20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]  (Lest 42820 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Søn.3/2 - Newcastle - Middlesbrough [C+]
« Svar #285 på: 04. Feb. 2008, 12:18 »
Klart jeg var negativ gjennom juleperioden og frem til sparkingen av BigSam, før det var jeg ganske optimistisk og positiv, men negativtiten gjaldt BigSam, og jeg står for det. Han er noe av det værste som har trampet gjennom dørene på SJP, får vondt inni meg når jeg tenker på taktikken hans, disposisjonene hans. MEN jeg hadde fortsatt troen på spillerne og jeg har troen fortsatt, og ikke minst jeg prøvde ikke å svartmale ting på samme måte som deg.

Du prøvde muligens ikke, men klarte det med glans. Uansett, denne klubben har en laaaaang vei å gå, og skal vi komme noen vei trenger vi kontinuitet. Nå blir det nok en sommer med flust av salg/kjøp, og fungerer det ikke i løpet av 6 måneder ser jeg for meg at ledelsen nok en gang lar seg styre av media og enkelte supportergrupper som tror at kun et managerbytte vil føre oss til himmelen.
« Siste redigering: 04. Feb. 2008, 12:20 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 04. Feb. 2008, 15:45 »
Klart jeg var negativ gjennom juleperioden og frem til sparkingen av BigSam, før det var jeg ganske optimistisk og positiv, men negativtiten gjaldt BigSam, og jeg står for det. Han er noe av det værste som har trampet gjennom dørene på SJP, får vondt inni meg når jeg tenker på taktikken hans, disposisjonene hans. MEN jeg hadde fortsatt troen på spillerne og jeg har troen fortsatt, og ikke minst jeg prøvde ikke å svartmale ting på samme måte som deg.

Du prøvde muligens ikke, men klarte det med glans. Uansett, denne klubben har en laaaaang vei å gå, og skal vi komme noen vei trenger vi kontinuitet. Nå blir det nok en sommer med flust av salg/kjøp, og fungerer det ikke i løpet av 6 måneder ser jeg for meg at ledelsen nok en gang lar seg styre av media og enkelte supportergrupper som tror at kun et managerbytte vil føre oss til himmelen.

Du seie at vi skal byta ut heile laget samtidig so du er kritisk til flust av salg og kjøp?

Heilt einig i deg du skriv med "og fungerer det ikke i løpet av 6 måneder ser jeg for meg at ledelsen nok en gang lar seg styre av media og enkelte supportergrupper som tror at kun et managerbytte vil føre oss til himmelen."

Det er DET som er største problemet i Newcastle. Media og visse supportera påverkar leielsen...
Vi skal sjølsagt henta inn nye spelarar men samtidig er flesteparten av stallen idag go nok enten som backup eller førstelag. Og so treng Keegan minst eit par sesonga på å ta oss tibake blandt topp 6.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 04. Feb. 2008, 16:22 »
Uansett om Given er god nok eller ikke, så er det jo en regel som sier at : SPILL TIL FLØYTA GÅR eller noe. Så han burde helt klar gjort et forsøk.

Helt enig. Syntes godt Given kunne gjort et forsøk. Han står bare og ser på en ikke alt for hard heading gå i mål. Samme skjer på frisparket noen minutter senere. Given står og ser på at Downings skyter i stolpen.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #288 på: 04. Feb. 2008, 16:41 »
Enig i at Given har vært svak i år, og enig i at han gir opp for fort. Er drit lei av å se Given stå å glane for å si det sånn...

MEN! Er det noen som ikke skal erstattes i laget, så er det Given! Har dere glemt at han ble kåret til PLs beste for bare to sesonger siden? Har dere glemt hvilken rolle han har hatt i klubben? Han har alltid vært nr. 2 etter at Shearer kom, og for meg er han nr 1 siden Shearer la opp.

Skal vi erstatte Given må vi erstatte resten av laget. Er det slik at en dårlig sesong, der resten av laget også har vært rævva, skal avgjøre om en spiller er god eller ikke, når vedkommende alltid har vært i verdensklasse tidligere? Vi burde være heldige for at Given fortsatt gidder å spille for oss, og ikke omvendt. Han kunne endt opp i Manutd og Arsenal, men har alltid visst å være lojal mot klubben. Så da syntes jeg at vi supportere i det minste skylder han mer enn å kritisere han sønder og sammen for en dårlig sesong.

Hadde det ikke vært for Given hadde vi nemlig spilt Championship-fotball for lenge siden.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 04. Feb. 2008, 16:45 »
Godt innlegg, Olav. Helt enig!

Sondre

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #290 på: 04. Feb. 2008, 17:59 »
Da var det visst på tide at jeg fikk meg konto og. :)

Det med å skjelle ut Given som noen gjør her er å gå LANGT over streken!
Jeg er veldig enig med innlegget til olav her, Men det å si at han står på streken å glaner fordi han ikke gidd å kaste seg er jo helt over stokk og stein.
kø1 sa at han hadde fart i motsatt retning og sto på feil bein, og alle med fornuft vet at det ikke går ann å hoppe 2meter i motsatt retning av ditt eget moment.
Den var uttagbar.

Vi skal være sykt glade for at vi har Given. Han var jo den på laget som hadde mest ballberøringer i første omgang pga alle tilbakespilla, og da skal vi vel først og frems bebreide oppspillspunkta, og bevegelsen som midtbanen ikke hadde.(spesielt i den perioden) Given er tryggere enn de fleste tross de situasjonene vi setter han i enkelte ganger.
I tillegg er han sykt våken hele tida og tidlig ute dersom det skulle være nødvendig.

Jeg ser mange lyspunkter i denne kampen, med tanke på hvor lite fotball vi tross alt har spilt i det siste.
Ble sykt glad når jeg fant ut Zogbia ikke stakk nå, for skjønner godt at han kan være lei av å spille back og ikke få ut det offensive potensialet sitt.
Min personlige mening er at en av midtstopperene våre burde spille venstreback i framtida hvis Enrique er skada, og vi har taylor,cacapa og beye tilgjengelig.

Godt fornøyd med Cacapa og Emre spesielt, mens jeg er mest skuffa over Duff, selv om det var såvidt fremgang fra sist og han har jo vært langtidsskada så skal ikke dømme han helt enda. Pr dags dato klarer ikke han å komme seg forbi noen ser det ut som, men akkurat på den fronten spillr jo selvtillit litt inn og. Er en av de som er anti-butt, men han var langt ifra sitt verste i dag.

Jeg gleder meg til Villa kampen! =)

wooho, famous first post! :D

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #291 på: 04. Feb. 2008, 18:35 »
Knall bra innlegg geordie-olav. Helt rett!  ;)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 04. Feb. 2008, 18:44 »
Det med å skjelle ut Given som noen gjør her er å gå LANGT over streken!
Jeg er veldig enig med innlegget til olav her, Men det å si at han står på streken å glaner fordi han ikke gidd å kaste seg er jo helt over stokk og stein.
kø1 sa at han hadde fart i motsatt retning og sto på feil bein, og alle med fornuft vet at det ikke går ann å hoppe 2meter i motsatt retning av ditt eget moment.
Den var uttagbar.

Det er da ingen som skjeller ut Given. Han er en strålende keeper, og som du sier, vi skal være svært glad for at han fortsatt er i klubben. Men han har (som mange andre) ikke hatt noen veldig stor sesong til nå. Det førstemålet er vanskelig siden han kommer inn i situasjonen, men likevel han kan gjøre et forsøk på å ta ballen. Og jeg syntes ikke den er helt umlig å ta. Det handler om å sideforflytte seg raksere for å så komme i balanse og posisjon. Headingen er ikke særlig hard så jeg mener at en så god keeper som Given bør ha en mulighet til å ta den.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 04. Feb. 2008, 19:15 »
Det er umulig å sideforflytte seg raskere enn ballen!
Det er umulig å løpe fortere enn ballen!
Det er umulig å kaste seg over to meter, når du står på feil fot. Given må hele tiden følge med ball og mann. Headingen til Huth er det dessverre klasse over. Og den var dessverre utagbar. Ikke en gang Buffon ville greid å ta den headingen der, om han først hadde kommet på feil fot, noe som sannsynligvis er uunngåelig i den situasjonen. Det er umulig for keeper å vite at Huth kommer til å heade den klint inn i motsatt kryss.

