20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 804884 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #690 på: 18. April 2008, 10:37 »
Hvis Everton vil ha Carr er det bare å selge. Han har vært brukbar når han har fått sjansen denne sesongen, men er ikke akkurat fremtiden og kan for min del bare selges.

Paul Scharner sier jeg nei takk til. Solid spiller for all del og kan spille flere posisjoner, men er ikke en spiller vi trenger hvis vi skal opp i toppen igjen. Ashton vil jeg heller ikke ha. Scorer for lite mål og er masse skadet. Vil heller bruke Viduka da og det er heller ikke på spissplassen vi trenger å bruke penger på. Forsterk heller forsvaret og midtbanen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #691 på: 18. April 2008, 11:21 »
Ashton har da spilt 20 kamper i PL, og fått med seg 8 mål. Dessuten har han vært litt benkesatt og ute av laget.
Viduka har 7 mål på 17 kamper, Owen 8 mål på 21 kamper og Martins 8 mål på 24 kamper. Alle veit jo at disse på hver sine måter også har hatt sine problemer denne sesongen, men fortsatt, det tyder vel ikke på at Ashton er så forferdelig dårlig fremfor mål?
Jeg syns Ashton er en glimrende spiller, og hadde blitt glad dersom vi hadde kjøpt noe slikt. Han har targetmanegenskaper og er flink til å lage plass og rom for medspillere. Samt at han jo er mye yngre og kjappere i steget enn Viduka.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #692 på: 18. April 2008, 12:24 »
For all del Ashton er en brukbar spiller, og 7 (det er det han har) mål i år er greit nok og noe av det bedre av han har gjort. For på 36 kamper for West Ham har han ti mål. Ikke særlig imponerende. Jeg har ikke skrevet at han er forferdelig dårlig foran mål. Hvis han hadde vært det hadde han ikke scoret ti mål i verdens beste liga, men han scorer ikke nok hvis vi har ambisjoner om å kjempe om UEFA cup til neste år. I tilegg er jeg skeptisk til å bruke mange millioner pund (han er engelsk og nokså ung så han blir alt annet enn billig) på en spiller som tidligere har slitt med skader. At spillere som Carlton Cole danker han ut vitner heller ikke om en kjempe spiller.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #693 på: 18. April 2008, 12:37 »
Nei fredd, da tror jeg heller det er manageren som er tafatt ::)
Å velge Cole foran Ashton, det er bare snodige managere som greier det.
Ashton har spilt til tider meget bra i de kampene han har startet, å det gjelder å å se hvilken fotball laget spiller, hvem han spiller sammen med osv..
Owen-Martins-Ashton, synes det lukter mål av det jeg iallefall.
Ashton har 17 kamper fra start, å 11 som innbytter, han har scoret 7 mål.
Cole har startet 21 å hatt 6 som innbytter. Han har scoret 3 mål.. Da er det jo rart manageren velger Cole ::)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #694 på: 18. April 2008, 14:37 »
Når Eilertsen kommer med feil opplysninger, så må jeg rydde opp!

Viduka har 16 + 7 kamper - 7 mål
Owen har 20 + 5 kamper - 8 mål
Martins har 20 + 8 kamper - 8 mål

Jeg vet ikke hva du tenkte på jeg Eilertsen, men har har du fakta iallefall...

Ashton har 17 + 11 kamper - 7 mål....Det er dårligere enn Viduka, og som Fredd sier...det er ikke noe kvalitetsstempel når en spiller som Carlton Cole tar plassen hans..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #695 på: 18. April 2008, 14:48 »
Peter Crouch hadde vore perfekt spør du meg. Krafti undervurdert av Liverpool-fansen, og med tillitt i Newcastle trur eg han kunne blitt eit genialt kjøp.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #696 på: 18. April 2008, 15:01 »
Håper virkelig jeg aldri ser Crouch i Newcastle drakt! Mannen er ei kløne, og lager problemer for sitt eget lag i like stor grad som han hjelper det...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #697 på: 18. April 2008, 15:25 »
Både Wes Brown og Michael Carrick har signert nye kontrakter for Man.utd.....det var som pokker også! Da kan vi bare glemme Carrick til sommeren iallefall, det samme med Wes Brown, hvis det var noen interresse for å hente han nå etter at KK tok over.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #698 på: 18. April 2008, 15:28 »
Da må jeg bare beklager og understreke at Dagbladet er ei elendig kilde.
Uansett føler jeg at Ashton har masser av potensiale. Han har fine targetmanegenskaper og er en bra lagspiller. I tillegg har han jo også slitt med tillit fra treneren.
Crouch er jeg enig i at er undervurdert også. Slik jeg ser det blir han ofte sett på som ei kløne fordi han ser jævla teit ut.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #699 på: 18. April 2008, 16:02 »
kjedelig med carrick... han kunne styrket oss. drømmer fortsatt om modric jeg:) hehe
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #700 på: 18. April 2008, 17:56 »

Nå som Dalla Valle har blitt kjøpt av Liverpool begynner man virkelig å lure på om storklubbene bruker FM

Nå var heller ikke alle i den artikkelen din negative til spillet, men de hadde jo ikke prøvd det så blir litt feil å spørre dem i det hele tatt syns jeg. Er bare så drittlei folk som skriker "neeeeei ikke kjøp han fordi han er god på fm" og "våkn opp til den virkelige verden" fordi fakta har vist gang på gang at FM har rett (men selvsagt ikke 100% som du forventer)

De som roper "neeeei" fordi en spiller er god på FM har jeg full forståelse for. Spillerne skal overhodet ikke kjøpes på bakgrunn av hva FM har å si. Spillerne må vi finne selv. Jeg skjønner ikke poenget med å bruke FM som et verktøy for å finne gode spillere. Joda, noen ordentlige suksesser har de hatt. Men det er like mye ren flaks for dem, som for Stig Torbjørnsen i RBK.

Hvis vi må bruke FM for å finne spennende spillere er vi på jordet, mener jeg. Da må vi investere betraktelig mye mer penger i et ordentlig speidernettverk.

Hvis vi ikke greier å finne frem til de samme spillerne sjøl, så er vi alt for dårlige.
Hvordan skal FM vite bedre enn en speider tilknyttet Manchester United hvor god en 14-åring fra Trygg/Lade er?

Ashton ser jeg ikke helt poenget i. Vi har Viduka, Smith og Carroll. Jeg ser ikke at Ashton er spesielt mye bedre enn Viduka, han er mer etablert enn Carroll, men kan det ikke tenkes at unge Carroll har et større potensiale? Smith er nok sannsynligvis mer anvendelig og mindre skadet enn Ashton. Da ser jeg overhodet ikke poenget med å bruke penger på Ashton. Han er god, men overhodet ikke så god. Og som det er sagt tidligere, når Carlton Cole tar plassen hans...

Synd med både Carrick og Brown. Det var et skikkelig slag i ansiktet. Men det finnes mange andre gode defensive midtbanespiller, og det er mange av dem som har lang erfaring i Premier League også. Men Paul Scharner kan vel umulig være løsningen? Da har jeg mye mer sans for ryktene om John Arne Riise, som bør kunne være en ypperlig backup og konkurrent til Enrique.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #701 på: 18. April 2008, 18:05 »
Og Joakim finner på ting som vanlig. Hvem har sagt at spillere skal kjøpes på BAKGRUNN av fm?? Som mange andre har påpekt her så kan spillet gi en pekepinn på hvor god spillerne er. Spiller man 10 sesonger er det helt meningsløst selvsagt. Folk som ikke vil kjøpe spillere FORDI de er gode på FM har hvertfall ingen peiling. Da kan vi hvertfall drite i spillere som Kallstrøm osv.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #702 på: 18. April 2008, 18:06 »
Nei fredd, da tror jeg heller det er manageren som er tafatt ::)
Å velge Cole foran Ashton, det er bare snodige managere som greier det.
Ashton har spilt til tider meget bra i de kampene han har startet, å det gjelder å å se hvilken fotball laget spiller, hvem han spiller sammen med osv..
Owen-Martins-Ashton, synes det lukter mål av det jeg iallefall.
Ashton har 17 kamper fra start, å 11 som innbytter, han har scoret 7 mål.
Cole har startet 21 å hatt 6 som innbytter. Han har scoret 3 mål.. Da er det jo rart manageren velger Cole ::)

Curbishley er nok ikke verden beste manager, men han har gjort det bra i Chartlon og reddet West Ham fra dedrykk i fjor så han har peiling. Ashton er en brukbar spiller og jeg ville ikke blitt forferdelig sur hvis han kom. Poenget er at han ikke er noen stor målscorer og sliter med skader. Når han i tilegg kommer til å bli dyr siden han er engelsk og fortsatt nokså ung ser jeg ikke poenget på å bruke mange millioner av pund på han når vi allerede har Viduka i troppen. Om vi skal ha inn en spiss vil jeg at det skal mye bedre enn de vi allerede har, som f.eks. Pandev. Det er heller ikke slik at vi får evig penger å kjøpe for i sommer. Hvis vi bruker 10 MP på f.eks. Ashton går det utover forsterkningene i forsvar og på midtbanen, og det er her vi etter min menig trenger å forsterke oss. Så nei, jeg hadde ikke blitt glad like som Kristoffer hvis vi hadde kjøpt Ashton.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #703 på: 18. April 2008, 21:47 »
Uansett føler jeg at Ashton har masser av potensiale. Han har fine targetmanegenskaper og er en bra lagspiller. I tillegg har han jo også slitt med tillit fra treneren.

Enig med deg her Eilertsen. Dean Ashton er en veldig god spiss som i tillegg er ung. Han er sterk, god på hodet, god med ballen, bra skuddfot og flink til å komme seg i scoringsposisjon.
Tror også Ashton vil ha godt av å komme seg vekk fra "kråke" fotballen til Alan Curbishley (om han fremdeles er manager i West Ham neste sesong da??), og jeg mener han vil være en perfekt spiss-partner til Owen og Martins, både om vi spiller med 2 eller 3 på topp.

Bortsett fra ankelbruddet han pådro seg i treningsamlingen med det engelske landslaget synes jeg heller ikke han har vært særlig skadeplaget. Greit at han var ute over èn sesong grunnet den skaden, men det ser jeg mer på som et uhell.

Om "vi" selger Ameobi og henter Ashton vil jeg si meg meget fornøyd med spissrekka til neste sesong. Det forutsetter at Viduka, Owen, Martins og unge fremmadstormende Carroll fortsetter...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 18. April 2008, 22:32 »
Jeg synes vi bør satse på å få inn noe bedre enn Dean Ashton, eller for den saks skyld Peter Crouch..Da synes jeg like godt vi kan fortsette med Viduka neste sesong. Vi må forsterke laget, og skal vi kjøpe en spiss til, så bør han være på nivå med Martins/Owen....altså en klassespiller!