20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150851 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #810 på: 23. Juli 2008, 21:53 »
joda, for så vidt hvis det kun gjelder hjemme... Der har TIL nemlig vært allerede. Eneste mulighet er evt at vi må tilbake i cupen (dersom vi slår VIF i morgen).

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #811 på: 23. Juli 2008, 21:57 »
8-0 haha :D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #812 på: 24. Juli 2008, 02:24 »
Satt på Sportsbaren på Gardemoen og gråt når jeg så kampen. Dette er det verste jeg har sett siden vi slapp inn 10 mål mot RBK.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #813 på: 24. Juli 2008, 08:52 »
Jeg så ikke kampen, men var resultatet riktig kampen sett under ett?

For øvrig får jeg mindre og mindre sansen for Peter Ijeh. Slagene mot Lago i går var forferdelige og det er helt utrolig at kampens meget svake dommer Tommy Skjerven hverken så det eller Fillos gjentatte filminger.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #814 på: 24. Juli 2008, 12:50 »
Når et lag taper med 8 (!) mål, så er noe riv ruskende galt, uavhengig av at det kunne vært 7-0, 6-0 eller 8-1. Det finnes ingen unnskyldning. Brann-laget har pisset på byen og på supporterene sine. Noe må gjøres, ellers bryter det ut borgerkrig i Bergen.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #815 på: 24. Juli 2008, 13:22 »
Brann har vel kanskje Tippeligaens dårligste forsvar. Hanstveit og Dahl på backene er ikke mer enn middelmådige, ihvertfall defensivt. Bjarnason er en stor tragedie, og Siggurdsson virker som om han er så langt unna toppform som han kommer (småskadet fortsatt?). At Karadas skal spille midtstopper og ikke spiss er en helt vanvittig dårlig avgjørelse, har ikke Mjelde sett det nå blir jeg faktisk oppriktig imponert. Om Brann kjøper en spiss til 15 mill (som visstnok er planen?) og dropper å forsterke forsvaret tror jeg vi kan plassere klubbens sportslige ledelse høyt oppe på lista over de mest evneveike i norsk fotball historie.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #816 på: 24. Juli 2008, 22:46 »
Jepp. Hadde det ikke vært for Tante Hosets flaksmål i det 127 minutt mot Kristiansund hadde de spilt kvartfinale i NM. Det hadde vært stort det.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #817 på: 24. Juli 2008, 23:28 »
Så hvis Molde vinner cupen vil det si at Kristiansund hadde vunnet den hadde det ikke vært for Magnhilds scoring i det 127 minutt?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #818 på: 25. Juli 2008, 12:08 »
Så klarte nok en gang dommerstanden i Norge å ødelegge en ellers god fotballkamp. Roy Helge Olsen var nok en gang loyal mot sin arbeidsgiver og sørget for at NFF's kjære sønn Martin Andresen fikk sine millioner videre i Cupen.

Når det er sagt skulle TIL avgjort ting lenge før straffesituasjonene.
Jaja, da var det bare serien igjen å konsentrere seg om.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #819 på: 25. Juli 2008, 21:42 »
Brann har solgt Helstad og Ighalo er på vei til Bergen. Hva sier Brann-fansen om dette?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #820 på: 26. Juli 2008, 03:11 »
Som Stabæk-fan synes jeg dette er glimrende ;D
Fredrikstad har solgt Tarik, Brann har solgt Helstad. Det er rett og slett strålende :)
Hvis Brann skal erstatte Helstad med Ighalo, blir det bare bedre. Ighalo er på ingen måte dårlig, men kontrasten Ighalo/Helstad kunne ikke vært større ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #821 på: 26. Juli 2008, 03:31 »
YES! (ironi)

Brann har tidenes sportsmulighet foran seg med CL-spill. De har slitt voldsomt i det siste med både lite målscorere og dårlig spill generelt. Vi har hatt mer eller mindre en spiller som scorer mål. Vi har en spiller som presterer for tiden. Så, når vi er tvunget til å klare et vendepunkt i ligasammenheng, og vi har tidenes sportslige mulighet foran oss. Hva gjør vi da? Joda, vi selger landets desidert beste fotballspiller. Den eneste på laget som scorer mål.

Hva skjer med Brann? Jeg kan forstå at dette kan fungere for framtiden, men det er LANGT fram. Vi baserer hele spillet vårt på å spille Helstad i bakrom. Nå sitter vi igjen med en innvalid svenske og en benkesliter fra Oslos beste vestkant som muligens kan bli bra om noen år. Dette kan fungere om vi klare å legge om angrepsspillet vårt betraktelig over lang, lang tid. Over tid vi ikke har, mtp Champions League kvallik og TL-situasjonen.

Og sett bort i fra det. Hvem skal legge om angrepsspillet vårt? Den samme personen som motiverte oss i forkant av Aalesund tapet? Den samme personen som la opp taktikken foran Molde-kampen? Mannen som velger å splitte TL's desidert beste stopper par ved å kjøpe en av Norges beste spisser, for så å sette han inn i forsvaret? Han som valgte å flytte den eneste som presterer i forsvaret vårt ut på høyrekanten, den samme plassen han var så ubrukelig på at han nesten ble vraket og glemt?

Jeg stiller meg så ubeskrivelig kritisk til dette. Jeg støttet et kjøp av Gigoloen, men ALDRI på bekostning av Helstad. Helstad ER Brann. Mjelde ER ubrukelig. Hva sitter vi igjen med da? En ubrukelig Mjelde som skal revolusjonere hele forbanna Brann-laget.

FAEN I HELVETE!!!!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #822 på: 26. Juli 2008, 09:20 »
Herregud. Du har ikke skjønt at Brann ikke hadde noe valg da? Helstad har hele tiden vært klar på at han ville prøve seg i utlandet igjen, og etter å ha kommet sånn ca. gratis fra RBK og gitt Brann et seriegull samt hevet lagets nivå betraktelig i år skyldte klubben han dette. Mannen sier jo selv at dette må til for at han skal kunne motivere seg som fotballspiller. Kanskje har han til og med en klausul i kontrakten, uten at det burde ha så mye å si for Branns valg i denne saken, de gjør selvfølgelig det riktige. Med tanke på framtiden er ikke handelen så verst heller synes nå jeg. Brann selger en 31-åring, og kjøper en 19-åring for samme pris, at Mjelde kan bygge opp en offensiv fungerende konstellasjon har han vist før, hurtige overganger med Sæternes/Winters og bakromsspillestilen med Helstad i sentrum var faktisk svært forskjellige, begge fungerte jævlig bra i tippeligaen. At han skal få til noe med Ighalo, Demba Nyren, Ludvigsen og Winters bør ikke være utenkelig. 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #823 på: 27. Juli 2008, 18:26 »
25 minutter er gått, 1 mål mot seg og to spillere ut med skade, deriblant Martins.
Lukter jo herlig, dette...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #824 på: 27. Juli 2008, 18:44 »
Og nok en skade før pause..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida