20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 805788 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #600 på: 10. April 2008, 00:44 »
Hvor i alle dager har du det fra at Keegan skal handle for en milliard i sommer?
360 millioner ikke en astronomisk sum??

Det er dette jeg mener med FM...

Oscillons From The Anti-Sun

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #601 på: 10. April 2008, 01:03 »
PhilippeA: du kan jo lese litt på disse sidene:
http://fotball.aftenposten.no/england/article98350.ece
http://www.dagbladet.no/sport/2008/01/18/524239.html
trenger vel ikke si noe mer om dette. Jeg spiller fortsatt ikke fm (må du ha det inn med slegge?). 360 mill for 2 spillere som er sterkt delaktig i at en klubb vinner ligatittelen og kommer til semifinale i cl? vel... jeg mener det er verd det. I tillegg er dette spillere som har en stor fremtid foran seg!
« Siste redigering: 10. April 2008, 01:09 av ripsgard »
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #602 på: 10. April 2008, 02:39 »
Akkurat de tallene der er vel avkrefta for lenge sida.. transferbudsjettet for sommern er noe som skal diskuteres når Newcastle har sikra plassen (ref.SkySports)

Og for n'te gang, jeg mener ikke at du (eller noen andre, for det var ikke bare myntet til deg) spiller FM. Det er bare disse forestillingene om at vi skal kunne handle på samme hylle som Man Utd, Chelsea, Real og Barca, jeg syns er litt tåpelige. At Man Utd kan koste på seg å bruke £40m på to portugisiske unggutter, har noe med at de har dekning for det både sportslig og økonomisk. Vi er en klubb som såvidt unngår nedrykk. Verken sportslig eller økonomisk har vi råd til å gamble på denne måten.

Jeg er enig med Keegan at vi ikke trenger voldsomt mange nye spillere, men et par-tre som kan gå rett inn å styrke oss. Vi skal ikke vinne serien eller kjempe om CL neste år, så det vi trenger i første omgang er stabilitet og sikre kort. Det er ikke det at jeg ikke ønsker gode spillere til Newcastle, for det gjør jeg selvsagt. Men det gjelder å stikke fingern i jorda noen ganger. Den eneste måten vi har å lokke til oss verdensstjerner på nå, er å tilby dem mutantlønninger og det er vel ikke den smarteste veien å gå? Jeg er i allefall lei av å se avdanka stjerner komme til klubben å hove inn milliardpensjon. Og om spillere som er rangert blant de største talentene i verden og er på full fart til å etablere seg som toppspillere (nevnt tidligere), skal velge Newcastle i den situasjonen vi er i nå, må jeg si jeg stiller spm. både ved ambisjons- og intelligensnivå.

La oss heller håpe at Newcastle handler fornuftig i sommer og klarer å etablere seg i toppen etterhvert. Og kanskje da, en gang i fremtiden, vil vi få lik mulighet som Man U og Barca til å eksperimentere med unggutter og rekordkjøp.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #603 på: 10. April 2008, 03:24 »
Vi handlet ingen spillere i januar, selv om vi hadde penger til det, ergo er penger spart der. Sam fikk ikke penger fordi Cashley selv ikke valgte han som manager. Da Cashley selv fikk velge manager, så var han heller ikke redd for å gi denne mannen penger. Pengene vi sparte i januar + penger vi får til sommeren vil bli en god del. Jeg jobber ikke i NUFC, så jeg vet ikke hva som skjer med budsjett, men jeg stoler på det som blir sagt av eieren selv. Jeg skulle gjerne hatt en link til det du nevner i første linje der. Så sant vi sikrer plassen (noe som er gjort), så burde det vel være realistisk å få en del penger.

Du sier at vi ikke har råd til å gamble på unggutter, og det er greit. Men disse spillerne jeg nevner er ikke unggutter på 18 år. De er fra 22 og oppover, og da regner jeg dem ikke som "unggutter" i den grad. De er gode fotballspillere som holder et veldig høyt nivå i den klubben/ligaen de spiller i. Derfor burde vi prøve oss på disse.

Du sier også at disse talentene ikke vil til oss grunnet dårlig ligaplassering. Hva da med City? de har henta en god del talenter i de siste årene, og de var vel neppe noe bedre enn det vi er nå! Vi har allerede store navn i klubben, og det burde lokke spillere til å komme. Jeg regner ikke med at vi henter noen syke stjernespillere etter sesongslutt. Vi ender sikkert opp med et par brukbare spillere og noe stallfyll. Men pengene burde brukes fornuftig ved at vi henter spillere som er i blomstring eller stjernekjøp som hever oss.

vi har hentet spillere for rekordsummer før, og jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal gjøre det igjen. Kan jo nevne Shearer og Owen som er to ekstremt dyre kjøp. Shearer er legendarisk, og han var verd hver eneste krone. Det er slike spillere vi trenger (selv om vi aldri får en ny shearer). Avdanka spillere og stallfyll kan heller havne hos Mackems!
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #604 på: 10. April 2008, 04:39 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article3670389.ece Link fra Times

Virker som vi på langt er enige om det meste, men jeg mener fremdeles de konkrete eksemplene dine er litt way out.

Man City har vært flinke på å plukke opp talenter og å utvikle egne og her mener jeg vi har mye å lære. Det er jeg enig i. Men City plukker stort sett opp folk i alderen 15-17, relativt ukjente også sådann. Om du tenker på spillerne som har kommet inn under Shinawatra, er jo dette relativt voksne folk hele gjengen, bortsett fra Bojinov og Fernandes (?). Men de har jo til gjenngjeld tilnærmet ubegrensede midler og en av verdens mest anerkjente managere. Ashley har nok en del gryn, men måle seg med Sinatra kan han ikke.

Men, jeg håper jo for guds skyld jeg tar feil og at vi klarer å dra i land noen verdensstjerner til sommern. Selv om jeg må si jeg rynker litt på nesen med tanke på f.eks. Henry i Newcastledrakt. Noen som sa Kluivert?
« Siste redigering: 10. April 2008, 05:08 av PhilippeA. »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #605 på: 10. April 2008, 10:09 »
Jeg syns det blir feil å sammenlikne Henry og Kluivert. Henry har til de grader bevist at han takler den engelske ligaen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 10. April 2008, 10:28 »
Henry er også en fullstendig annerledes type enn Kluivert. Kluivert kan vel på alle mulige måter betviles hva profesjonalitet angår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #607 på: 10. April 2008, 10:33 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=531599

Bruk noko av pengane på han her. Seriøst.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #608 på: 10. April 2008, 10:35 »
3) Luis Fabiano (Sevilla) 46 (23 - 2)

Tror nok det er et mer realistisk mål.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #609 på: 10. April 2008, 10:37 »
3) Luis Fabiano (Sevilla) 46 (23 - 2)

Tror nok det er et mer realistisk mål.

Kvifor det? Eg trur Huntelaar har større sjanse for å lukkast i Newcastle. Men veit lite om Fabiano. Men skeptisk!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 10. April 2008, 10:40 »
Fordi klubber som Manchester United er ute etter Klaas-Jan...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #611 på: 10. April 2008, 10:57 »
Fordi klubber som Manchester United er ute etter Klaas-Jan...

Jaja. Keagan får ta ein "shearer-overgang" til. Snyta Man u og andre for Klaas-Jan ;D

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #612 på: 10. April 2008, 13:28 »
Heller Fabiano enn Klaas jan! Heller Pandev enn klaas ja! Newcastle henta jo shearer når de var et topplag da. I tillegg er jo shearer fra newcastle, så det la vel ingen demper på at han valgte magpies

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #613 på: 10. April 2008, 13:53 »
får owen en skadefri sesong neste år vil nok han vere der oppe blant dei, så vi trenger verken fabiano eller huntlear.. Martins vil sikkert vere rundt der om han finner formen gjennom heile sesongen
- carry on!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #614 på: 10. April 2008, 14:50 »
får owen en skadefri sesong neste år vil nok han vere der oppe blant dei, så vi trenger verken fabiano eller huntlear.. Martins vil sikkert vere rundt der om han finner formen gjennom heile sesongen

Du sier noe... Du har absolutt et poeng.