ubrukelig.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #162 på: 20. Mai 2008, 22:17 »
Premier League Stats

1st place for most yellow cards: 13 - Nicky Butt

20th place for amount of fouls conceeded: 60 - Nicky Butt

5th place for total passes: 1630 - Nicky Butt

9th place for accurate passes: 1221 - Nicky Butt
75 percent completion rate compared with 83 percent completion for Michael Carrick and and 86 percent for Flamini, 80 percent for Gerrard. etc.

Pasningssikker er hvertfall godeste Butt, nr 5 i PL !

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 20. Mai 2008, 22:19 »
Nr. 9 for å være helt nøyaktig! :)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 20. Mai 2008, 22:25 »
My bad, nr 9 selvfølgelig, blandet litt der. Er uansett bra! :)