20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2008  (Lest 150848 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: Tippeligaen 2008
« Svar #780 på: 11. Juli 2008, 20:09 »
Bullshit.

Eneste forskjellen er at nå er dere "nok et lag" i Tippeligaen. Dere er ikke lenger det beste laget, og det sliter dere med å takle. Dere er vant til at alt går deres vei, og at all oppmerksomhet skal være rettet mot dere. Men lets face it: Rosenborg er ikke lenger det beste laget. De er, som sagt, bare nok et lag. Deal with it, og slutt å syt.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 11. Juli 2008, 20:47 »
Det er helt riktig at Rosenborg bare er et av mange lag i Tippeligaen, og vi er ikke lenger i nærheten av å være suverene enere. Men vi har et langt høyere høyeste nivå enn noen av våre konkurrenter.

Det er samtidig også et ubestridelig faktum at det gjelder andre regler for Rosenborg enn alle andre lag i Tippeligaen. Nettopp på grunn av vår tidligere posisjon som en suveren ener. Du kommer ikke utenom at TV2 HATER Rosenborg og alt de står for, og når Rosenborg blir offer for urett, så gidder ikke TV2 bry seg stort om det. Og NFF har også en personlig agenda mot Rosenborg.

Akkurat nå er vi ikke det vi en gang var, men TV2 og NFF ser ikke ut til å bry seg nevneverdig om det. De straffer oss hardt hver gang muligheten byr seg, og dommerne har helt klart blitt instruert om å passe seg mot å gi RBK fordeler.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #782 på: 11. Juli 2008, 23:24 »
Hehe, jeg kan ikke gjøre annet enn å le vekk disse bitre innleggene, Joakim. Det OSER bitterhet mer enn noe annet av de, og du har tilgode å frembringe et eneste argument med hold i.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #783 på: 11. Juli 2008, 23:37 »
Vi forventer ekstremt mye av spillerne våre til enhver tid og vi synes ikke det spilles god nok fotball nå, til tross for flest sjanser for og færrest i mot hittill i år i følge VG. Jeg kjefter omtrent aldri på dommere når vi taper kamper, kanskje fordi jeg er dommer selv og prøver å være objektiv i alle situasjoner for og i mot RBK. Inrømmer lett at RBK skulle hatt straffe mot seg sist kamp. Jeg mener at slike situasjoner jevner seg ut over tid og at det er andre situasjoner i andre kamper som er ganske like som lett kunne blitt straffe til RBK uten at dette på noen måte får samme dekning i media.

Jeg tror heller ikke NFF har en personlig agenda mot RBK, men at de f.eks. i Pelu-saken blir villedet av all medieoppmerksomheten, noe som er veldig synd. Derfor tror jeg det er sunt at ikke TV2 har monopol på TV-rettighetene lenger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #784 på: 12. Juli 2008, 00:22 »
Dommersituasjoner jevner seg ut over tid, men ikke reaksjonene og oppmerksomheten rundt dommeren.
Men det virker likevel som det er en allmenn oppfatning, både i media og i fotballmiljøet ellers, at det skal ropes og skrikes høyt, høyere høyest når RBK har marginene på sin side, og hvis dommeren i kontroversielle situasjoner dømmer i favør RBK, på samme måte som det skal ties mest mulig, og les mest mulig av skuffede RBKere når ting har gått motsatt vei.

Ingen gadd å nevne at HamKam skulle hatt straffe når de uansett vant kampen. Det er forsåvidt greit nok. Men hadde det blitt uavgjort ville man mast seg grønn og blå på det faktum at Øvrebø overså en soleklar straffe til hjemmelaget tidlig i kampen. Når dommeren så legger til i overkant mye tid og på den måten hjelper HamKam til et vinnermål, så nevnes ikke mannen i sort med et eneste ord, bortsett fra at noen HamKam-spillere snakker om det straffesparket de ikke fikk.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #785 på: 12. Juli 2008, 00:34 »
Akkurat det med overtida er faktisk et jævlig godt eksempel på vinkling mot RBK. Selvfølgelig var dette tillegget greit, men det var jammen det mot Tromsø som folk faktisk maser om enda også.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #786 på: 14. Juli 2008, 19:21 »
Det er trist at et såpass bra lag som Brann skal slite med en så forjævli dårlig keeper som Håkon Opdahl! Han slutter aldri å drite seg ut!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 14. Juli 2008, 20:58 »
Det er vel kanskje på tide at noen bergensere også innser at han faktisk er veldig flink til å drite seg ut. Han har rett og slett en for høy tabbeprosent.
Selv anser jeg Londak som en klassekeeper, men også han har en litt lei tendens til å drite på draget, dog heldigvis ikke like ofte.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #788 på: 17. Juli 2008, 01:12 »
Opdal reddet ihvertfall Brann fra tap mot Lyn med ihvertfall en nydelig redning. Men at Norge har et keeperproblem er det ingen tvil om, de har egentlig ingen i internasjonal toppklasse for tiden, jeg mener nå at Opdal er det beste alternativet som landslagskeeper.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #789 på: 17. Juli 2008, 13:39 »
Synes du seriøst Opdal pr. dags dato er bedre enn Jarstein?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #790 på: 17. Juli 2008, 14:04 »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #791 på: 17. Juli 2008, 14:39 »
Vet ikke om dette er så dumt. Mener som Bengt Eriksen sa at dette er mye viktigere på et klubblag enn på landslaget hvor du rett og slett kan ta ut nye spillere hvis de du har ikke presterer. Du er mye mer avhengig av at spillerne du har tilgjengelig presterer og kanskje kan en mental trener hjelpe til med det. Det er jo mye psykologi i fotball.

Vi vinner nok ikke serien i år likevel. Like greit å bygge både lag og støtteapparat for å virkelig satse neste sesong.

toon4life

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #792 på: 20. Juli 2008, 09:03 »
Fikk noen med seg moldes nedsabling av enga i går eller? 5-1, kampen ble etterhvert en parodi... Andresen sier at Molde scorte på alt, men sjansestastikken var vel noe sånt som 13-2. Gledelig å se at Andresens overbetalte disipler sliter!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #793 på: 20. Juli 2008, 09:08 »
Godt å se at fotball fortsatt handler om PRESTASJONER PÅ BANEN, nytter ikke med x-antall Millioner NOK og en haug med trenere! ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #794 på: 20. Juli 2008, 17:07 »
Godt å se at fotball fortsatt handler om PRESTASJONER PÅ BANEN, nytter ikke med x-antall Millioner NOK og en haug med trenere! ;)

Selv om jeg overhodet ikke liker MFK, så er jeg helt enig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida