20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5/5: Newcastle United - Chelsea, St. James' Park kl. 17.00 [Canal+ Sport1]  (Lest 30173 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Enig at selvtillit er viktig. Men sånn i ettertid så savner jeg mest at vi har folk som kan utfordre på kantene for så at en kjapp back kommer på overlapp. Det krever selvsagt indviduelle ferdigheter. Men det er en av tingene jeg har savnet mest når jeg har sett på newcastle og det skjer alt for sjeldent.. Pluss et spillermønster selvsagt, som nå begynner å ta litt form.

Et bra innlegg fra en av bloggerne på ei newcastleside som alle burde lese:

Keegans negativity stems from his frustration that he couldn?t put on a better display for the fans and club he adores for the last match at SJP of the season. Once he?s had time to calm down and reflect, you will see the old positive Keegan return. This club has short and long term aims and I for one believe in the longer term we will break through, the infrastructure of this club is improving all the time , the fan base is there, the stadium, training ground, youth acadamy, Keegans emotions were heightened today after an emotional six months, but had we played and beaten the Mackems or Birmingham, Spurs today we would have gone away full of possibly unrealistic expectations, Keegan is a realist and knows what is needed, we may surprise a few teams next term we may surprise ourselves, but for once we are not buying into an unrealistic dream of sexy football and a champions league place. Football has changed, and it changed forever when Abramovitch paid inflated prices for the cream of European talent and effectively pulled up the drawbridge on the rest of us. However we can take inspiration from other European leagues where the stranglehold of the ?rich untouchable? clubs were usurped in the form of Valencia, Lyon, Deporivo etcetera who did the unexpected in their respective leagues. Keep the faith and look where we were with Alerdyce and the shite football we played, then look back over the last seven matches (excluding this one) and tell me we should stop believing, we won?t and Keegan won?t either but his belief I think extends beyond his tenure and THATS what?s frustrating, he would like it to happen while HE holds the reigns.

« Siste redigering: 06. Mai 2008, 00:52 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi er best i 1.omg, Chelsea har 2.omg...Synd at de utnytter sine sjanser uten at vi klarer det samme. Men jeg synes det er en del positivt også! MEN det er faen meg utrolig at Ballack får gå opp å score slik han gjør!! Det står pokker meg !4! Newcastle spiller rundt Ballack, og likevel får han gå opp nesten upresset!!

BØRS:

Harper - 6 - Har nesten ingenting å gjøre, sjanseløs på målene.

Beye - 6 - Grei defensivt. Ikke med nok offensivt.
Taylor - 8 - Kjempekamp! Sterk i duellene og bidrar sterkt til at Drogba ikke er god i dag.
Faye - 7 - Også en bra kamp. Sterk i duellene, men litt småslurv her og der.
Enrique - 6 - Samme som Beye

Geremi - 4 - Tvers igjennom svak kamp
Butt - 7 - Solid kamp. Flink til å bryte ned spillet til Chelsea
Barton - 6 - OK kamp.

Owen - 5 - Bommer på to gigant sjanser. Ikke like mye innvollvert ellers. Er bare nødt til å score på slike sjanser!
Viduka - 6 - Gjør en grei omgang. Kjemper hardt(i duellene, IKKE løping :P), merket faktisk at han ikke spilte 2.omg.
Martins - 7 - Klasse i 1.omg, ikke like god i 2.omg. Skaper masse uro for Chelsea og skaper en god del. Nære scoring i 2.omg

Smith - 4 - Er bare å selge hvis muligheten byr seg. Carroll skulle definitivt hatt plassen hans i kamptroppen!

e litt feil å sei at det var elendig markering på ballack og gi butt 7 når det ballack var hans mann.. og i tillegg så ga han en håreisande feilpasning på egen 16 som førte til at chelsea scora det andre målet.. vi tapte kampen på personlige feil og det var en del av dei.. både enrique og faye hadde noken håreisande, men butt var verst..
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Et snev off topic her nå.

Det positive i dag må taes våre på. Vi begynner å fungere defensivt. Tayls gjør en stor kamp i dag sammen med Faye. Er gledelig å se at vi ikke slipper inn slumpemål, unntatt 0-1(svak markering!).

Hvis noen virkelig forventet at vi skulle knuse et Chelsea-lag i storform må de finne seg noe annet å holde på med. Det hadde vært deilig å tatt et av de store lagene, men med det mannskapet Chelsea har til disposisjon så er det jaggu meg ikke annet å forvente enn et tap. Fornøyd med kampen uansett og føler vi har masse å bygge videre på... ;D

forventa så og sei ingenting fra kampen, men når vi gjør en så bra 1 omgang er det litt skuffandes at vi taper kampen på 2 personlige feil...
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
ManU har jo et komplett lag jo. Derfor kan de både spiller maskinfotball og være knallgode defensivt, samtidig som de kan underholde til det fulle. Bort på Nou Camp viste de at de har et lag som er kapabelt til å spille denne panzerfotballen om de må.

er ganske så feil å bruke den kampen som eksempel på at united har spillt bra maskinfotball, dei var kaskje gode defansive.. men samtidig utrolig heldige.. barca vandt forøvrig sjangsestatestikken 23-4 og hadde 60% posession.. så det sier vel litt om kor utspilt united var i den kampen og hadde det hatt en etoo i form så hadde united tapt ganske så kraftig i den kampen
- carry on!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
e litt feil å sei at det var elendig markering på ballack og gi butt 7 når det ballack var hans mann.. og i tillegg så ga han en håreisande feilpasning på egen 16 som førte til at chelsea scora det andre målet.. vi tapte kampen på personlige feil og det var en del av dei.. både enrique og faye hadde noken håreisande, men butt var verst..

