20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Martins forteller om sine minner under allardyce  (Lest 3985 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Martins forteller om sine minner under allardyce
« på: 27. Jan. 2008, 13:47 »
  http://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/martins-breaks-ranks-to-attack-allardyce-reign-774614.html

Martins går idag ut å forteller om hvordan han opplevde tiden under Sam Allardyce. Hvis jeg ikke husker feil gikk han ut i media i starten av sesongen og sa han aldri ville forlate Newcastle under Allardyce og hvis Allardyce ble der i 5 år, skulle han pokker meg også bli i newcastle i 5 år.

Dagens interju som også kan leses i helhet på sky sport får vi en annen historie. Allardyce ga Martins aldri sjansen og Martins har vært fortvila i newcastle de siste mnd, men nå ser han frem til å jobbe med Keegan og Martins tror Keegan er den rette til å få laget på gli igjen.

Hva synes dere? Forstålig nok, etter mitt syn, for Martins FIKK ikke mange sjanser under Allardyce. Juvel spiss paret Owen-Martins ble vel brukt kun en gang. Kun 5 hele 90 minutters kamper er det han har fått hittil i sesongen. Jeg må si jeg synes det er på tide å begyne å bruke Martins-Owen siden vi nå bruker en annen spillestil.
« Siste redigering: 27. Jan. 2008, 13:49 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Martins forteller om sine minner under allardyce
« Svar #1 på: 27. Jan. 2008, 17:59 »
Synest ikkje Martins skal klage for mykje, greit nok han fekk lite tilitt tidlig i sesongen, men å sei at han ikkje har fått sjansen er jo på viddene. I ettertid har det jo vist seg at han muligens ikkje var tilitten verdig, for han har ikkje akkurat imponert. Skal ikkje skylde på berre Big Sam for at han har vore så håpløs i det siste. Men vi får håpe det kjem seg under Keegan, og det trur eg det kjem til å gjere.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 27. Jan. 2008, 18:18 »
Martins ble nedprioritert så til de grader av Allardyce!! Det var alltid Martins som ble byttet ut eller droppet til benken, uansett form!! Og når han spilte, så var det 90% av tiden som ving....han fikk sjelden sjansen som spiss i 4-4-2 og Allardyce ga han aldri tillitten og roen som trengs for å prestere, noe Allardyce ga både Viduka og Owen så til de grader! Og når vi vet at Martins har vært vår beste spiss så sitter Søppel-Sam som svarte per...

Jeg er så vanvittig glad vi er kvitt Allardyce, får nesten ikke uttrykt det...Jeg rangerer både Roeder og Souness foran Allardyce, er glad vi er kvitt den destruktive drittfotballen til Allardyce..NULL plan, NULL guts; det er det jeg vil huske fra tiden med Sam Allardyce.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 27. Jan. 2008, 18:23 »
Sier litt om hvor mye disse uttalelsene til fotballens mennesker er til å stole på, med tanke på(som nevnes i første post) det Martins sa om at han aldri kom til å forlate oss med Sam.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27. Jan. 2008, 18:43 »
Det er jo klart at Martins gikk ut å sa det om at han aldri kom til å forlate Newcastle under Sam for å få et best mulig forhold med manageren. Når det gikk lengere tid uten at Martins fikk tillit fra Sam, så skjønner jeg godt at han ble frustert.

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: 27. Jan. 2008, 18:56 »
Men det sier fortsatt mye om hvor mye man kan stole på slike uttalelser.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 27. Jan. 2008, 22:57 »
Synest ikkje Martins skal klage for mykje, greit nok han fekk lite tilitt tidlig i sesongen, men å sei at han ikkje har fått sjansen er jo på viddene. I ettertid har det jo vist seg at han muligens ikkje var tilitten verdig, for han har ikkje akkurat imponert. Skal ikkje skylde på berre Big Sam for at han har vore så håpløs i det siste. Men vi får håpe det kjem seg under Keegan, og det trur eg det kjem til å gjere.

Stemmer det!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 27. Jan. 2008, 23:31 »
Hva for noe piss er dette? Samme f*** hvor dårlig Owen spilte var det ALLTID Martins som ble tatt av. Uansett, uten unntak. Hvordan skal man kunne prestere når man blir nedprioritert uansett innsats og spill? Og de gangene han fikk tillitt, så spilte han høyrekant, en posisjon selv min bestemor kunne sett at han ikke mestrer. Nei, vi vil nok se en helt annen Obafemi Martins under Keegan, og det gleder jeg meg til!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #8 på: 28. Jan. 2008, 16:17 »
Håper også vi får se en annen Martins enn den som ikke får spille mer enn 45 min på Nigeria... Han har ikke akkurat imponert i ACN til nå heller, til tross for noen rimelig feite sjanser... Men jeg tror han vil bli bra under Keegan!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 28. Jan. 2008, 16:53 »
Drite laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt i kva Martins meinar om Allardyce og at han ikkje fekk sjansen. Einaste eg bryr meg om er at han vise det på bana, på tide han vise at han er verdt å satsa på og fortjena ein plass på laget!!
No følgje eg ikkje med på afrikameisterskapet, men sovidt eg har fått med meg so går det ganske dårlge med Nigeria og dei har ikkje scora mange mål, og Martins ingen...
Til og med GEREMI har putta!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 28. Jan. 2008, 17:17 »
Hva for noe piss er dette? Samme f*** hvor dårlig Owen spilte var det ALLTID Martins som ble tatt av. Uansett, uten unntak. Hvordan skal man kunne prestere når man blir nedprioritert uansett innsats og spill? Og de gangene han fikk tillitt, så spilte han høyrekant, en posisjon selv min bestemor kunne sett at han ikke mestrer. Nei, vi vil nok se en helt annen Obafemi Martins under Keegan, og det gleder jeg meg til!
Nå synes jeg huske at Martins fikk mange sjanser. Både i kamper hvor Owen spilte bra, og kamper hvor Owen spilte dårlig. Martins spilte ikke kjempebra han heller, selv om han scoret mål. Og dersom Martins ikke greier å få til noe, hvorfor ikke slippe til en spiller som Owen, som teknisk sett skal ha større muligheter til å avgjøre kampen i vår fordel, enn Martins? Nå er det ikke alltid Owen har grepet sjansen han heller. Men det betyr ikke at det nødvendigvis var feil å ta Martins av banen. Hvis Martins forlanger å spille 90 minutter i hver kamp, samme hvor godt eller dårlig han spiller, er han i mine øyne langt ute på finnmarksvidda. Det SKAL være tøff konkurranse mellom Owen og Martins om hvem som skal spille. Ikke bare tøff, den skal være beinhard. Hvis Owen ikke presterer som optimalt, skal Martins få sjansen. Hvis Martins ikke presterer optimalt, skal Owen få sjansen. Den som leverer varene skal spille. Samme faen hva han heter, og hvor mye penger han er verdt. Og hvis vi kan få de to til å spille sammen, så hadde jo det vært ypperlig.

Forøvrig takker jeg Oba for at han hadde vett nok til å holde kjeft om dette, og greide å holde maska utad mens Allardyce fremdeles var manager. Bedre at han sier dette nå, enn for tre uker siden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 28. Jan. 2008, 17:28 »
Her får jeg tydligvis en glimrende mulighet til å få ut noe som irriterte meg lenge:

Hver gang Big Sam snakket om Owen og Martins i media virket det som han hadde en ganske ulik vinkling på de to spillernes situasjon. "We need more goals from Oba" og den slags var svært ofte overskriftene jeg leste når Big Sam kommenterte Martins' situasjon. I Owens tilfelle var det heller "Owen will come good" bla bla bla og en masse snakk om hvordan Owen KUNNE bli tungen på vektskålen som fikk en kamp til å bikke i Newcastles favør. Det føler jeg har litt med forskjellen på Owen og Martins under Big Sams ledelse. Når det gjaldt Owen var Sam alltid innstilt på å vente på at han kom i form, mens han stilte høyere\strengere krav til Martins.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 28. Jan. 2008, 17:35 »
Er vel ingen tvil om at Big Sam foretrakk Owen, det kan vi vel alle enes om, uenigheter lagt til siden.
Hva det andre angår, jeg føler at Martins fikk nok av sjanser. Men verken Owen eller Oba har vært gode nok denne sesongen. Dette har nok en hel del med spillet vårt å gjøre, men også at ingen av de har vært i form.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 28. Jan. 2008, 17:44 »
Her får jeg tydligvis en glimrende mulighet til å få ut noe som irriterte meg lenge:

Hver gang Big Sam snakket om Owen og Martins i media virket det som han hadde en ganske ulik vinkling på de to spillernes situasjon. "We need more goals from Oba" og den slags var svært ofte overskriftene jeg leste når Big Sam kommenterte Martins' situasjon. I Owens tilfelle var det heller "Owen will come good" bla bla bla og en masse snakk om hvordan Owen KUNNE bli tungen på vektskålen som fikk en kamp til å bikke i Newcastles favør. Det føler jeg har litt med forskjellen på Owen og Martins under Big Sams ledelse. Når det gjaldt Owen var Sam alltid innstilt på å vente på at han kom i form, mens han stilte høyere\strengere krav til Martins.

Det der har jeg påpekt flere ganger her inne, la merke til det når Owen ble skadet i landskampen mot Østerrike.....da gikk Allardyce ut og sa at Martins MÅTTE komme med scoringer for å fylle rommet etter Owen, faktum var vel at Owen ikke hadde scoret på fem-seks kamper og Oba var benket...Mens når Owen kom tilbake fra skader, da var det ALLTID; "Michael Owen er en målscorer, vi skal gi han tid så han kommer i form".....Som sagt, jeg er glad vi er kvitt denne tullingen av en manager.

Hvis Martins forlanger å spille 90 minutter i hver kamp, samme hvor godt eller dårlig han spiller, er han i mine øyne langt ute på finnmarksvidda. Det SKAL være tøff konkurranse mellom Owen og Martins om hvem som skal spille. Ikke bare tøff, den skal være beinhard. Hvis Owen ikke presterer som optimalt, skal Martins få sjansen. Hvis Martins ikke presterer optimalt, skal Owen få sjansen. Den som leverer varene skal spille. Samme faen hva han heter, og hvor mye penger han er verdt. Og hvis vi kan få de to til å spille sammen, så hadde jo det vært ypperlig.

Forøvrig takker jeg Oba for at han hadde vett nok til å holde kjeft om dette, og greide å holde maska utad mens Allardyce fremdeles var manager. Bedre at han sier dette nå, enn for tre uker siden.

Jeg skal være enig med deg i at det skal være beinhard konkurranse om en plass på laget og at INGEN skal spille uansett form, MEN Joakim.....Det var jo nettopp dette som ikke skjedde under Allardyce!!!! Case'n under BigSam var at så sant Owen var fit nok til å holde en hel kamp eller, så startet han over Martins, UANSETT!! Og spilte Martins fra start så brukte BigSam 4-3-3 og satte Oba på vingen i 70% av tilfellene,,,

Forøvrig lurer jeg på hva Emre tenker om Allardyce.....

EDIT: Paradokset er Eilertsen; at Martins var i bra slag i September og Oktober, han spilte godt de få kampene han fikk, men ble satt på benken til fordel for en formsvak Owen...Kan nevne Man.city B og SPurs H, Martins var av de aller beste på banen i de to kampene, men resten av kampene i Sept. og Okt. satt han på benken eller fikk spille 50min fra start som mot Reading. Men når Martins først fikk tillitten gjennom slutten av november og hele desember var formen borte....dessverre. Synd, men kanskje ikke så rart hvis man føler man blir motarbeidet av sjefen sin!!! Alan Shearer spilte ikke godt under Ruud Gullitt han heller.......bare sånn at vi tenker over at, spillerne er bare mennesker og trenger litt support og tillitt for å prestere!
« Siste redigering: 28. Jan. 2008, 17:51 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 28. Jan. 2008, 17:45 »
Det jeg ville frem til er at selv om begge fikk brukbart med spilletid måtte Martins tydligvis leve med adskillig høyere forventninger når han først fikk spille, sammenlignet med Owen som tydligvis fikk allverdens av tid på seg til å pirke inn det første forløsende fillemålet som undertegnede fortsatt venter på. Og jeg er ikke i tvil om at det påvirket Martins sine prestasjoner på banen. Legg til det faktum at Martins fortsatt er meget ung mens Owen faktisk er en rutinert mann (ikke fordi han er gammel, men fordi han har spilt på høyeste nivået så lenge), og det hele virker enda mer urettferdig etter min mening. Men akkurat dette hører jo fortiden til, og det gjør jo uansett Sam Allardyce også nå.

Det som er mer interessant er at jeg tror Keegan er typen som er flinkere til å få det beste ut av spillertyper som Owen og Martins, og i tillegg vil han mest sannsynlig spille en type fotball som iallfall passer Martins mye bedre. Det MÅ jo faktisk gange Owen også ettersom også han vil få flere og større muligheter i en mer angrepsorientert spillestil. Jeg gleder meg til å se hva Keegan kan utrette med Martins, og selv om jeg er nære på å være drittlei hele Michael Owen kan jeg liksom ikke helt gi opp han heller nå.