20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Big Sam: Newcastle for liten for meg  (Lest 11025 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Big Sam: Newcastle for liten for meg
« Svar #30 på: 14. Feb. 2008, 00:06 »
Tror faktisk Sheperd ville latt han sitte litt lengre jo. Siden det var hans ansettelse. Roeder og Souness satt jo BETAKTELIG lengre og Sheperd var i absolutte last chance saloon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 14. Feb. 2008, 00:52 »
At Sam hadde sotte lengre med FF e det liten tvil om.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
« Svar #32 på: 14. Feb. 2008, 01:56 »
Dette er satt veldig på spissen. Det er mange managere som har hatt suksess i Premier League siden Blackburn vant ligaen med sitt fantastiske lag. Blant annet George Burley da Ipswich ryktet opp og marsjerte rett inn til en topp-plassering i sin første sesong. Alikevel er det ikke dermed sagt at Burley ville fått like stor suksess i Newcastle, rett og slett fordi det er en mye mer krevende klubb! Coppel og Jewell er andre navn som mer nylig har gjort det bra i små klubber med lite ressurser. Men alikevel: det er ingen automatikk i at de hadde hatt samme suksess med Newcastle. Slik er det med Allardyce også. Mulig San har gjort det bedre enn alle 3 ovenfor nevnte, men poenget er det samme. Og for meg så det nesten ut som Newcastle-jobben ble for stor for Allardyce slik som det etterhert utviklet seg.

Hehe, som jeg forsøkte å få frem så tror selvsagt hverken jeg eller du at det bare er de tre som har hatt suksess. Er fullstendig enig i at det ikke er noen som helst årsakssammenheng mellom tidligere suksess og en evnt. fremtidig suksess. Men det er for meg ikke noe aber at en nyansatt manager har vist suksess hos sin forrige arbeidsgiver. Det er dermed ikke gitt at man er rette mannen, men det er iallefall bedre enn en manager som ikke har gjort så mye annet enn å ha hatt fiasko i tidligere stillinger.

Ideelt sett hadde vi ansatt en manager som har hatt suksess i en klubb på den størrelsen vi ønsker at Newcastle skal være (champions league hvert år, og utfordrer på ligagull hvert år). Men det er desverre ikke særlig realistisk at vi skal klaare å lokke en manager av dette kaliberet til oss pr. dags dato.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #33 på: 14. Feb. 2008, 09:24 »
Tror faktisk Sheperd ville latt han sitte litt lengre jo. Siden det var hans ansettelse. Roeder og Souness satt jo BETAKTELIG lengre og Sheperd var i absolutte last chance saloon.
Med den motbøren som etter hvert kom mot Big Sam pga hans manglende ønske/evne til å vinne fotballkamper (når man går på banen for å bryte ned spillet til Derby og ikke spille sitt eget spill) tror jeg ikke han ville fått særlig mye lengre tid hos Shepherd.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 14. Feb. 2008, 14:28 »
Med den motbøren som etter hvert kom mot Big Sam pga hans manglende ønske/evne til å vinne fotballkamper (når man går på banen for å bryte ned spillet til Derby og ikke spille sitt eget spill) tror jeg ikke han ville fått særlig mye lengre tid hos Shepherd.

Souey og Roeder hadde betraktelig mer motbør mot seg. Mange var negativ allerede fra dag 1 med de.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #35 på: 14. Feb. 2008, 15:12 »
Vist Newcastle er for liten, kansje USA er stor nok da ::)
Der for du iallefall tripple Mc Donaldsmenyer å det er høy sigarføring ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 14. Feb. 2008, 15:15 »
Vist Newcastle er for liten, kansje USA er stor nok da ::)
Der for du iallefall tripple Mc Donaldsmenyer å det er høy sigarføring ;D

Ikke klag på byen! ;) Det kryr av McDonalds her, og sigarføring kan jeg hjelpe med. Har ennå 5 igjen etter boksen med sigarer jeg kjøpte til jul   :-X

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #37 på: 14. Feb. 2008, 15:20 »
Klager ikke ;)
Men han kan vel sammenliknes med Big Sam Clinton ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 14. Feb. 2008, 16:16 »
Nja... Har på følelsen at Allardyce ikke har helt den samme dametekken som han karen som hadde Det hvite hus i Washington DC som bosted i åtte år. Tror du trekker flere damer ved å si at du er "President i USA" enn ved å si at du er "manager i .... Newcastle".
Dessuten, Big Sam er ikke i nærheten av å ha herr Clintons "physical appearance". Bare å studere ansiktet til de to det.

Tror nok dessverre Sam Allardyce på nøye seg med sin kone. Tror ikke Monica Lewinsky kommer på besøk hos han med det første.

Så jeg tror du må lenger enn til midtvesten med den sammenligningen der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fruitcake

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #39 på: 17. Feb. 2008, 15:56 »
Oser bitterhet fra Big Sam.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 18. Feb. 2008, 19:41 »
Nå begynner det etterhvert å ose bitterhet ja.
Og jeg begynner å bli lei av alle overskriftene med "Big Sam hits out at ...".
Jeg unngår dem bevisst.

Ikke at jeg ikke har forståelse for mannen. Jeg skjønner ham godt. Og er enig i mye av det han sier. Men nok får være nok. Nå vil jeg konsentrere meg om å støtte Kevin Keegan og Newcastle United av hele mitt hjerte. Big Sam er historie. Kan ikke mannen snart forstå det? Finn deg en ny klubb, og vis at du er en god manager, og inntil da; get over it!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #41 på: 26. Feb. 2008, 23:27 »
Her er et veldig bra sammendrag om hvorfor allardyce feilet i som manager i newcastle.
http://www.newcastle-online.com/2008/02/26/where-it-all-went-wrong-for-big-sam/
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 26. Feb. 2008, 23:33 »
Overall, I believe that Allardyce was sacked because he was not Ashley’s man and the results were not good enough. The fact that his teams played awful football and he was unloved by the fans and players did not help, and I am sure that his unwillingness to compromise hastened his departure. Worst of all, it seems obvious now that he was dismissed on impulse without a better alternative being signed, sealed and delivered to take over. As we look back on this whole sorry episode therefore, it will seem to the seasoned observer that not much has changed since the haphazard hire ‘em and fire ‘em days of the Halls and Shepherds, and we have not learned from our past mistakes whilst the rest of the footballing world hoots with delight. God help us all.

Bra konklusjon.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #43 på: 10. Juli 2008, 12:47 »
Allardyce, som visstnok tilførte klubben treningsvitenskap på høyt nivå...Tror han bør feie for egen dør, eller hva faen det heter

http://nufcblog.com/2008/07/10/newcastle-news/keegan-determined-to-ensure-players-super-fit/
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 10. Juli 2008, 13:36 »
Allardyce, som visstnok tilførte klubben treningsvitenskap på høyt nivå...Tror han bør feie for egen dør, eller hva faen det heter

http://nufcblog.com/2008/07/10/newcastle-news/keegan-determined-to-ensure-players-super-fit/

Utrolig overraskende å høre!! Trodde faktisk BigSam trente opp "fitnessen" til spillerene veldig bra...

Sitat
Damien Duff, amongst others, said they didn?t do any real tough training with Sam, and the Irishman didn?t think the squad was that fit.

Merkelig.....jeg hadde riktignok ikke mye til overs for Allardyce, men jeg hadde faktisk tiltro til at han trente spellera bra..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM