20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 1/3: Newcastle United - Blackburn Rovers  (Lest 66321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mariusen

• Supersub
    • Vis profil
Sv: 1/3: Newcastle United - Blackburn Rovers
« Svar #315 på: 01. Mars 2008, 19:20 »
Blir frustrert av å lese enkelte av postene her på forumet om dagen, det er jo så lite tro på at Newcastle kan klare i PL hos enkelte at det nesten er til å grine av.. Er det ikke nå vi skal støtte opp om klubben?

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #316 på: 01. Mars 2008, 19:21 »
alan smith har 1 assist og 0 mål på 30 kamper ingenting kan forsvare det. ramage er jo en klasse spiller i forhold

Hehe, heilt enig med deg der. når vi kjøpte smith så trodde vi skulle få en spiss som scorte 10-15 mår pr.sesong,
men der tok eg virkelig feil.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 01. Mars 2008, 19:23 »
hahahahahahahahahahahahahaahah jeg ler meg skakk ihjel. viduka som ensom spiss og geremi, butt og smith på midten da el? og martins som høyre back?

Det var ihvertfall nok til å vinne enkelte kamper. Nå scorer vi ikke engang mål.

men motstanden har vært mye tøffere etter keegan med unntak av åpnings kampen hjemme mot bolton

dessuten er dette sam sin dritt stall, ikke keegans

Ja det er klart det. Big Sam fikk sparken etter halvspilt sesong og hadde langt langt lettere program. Høres meget logisk ut. KK derimot har hatt vanskelige hjemmekamper mot Bolton, Blackburn og Boro. Villa borte var også en kamp det var umulig å vinne.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #318 på: 01. Mars 2008, 19:24 »
tror til sommern blir det store forandringer på St.James. ut med drittspillere som Geremi,Ameobi og Cacapa med andre. og
inn med store navn. er det en ting Keegan er kjent for, så er det å hente store stjerner. og bruke masse peng.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 01. Mars 2008, 19:24 »
Greit nok at vi spilte bedre i dag enn på lenge. Greit nok at vi skaper sjanser og at det ser litt bedre ut.

Men poenget er at vi taper læl. Vi makter ikke å vinne kamper lengre, selv om vi styrer de. Med tiden så vil nok dette forbedres, men greien er at vi ikke har tid. Vi har ikke så mange kamper igjen til at alt kan snues på hodet. Det tar tid å forandre ting i en klubb, ihvertfall en klubb med så store problemer som NUFC. Ting kommer ikke til å forandre seg, og jeg tror faktisk at vi rykker ned i år.

Men det er IKKE KK sin feil. Jeg mener han har gjort alt rett hittil. Vi ser enkelte forbedringer. Han unnlot å kjøpe spillere i vinduet, for det er ikke ferdighetene i stallen det står på. Det er så mye, mye mer enn det.

Enig. Selvsagt skal ikke Keegan ha skylden. Det er spillerne som enten a) ikke holder mål(majoriteten), b) ikke gidder eller c) lider av formsvikt og mangel på selvtillit.

Kven er det som tar ut dei samme spelarane kamp etter kamp? Kvifor ikkje la Carrol, Edgar, Ameobi m.fl få sjansen når vi ser at dei vi har ikkje er brukande? Koffor skal Taylor som har vore bedriten i det siste få starte foran Cacapa? Koffor ta sjansen på å bruke ein halvskada Given når vi har en skadefri Harper som har vore bedre denne sesongen? Og koffor i helvete får Alan Smith starte kvar bidige kamp som spiss til tross for at han ALDRI scora mål? Jo, Keegan har ei stor skyld i at det går så rævva, sjølv om han heiter nettop Kevin Keegan.

Du har misforstått hele problemet vårt du. Problemet er ikke hvem som starter kampene. Taylor har ikke vært så god i år, men det har faen ikke Cacapa heller. Given spilte ikke i dag, det gjorde Harper. Alan Smith besitter store kvaliteter, noe alle vet som har fulgt med på han.

Det er ein del av problemet jo, desse klippekorta ødelegger jo moral og innsats. Cacapa har vært langt bedre enn Taylor, denne eine kampen mot Portsmouth var eit engangstilfelle. Harper starta i dag ja, men ikkje forige kamp, eg snakkar ikkje berre om denne kampen. Alan Smith har vist elendige ferdigheter i Newcastle, det ser alle som har fulgt med på han.

Problemet vårt går ikke på ferdighetene. De stikker mye dypere enn det. Det er snakk om moral, selvtillit, tro og vilje. Uansett hvem han hadde brukt, så hadde vi tapt kamper. KK må få tid til å forandre ting som er veldig vanskelig å forandre. Det er ikke snakk om at slike ting er gjort på noen få mnd. Som sagt, så er det ikke fotballmessige ferdigheter som er problemet. Hadde det vært det som var problemet, ville det bare vært å gjort noen bytter så hadde vi vunnet kamper igjen.

Tenk over hva som er de egentlige problemene. Hva ville du gjort? Spillerbytter nytter ikke. Slike ting tar tid. Face it.

Enig der, men desse laguttaka ødelegger jo også morale, sjølvtillitten, trua og viljen. Eg hadde ihvertfall blitt oppgitt om eg var Viduka og måtte sjå Smith starte foran meg uansett kor rævva han spelar, for eksempel. Men ellers enig i at lagmoralen er vårt største problem. Men det betyr ikkje at litt konkurranse om plassane i tillegg til bytter kunna endra litt på det.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #320 på: 01. Mars 2008, 19:26 »
kom akkurat hjem fra kampen. Det var en spennende kamp men det tullet om at "Vi må gi Owen flere målsjanser så scorer han" må bare reise og ryke!!!

Fantastisk atmosfære på stadion. Synd at det ikke ble både 3 og 4 mål.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 01. Mars 2008, 19:29 »
Kan du gi oss en spillerrating, Radar? Med en liten kommentar til hver spiller...

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #322 på: 01. Mars 2008, 19:29 »
Viktig at vi klarer å ta med oss det at vi faktisk, etter det jeg har lest i hvertfall, spilte en ganske bra kamp idag. Og selv om det ble nok et tap, så viste vi i hvertfall bedring spillemessig noe som absolutte er verdt å ta med seg videre.
Vi er pga manglende resultater de siste månedene blottet for selvtillitt om dagen, og da er det typisk at Owen brenner store sjanser. Men håper laget klarer å se det positive med spillet og det at vi faktisk kom til sjanser, og bygger videre på det framover. Hjelper i allefall ikke å grave seg ned selv om det er tunge tider, man må stå opp og jobbe steinhardt videre!

Neste helg venter Liverpool på Anfield. Unødvendig å si at det blir tøft, men med meg på tribuna så regner jeg alikevel med at gutta bretter opp ermene litt ekstra og overrasker positivt igjen! Liverpool er jo tross alt ikke i 100% flyt om dagen de heller... Og en dag MÅ det jo snu for oss også, så hvorfor ikke på Anfield hvor vi kan stille uten forventninger om at det må og skal bli seier...?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 01. Mars 2008, 19:30 »

Jeg klarer ikke helt se hvorfor vi skal slakte alt og alle, henge Owen i galgen og avsette Kevin Keegan bare fordi vi dominerer kampen fullstendig, skaper drøssevis av store sjanser, men taper 0-1 på en kontring på overtid.

Det handler rett og slett bare om selvtillitt og FLAKS!

helt enig...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #324 på: 01. Mars 2008, 19:30 »
Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her, Radar. Selvfølgelig må vi gi Owen flere og bedre sjanser, for da scorer han. Mest sannsynlig. Akkurat i dag gjorde han ikke det da, men det jeg har sett av Owen i Newcastle-trøya tyder på at det er et unntak, heller enn regelen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 01. Mars 2008, 19:35 »
Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her, Radar. Selvfølgelig må vi gi Owen flere og bedre sjanser, for da scorer han. Mest sannsynlig. Akkurat i dag gjorde han ikke det da, men det jeg har sett av Owen i Newcastle-trøya tyder på at det er et unntak, heller enn regelen.

Skulle gjerne sett en enda giftigere Owen, men han er den eneste spilleren vi har som kan score mål så han må selvsagt spille så  lenge han er skadefri. Smith har vel hatt et skudd på mål under sin Newcastle karriere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #326 på: 01. Mars 2008, 19:36 »
Vel hele denne sesongen har vært plaget av dårlig timing, først oppkjøpet av klubben rett etter at vi ansatte Big Sam.
Så var det spillekjøpene våre, Viduka ( tro det eller ei ) og Feye de eneste virkelige gode kjøpene. Så timingen på sparkingen av Big Sam og ansettelses rotet med Kevin Keegan, og ikke for å snakke om Dennis Wise saken.
Dette kan ikke være et godt arbeids miljø og ha det er ikke rart at det ikke går vår vei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 01. Mars 2008, 19:38 »
Viduka er godt kjøp? Hva annet enn å være skadet og heve en fet lønn har han gjort?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 01. Mars 2008, 19:43 »
En ting som er gledelig i dag: Enrique virker å ha gjort en meget god kamp! Stemmer dette, Radar?

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 01. Mars 2008, 19:45 »
kom akkurat hjem fra kampen. Det var en spennende kamp men det tullet om at "Vi må gi Owen flere målsjanser så scorer han" må bare reise og ryke!!!

Fantastisk atmosfære på stadion. Synd at det ikke ble både 3 og 4 mål.

Hvordan reagerte søster mi på kampen?:D er hun Newcastle supporter nå? :P
Han kom, ble mett og dett var dett....