20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Big Sam: Newcastle for liten for meg  (Lest 11026 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Big Sam: Newcastle for liten for meg
« Svar #45 på: 10. Juli 2008, 15:00 »
Vel...man kan si hva man vil om pilates, men at det gjør fotballspillere så utrolig mye mer fitte tviler jeg på
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 10. Juli 2008, 20:08 »
Haha. Du kan ha rett i det, Tommy.

Nå har det jo etterhvert vist seg at spillerne enten må ha vært kraftig overtrent eller overhodet ikke trent under Allardyce, så dette er ikke så veldig sjokkerende å høre. Men det er et kraftig skudd for baugen for Allardyce.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #47 på: 11. Juli 2008, 16:48 »
Appropos pilates. Det hjelper faktisk. Man trener kjerne-musklaturen, noe man bruker i absolutt alle beveglser.

Så pilates er langt fra dumt!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 11. Juli 2008, 17:56 »
Men Pilates får ikke en fotballspiller til å løpe 100 kilometer i løpet av 90 minutter.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #49 på: 11. Juli 2008, 20:12 »
Nei, men pilates kan få en fotballspiller til å bedre seg fysisk -> presterer bedre på fotballbanen -> bedre fotballspiller.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 11. Juli 2008, 21:26 »
Tror ikke det var her feilen lå. Bolton var vel på ingen måte noen slappe jævler.
Tror nok han, som han selv har innrømmet i ettertid, innførte for mye for fort, og det ble et eneste stort kultursjokk. Endringene ble for drastiske, og spillerne kjøpte vel ikke helt ideene hans.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #51 på: 12. Juli 2008, 10:35 »
Eg trur ærlig talt ikkje det var problemet. Det eg la merke til når vi spelte under Big Sam var at vi sprang dobbelt så lite som motstandar-laget( nokon unntak som til dømes Bolton kampen). Gløden og viljen var stortsett fraværande. Det at vi gong på gong rakna etter 60 min tyde på at vi enten var for dårlig trente eller overtrente.
Det Bolton var under Big Sam føler eg blir irrelevant. Newcastle hadde ikkje spelerar som passa filosofien til Big Sam, og dermed var det dømt til å floppe. Fysikkmessig var vi igrunn langt under par for å spele kick and run, spark og spenn fotball.

Når det kjem til pilates ball så er det ypperleg ting for å forebygge skade. Ikkje noko eg ville ha satsa på for å få kraftig fysikk da men.  ;)
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #52 på: 12. Juli 2008, 13:22 »
Virker som vi har hatt feil trening i flere sesonger under flere managere.

Pilates gir vel et godt grunnlag, så må resten bygges videre på det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 12. Juli 2008, 13:30 »
Skal også nevnes at det første Big Sam sa var at hans opplegg ikke ville gi fullstendig utslag før over en god tid.
Men ja, Hans Emil, det du sier stemmer jo. Spillerne virket ikke til å kjøpe Big Sams ideer, og når spillerne er umotiverte vil viljen og innsatsen automatisk også falle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 04. Sep. 2008, 01:34 »
http://www.mailonsunday.co.uk/sport/football/article-1052274/EXCLUSIVE-We-hardly-talked-Ashley-sacked--Allardyce.html?ITO=1490

Noen vil sikkert ikke like det, men Sam Allardyce prater litt igjen om tiden i Newcastle. Denne gangen syns jeg ihvertfall han virker desto mer reflektert, og forteller mer om selve klubben. Syns han har mange gode poenger både om selve jobben det er å være manager for Newcastle og dagens styre. Enjoy:

Sitat
Sam Allardyce is not feeling very big today. He’s talking about the demise of Newcastle United and the subject pains him.

‘Can they still be considered as a leading club? In terms of fan base, history and tradition, yes. In spending firepower and achievement, no. You have to say they are
nearer the bottom than the top,’ he insists.

‘To get up there, the modern game demands that a club will require in excess of £100million to spend on improving the playing staff. When you have another billionaire arriving, like at Manchester City this week, the task becomes harder.

‘Look at Sunderland, they’ve spent £85million in the last year. Niall Quinn and the owners have supported Roy Keane brilliantly. All they have asked for is progress.

‘At Newcastle, that’s not enough. They have demanding and passionate supporters who want success, they’ve waited long enough.

‘They are used to seeing the club in the top five spenders - even if some of the signings haven’t always been good - but that hasn’t happened, has it?’

Allardyce had the chance to do something about it and lasted eight months. ‘When you leave a job like that, the damage it does stays with you for the rest of your life. It’s there
every day - the questions. You ask why it happened, how it happened. I didn’t see it coming,’ he continues.

Kevin Keegan saw it coming and still couldn’t stop it: Michael Owen being hawked around on deadline day, James Milner sold despite earlier denials, a lack of investment in fresh signings.

Keegan clings to his job while the confused remuneration rumble heads for the courts.

Allardyce tries to explain what it’s like to work for Ashley. ‘I can’t say I know him, can’t say I worked closely with him. He didn’t talk a lot about football. I only met him a couple of times.

‘He expected others to do that side of things for him. He wasn’t full-time at the football club; he was happy in the background.’

In the background until he turned up in the stands wearing his black and white stripes, but a confidentiality clause signed on his departure restricts the questions Allardyce can answer.

‘Mike had the money to buy the club but not really to take it on from there. That’s how it seems from the outside. There’s a simple answer here - you cannot run a football club like a business.

‘Our relationship was okay. My relationship with the people he appointed was okay. Then, when results went against us, they bowed to the pressure. They’re not the first
to do that.’

Appointed by Freddy Shepherd, Allardyce didn’t have much of a chance to get to know his new employer before he was fired. Now it’s Keegan’s turn to feel the heat.

‘There seems to have been a breakdown in relationships there. From the outside, there is a problem between the manager and those responsible for the transfer policy.
They are different people in there from my time at the club, such as Dennis Wise and Tony Jiminez.

‘Partnerships and relationships are crucial; maybe that’s why the talk is about Guy Poyet coming in. He has a relationship with Dennis from their time at Chelsea and Leeds.’

After so much success at Bolton, failure is still an awkward subject for Sam. ‘I flew over the place in a helicopter when I arrived and some thought it was over the top. I wanted to take in the place from up high, to look for myself at the ground on the edge of the city.

‘The place that drew the supporters from their homes, from the bars and into their club to support the local team. It’s unique like that.

‘Some thought I was mad to leave Bolton, where I could have signed for another five years. We had signed top players with outstanding CV’s, like Nicolas Anelka.

‘Newcastle had Michael Owen and Nicky Butt but they didn’t have a very good football team. I got 12 out, brought a few in and set about changing things.

‘I reckon I did about 18 months work in six months, with a massive changeover of personnel. It’s clear now, in the modern game, developing an infrastructure at a club should be left to someone else.’

What would be his advice to anyone considering replacing Keegan?

‘As long as the relationships are right, if the investment is right, then it can be a special club. Jim Smith had his troubles there but told me he would go through it all again. It has a pull, a lure, you think that you can be the one.’

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 04. Sep. 2008, 15:13 »
Pure class. Meget godt innlegg fra Sam han ser ut til og ha god innsikt spesielt det han seier om at ein ikkje kan drive ein fotballklubb som ein business der er han inne på noke meget sentralt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 04. Sep. 2008, 17:08 »
Hadde han sagt noe sånt før 1. september, så hadde han vel blitt mobbet igjen. Men Ashley må jo hates, tydeligvis, så da er alt lov, til og med å støtte Sam.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 04. Sep. 2008, 17:12 »
Hadde han sagt noe sånt før 1. september, så hadde han vel blitt mobbet igjen. Men Ashley må jo hates, tydeligvis, så da er alt lov, til og med å støtte Sam.

Sam har alltid sagt fornuftige ting. Problemet er som med ashley handlingene står til stryk.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 05. Sep. 2008, 00:11 »

Sam har alltid sagt fornuftige ting. Problemet er som med ashley handlingene står til stryk.
Med andre ord, ypperlig som ekspert på SkySports.