20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 805318 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #630 på: 11. April 2008, 18:44 »
Helt enig med Daniel. Blir litt provosert av at folk blir for kjepphøye av de siste kampers prestasjoner. Bare fordi forsvaret har spilt bra sammen i 3-4 kamper så trenger man ikke å ta sats og gå fra alle konsepter. Selvsagt må forsvaret forsterkes. Newcastle har i alle år hatt et komisk dårlig forsvar, så det ville ikke vært særdeles lurt å skyve problemene unna.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #631 på: 11. April 2008, 18:50 »
Vi har i tusen år snart snakket om denne bautaen. Woodgate ble kjøpt inn som en ung, talentfull spiller som kunne gå rett inn på laget, men jeg hadde egentlig ikke forventet at han skulle bli så til de grader en bauta. Men etter det har vi jo kjøpt inn hundrevis av nye forsvarsspillere, som alle skulle måles etter Woodgate-standard, og i tillegg være langt mindre skadet. Samtlige har jo floppet monumentalt. Er vi da så sikker på at denne "bautaen" vi kjøper inn faktisk blir en bauta i Newcastle...

Cacapa var jo visstnok en bauta i Lyon i mange år. Faye var en bauta i Bolton. Boumsong var en Woodgate hjemme i Frankrike han også. Og Rozenhal var vel regnet for å være en aldri så liten bauta han også. Det nærmeste vi har kommet en bauta etter Woodgate har jo dessverre vært en veldig ustabil Steven Taylor.
Men kanskje det er så enkelt som å slutte å kjøpe fransktalende forsvarsspillere?

Kanskje vi skal kjøpe tysk eller engelsk i stedet. Er det bare det som skal til?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #632 på: 11. April 2008, 19:13 »
Men gutter, les nå da hva jeg skriver!
Jeg sier vi trenger 1 venstreback, og sier heller ikke noe om at vi ikke skal handle noen midtstopper, men før vi gjør det vil jeg se noen spillere bli solgt. Synes det er helt høl i hue å ha 8 midtstoppere som kjemper om 2 plasser!!!

Les før dere begynner å kritisere......

Dessuten synes jeg forsvaret har spilt bra i mer enn de 3 siste kampene. Synes faktisk de har fungert bra sammen siden Beye, Faye og Geremi kom tilbake fra Afrika mesterskapet. Enkelte baklengs har det blitt, men synes de har prestert bedre og bedre ettersom selvtilliten har kommet snikende tilbake............

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #633 på: 11. April 2008, 20:45 »
Keegan: No one leaving Newcastle
http://www.skysports.com/video/0,20285,12602_3411212,00.html

Interessant mtp på N'Zogbia situasjon. Nå er det 4-5 eller nye spillere som skal inn og de skal være av beste kvalitet. Blir en spennende sommer...
« Siste redigering: 11. April 2008, 20:49 av fredd »

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #634 på: 11. April 2008, 21:00 »
Faye mener eg er klassen bedre enn Taylor. Vet eg får så og si alle mot meg, men -det er ingenting Taylor har som ikke -faye har. Faye er desuten bedre med ball.
Mitt poeng er at om vi kunne fått inn en knall god stopper, så hadde vi hatt enn kanon god stoppertrio, men Faye og den nye i spissen

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #635 på: 11. April 2008, 21:01 »
N'Zogbia, 21, is determined to leave the North East and is keen on a return to London.

Han har vel verken budd eller spilt i London.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #636 på: 11. April 2008, 21:55 »
Familien hans bur i London, så hvis vi kan få Lennon i byttehandel så lar vi han gå til Tottenham
Newcastlesupporter siden 1992

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #637 på: 11. April 2008, 23:00 »
Vi kan også gå hen å kjøpe en høyreback, for så å la Beye være stoppergeneralen. Slik jeg ser det er vel egentlig Habib Beye vår beste stopper også, og samtidig har han en enorm autoritet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #638 på: 11. April 2008, 23:01 »
Vil helst slippe å omplassere Beye, da han endelig har funnet seg til rette på backen og storspiller for tiden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #639 på: 11. April 2008, 23:12 »
Selvfølgelig, men han har jo klart seg mer enn bra som stopper også denne sesongen når han har spilt der.
Men ja, det ideelle er jo en virkelig stoppergeneral.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #640 på: 11. April 2008, 23:14 »
I hvilke kamper har han spilt stopper? Husker bare at han spilte litt stopper i bortekampen mot Reading, uten at det ble noen suksess...

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #641 på: 12. April 2008, 00:16 »
Gjekk han ikkje inn som stoppar i Pompey-kampen då Cacapa dreit på draget? Mulig eg hugsa feil men...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #642 på: 12. April 2008, 02:38 »
Gjorde vel det ja. Mener å huska han har gjort det ved fler anledninger, men mulig jeg er på jordet.
Uansett, The Independent skriver nå at Boussaoufa blir siktet inn som erstatter for godeste Emre. Ifølge avisen er det kilder innad i Anderlecht som melder at vi vil by omtrentlig 4 millioner pund for den 23 år gamle marokkaneren.
Videre sier King Kev dette om N'Zogiba:
 "When I first came in there were eight days left of the transfer window and Charles and his agent wanted to move him out of here, but I wouldn't allow that.

"Having said that, I said that if he did his best until the end of the season and then still felt the same way, I would let him go. But it would be on our terms, as he's got three years left here.

"I've had a chat with him and his training in the past week has been the best since I've been here. If he can learn to be a team player with his individual skill, he will be a hell of an asset for any club.

"Both the players and myself would like to keep him here because they know he can be a tremendous asset but he's got to be fully committed to Newcastle United and I think he might still decide to do that."

BallaJazz

• Gjest
« Svar #643 på: 12. April 2008, 05:06 »
greit med forsterkninger i forsvaret, men spørs hva vi kan få da? synes faktisk ikke faye og taylor er så gærne sammen. dette kan ha noe med at taylor er en av favorittene mine. Kanskje en backup på venstre back (ikke riise, men en god en). Takker ja til modric, henry eller pandev + en general på midten. Tipper vi ender opp med å hente vrakgods som gilberto jeg...

Vell.Forsvaret i likhet med midtbanen er det som må prioriteres først når det kommer til å forsterke laget.Hvis vi skal satse høyere så holder det ikke bare med Faye å Taylor på midten der.Er det noe vi sårt også trenger på midten der er en sikkelig kvalitets spiller.Taylor er altfor ujevn i prestasjonene så vi trenger tydelig en sikkelig bauta der.Skal vi ha en VB så må det være en som er hvafall en minst like god som Enrique som kan brukes i rotasjon rolle i laget .Hva kan vi få? Vi har greid å hente spillere som Owen,Marins,Barton,Duff,Geremi,Beye osv.Så ser ingen problem med at Keegan skal greie å hente sikkelig kvalitet til klubben.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #644 på: 12. April 2008, 07:53 »
når jeg sier: "spørs hva vi kan få da?", så mener jeg hvilke forsvarere som er tilgjengelige. Gode stoppere vokser ikke på trær. Klart det finnes en god del gode stoppere, men disse er som regel i toppklubber;
manu: Vidic - Rio
Arsenal: Gallas - Toure
Roma: Juan - Mexes
Real: Ramos - Cannavaro - Pepe
osv.... Dette er jo noen av verdens beste stoppere, og disse er det omtrent umulig å få tak i. Hvis vi ser et par hakk under dette, så blir disse også vanskelig å få tak i, rett og slett fordi klubber ikke selger gode stoppere med mindre de trenger gronker eller fordi de ikke har bruk for spilleren (f.eks. klubber med flere stoppere).
Likevel har vi Taylor og Faye som er gode. I de 3 siste kampene så har vi spillt god fotball, og vi har sluppet inn lite mål. I kampene før dette, så har vi sluppet inn mye mål. Grunnen til dette er at midtbanen har vært forferdelig dårlige. De har gjort grove pasningsfeil eller mistet ballen i ugunstig posisjon. Mens i de siste kampene så har midtbanen jobbet bedre og de har ikke slurvet like mye som før. Jeg skal ikke legge all skyld på midtbanen, og jeg er også klar over at det hadde vært supert med en skikkelig Bauta baki der. Men jeg tviler på at vi får noen av de virkelig gode. Vi ender nok opp med middels gode stopperkjøp. Det er hvertfall hva jeg tror. blir spennende å følge dette når transfervinduet åpner, og jeg håper inderlig jeg tar feil! Uansett om jeg tar feil eller ei, så tror jeg Taylor kan bli en glimmrende stopper etterhvert 8)
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!