Da baserer jeg meg utelukkende på et vagt minne av scoringen, samt keeper kø1s uttalelser.

Få gjerne Ola By Rise eller en annen toppkeeper til å analysere den situasjonen, om du mener det vil hjelpe. Men jeg har en følelse av at By Rise kommer til å si mye av det samme som kø1.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 04. Feb. 2008, 19:31 »
Hehe. Selvsagt hadde det gått an å reddet den lompeheadingen til Huth. Svakere heading skal du lete lenge etter. Given prøver jo ikke engang. Misforstå meg rett, jeg er helt enig med Olav. Har alltid vært en fan av Given og tror også vi hadde vært i CCC hvis ikke han hadde vært her i alle disse årene. Men, når det er sagt så skal det sies at han gjør noen merkelige manøvrer i ny og ne, og han har vært overraskende svak til Given å være i det siste. For meg så det ut som om Given trodde ballen kom til å gå ut over dødlinjen. Dermed brydde han seg ikke med å prøve og redde den, og vi så alle hva det resulterte i.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 04. Feb. 2008, 20:39 »
Hehe. Selvsagt hadde det gått an å reddet den lompeheadingen til Huth. Svakere heading skal du lete lenge etter. Given prøver jo ikke engang. Misforstå meg rett, jeg er helt enig med Olav. Har alltid vært en fan av Given og tror også vi hadde vært i CCC hvis ikke han hadde vært her i alle disse årene. Men, når det er sagt så skal det sies at han gjør noen merkelige manøvrer i ny og ne, og han har vært overraskende svak til Given å være i det siste. For meg så det ut som om Given trodde ballen kom til å gå ut over dødlinjen. Dermed brydde han seg ikke med å prøve og redde den, og vi så alle hva det resulterte i.

Herregud. Svart eller hvitt. Punktum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 04. Feb. 2008, 21:15 »
Eg syns det er uheldig for klubben at vi skal sjå slik på spelarane. Av og til må vi kunne tørre å kritisere spelarane uansett kor stort idolet er. Er det virkelig slik at vi skal beholde ein som p.d.d er ein under middels PL-keeper berre fordi han har vore ein tru tjenar til klubben, og fordi han er eit av våre største idol? Eg er også ein stor fan av Given, og det er ingen tvil om at Given har gjort ein fantastisk jobb for klubben i ei årrekke. MEN eg meinar at han no spelar på eit slikt nivå at han ikkje er god nok om vi skal ha ambisjonar om å bli eit topplag.

Greit nok, han er kanskje ikkje den første vi bør erstatte, men om nivået hans ikkje betrar seg, bør vi kunne klare å finne ein betre keeper. F.eks har lilleputtlaget Bolton ein langt bedre målvakt enn Newcastle.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 04. Feb. 2008, 21:46 »
Helt enig. Selvfølgelig må vi som fans få stille oss kritiske til ting profesjonelle fotballspillere på et så høyt nivå som Premier League foretar seg ute på banen. Noe annet ville vært idiotisk.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 04. Feb. 2008, 21:49 »
Etter å ha sett situasjonen flere ganger trekker eg med til Given's forsvar. Ballen settes i bua over Given, motsatt vei som Gven har vekta si på.

Given trenger heller ikke å ''prøve''. En keeper kjenner når han ikke kan nå ballen. Om vi skal ta den situasjonen på Downing-frisparket, så er eg nesten glad han sto. Om han hadde godt før frisparket ble tatt, så hadde han nådd den, men ellers er det ikke mulig. Poenget mitt er at eg er lei av å se Given gå for at ballen går over muren, når ballen går i keeperhjørnet.

Uansett, Given er knall!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 04. Feb. 2008, 21:56 »
Kan ikke se at Given på noen måte har spilt på et så dårlig nivå som dere skal ha det til. Det er eventyr!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida