20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 5/5: Newcastle United - Chelsea, St. James' Park kl. 17.00 [Canal+ Sport1]  (Lest 29884 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
hadde newcastle ligget ann te å vinne gull og bare heller måtte male og male..så tror jeg virkelig du hadde holdt kjeft om vi va i samme situasjon...lagmaskineri...skal man ikke spillle som ett lag kansje??

Boring Chelsea/Manu. Jeg vil ha underholdning, ikke tysk maskineri. Maskineri=kjedelig. Det er nå min mening, så får du ha din

Humm.. synes Manu faktisk har kvittet seg litt med tapinn måla og gullhåra. De har spilt fantastisk fotball i år! Blir feil å si av en Newcastle supporter at Manu har spilt maskineri fotball. Hva har newcastle spilt til tider da? Helt innforJæv"¤#¤ rævva gummistrikk fotball!!??!!
Helt enig. Synes ManU har spilt feiende flott angrepsfotball til tider denne sesongen. Bare se på tabellen. De har 78 mål på 37 kamper. Det vil si et snitt på 2,1 mål pr. kamp. Bakover har de sluppet inn kun 0,6 mål pr. kamp! Knallsterkt!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
ManU har jo et komplett lag jo. Derfor kan de både spiller maskinfotball og være knallgode defensivt, samtidig som de kan underholde til det fulle. Bort på Nou Camp viste de at de har et lag som er kapabelt til å spille denne panzerfotballen om de må.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Synes n'zogbia var positiv i dag. Hadde keegan bytta innpå carroll(som skulle ha vært på benken) for viduka og n'zogbia for geremi og flytta barton over på høyre, kunne vi ha hatt en sjanse på uavgjort. Skuffet over keegans taktiske valg.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/match_of_the_day/7384594.stm

Her er et usedvanlig negativt intervju med den ellers så positive keegan. Han er vel egentlig bare som newcastlesupportere flest når vi taper, skuffa og sint :) Men trur vi skal se i mellom orda for det han egentlig mener er at enhver newcastlesupporter bør være realistisk å se at vi er 3 steg bak topp 4 for øyeblikket og at man kan glømme top 4 for et par år fremover og hinter til ledelsen at dem må invistere minst £60m hvert år for å komme seg et steg videre.
Synes at vi absolutt har sjangs til top 6 neste sesong med de riktige spillerne og ikke alt for mange skader på nøkkelspillere.
Hold håpet oppe!

Howay the lads!
« Siste redigering: 05. Mai 2008, 23:55 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Carroll har ikke bevist en dritt i PL, så mener du at ting autmatisk hadde blitt bedre om vi hadde hevet han inn mot Terry og Carvalho.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Carroll har ikke bevist en dritt i PL, så mener du at ting autmatisk hadde blitt bedre om vi hadde hevet han inn mot Terry og Carvalho.

Carroll har da hatt flere gode innhopp! Men det er riktignok ikke dermed sagt at vi ville klart et resultat mot Chelsea...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Jeg mener at han burde fått sjansen foran smith, helt klart. Hvis du mener noe anna så får du bare gjøre det. Gutten har noen innhopp som har vært positive, så hvorfor ikke gi gutten erfaring fra høyeste hold? Hvorfor bruke en spiller som springer rundt som ei forvirra høne og har mista den gutsen og arbeidsinnsatsen han en gang hadde denna sesongen. Når sesongen er over og vi ikke har noe å spille for synes jeg vi kan slenge innpå noen unggutter og gi dem erfaring foran dem som alle vet er ræva og vil garantert bli solgt i sommer hvis klubben skal ha et håp om å ta et steg videre.

Carroll har da hatt flere gode innhopp! Men det er riktignok ikke dermed sagt at vi ville klart et resultat mot Chelsea...
Sier ikke at vi garantert hadde fått et resultat. Men jeg mener at vi ville hatt en mye større sjanse med Carroll enn smith.
« Siste redigering: 06. Mai 2008, 00:09 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Helt enig med deg her, Borbis. Skjønner ikke hvorfor Smith blir prioritert foran Carroll, da Smith ikke har prestert en dritt denne sesongen, i tillegg til å ha mistet det han hadde av innsats og arbeidsvilje.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Virker som enkelte her har bestemt seg for å hakke på Smith samme faen hva han gjør. Jeg skal være helt enig i at han ikke var noe særlig god i dag, men Viduka var ikke noe bedre enn ham i dag, og Martins og Owen presterte også fint lite i andre omgang. Tidligere har det vært Butt, Geremi og Barton som har fått peppern, men nå er det tydeligvis Smith. Er det slik at mange av dere har en syk trang til å hate spillere på eget lag?

Det som gjør det hele verre er at mange av dere, gjerne de samme som rakker ned på de spillerne over roser spillere som Emre, Martins, N`Zogbia og Carroll opp i skyene. Alle de fire spillerne er gode spillere, men hadde de vært halvparten så gode som mange av dere skal ha det til at de er så hadde de faen ikke spilt i Newcastle. Og som Kristoffer sier, hva har Carroll gjort som tilsier at han skal spille framfor Viduka eller Smith? Et rødt kort og noen fyllehistorier i the wankership er det han har på CVen i år.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hva har Smith gjort som gjør at han fortjener å være med?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
For å si det slik, Smith har aldri fått sjansen til å spille over tid som SPISS i denne klubben, og aldri med et lag i medgang. Han fikk noen enkle sjanser under Sam Allardyce i høst som spiss når både Owen/Oba og Duke var ute, og gjorde jo faktisk sakene sine ganske bra. Da var det jo faktisk endel her inne som ville kaste Viduka til pokkers ut og la Smith ta på seg rollen som oppspillspunkt.
Owen har også hatt mange supportere mot seg i lange perioder når han ikke har prestert. Husker også tilbake til Nicky Butt som samtlige hadde gitt opp etter hans førstesesong i Magpie-drakta.
Smith har mer og gå på, men trenger tillit i spissrollen i et lag i medgang. Jeg veit at Smith har mye mer inne.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Det var vanvittig å hissi du er på grøten da andre. Jeg hakker svært sjeldent på spillere, men når jeg gjør det så har jeg som regel en meget god grunn for det.

Jeg hakker på en spiller som ikke har scora et mål på 33 kamper(mange som spiss) denna sesongen, jeg hakker på en spiller som ikke har teknikk, blikk, skudd/pasningsfot, hurtighet, arbeidsvilje(nå for tida) og det ser ut som om vi har 10 og ikke 11 spillere på bana.
Det er alltid lett å sitte å være etterpåklok. Men det må da gå an for keegan også å se at denne mannen ikke er noen fotballspiller. Alle unitedsupporterne jeg har pratet med sier det samme. Ikke at jeg trenger deres samtykke får å utrykke deg jeg mener i denne debatten.

Hvordan kan martins og owen gjøre det bedre i andre omgang enn det de gjør i dag når chelsea til tider overkjører oss fullstendig og viser hvorfor de er nr 2 i PL. Det ikke så lett være spiss når ballen har vært 4% av tiden på chelsea sin banehalvdel de siste 10 minuttene.
« Siste redigering: 06. Mai 2008, 00:24 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg skal ikke påstå at Smith har prestert noe bra det lille han har fått sjansen i det siste, for det har han heller ikke gjort. Med den formasjonen og de spillerne vi har pr. dags dato ser jeg heller ikke at det er plass til Smith i startoppstillingen. Men Smith har ikke bare vært rævva denne sesongen, og det er i mine øyne liten tvil om at han ikke er en dårlig fotballspiller.

Jeg synes det blir feil å gi Smith pepper for at han var rævva i vinter, når HELE laget, kanskje med unntak av Harper også var elendige, og spilte totalt uten selvtillit. Etter at vi begynte å vinne igjen har han jo sittet på benken, og kun fått korte innhopp på slutten. Hadde Smith spilt fra start i alle de syv kampene vi gikk uten å tape ser jeg ikke bort i fra at han også kunne fått fart på spillet sitt, i likhet med andre spillere i klubben.

En av grunnene til Smiths elendige innsats KAN kanskje være det at han spilte dårlig og uten selvtillit som resten av laget. Han har også blitt gjort til en hakkekylling av store deler av fansen. En annen faktor er at han ikke har klart å score et eneste mål i løpet av hele sesongen, og at det nok sikkert plager ham en del. Når Smith da ble vraket fra laget begynte vi plutselig å vinne igjen. Det at Smith ble vraket kan jo selvsagt ha en sammenheng med det, men uansett tror jeg heller ikke det hjelper på selvtilliten hans.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Det var vanvittig å hissi du er på grøten da andre. Jeg hakker svært sjeldent på spillere, men når jeg gjør det så har jeg som regel en meget god grunn for det.

Jeg hakker på en spiller som ikke har scora et mål på 33 kamper(mange som spiss) denna sesongen, jeg hakker på en spiller som ikke har teknikk, blikk, skudd/pasningsfot, hurtighet, arbeidsvilje(nå for tida) og det ser ut som om vi har 10 og ikke 11 spillere på bana.
Det er alltid lett å sitte å være etterpåklok. Men det må da gå an for keegan også å se at denne mannen ikke er noen fotballspiller. Alle unitedsupporterne jeg har pratet med sier det samme. Ikke at jeg trenger deres samtykke får å utrykke deg jeg mener i denne debatten.

Nå var dette på ingen måter et angrep på enkeltpersoner, og helt ærlig har jeg null peiling på dine tidligere uttalelser om enkeltspillere :) Men det kan umulig stikkes under en stol at enkelte her inne er EKSTREMT kritiske til enkeltspillere på laget, samtidig som de roser andre spillere i mine øyne ganske ufortjent opp i skyene. Jeg kan være enig i at det er flere spillere på laget jeg gjerne kunne tenkt meg og skifta ut, men vi må huske på at vi ikke er et topp firelag lengre. Pr. dags dato er vi langt i fra. Selv om vi ikke kan si oss fornøyd med å befinne oss i den posisjonen vi er i nå ser jeg liten grunn til at enkelte skal lire av seg innlegg på innlegg med usaklig piss om enkeltspillere på laget.

borbis

• Supersub
    • Vis profil
Delvis enig med deg der. Synes det er vanvittig mye usakelighet ute å går her på forumet, spesielt når vi ligger under. Det har ikke vært lett å spille på newcastle i år. Synes vi skal være fornøyd med å ha sikra plassen i PL, for en stund siden så det veldig stygt ut. Men skal vi heve oss, må vi slutte å kjøpe vrakgods fra toppklubbene. Alle kan vel være enig i at Smith, duff og butt(til tider) ikke har vært i nærheten av den formen de hadde hos sine forrige arbeidsgivere. Det kan være mange grunner til det og det skal det sies at butt har løftet seg flere hakk siden keegan kom. Men bare se hvordan lite målretta duff er når han kommer en mot en for eks. Han gjør de samme bevegelsene gang på gang. Først så tripper han, for så å dra ballen ned til venstre mot dødlinja som ender med blokkering. Savner litt mer guts, teknikk og at dem er mer målretta med ballen rettvendt. Men man ser ofte når martins for eks er rettvendt med ballen i bena tar det for lang tid enkelte ganger før newcastlespillerne å komme etter.

Laget må først og fremt lære å kjenne hverandre og spille sammen over tid med gode nok spillere. Derfra kan man bygge videre på fundamentet. Det vel ikke mange i newcastle som har spilt sammen i mere enn en sesong på dagens startelver, mens chelseaspillerne for eks har 4,5,6 år +.
Tror faktisk ikke at vi trenger altfor mange utskiftninger. Nøkkelen er de riktige. Holde på dem som er gode nok og kan bidra, kaste ut dem som er for dårlig, for så å hente nye som kan heve laget.
« Siste redigering: 06. Mai 2008, 00:43 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Han har jo ikke selvtillit! Han eier den jo ikke! Mannen har gått nesten konstant skadet gjennom hele Magpie-karrieren. Også han trenger tillit over en lengre periode for å spille på seg selvtillit. Akkurat som Michael Owen trengte det, akkurat som Martins har trengt det. Enhver spiller trenger det. For å si det slik, det er også en grunn til at Butt, Smith og Duff har spilt i de klubbene de har spilt i. Hadde ikke Duff valgt oss hadde han gått til LFC må huskes på. Ting kunne vært MEGET annerledes da. Hadde ikke Smith gått til oss, kunne han gått til 8-9 andre klubber i PL, deriblant Everton.