20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Luka Modric  (Lest 53525 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Keeganjr

• Benkvarmer
  • **
  • GEORDIE BASTARD 4 LIFE
    • Vis profil
Sv: Luka Modric
« Svar #210 på: 27. April 2008, 22:25 »
men visst vi bød £20mill, hvorfor fikk spuds han for £15,6????????????????????? lukter muffins lang vei, modric har jo sagt at han trudde han var på vei til oss, meget meget merkelig dette. håper vi får vite ka som egentlig har skjedd her, og for dere som ikkje heilt veit kem modric er, så kan ej sei at spuds har kanskje gjort årets kjøp allerede. sett han endel ganger og han er genial. fikk lampard og gerrard til å se ut som barnehage unger på wembley blant annet, så vi får håpe at ej tar totalt feil og blir årets totale flopp kjøp i england ;D, noe ej tviler meget sterkt på. han skal iværtfall på mitt fantasy lag neste sesong ::)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 27. April 2008, 22:43 »
Hele Modric overgangen virker rar. Vi har nok ikke vært gjerrig og vi har nok kommet med høye bud, men hvis det stemmer det som står i Sunday Sun er jeg skuffet over at vi ikke betalte mer for dette virker som en veldig god spiller og han ville til Newcastle.

Det er riktig som du sier Ulf at Modric ikke er den eneste gode spilleren i Europa, men om han er så god som alle rapporter sier så er det få spillere av hans klasse som vil Newcastle. Etter sesongen kan vi ikke friste e-cup og vi har byttet manager i ett sett. Newcastle er med andre ord ikke like attraktive som før. Hvis vi hadde en sjanse til å signere Modric burde vi tatt den.

Om klubben skulle punget med 20 MP ville jeg det blitt helt feil,men vi har som mange av våre konkurrenter enn styrtrike eier som kunne punget ut hvis han ville. Ashely har sagt han vil vinne noe med klubben. Det er dessverre slikt at det koster mye penger og vi kan ikke tro at vi kan gå rett opp til UEFA cup plasse ved å bruke mye mindre penger enn våre konkurenter. At Modric også går til en av våre konkurenter gjør handelen bare enda verre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 27. April 2008, 22:51 »
Hvis det som står i Sunday Sun stemmer, så ser jeg ingen grunn til å være skuffet. Artikkelen i Sunday Sun sier jo at Spurs fikk spilleren til en lavere pris enn det vi fikk avslag på. Jeg synes forskjellen på 20 og 25 millioner for Luka Modric er MYE!

Når Dinamo avslår et bud på 20 mill, og godtar et bud på 16, hvordan kan det da være vår feil?

Ifølge NOTW skal Keegan ha vært lynforbanna over at Modric glapp, når spilleren var svært lysten på å spille for Newcastle, og det hele bare virket å være en formalitet fredag kveld.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 27. April 2008, 22:55 »
Når vi virker å være så nære med å signe en spiller og så går han til en av våre bittreste konnkurenter blir jeg uansett skuffet, selv om det ikke er vår feil at ble slik.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 27. April 2008, 22:57 »
Hvis vi var villige til å gi £20 mill (noe som ville vært klubbrekord!) kan ingen med hue rett plassert påstå at vi var gjerrige! Hvor f... var alle de andre store klubbene da?? Hvorfor skal vi betale blodpris for talenter når det er mulig å få de adskillig billigere?? Arsene Wenger ville ALDRI luktet på en spiller a la Modric, og det er ene og alene pga prisen.

Synes det er bra at klubben ikke lar seg rive med i jaget på pris. Vi var nærmest konkurs for mindre enn et år siden. Normal økonomistyring å investere fornuftig da. Helt riktig avgjørelse av klubben.

Modric er ikke den eneste gode fotballspilleren i Europa!

Meget fornuftige ord.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #215 på: 27. April 2008, 22:59 »
en kompis av meg så på kroatisk tv i går, og de opplyste at Modric ble kjøpt for 26 mp! dette er mye penger. Newcastle fikk avslag på et bud på 23 mp.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 28. April 2008, 00:29 »
en kompis av meg så på kroatisk tv i går, og de opplyste at Modric ble kjøpt for 26 mp! dette er mye penger. Newcastle fikk avslag på et bud på 23 mp.

26m£ er så latterlig mye at jeg er sjeleglad for at han ikke havnet her. Jeg trodde slike summer bare eksisterte i FM. Ronaldinho har vel et prisanslag på 30m£ nå. (Nei, jeg vet han ikke har vært i form i det siste)

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #217 på: 28. April 2008, 01:13 »
Vil først si at jeg er svært enig i det Joakim og Ulf skriver her.

Videre så mener jeg at folk lar seg rive litt med. Kan godt være at Modric er god og kan bli veldig god, men sorry at jeg ikke hauser meg opp basert på hva Kroatisk presse mener han er, eller at han gjorde lekestue mot et ikkefungerende engelsk landslag. Skal mye mer til for å overbevise meg enn å spille godt i en dårlig liga, prestere bra på landslagsnivå (finner enorme flopper her, se på ulike mesterskapsvidunder som går dukken på klubbnivå) eller at klubbeiere og agenter med mildt sagt egoistiske interesser rangerer de på linje med Messi (må le av denne). Mye av folks erfaringer med Modric synes å være basert på enten en håndfull landskamper, hva (lokal)presse og pengemottakere hevder eller youtube-videoer av herjinger i en beste fall middelmådig liga.

Om han ville komme eller ikke, om vi ville ha han eller ikke, om vi ville ta oss råd til han eller ikke blir sekundært for meg. Faktum er at han ikke blir Newcastlespiller. Kanskje har vi gått glipp av en superstjerne, kanskje har vi unngått katta i sekken. Uansett må Newcastle se seg om etter andre alternativ, og tror som nevnt at Newcastle kan finne bedre spillere for klubben i den situasjonen vi er i nå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 28. April 2008, 01:52 »
Hvis det som står i Sunday Sun stemmer, så ser jeg ingen grunn til å være skuffet. Artikkelen i Sunday Sun sier jo at Spurs fikk spilleren til en lavere pris enn det vi fikk avslag på. Jeg synes forskjellen på 20 og 25 millioner for Luka Modric er MYE!

Når Dinamo avslår et bud på 20 mill, og godtar et bud på 16, hvordan kan det da være vår feil?

Ifølge NOTW skal Keegan ha vært lynforbanna over at Modric glapp, når spilleren var svært lysten på å spille for Newcastle, og det hele bare virket å være en formalitet fredag kveld.

HVORFOR klarer du å lese deg til at det står dette. Det står jo at det IKKE stemmer at Spurs fikk han til en lavere pris overhodet. Det var jo det som tydeligvis var NOTW-ryktene som var ute å gikk.
Jeg er skuffa jeg. Syns vi bør gamble litt, og det er tross alt prat om en spiller som etter de fleste solemerker hadde signert for oss dersom vi hadde bydd nok der og da. En spiller som er blant de heiteste prospektene i Europa. Jeg vil gjerne at vi har som mål å være over Spuds på tabellen, og at vi viser minst like store ambisjoner som de. Nå er det overhodet ikke tiden for å dømme denne transfersommeren nord og ned, før den i realiteten har starta. Men håper at Ashley og co skjønner at vi uansett ikke klarer å spare oss til toppen av PL igjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #219 på: 28. April 2008, 04:40 »
Her har vi det fra guttens egne lepper: "I want to play for Tottenham in international football - Champions League or UEFA Cup games. I want to achieve big things with the club and be in the top group of teams in the Premier League. I am happy that the coach Juande Ramos wanted me, it is the most important thing that the coach wants you as a player. It is right that many clubs in England were interested in taking me, but my favourite from the first meeting was Tottenham because I am a big fan of coach Ramos." (Sakset fra TeamTALK).

Nå er det klart at mye av dette er det samme svadaet som alle nysignerte spillere kan si, men det kan kanskje virke som om at det ikke var Newcastle som dumma seg ut, men at Modric rett og slett heller ville spille for Tottenham. Noe som fra et kortsiktig nøytralt synspunkt ikke virker utenkelig. Europaspill i 08/09, Ramos nyter en høy internasjonal stjerne, London osv.

Mine tanker om dette er at Newcastle mistet Modric først og fremst på mangel av attraktivitet i forhold til konkurrenten, og ikke pga den spekulerte gjerrigheten eller dårlig salg av klubben som arbeidsgiver. Jeg mener vi får innfri oss med at det er vrient å konkurrere med klubber som har europaspill. Igjen dette er mine tanker, og dere må gjerne få mene noe annet! ;)

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #220 på: 28. April 2008, 06:20 »
1. Han kunne spillt uefa cup med Dinamo neste år, og han gjorde det i år
2. Newcastle er et bedre lag, noe vi beviste i 1-4 seieren
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #221 på: 28. April 2008, 07:29 »
...
3. De har London å tilby
4. De har et større potensiale til å nå lengre enn Dinamo i UEFA-cup

Nytter ikke at vi har slått de grundig i serie-kampene denne sesongen så lenge vi ikke er klar for Europacup neste sesong.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 28. April 2008, 08:49 »

26m£ er så latterlig mye at jeg er sjeleglad for at han ikke havnet her. Jeg trodde slike summer bare eksisterte i FM. Ronaldinho har vel et prisanslag på 30m£ nå. (Nei, jeg vet han ikke har vært i form i det siste)

Heilt einig. Var vel det vi fann ut og. Bruk heller noke av dei pengane på Arshavin. Mykje betre spelar.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #223 på: 28. April 2008, 08:55 »
Vist enn skal være så sinnsykt opptemistidke. kan vi ikke bare flytte klubben il  London, å vips, så har vi de største spillerene i klubben\verden ::)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 28. April 2008, 11:20 »
Jeg biter faktisk ikke på det derre. Vanlig svada. Husk at Bellamy har elsket opptil flere klubber iløpet av sin karriere!  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida