20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150913 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #840 på: 04. Aug. 2008, 23:16 »
Jeg ble i alle fall imponert av Tromsø. Likevel tror jeg vi kunne vunnet om Iversen hadde satt den første store sjansen. Men vi vet at vi har et ungt ustabilt lag som i går ble overspilt av en bedre motstander. Vi får satse på å komme hardere tilbake. Spiller for spiller er vi nok på papiret bedre enn Tromsø, selv om vi mangler noen komplementære ferdigheter. Som lag er derimot Tromsø mye bedre, i alle fall var de det i går og de hadde en fantastisk arbeidsmoral. Tror det blir et lag å regne med helt til siste serierunde i år.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #841 på: 04. Aug. 2008, 23:27 »
Er enig med deg at spiller for spiller er dere bedre, og det skulle vel egentlig bare mangle. Men som Semb sa tidligere så har Tromsø vært dyktige på å hente spillere som gjør LAGET bedre som en enhet, ikke nødvendigvis fordi spilleren er så jævla god. Rosenborg har jo i alle år hentet nærsagt alle spillere som har slått til i andre klubber uten å alltid tenke på hvordan spilleren skal passe inn i klubben/laget. Klubber med stram økonomi må tenke mye mer på totalheten i laget enn klubber som RBK, (p)ENGA Brann og nå delvis Viking som vasser i penger - egne eller fra investorer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #842 på: 04. Aug. 2008, 23:39 »
Tromsø har vært meget smarte i lagbyggingen sin. Der er jeg helt enig med deg. Det var egentlig dette RBK var så gode på i sin største glansperiode også, dette med å kjøpe typer fremfor navn. Selv i RBKs største storhetstid var det sjelden mer enn 3 spillere som spilte på landslaget. Jeg håper og tror at den nye innkjøpspolitikken fører til at vi kan ta igjen det forspranget vi mistet til mange andre klubber.

Tabben RBK gjorde var nemlig og betale overpris for middelmådige spillere, noe f.eks Brann og Viking har begynt å gjøre i dag. Derfor er det litt morsomt å se Tromsø, et lag nesten uten penger og med masse rejects fra andre tippeligaklubber som gjør det så bra. Da er det litt lettere å svelge et 4-0 tap.

Samtidig svinger det å være Rosenborg-fan i disse dager fra å være en himmelsk opplevelse til noe i helt motsatt ende av skalaen. Den ene kampen storspiller vi og knuser Breda, et lag som ble nummer 3 i Nederland i fjor. I går ble vi overkjørt av Tromsø. Men jeg har troa på dette laget, det er et ungt lag med potensiale, og med en klassespiss og kanskje en ekstra vingspiller inn tror jeg dette kan bli veldig bra.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #843 på: 05. Aug. 2008, 02:08 »
Dette året i Tippeligaen viser vel hvor vanvittig viktig det er å ha en god trener. Steinar Nilsen, Grönhagen og Jönsson har vel hatt gode sesonger år etter år i Norge, og nå har vel lagene deres blitt bygget opp til kanskje å utrette noe stort. tror noen av storlagene kunne tjent stort på å fiske opp en av disse, men jeg aner jo ikke hvor mye det ville ha kostet... Klubber som Brann og LSK for eksempel tror jeg ville nyte langt større suksess med dagens Stabæk-trener til å styre skuta.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #844 på: 05. Aug. 2008, 17:02 »
Satse på Morten "Målskred" forsetter og putte så an til slutt blir solgt for 15-20 mill  :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #845 på: 05. Aug. 2008, 21:41 »
Satse på Morten "Målskred" forsetter og putte så an til slutt blir solgt for 15-20 mill  :P
Eller blir i klubben noen år og hjelper til med å stabilisere TIL i toppen av tippeligaen...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #846 på: 05. Aug. 2008, 23:35 »
Dette året i Tippeligaen viser vel hvor vanvittig viktig det er å ha en god trener. Steinar Nilsen, Grönhagen og Jönsson har vel hatt gode sesonger år etter år i Norge, og nå har vel lagene deres blitt bygget opp til kanskje å utrette noe stort. tror noen av storlagene kunne tjent stort på å fiske opp en av disse, men jeg aner jo ikke hvor mye det ville ha kostet... Klubber som Brann og LSK for eksempel tror jeg ville nyte langt større suksess med dagens Stabæk-trener til å styre skuta.

helt enig. litt artig at det bare er en nordmann i den rekka:P
Han kom, ble mett og dett var dett....

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #847 på: 06. Aug. 2008, 20:13 »
Tja, kunne like godt senket kravene litt og nevnt Henning Berg og kanskje Kåre Ingebretsen (vet ikke så mye om han, men...), så har vi plutselig flertall av nordmenn. Er faktisk en del bra norske trenere.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #848 på: 06. Aug. 2008, 22:29 »
Og Tromsø vinner på en dag hvor de spiller katastrofalt dårlig. Uten tvil årsverste av Gutan, men likevel vinner vi 1-0 borte mot Ham Kam!
Gode lag vinner  slike kamper :)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #849 på: 06. Aug. 2008, 22:58 »
Eventuelt dårlige lag taper slike kamper.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #850 på: 06. Aug. 2008, 23:50 »
hehe joda ser den, men lag i flyt-sonen vinner veldig ofte slike tette kamper, uansett hvor på tabellen motstanderen befinner seg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #851 på: 07. Aug. 2008, 13:32 »
Lag som er i flytsonen har omtrent alltid de nødvendige marginene på sin side. Det var det som avgjorde for Stabæk på Lerkendal i går, og det var det som avgjorde for Tromsø på Hamar i går.

Lag som IKKE befinner seg i flytsonen, lag som sliter i motbakke, har omtrent aldri de nødvendige marginene på sin side. Derfor tapte RBK i går, en kamp de selvfølgelig skulle ha vunnet, og egentlig ikke hadde lov til å tape. Og det var også grunnen til at HamKam nok en gang måtte se seg slått.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #852 på: 07. Aug. 2008, 20:13 »
Ufattelig moro at RBK er så elendige. Om de vinner resten av sine kamper havner de tre poeng under Branns vinnerscore i fjor, så om håpet ennå ikke er lagt til side hos trønderne begynner vel det å bli på tide.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #853 på: 07. Aug. 2008, 21:25 »
De fleste trøndere innser at med et så ungt mannskap vil resultatene variere. Og flesteparten har innsett at gullet er long gone lenge før vi tapte mot Tromsø og Stabæk, begge kamper vi burde vunnet. Men hvis vi kan slå Molde på søndag har vi i hvert fall æren i behold.
Medalje er fremdeles innen rekkevidde, og fjerdeplassen er enda mer innen rekkevidde. Enn så lenge, that is.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #854 på: 07. Aug. 2008, 22:22 »
Det er godt dere har fjerdeplassen i sikte, den er det ikke sikkert noen greier å ta fra dere!