Capel skal visstnok være så godt som klar for Spurs... I dag kan man også lese at Joaquin har vært på englandsbesøk for å snakke med Everton og ja, du gjettet riktig, Spurs. Jeg undrer meg veldig over hvorfor vi ikke har hatt samtaler med en så god spiller som tydeligvis har signalisert at han kan være på utkikk etter nye utfordringer? Han er jo også tidligere linket til oss... Håper inderlig vi har noe spennende på gang. Allikevel er det noen signaler osm tyder på at ting ikke akkurat er effektivt på st.james om dagen. Begynner å lukte veldig råttent i Newcastle sin transfer-skute...
Joaquin er for det første en rutinert herremann. Har vært med en god stund. Dessuten er det et kjent faktum at Mike Ashley, til forskjell fra sin russiske kollega Abramovic, ikke har planer om å tømme lommeboka for å fylle opp en hel stall med overbetalte superstjerner (uten at jeg sier at Joaquin nødvendigvis tilhører den kategorien). Vi kjenner alle til ryktene om at Owen må godta et ganske drastisk lønnskutt hvis han skal signere ny kontrakt, og vi vet alle at vi hovedsaklig linkes til unge spillere som fremdeles er forholdsvis uetablerte. Selv om vi er beredt til å by mye penger for Gomis og bød enda mer penger for den godeste Modric.
Vi kan ikke få alt det vi ønsker oss her i verden. Vi må bare krysse fingre og tær og håpe at det blir et positivt resultat ut av det.
Men for all del, jeg er en smule bekymret jeg også.
Hva angår Even Hovland vet jeg lite om ham, men har vanskeligheter med å se for meg at han skal gå direkte fra Sogndal til Newcastle.
Dessuten, rykter om nordmenn pleier vanligvis bare å være rent oppspinn.
Selv om vi kunne hatt både Egil Østenstad og Stig Johansen i våre rekker en gang i tiden (kanskje skal vi være glad til for at Souness ikke satset på gjensyn med gamle kjente?). Det er fullt mulig at han er for god for Sogndal, men jeg ser mer for meg at han rykker opp en divisjon, fremfor å spille juniorfotball i England.
Og Kristoffer, fotbollskanalen.se, ser ut til å være mye det samme som fxt.no, så får du vurdere seriøsiteten i det selv. For min del ser det ikke akkurat useriøst ut. Men jeg tror vi får ta denne linken for hva det er, en link.