20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150948 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #825 på: 27. Juli 2008, 18:49 »
Jaja kanskje FKH ungår og bli slaktet då
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #826 på: 27. Juli 2008, 19:20 »
Joda, vi selger landets desidert beste fotballspiller.

Helstad landets desidert beste fotballspelar? Med tanke på ferdigheter? Då er du på viddene. Ingen er i foreløbi i nærheten av John Carew når det kjem til spissplassen. Ferdighetsmessig så er Helstad ein OK speler. Grei teknikk, grei fart, og lukter målsituasjonane. Han er ingen ekstremt god avslutter. Dessutan er han LAT. Det at Brann vant i fjor var meir pga at Stabæk sprakk, enn at Brann var fantastisk gode. Vil no seie at Iversen ferdighetsmessig er ein bedre speler enn Helstad.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #827 på: 27. Juli 2008, 19:31 »
Ser ut til Ighalo ryker for Brann o. Då sliter det på spissplassen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #828 på: 27. Juli 2008, 19:51 »
HamKam og LSK befester seg som de to ambasadørene for styggfotballen her til lands :P
Fantastisk herlig å vinne på en ellers bedriten dag! Derek viser at han fortsatt kan!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #829 på: 27. Juli 2008, 19:58 »
Gledeleg å sjå Bodø/Glimt vinne! Synd med skadene.
Og i Godset - Molde kampen blir det bevist at Tippeligaen er ein bingoliga!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #830 på: 28. Juli 2008, 00:31 »
Brann har da fortsatt 10-millionersmannen Demba Nyren :D
De kan i det minste takke Helstad for at han reddet dem fra nedrykk før han forlot den synkende skuta...

Morsomt på Lerkendal i dag. Konan Ya var i praktslag og Tettey hadde som vanlig ikke stilt inn skuddfoten. Fredrik Stoor leverte en superkamp i avskjeden og kunne fort fått med seg et hattrick :)

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #831 på: 28. Juli 2008, 19:56 »
8-0, toppscorer solgt, ute av gullkampen og cupen, og storsignering som glipper. Smått utrolig at ingen er sykemeldt enda...

Kommer til å bli løvemat i CL hvis dette fortsetter...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #832 på: 28. Juli 2008, 22:00 »
Nå er vel sjansen ca 1/100 for at det i det hele tatt blir CL på Brann.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #833 på: 29. Juli 2008, 15:33 »
Er CL i dag, sier nå jeg...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #834 på: 30. Juli 2008, 23:35 »
Vi prøver her også:

Kvartfinaler i cupen:

Strømsgodset/Viking - Stabæk
Vålerenga - Bodø/Glimt
Fredrikstad - Odd Grenland
Lyn - Molde

Hjemme- og bortekamper bestemmes i morgen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #835 på: 31. Juli 2008, 01:55 »
Er ikke det allerede bestemt? Sto ihvertfall så på TV2-teksten.
Dersom vi spiller på Ullevål mot Enga som vi gjorde sist burde vi vel være favoritter til denne kvarten.
Igjen, det skal vel vanskelig gjøres. Hard nøtt. Glimt liker seg ikke i Oslo på naturgress.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #836 på: 04. Aug. 2008, 21:04 »
Glimt liker seg vel egentlig ikke noe særlig enn i Bodø? De har et aldri så lite bortekompleks. Noe mange klubber sliter med for øvrig.

Jeg må bare få sagt det! I går var jeg vitne til Tromsø's KNUSING av Rosenborg på Alfheim. HELT SINNSYKT HERLIG. Eneste som "irriterer" meg er at jeg kastet bort en helgardering på tippekupongen...  :P
Nå står to vanskelige bortekamper mot hhv Ham Kam og Fredrikstad for tur. Ham Kam MÅ vinne hjemmekampene sine for i det hele tatt ha sjanse på å overleve i tippeligaen. Jeg liker ikke å spille mot lag med kniven på strupen, alltid vanskelig. Normalt skal Tromsø vinne den, men det blir absolutt ingen enkel sak. Fredrikstad er i knallsterke hjemme, og jeg tror Tromsø i utgangspunktet skal si seg fornøyd med uavgjort. Tippeligaen er mer spennende enn noensinnne. Når Tromsø så har fått ordnet økonomien sånn at de ikke MÅ selge i dette vinduet, er veldig positivt. Av lagene i teten har både FFK og Stabæk solgt sentrale spillere i sommer, mens Tromsø endelig tørr si nei på latterlige tilbud. Men mye kan fortsatt skje, også på den siden... Er ikke trygg før overgangsvinduet er stengt. Har fortsatt Stabæk som min favoritt til seriegullet, men de skal spille borte mot TIL i siste seriekamp. Det KAN bli en veldig avgjørende kamp. Herlig å være TIL-henger om dagen :D
« Siste redigering: 04. Aug. 2008, 21:06 av Ulf »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #837 på: 04. Aug. 2008, 21:22 »
Glimt er latterlige på bortebane. De er et helt annet lag enn hva de er når de spiller i Bodø. Helt merkelig det. Gjentar seg også denne sesongen, og det er skremmende. Vi skal ha nok av kvaliteter til å plukke poeng også borte fra Aspmyra!
Men, vi rundspilte VIF borte i seriekampen, så det er lov å håpe. Lite hadde vel smakt bedre enn å sende godeste Andresen ut av cupen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #838 på: 04. Aug. 2008, 21:54 »
Du skal få lov å glede deg over resultatet, Ulf. Men hvis ikke de første 30 minuttene gjorde deg alvorlig bekymret, skjønner ikke jeg noe som helst. Jeg tror nok RBK ble så sjokkerte selv over å dominere så fullstendig den første halvtimen, at det var derfor Iversen ikke scoret, mens TIL fikk fire latterlig enkle scoringer.

Mål nummer tre er noe så inn i granskauen flaut å slippe inn. Helt latterlig dårlig opptreden av Rosenborg der, som prøver å spille fotballtennis på egen halvdel på stillingen 2-0.

Jeg har aldri sett Erik Hamrén forbannet før jeg så intervjuet med RBK-TV etter kampen. Selv om han opptrer fattet er det lett å se at han har mye aggresjon som skal ut når han snakker om det siste kvarteret av førsteomgang.

Jeg må si det er positivt å ha en hjemmekamp mot Glimt igjen mot slutten av sesongen, sånn som det ser ut nå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #839 på: 04. Aug. 2008, 23:09 »
Er det noen som skal være alvorlig bekymret er det vel du Joakim, eller hva? Ja Rosenborg produserte hele 2 sjanser i den første omgangen som de kunne/burde scoret på, men nå gjorde de ikke det... Sjansestatistikken sier 10-3 i Tromsø's favør. Cornerstatistikken 11-2. Tromsø er kanskje tippeligaens best trente lag. De jobber "ræva" av seg i SAMTLIGE 90 minutter. Noe som har resultert i flere gode resultater.
Selv om Rosenborg hadde ballen mye i starten av 1.omgang så var de aldri skikkelig farlige utenom de 2 store sjansene til hhv Ivers og Konan Ya. Etter det hadde Tore og Miika god kontroll på angriperne til Rosenborg.
At Rosenborg ramlet så til de grader sammen utover i matchen er nesten sjokkerende å se på. Det ligner ikke mentaliteten som RBK har stått for i snart 20 år. Det bør virkelig skape større bekymringer for dere, enn at Tromsø ikke rundspiller motstanderen i samtlige 90 minutter på eget gress.
Når det er sagt tror jeg Stabæk skal få det tøft på Lerkendal onsdag. Tipper revansjelysten er stor i RBK leiren. Den BØR i allefall være det...