20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Luka Modric  (Lest 53527 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
Sv: Luka Modric
« Svar #225 på: 28. April 2008, 15:21 »
1. Han kunne spillt uefa cup med Dinamo neste år, og han gjorde det i år
2. Newcastle er et bedre lag, noe vi beviste i 1-4 seieren

1.Nå skal vi ikke være så dumme at vi ikke skjønner at det er viktigere å spille i Premier League og tjene 25 ganger lønna i Dinamo, samt spille på et langt høyere nivå i et bedre miljø og slik kunne utvikle seg til en bedre spiller. Hadde du spilt på Rosenborg i storhetstida så hadde du ikke takket nei til Barcelona bare fordi at Rosenborg hadde klippekort i Champions League, hadde du vel?
2. Om Newcastle er et bedre lag er jeg ikke så sikker på, nonelunde like kanskje, selv om jeg liker vår stall bedre. Og basere klubbers evner på enkeltkamper blir vel litt flåsete? Er vi jamngode med Birmingham siden vi spilte 1-1 mot de? Eller dårligere enn Blackburn og Villa?

Jeg biter faktisk ikke på det derre. Vanlig svada. Husk at Bellamy har elsket opptil flere klubber iløpet av sin karriere!  ;)

Jepp, som jeg sier er nok mye av dette den klassiske nysignerte lovprisingen av den nye klubben sin, men likevel så er jo alt han sier reelle grunner som alle gir Tottenham 1-up over Newcastle. Dette må vi være realistiske nok til å innse tror jeg. På tross av Keegans enorme karisma, så vil nok internasjonale managernavn som Ramos tiltrekke seg både en og to spillere rundt omkring. Og selv om vi tar sikte på fast europaspill i kommende sesonger, så spiller vi desverre ikke dette i kommende sesong og kan ikke bruke dette som salgsargument.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 28. April 2008, 17:42 »
Hvis det som står i Sunday Sun stemmer, så ser jeg ingen grunn til å være skuffet. Artikkelen i Sunday Sun sier jo at Spurs fikk spilleren til en lavere pris enn det vi fikk avslag på. Jeg synes forskjellen på 20 og 25 millioner for Luka Modric er MYE!

Når Dinamo avslår et bud på 20 mill, og godtar et bud på 16, hvordan kan det da være vår feil?

Ifølge NOTW skal Keegan ha vært lynforbanna over at Modric glapp, når spilleren var svært lysten på å spille for Newcastle, og det hele bare virket å være en formalitet fredag kveld.

HVORFOR klarer du å lese deg til at det står dette. Det står jo at det IKKE stemmer at Spurs fikk han til en lavere pris overhodet. Det var jo det som tydeligvis var NOTW-ryktene som var ute å gikk.
Jeg er skuffa jeg. Syns vi bør gamble litt, og det er tross alt prat om en spiller som etter de fleste solemerker hadde signert for oss dersom vi hadde bydd nok der og da. En spiller som er blant de heiteste prospektene i Europa. Jeg vil gjerne at vi har som mål å være over Spuds på tabellen, og at vi viser minst like store ambisjoner som de. Nå er det overhodet ikke tiden for å dømme denne transfersommeren nord og ned, før den i realiteten har starta. Men håper at Ashley og co skjønner at vi uansett ikke klarer å spare oss til toppen av PL igjen.
Jeg er enig med Newcastle i at 20 millioner er nok for Modric. Jeg synes de ekstra fem millionene Dinamo ville ha er for mye. Greit, jeg har ikke sett spilleren. Jeg aner ikke nøyaktig hvor god han er, men jeg synes 25 millioner blir i overkant. Hvis han er SÅÅÅ vanvittig god, hvorfor har jeg ikke hørt om fyren? Trodde ikke jeg fulgte så dårlig med på internasjonal fotball. Hvorfor har han da spilt i hjemlandet frem til nå? Og hvorfor var det INGEN av storklubbene som var der når budrunden startet?

Greit at vi skal satse, men jeg synes ikke det er verdt det å betale de fem millionene ekstra, som rapportene sier at Dinamo krevde. Ikke for en spiller som fremdeles er et ganske ubeskrevet blad.

Og hvis den nylig rapporterte summen om 26 mill stemmer, så er jeg fremdeles like glad for at vi lot være. Modric kan umulig være like mye verdt som verdens aller beste fotballspillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 28. April 2008, 17:52 »
Jeg er enig med Newcastle i at 20 millioner er nok for Modric. Jeg synes de ekstra fem millionene Dinamo ville ha er for mye. Greit, jeg har ikke sett spilleren. Jeg aner ikke nøyaktig hvor god han er, men jeg synes 25 millioner blir i overkant. Hvis han er SÅÅÅ vanvittig god, hvorfor har jeg ikke hørt om fyren? Trodde ikke jeg fulgte så dårlig med på internasjonal fotball. Hvorfor har han da spilt i hjemlandet frem til nå? Og hvorfor var det INGEN av storklubbene som var der når budrunden startet?

Fordi han spiller i Dynamo Zagreb og for Kraotia. Og hvis det er slik at du følger så godt med burde du også ha hørt om han. Det har vært rykter med Modric siden forrige sommer og klubber som Liverpool, Chelsea, Arsenal og Barca har vært nevnt. Etter det jeg har skjønt valgte han å bli i hjemmlandet et år til tross for interesse fra storklubber. At disse klubbene ikke var der når budrunden startet var nok pga den høye prisen. Det er alltid en risiko å kjøpe unge spillere som ikke har bevisst at de holder nivået i de store ligaene. Og det kan gså godt være at flere av disse klubbene var med for det vi vet. Var jo ikke veldig sterke rykter om at han skulle til Tottenham før han dro dit. Skysports skrev jo f.eks. at Liverpool hadde snakket med han for noen uker siden.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #228 på: 28. April 2008, 18:51 »
Det har vært rykter med Modric siden forrige sommer og klubber som Liverpool, Chelsea, Arsenal og Barca har vært nevnt. Etter det jeg har skjønt valgte han å bli i hjemmlandet et år til tross for interesse fra storklubber. At disse klubbene ikke var der når budrunden startet var nok pga den høye prisen. Det er alltid en risiko å kjøpe unge spillere som ikke har bevisst at de holder nivået i de store ligaene. Og det kan gså godt være at flere av disse klubbene var med for det vi vet. Var jo ikke veldig sterke rykter om at han skulle til Tottenham før han dro dit. Skysports skrev jo f.eks. at Liverpool hadde snakket med han for noen uker siden.

Vel, man må se på kildene til disse ryktene. Som jeg har nevnt har nok mye av dette kommet fra kilder som har interesser av å snakke han opp i pris. For all del, Modric er et talent, men når omtrent alle Champions League-klubber etter sigende har siklet på han i over et år, så er det påfallende at ikke en eneste liten flik av interesse har materialisert seg når det nå ble overgang på Modric. Modirc selv nevner at det var andre engelske klubber som viste interesse, så vi kan nok allerede da utelukke toppklubber i Spania, Italia og Tyskland. At Tottenham var den klubben han fra første stund ville gå til pga. blant annet Europacupspill gir iallefall meg en rimelig klar pekepinn på at Europagiganten Liverpool ikke kan ha vært i så seriøse samtaler med Modric heller.

Som du sier så kan prislappen ha skremt bort flere av storklubbene, men jeg tviler likevel litt. Det har variert fra £15m og oppover, og det er jo ikke akkurat en avskrekkende pris for å i det minste forhøre seg om den nye Messi.

Om en pris på nærmere £26m skal vise seg å stemme, så er jeg glad at ikke Newcastle sprengte banken på Modric.

Modric er for all del et stortalent, og kan nok vise seg å bli litt av et kongekjøp, men slik situasjonen er i Newcastle nå, så må jeg innrømme at jeg ikke er helt knust av at dette ikke ble noe av.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 28. April 2008, 19:09 »
Dette er bare klubber som han har blitt linket til. Jeg er dessverre ikke i posisjon til å vite om dette stemmer eller ikke, og du vet heller ikke om noen av disse klubbene har forhørt seg om han. Jeg ville være overakset hvis det bare var Tottenham og Newcastle som snakket med Dynamo da forhandligene gikk.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #230 på: 28. April 2008, 19:42 »
Det vi vet er hva de ulike parter er sitert på i media. Og jeg ville finne det smått utrolig om Dinamo-ledelsen ikke ville vært interessert i å lufte det at f. eks. AC Milan hadde forhørt seg. Dette ville jo kunne dra igang en større budkrig. De var iallefall svært så åpne om kontakten fra Newcastle i et forsøk på å få alle mulig klubber til å hive seg på. Så mye som media snuser rundt og finner på, så er det iallefall litt merkelig om en stor fotballmakt i Europa i det skjulte skulle klare å snike inn følere uten at det lekket ut til pressen. Spesielt med tanke på det mediasirkuset denne ovegangen ble.

Videre så kan vi se på det Modric selv har sagt nå i etterkant: "It is right that many clubs in England were interested in taking me, but my favourite from the first meeting was Tottenham..."

Vi ser jo her at han selv hevder at han var i søkelyset av flere klubber enn Tottenham, og vi vet jo at Newcastle var en av dem. Synes likevel det er merkelig om Modric, som jo vil spille Europacupspill, hadde takket nei om noen av de interresserte klubbene var Liverpool/Arsenal/Manchester United/Chelsea.

Men som jeg har sagt hele tiden så er jo dette bare slik jeg ser på det, og du må gjerne mene noe annet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 28. April 2008, 19:47 »
Videre så kan vi se på det Modric selv har sagt nå i etterkant: "It is right that many clubs in England were interested in taking me, but my favourite from the first meeting was Tottenham..."
Hadde han gått til Newcastle så hadde han sagt akkurat det samme om oss. Slik er bare piss og en selvfølge å si etter at man har signert! :)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 28. April 2008, 20:08 »
Selvfølgelig er det lurt å lufte slike ting, men når så mange storeklubber skal ha vært interesserte i Modric kan ikke alle bare være dratt opp av Dynamo. Det er heller ikke bare klubben som har kommet med disse ryktene og det er også forskjellige medier som har dratt dem opp. At Dynamo prøvde å få prisen når Modric skulle selges kan nok stemme, men ryktene har ikke bare kommet den siste tiden. Siden forrige sommer har det vært en haug med rykter om Modric.

Og interesse er noe annet enn å få bud godkjent. Mange var nok interessert i Modric, men klubber som Arsenal, Liverpool osv driter ikke penger. Det er som jeg tidligere sa en risiko og kjøpe en spiller som Modric og derfor tror jeg ingen av disse klubben ville bruke så mye penger som Tottenham ville. Hvis en av topp 4 hadde fått budet godkjent hadde han selvfølgelig gått dit og som danield sier er det selvfølgelig bare piss det sitatet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 28. April 2008, 22:00 »
Var ikke Arsenal milimetre fra å kjøpe Modric i fjor sommer?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 28. April 2008, 22:08 »
Jo, Wenger ville ha han i tillegg til Eduardo, men han ville ikke betale prisen. Arsenal har slik en "fornuftig" innkjøpspolitikk i forhold til andre lag...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #235 på: 28. April 2008, 22:08 »
Var ikke Arsenal milimetre fra å kjøpe Modric i fjor sommer?
Stemmer det, men da sa Modric nei fordi han ville bli i Zagreb.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #236 på: 28. April 2008, 22:10 »
Er du sikker? Var det ikke Arsenal som ikke ville betale da?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #237 på: 28. April 2008, 22:19 »
Kan godt være, men jeg mener å huske at Modric hadde sagt nei fordi han ville vente med å flytte til utlandet.  Trodde det var i januar, men det kan godt ha vært i fjor sommer og. Husker ikke.

Men det er naturligvis mulig at jeg tar feil og  ;)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 29. April 2008, 00:01 »
Mener Arsenal også betalte en sum for å ha første retten på Modric???? Var noen rykter i fjor sommer hvertfall..

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 29. April 2008, 00:03 »
Selv om det var synd Modric ikke kom må jeg rose Keegan, Wise og speiderne for hvertfall å prøve på seg på en slik spiller. Det er spennende spillere som har sine beste år foran seg vi må vi ha inn, og selv om vi ikke fikk Modric må fortsette å se på slike spillere. At vi har bydd mye viser også at midler heldigvis er tilgjenglige. 
« Siste redigering: 29. April 2008, 00:05 av fredd »