Så du kampen? Butt spilte aldri noen hårreisende pasning på 2-0 målet. Syns du slenger om deg med ukorrekte påstander hele tiden, jeg...

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Lurer på om det ikkje va Smith som hadde den pasningen, uten at eg skal sei det for sikkert.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Ingen som hadde noen dårlig pasning på 2-0 målet. Taylor klarerer fra høyrekanten, og ballen går til Terry som header til Mikel. Mikel spiller til Essien (?), som spiller gjennom Malouda.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ingen som hadde noen dårlig pasning på 2-0 målet. Taylor klarerer fra høyrekanten, og ballen går til Terry som header til Mikel. Mikel spiller til Essien (?), som spiller gjennom Malouda.

men ka er grunnen til at taylor klarerer fra høgrekanten?? er fordi butt har sendt en pasning i beina på malouda eller ferreira, husker ikkje kem av dei.. på egen 16
- carry on!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Men hva faen!? Helt utrolig å gi Butt skylda for det målet der. Emre hadde sikkert ordna opp ;D

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
vel hadde butt ikkje sendt den feilpasningen hadde vi hatt en mulighet til å kontre, men istedefor så gir han bort ballen til chelsea i verst tenkelig posisjon så ja eg seier at det målet kom pga en personlig feil av butt
- carry on!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Men hva faen!? Helt utrolig å gi Butt skylda for det målet der. Emre hadde sikkert ordna opp ;D

Hadde det vært Smith som hadde ballen hadde vi sikkert fått to baklengs i den situasjonen  :-\

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
vel hadde butt ikkje sendt den feilpasningen hadde vi hatt en mulighet til å kontre, men istedefor så gir han bort ballen til chelsea i verst tenkelig posisjon så ja eg seier at det målet kom pga en personlig feil av butt

Blir helt meningsløst å dele ut skyld slik. Vi mistet selvsagt ballen en eller annen gang. Jeg husker ikke hvem det var som gjorde det og kan godt være det var Butt, men det er selvsagt ikke bare hans feil at det ble mål. Vi lå under 1-0 hjemme og da må vi opp å score. Da sier det seg selv at det blir rom og et så godt lag som Chelsea utnytter enkelt det.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
vel butt prøvde ikkje å komme seg opp og frem han sente en tversover fra midten til beye på newcastle sin egen 16 meter.. så det er en personlig feil som forrårsaka at chelsea fikk sjangsen etter at taylor klarerte.
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Faye som slapp Terry, og Butt som i utgangspunktet hadde Ballack. Smith hadde i forkant en annen han markerte.
Med andre ord - det er flere enn bare Smith som må påta seg skylda for 1-0. Men Smith gjør en dårlig jobb når det først er han som blir "lurt" til å passe på Ballack. Men det var ikke bare Ballack som var tilsynelatende dårlig markert der.
Og at Faye slapp Terry bare beviser at Faye ikke hadde noen stor kamp.
Men det betyr ikke at Smith kan frikjennes, og slippe fengsel. Han hadde mange håpløse og ekstremt farlige feilpasninger i eget straffefelt, og var som han har vært hele vårsesongen - en vandrende katastrofe.

Når jeg ser Smith nå, ser jeg ikke en spiller som åpenbart mangler selvtillit. Jeg ser en spiller som tror han er verdensmester, men som fremstår som en vandrende katastrofe. Han vant et par hodedueller, men jeg kan ikke huske at det ble spesielt farlig av den grunn. Smith er en helt okey spiller, men jeg ser ikke hva han skal kunne tilføre et Newcastle-lag som har ambisjoner om å vinne den andre Premier League neste sesong (altså femteplass), annet enn at han kanskje er litt bedre i lufta enn Viduka, men klarer ikke å holde på ballen, og er farlig dårlig defensivt.
« Siste redigering: 06. Mai 2008, 17:19 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Da syns jeg faktisk du husker dårlig. Jeg husker jævla godt hvordan alle sto på mot Owen da han hadde kommet tilbake fra skade og slet med selvtillit og et lag pluss spillestil som ikke funka.
Eller Nicky Butts første sesong hos oss. Da ville jo bortimot samtlige Newcastle-fans hive han til helvette vekk fra SJP og helst aldri se han der mer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida