20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Chris Hughton  (Lest 112142 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Chris Hughton
« Svar #285 på: 31. Okt. 2010, 17:19 »
Å møte de antatte lagene i begynnelsen av sesongen trenger absolutt ikke å være en fordel. Da er alle lagene "nullstilt" og psyken er på topp, spesielt hos de som akkurat har rykka opp. Derfor kan det være bedre å møte de i midten og i slutten av sesongen hvor de da sannsynligvis er i en situasjon med mange tap og sviktende lagmoral.  Vi har vært fryktelig ustabile, men årsaken til at jeg tror at vi holder oss er rett og slett at vi nå har en vanvittig lagmoral. Mens vi i nedrykkssesongen aldri klarte å komme tilbake etter å ha ligget under (tror jeg), spiller vi nå til fløyta går.  I tillegg har vist å være klart bedre enn mange lagene vi har møtt. I hjemmekampene er det kun mot Stoke vi virkelig var dårlig. Den 2. omgang var så elendig at vi fortjente å tape. Ellers har vi vært klart best både i alle andre hjemmekamper. I tillegg fortjente vi alle 3 poengene mot Wolfes, og minst et poeng borte mot City.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #286 på: 31. Okt. 2010, 17:31 »
Vi snudde det i alle fall mot Boro på vårparten. 3-1 etter at Tuncay hadde scora først.

Men ja, heilt enig. Deilig å sjå moralen og samhaldet i laget, spesielt illustrert i ansiktsuttrykka til Barton og Nolan gjennom kvar einaste kamp.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #287 på: 31. Okt. 2010, 17:40 »
Da skulle dere ha sett Simpson i dag. Han var uten tvil litt overtent før kampen, og fyra opp de rundt meg skikkelig. Men i dag imponerte laget, og Hughton, meg. Synes han burde ha byttet litt mer, men samtidig er det greit å la de som slår Sunderland 5-1 få spille ut kampen når de orker :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #288 på: 04. Nov. 2010, 16:29 »
More Awards for Hughton: http://www.nufc.co.uk/articles/20101104/derby-win-earns-hughton-award_2281670_2207918

Digger forøvrig gliset til Barton :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 04. Nov. 2010, 18:05 »
Gliset til  Barton, og måten gutta jublet etter 1. målet mot S'land viser hvor godt sammhold det er i spillergruppa nå...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 04. Nov. 2010, 18:23 »
Leste noen sa at så lenge han hadde vært Newcastle-fan, hadde han aldri sett en slik spirit som nå under Hughton. Det skorter muligens på kvalitet sammenlignet med endel ganger før, men sammholdet og lagånden mente han var second to none. Dro også frem Kevin Nolan som personifiseringen av akkurat dette. Vanskelig å si seg uenig der!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 05. Nov. 2010, 09:18 »
Kanskje er det da på tide at vi belønner Hughton med kontrakt også, så slipper vi å risikere å miste han etter sesongen. Samtidig som også spillerne ser at gode prestasjoner blir belønnet, og kanskje ønsker å forlenge sine kontrakter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #292 på: 05. Nov. 2010, 09:56 »
Han har absolutt gjort seg fortjent til ny kontrakt. Så det bør tilbys snarest mulig! Nå er ikke jeg helt oppdatert på spillerkontraktene, men hvertfall S.Taylor har vel en kontrakt som han ikke ville fornye? Kanskje det er større muligheter for fornying der når han ser hvor godt laget gjør det, OG han ser at Hughton blir belønnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 07. Nov. 2010, 22:07 »
Jeg synes vi skal sparke Hughton.... vi mistet CL plassen idag og det må han ta ansvar før... vi bør kunne forvente å ha CL plass lenger en i 15min :-X 5 plass er bare europa league...

Hughton out!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 08. Nov. 2010, 00:31 »
Jeg KREVER at mannen signerer ny kontrakt innen det gryr av dag.
Vi kan ikke lenger sitte på gjerdet og tenke, tenke, tenke. Det er på tide å binde oss til denne mannen, før han forsvinner.

Hvis Ashley fremdeles ikke er overbevist sier jeg bare to ord: Cheick Tiote!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 08. Nov. 2010, 07:34 »
At CH ikke har fått ny kontrakt enda kan jo være fordi klubben er til salgs....
Synes også det drøyer veldig ut når det gjelder å ansette en assistent manager.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 08. Nov. 2010, 07:48 »
MA og CH avtalte nok ved signeringen av den forrige kontrakten, at ny skal fremforhandles nå til jul. Så lenge det er noe som begge har vært inneforstått med, ser jeg ikke noe problem. Sesongen er ennå ung, og taper vi hjemme mot Blackburn, så er Arseseiren "nullet ut." MA vil ikke havne i en situasjon hvor han gir CH en kontrakt nå, men må sparke ham rundt juletider og dermed må betale en brukbar fallskjerm, fordi vi har tapt samtlige kamper fra nå av (bank i bordet for at det ikke skjer). Det er media som har laget en sak  ut av ingenting..Og nå må ikke vi begynne også.. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 08. Nov. 2010, 15:30 »
Da sitter vi jo fortsatt å sier at vi ikke har trua på Hughton. Hughton har jo også ved et par anledninger sagt at han er klar til å sette seg ned for å diskutere kontrakt, selv om han i sin sedvanlig høflige fremtreden samtidig sa at det ikke sto på død og liv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #298 på: 08. Nov. 2010, 17:27 »
Jeg synes ikke at det er noen tvil lenger om at Houghton har bevist at han fortjener å trene Newcastle framover. Jeg har ikke siden Sir Bobby sin tid sett et Newcastle-lag som er så fokuserte og jobber hardt for hverandre. Dette er det Houghton og Calderwood som har innført i dagens lag.
De tapene vi har hatt i år, har delvis vært ufortjente(om man kan kalle noe ufortjent i fotball) ihvertfall mot Stoke, Blackpool og til hvis del Man City. Man U-kampen tapte vi fortjent derimot.
Og man kan godt skylde på Houghton når det kommer til å ikke vinne de viktige hjemmekampene mot antatte bånnlag, men selv om vi har tapt, så synes jeg at lagmoralen allikevel skinner igjennom og vi tar oss inn igjen og går ikke med bøyd hode, men tar lærdom av hva som har gått galt og forbedrer seg.
Under CH har vi for første gang på lenge en fotballfilosofi som det virker som alle på laget forstår og støtter. Det synes veldig godt på prestasjonene somvi har gjort denne sesongen. Det er en utrolig "en for alle, alle for en"- moral som man ikke skal ta for gitt. Det er ikke alle managere som klarer å få printet en slik mentalitet inn i hodet til fotballspillere som til en viss grad tenker mest på seg selv.

Jeg syns også Houghton har vist at han er dyktig til å finne rett spillertyper som passer inn i laget. Bare se på kjøpene av Simpson, Williamson, Tiote og Ben Arfa. Dette er spillere som vil spille for oss og vil bidra til laget på sin måte.

I min verden så er det ihvertfall ingen tvil; Houghton fortjener å trene Newcastle!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 08. Nov. 2010, 17:30 »
Om ikke kontrakten signeres i morgen, så er det i hvert fall på veldig høy tid å begynne SERIØSE forhandlinger.

Det er veldig lite som tyder på at vi skal havne i den situasjonen at vi må sparke Chris Hughton rundt juletider. Da må vi ha tapt samtlige kamper fra og med onsdag og frem til jul. Sjansen for at det skjer, med tanke på hvordan sesongens 11 første kamper har vært, er forsvinnende liten. Det kan selvfølgelig skje at vi taper mot Blackburn, og det vil være svært uheldig. Men på ingen måte verdens undergang. På ingen måte noen krise.

Det er selvfølgelig begrenset hvor mye en skal hente ut av de 11 første kampene av en sesong, men 11 kamper er likevel nok til å gi en skisse av hvordan sesongen kan komme til å forløpe. Det er svært lite som tyder på at sesongen vil endre fullstendig karakter fra nå av, og at vi kommer til å rase nedover på tabellen i et svimlende tempo.

Vi har ikke råd til å tenke som så at "vi venter til vi har spilt 20 kamper, og ser hvordan det ligger an da" for deretter å tenke "vi venter og ser an situasjonen ti kamper til", og vips, så er vi kommet til mars måned, og Hughton har allerede signert kontrakt med en annen klubb fra og med 1. juli 2011, rett og slett fordi han aldri hørte noe fra Newcastle, og følte seg uønsket av ledelsen. Selv om det sikkert ikke var intensjonen fra Ashleys side.

Det å skulle ha en trener på utløpende kontrakt i november måned er egentlig ganske uhørt! Det kan føre til opprør i spillergruppa, det kan føre til at mangerens autoritet undergraves. Det kan føre til at bosman-spillere vegrer seg for å signere nye kontrakter, fordi hvorfor skal de gjøre det, når ikke manageren får det? Det kan føre til at vi ikke får inn de riktige spillerne i januar, fordi det kan hende de får en annen manager neste sesong.

Er det sånn vi vil ha det? Nei, selvfølgelig ikke. Så det er på høy tid å få ut fingern og få i stand en avtale i GOD TID før jula ringes inn. Innen utgangen av måneden bør vi ha signert ny kontrakt med Hughton. Hvis ikke vi har gjort det da, så skal det plutselig være 20 varmegrader grader på Svalbard, og snøen lave ned på Kypros, og vi skal ha tapt samtlige kamper med store siffer, Carroll skal ikke ha hatt en eneste målsjanse, og Tiote skal være vår dårligste spiller på tusen år.

Har ikke Hughton har signert en tre- eller fireårskontrakt innen utgangen av november, bør han være sparket, og erstattet med en annen manager. For vi kan ikke leve med en manager på utløpende kontrakt.