20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 804997 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BallaJazz

• Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #645 på: 12. April 2008, 08:21 »
Det finnes mange nok av gode stoppere utenom av de du nevner.De du nevner nå er "Big names" klasse stoppere.Går ann å finne veldig gode stoppere som ikke er big names men som besitter topp kvalitet.Vidic er et godt eksempel på det.Ikke en "big name" spiller å blei kjøpt fra S.Moscow å viser seg å være en bauta for man utd med Ferdinand der.Jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal greie å gjøre lignende kupp kjøp heller.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #646 på: 12. April 2008, 15:11 »
Gjekk han ikkje inn som stoppar i Pompey-kampen då Cacapa dreit på draget? Mulig eg hugsa feil men...
Ganske sikker på at det var Rozenhal som kom inn for Cacapa og spilte en ganske brukbar kamp. Vi lå vel allerede under 3-0 når Cacapa ble tatt av.

Edit: Forøvrig synes jeg egentlig ikke Beye er noen særlig stopper. Ihvertfall ikke basert på det jeg har sett av han som stopper i Newcastle. Jeg synes han egner seg best som back.
« Siste redigering: 12. April 2008, 15:15 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #647 på: 12. April 2008, 22:01 »
Interessant nyhet fra seriøse Independent:
"Boussoufa ready to take Emre's place on Tyneside"

Newcastle United are expected to offer ?5m (£4m) for the Anderlecht playmaker Moubarak Boussoufa on Monday, according to reported remarks from senior Anderlecht officials in Brussels yesterday. Skilful and agile, if physically slight, Boussoufa is a 23 year-old Moroccan international who was on Chelsea's books as a teenager.

Newcastle, however, will find rivals in Atletico Madrid and Lens and there is the added difficulty of Boussoufa's apparent desire to stay in Brussels for at least another season. "I'm negotiating a contract until 2012," Boussoufa told a Belgian newspaper this week, "and it might be the best thing for me to stay one or two more years with Anderlecht."

Born in Amsterdam, Boussoufa joined Ajax aged 12 but moved to Chelsea in 2001. This was pre-Abramovich and Boussoufa left after three years once the Russian had come and began to spend money on recruitment. Realising his limited chances, Boussoufa joined Ghent, then Anderlecht after being voted Belgian player of the year in 2006.

http://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/boussoufa-ready-to-take-emres-place-on-tyneside-808216.html

Tviler på at han vil erstatte Emre. Vil vel heller gå inn for Zog. Meget spennende venstrekant som tilfører kreativitet. Kommer nok til å spille på venstresiden på midtbanen i et 4-4-2 system, eller som ving i 4-3-3. Er også god på dødball, noe som er sårt tiltrengt i dagens lag.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #648 på: 12. April 2008, 22:30 »
Spennende spiller denne Boussoufa.Vet ikke mye om han men hørt mye lovende om han :)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #649 på: 13. April 2008, 10:12 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_3416274,00.html
At least I want to stay one or two years more at Anderlecht to develop further," he explained
Boussoufa staying put
Anderlecht star rejects interest
Vi er iallefall ikke alene om å ville ha denne spilleren. Virker iallefall som en fornuftig ung mann..

http://www.skysports.com/football/player/0,19754,11848_357898,00.html
Fordi som er fotballfrelst, da burde dere ha hørt om denne mannen. Vi er blitt linket til flere forskjelling midtbanespillere\ankere. Mange vil ha unge spillere, før de slår skikkelig igjennon..
Da er det bare sette seg ned, å få hentet denne spilleren. Hadde vært glimrende. Har sett han i noen kamper, å han er å anbefale. Hadde vært et kupp..

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #651 på: 13. April 2008, 14:53 »
Amorebieta på Keegans ønskeliste?

http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-utd/newcastle-utd-news/2008/04/13/united-s-love-for-young-spanish-star-79310-20756349/

Jeg har ikke sett veldig mange Atheltic-kamper denne sesongen, men av det lille jeg har sett har Amorebieta gjort en relativt god figur, han kan vel også spille venstreback dersom det skulle være nødvendig. Jeg er dog litt usikker på om Amorbieta er klar til å bli den "nye bautaen" som var diskutert litt tidl. i tråden, oppfatter vel heller Amorbieta som en type som ligner litt mer på Rozehnal, altså en spillende stopper.

Hva andre forsterkninger til neste år gjelder:

Jeg tror faktisk vi bør se oss om etter en ny spiss. Viduka, Owen og Martins har gjort det bra den siste tiden, men skal vi fortsette med 4-3-3 og 3 rene spisser bør vi kanskje ha litt mer enn bare Smith og Carrol som backup, hovedsaklig fordi Smith er vaksinert mot å score, og jeg stoler heller ikke på at Carrol er helt klar for den tøffe hverdagen i Premier League ennå.

Midtbanen trenger også forsterkninger. Emre har jeg mer eller mindere motvillig gitt opp og dersom vi skal sikte oss inn på en plass blant de 8 beste trenger vi forsterkninger. Ideelt sett bør vi da få inn en offansiv, rask spiller som kan fungere som playmaker, og en sliter som kan stabilisere midtbanen.

I forsvar skulle vi hatt en back som kunne spilt på begge sidene og dermed operert som konkurent til både Beye og José Enrique. Carr er det bare å glemme, får vi en million for ham er det bare å selge fort som f***.  Jeg ønsker meg også en kvalitetsstopper, men som Frode påpeker, her må vi også kvitte med oss med noen spillere. Vi må vel kunne anta at Rozehnal har spilt sin siste kamp i Newcastle drakta, dermed er det bare å finne en klubb som er villige til å betale litt for ham, det samme med Caçapa og mest sannsynlig denne Diatta-nødløsningen også. Edgar skal vi beholde som fjerdevalg på stopperplass og forsvarspotet ellers. Peter Ramage er jeg litt usikker på.

5 nye spillere totalt, 1 spiss, 2 midtbanespillere og 2 forsvarsspillere og jeg tror dette kan bli bra hvis vi lykkes med å hente de riktige spillerne.

Akkurat HVEM disse fem spillerne er har jeg ikke peiling på, men det som er felles for mange klubber som har hatt suksess de siste årene er at de kjøper de riktige spillerne på riktig tidspunkt. Rafael Márquez var god men ingen supermann da han ankom Barça fra Monaco (var det?) og etablerte seg som en av LaLigas beste stoppere sammen med Puyol. Det samme kan vel også sies om Deco, og Eto'o som alle kom fra mindere klubber og tok steget helt opp til å gjøre Barcelona til en fantastisk klubb bestående av fantastiske spillere. Senere har man nå hentet etablerte stjerner hvorav noen (les atlfor mange) er over middagshøyden mens andre nærmer seg. Zambrotta var god ifjor, men har aldri blitt den suksessen han var i Juventus, Gudjohnsen har heller ikke slått til, mens Thuram er langt over sitt beste. Henry føyer seg også inn i denne rekken av eksempler mens Abidal fortsatt har litt tid på å motbevise at også han allerede er mett. Det samme skjedde også for noen år siden i Real Madrid mens de nå har lært av sine feil.

Nå mener jeg ikke at Newcastle skal bli like gode som Real Madrid eller Barcelona bare ved å kjøpe de riktige spillerne i sommer, men det er ett eksempel på hvilke type spillere vi bør se etter. De beste er nok allerede på vei til Barça, Real, MænJu, Inter eller Bayern så de kan vi nok se langt etter, men jeg tror fortsatt det finnes nok av gode spillere å ta av. Det gjelder bare å oppdage dem først og få dem til klubben, deretter begynner jobben med å få 11 gode spillere til å fungere sammen som ett lag.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #652 på: 14. April 2008, 18:58 »
http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=658698

Tottenham Hotspur and Newcastle United would both jump at the chance to sign the player, who has stated openly in the past that he would like to test himself out in the Premiership before he retires.   

Hadde ikke vært meg imot for Gattuso er klasse, men skal vel mye til for at han kommer til oss... Milan er dog ikke fornøyd med denne sesongen og er ikke umlig at han drar så vi skal aldri si aldri, selv om det nok er flere klubber som kommer foran oss i køen...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #653 på: 14. April 2008, 19:00 »
Gattuso ville selvsagt vært fantastisk, men vi ligger nok langt bak i køen der.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #654 på: 15. April 2008, 01:42 »
Gattuso ville selvsagt vært fantastisk, men vi ligger nok langt bak i køen der.

Ja uten tvil.Han kan vi bare glømme!.Havner garantert hos en av de største der.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #655 på: 15. April 2008, 10:44 »
Får håpe han går til ManU, slik at vi får Carrick!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #656 på: 15. April 2008, 13:28 »
Får håpe han går til ManU, slik at vi får Carrick!

Riktig tankegang!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #657 på: 15. April 2008, 14:37 »
Nå har både The Times og lokalavisa The Journal i dag meldt at godeste Giles Barnes er en mann King Kev igjen skal prøve å kjøpe til sommeren.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #658 på: 15. April 2008, 15:15 »
Jeg er i utganspunktet posetiv for Barnes har spennende ferdigheter og vi trenger en utfordrer til Milner. Men Keegan har jo snakket om å hente 4-5 kvalitetsspillere og Barnes kan da ikke gå under her. Det er en grunn til at han i flere kamper har sittet på benken for Derby og jeg ser heller på han som en innvistering for fremtiden, selv om han sikkert også kan være med å bidra allerede neste sesong hvis han kommer...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #659 på: 15. April 2008, 15:30 »
Da føler jeg det er på sin plass å klargjøre hva King Kev sier i samme artikkel:
“I’ve said all along I would be looking for four or five players,” said Keegan. “That’s all we need, but those four or five will have to be top quality.

“That’s the priority in terms of strengthening, the very top end of the squad, but if we were able to do that, maybe we could also look at bringing a couple of youngsters in. It would be nice to balance our squad that way, and that’s the two different angles we’re going to be looking to address this summer.

“You’re not going to be looking at the massive turn-over the club saw last summer. It’s going to be a case of making a few quality signings and a couple of younger faces who are more for the future.” Keegan is pleased by the experience and leadership in the squad he inherited. “I’ve got about five leaders in my team – Nicky and Michael, Geremi’s fantastic, and Habib Beye and Faye,” he enthused.

“Viduka is quite experienced as well. So I’ve got a lot of good men who can lead the team.”