20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke nye midtbanespillere trenger Newcastle??  (Lest 32908 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Hvilke nye midtbanespillere trenger Newcastle??
« Svar #120 på: 13. Mars 2008, 08:38 »
Arshavin, ja takk, han er lysten på å komme
Er du agenten hans etter som du kan si dette, forholder du deg til "nyhetsoverskriftene" i FM08 eller den britiske media i dette tilfellet?

Kan ikke si jeg har registrert særlig mange gode spillere som sier de VIL til Newcastle de seneste årene.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #121 på: 13. Mars 2008, 09:08 »
Andrei Arshavin admits he would be interested in joining Newcastle, should Sam Allardyce come calling in the January transfer window.
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_2948442,00.html
Sier da de Engelske mediene ;D
http://uk.eurosport.yahoo.com/06122007/58/premier-league-arshavin-love-toon-move.html
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #122 på: 13. Mars 2008, 09:26 »
Agent talk, agent talk seier no eg. Er ikkje første gongen Newcastle har blitt brukt som "lokkemiddel" for å skaffe interesse for større klubbar.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 15. Mars 2008, 10:12 »
Barton er åpenbart ikke i verdenseliten som noen påpeker her, men det er jo ikke Newcastle heller. For en klubb med våre kvaliteter er Barton mer enn god nok. Han er i hvert fall stødigere enn spillere som Butt, Geremi og Smith! Eller...?
Spillere som Butt, Geremi og Smith sitter iallfall ikke inne på kampdagen eller er utestengt fra byen vi skal spille i.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #124 på: 18. Mars 2008, 14:53 »
Det har da vel for faen ikke noe som helst å gjøre med hans kvaliteter som fotballspiller?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Milner92

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #125 på: 18. Mars 2008, 21:30 »
Det midtbanen trenger er en playmaker, en som styrer spillet, slår farlige baller opp til Martins & Owen,   som f.eks.  Gerrard for Pool, og Lampard for Chelsea. Akkuratt hvem som passer inn i dette puslespillet kommer ikke jeg på i øyeblikket, men så lenge vi unngår nedrykk så har jo KK hele sommer`n på seg å finne ut dette.. Personlig ville jeg kvittet meg med Barton og Geremi og fått inn en spiller med skikkelig kvalitet sammen med Emre, og ha Butt i bakhånd :)

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #126 på: 19. Mars 2008, 09:32 »
Barton forsvinner nok til somemeren uansett, ikke til en annen klubb, men mest sannsynlig bak lås og slå.. og det trengs kanskje??

Jeg mener de(n) eneste vi kan beholde som fungerer og presterer er Zoggie og tildels Butt og Emre.. Vi burde helt klart ha bedre midtbanespillere enn Butt, men akkurat per dags er det ikke verdt å kvitte seg med han.. Geremi har vel ikke gjort så mye konstruktivt i det siste. I kampen mot B'ham hadde han vel ikke en bra pasning eller en eneste corner som gikk over første forvsvarer.. Når vi faktisk brukte en spiller som er god på hodet, Viduka, er dette helt på trynet. En Zoggy eller Emre ville helt klart fått en av disse over første forsvarer og da kunne det jo blitt farlig??

Forsvaret er en helt annen deal. Her må bytte ut rubbel og bit.. Taylor har potensial, men er etter min mening ikke god nok uansett.. Beye har vært bra, han kan seff beholdes og det samme med taylor.. Er det andre enn meg som legger merke til de særdeles dårlige klareringene?? de havner stort sett i farlig område uten en eneste svart og hvit stripet spiller i området.

Spisser trenger vi også..

I min mening er det eneste vi ikke trenger, keepere..
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #127 på: 19. Mars 2008, 09:43 »
Det har da vel for faen ikke noe som helst å gjøre med hans kvaliteter som fotballspiller?

Akkurat det er jeg litt uenig i. Som fotballspiller er du profesjonell og boer oppfoere deg slik ogsaa utenfor banen. At Barton har en sak hengende over seg og havner i troebbel viser at han ikke bryr seg saa mye om Newcastledrakta og det aa ofre seg for klubben. I tillegg vil den saken ligge i bakhodet og kan vaere en forstyrrende effekt paa "jobb". Dersom han ikke bryr seg og klarer aa ikke tenke paa det saa er han enten unik eller at han ikke bryr seg.

For aa trekke en parallell : Om jeg hadde gjort det samme saa hadde jeg mistet jobben min paa dagen (Skjedde med en kollega av meg som maatte sone pga fyllabraak) Hvofor? Fordi det er en forventning til oppfoersel utenfor arbeidet ogsaa selv om jobben jeg gjoer er bra. Hvorfor skal fotballspillere vaere skaanet for dette? Dersom du er profesjonell i jobben saa oppfoerer du deg slik utenfor jobben ogsaa. Hadde det vaert opp til meg vile ikke Barton kommet paa banen foer alt var loest og en dom var avgjort etter ankesaker osv.

Naa var kanskje dette feil traad aa ta det i. Ut fra det jeg har sett av han i det siste saa skal jeg ikke legge meg paa magen aa grine om han forsvinner.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #128 på: 19. Mars 2008, 09:51 »
Vi trenger sterke å sentrale midtbanespillere.
Jeg hadde gjerne gitt antall millioner for denne midtbanen..
Milner\Arshavin  - Carrick\Butt  - Diego eller Modric\Emre Zoggy\Duff.
Da hadde jeg blitt meget fornøyd, å ja holder vi oss i øverste divisjon, da har vi mulighet til å få de..

Men jeg er den som er for å bruke andel penger enda lengere bak..
Beye\Ny??   Taylor\Edgar  NY??\Faye  - Enrique\Ny??

Å lengst fremme mener jeg vi har god dekning. men litt forandring
Martins\Cardozo - Carroll\Ny??
Owen å Viduka har frem til sommeren med å overbevise meg iallefall..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #129 på: 22. Mars 2008, 18:22 »

Akkurat det er jeg litt uenig i. Som fotballspiller er du profesjonell og boer oppfoere deg slik ogsaa utenfor banen. At Barton har en sak hengende over seg og havner i troebbel viser at han ikke bryr seg saa mye om Newcastledrakta og det aa ofre seg for klubben. I tillegg vil den saken ligge i bakhodet og kan vaere en forstyrrende effekt paa "jobb". Dersom han ikke bryr seg og klarer aa ikke tenke paa det saa er han enten unik eller at han ikke bryr seg.

For aa trekke en parallell : Om jeg hadde gjort det samme saa hadde jeg mistet jobben min paa dagen (Skjedde med en kollega av meg som maatte sone pga fyllabraak) Hvofor? Fordi det er en forventning til oppfoersel utenfor arbeidet ogsaa selv om jobben jeg gjoer er bra. Hvorfor skal fotballspillere vaere skaanet for dette? Dersom du er profesjonell i jobben saa oppfoerer du deg slik utenfor jobben ogsaa. Hadde det vaert opp til meg vile ikke Barton kommet paa banen foer alt var loest og en dom var avgjort etter ankesaker osv.

Naa var kanskje dette feil traad aa ta det i. Ut fra det jeg har sett av han i det siste saa skal jeg ikke legge meg paa magen aa grine om han forsvinner.

Er ikke uenig med deg, men for å fortsette diskusjonen litt bygger jeg litt videre på "parallellen" din.

Om du hadde hatt evnen til å gjøre det firmaet du jobbet i til å bli et bedre firma, på tross av din oppførsel utenfor banen, ville du da fått sparken?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #130 på: 22. Mars 2008, 18:56 »

Vet ikke om jeg er helt bombe enig i dette.Alså..Bartons attferd problem utafor banen kan jo jobbes med å få tukt eller orden på.Barton er uten tvil en kvalitets spiller av høy klasse på sitt beste(Mener da ikke verdensklasse for dere som tror det) og jeg mener at vi må være tålmodige med Barton å gi han da sjangsen og hjelpe han gjennom de problemene han har.Barton mener jeg er en såpass god spiller at han synes jeg det er verdt å jobbe litt extra med.For Barton besitter kvaliteter som vi trenger i Newcasle og hans kvaliteter som fotballspiller er uten tvil hva vi trenger for uten tvil at han kan tillføre oss mye til å bli en meget viktig brikke for oss i fremtiden.

gaggyjeja

• Flaskebærer
  • *
  • http://www.fotballensverden.blogspot.com/
    • Vis profil
    • fotballblogg side!
« Svar #131 på: 23. Mars 2008, 20:37 »
Milner er for dårlig ja? James Milner er en av Englands beste U landslagsspiller. Må vel iallefall være potensielt god nok for laget da, men tingen er han har klippekort. Så ja kan være en del matcher han presterer litt under der folk forventer.
Joey Barton anses for å være topp5 av midtbanespillere i England, hvordan du klarer å skyve han ut av laget er under min fatteevne. Nicky Butt, mer fotballerfaring enn alle i hele lager mer eller mindre, vunnet the tremble og et titalls trofer med United. En spiller laget bør tviholde på, fordi han kan tilføre laget mye rutine og det er godt å ha i bredden.

Jeg personlig savner Jermaine Jenas i Newcastle, en ung 19åring som kom til Nufc fra nottingham forrest i 2002. Egentlig en ufatterlig god midtbanespiller han har blitt, og Jonathan Woodgate som var sjef i forvarssrekka vår. Beste forsvarsspilleren vi har hatt på år, vi klarte selvsagt å bli kvitt han til Real Madrid for så å bli årets flopp. Og nå havna han i spurs med jenas, du ser jo hvor langt det har gått. Carling cup tittel allerede. Så er kanskje viktigst å satse beintøft på u19 og akademiet og bygge videre på det vi har, istedenfor å skyve spillere ut for så å handle inn nye spillere som i første omgang ikke hører hjemme i laget. Det Newcastle trenger er et FUNDAMENT, en grunnstamme vi kan bygge videre på.
Selvsagt må vi ut å hente talentfulle unge spillere fra andre klubber, og i det hele tatt andre høyetablert spillere som kan fylle rom vi trenger spillere i. Men det å trekke frem bare direkte dritt fra hver eneste ledd er jo egentlig bare unødvendig, du har jo såvidt nevnt hva slags positive kvaliteter dem har. Er ikke det ganske vesentlig? Hva dem kan gjøre mot hva dem har gjort, HELE LAGET har prestert under snitt.
Hvorfor tror du hele laget nå ligger i bunnstriden? Fordi barton,butt,duff,milner ikke er gode nok for klubben? Alvorlig talt, skal vi bruke 100-200mill da på å hente nye spillere?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 24. Mars 2008, 21:37 »
Det er en kjent sak at det å være fotballspiller, ikke er som å være arbeidstaker i en ordinær bedrift. Derfor synes jeg den parallellen til Radar er fullstendig på jordet.

Engelsk fotball har i alle år vært preget av de gudsbenåda balltalentene som overhodet ikke hadde kontroll på noe som helst utenfor banen. Det er ikke mange år siden inntektene fra en spillers testimonial-kamp gikk til opprettelsen av en pub, hvor spilleren, som nylig hadde lagt opp, kunne sitte dag ut og dag inn, kveld etter kveld, uke etter uke, år etter år og drikke, drikke, drikke.

George Best og Paul Gascoigne er blant britisk fotballs største drankere, konemishandlere og urokråker, men samtidig de to av de aller beste spillerne engelsk fotball har sett.

Vi kan ikke holde alle opp til samme fantastiske standard som Alan Shearer. Alle er ikke utstyrt med like mye fornuft, som den mannen. Joey Barton er en av dem. En snarsint type som har store vansker med å kontrollere temperamentet sitt, og som har litt for lett til å ty til nevene. Likevel, han er en meget god fotballspiller. Han har riktignok ikke vist alt for mye av det i Newcastle. Ihvertfall ikke ennå. Men jeg tror det kan komme om han får spille, om han får selvtillitt og føler at klubben støtter ham.

Jeg forventer ikke at Joey Barton skal stå frem som en ener når selv Michael Owen har store problemer med å vise seg frem og Shay Given bare har vært en skygge av seg selv.

Stallen vår er god, det gjelder bare å lokke frem stabile prestasjoner fra de beste spillerne. Og jeg tror ikke måten vi gjør det på, er ved å kaste ut Joey Barton fordi han har aggressjonsproblemer, Damien Duff, fordi han har vært mye skadet, og ikke har prestert som best i en periode hvor hele laget har underprestert så til de grader, Michaael Owen, fordi han ikke scorer 20 mål på 20 sjanser, Milner fordi han har hatt formsvikt i perioder og ikke alltid presterer like stabilt og godt, og fordi han ikke er noen Beckham.

Hvis vi bruker unge Milner som et fundament, som en fremtidig kontinuitetsbærer, så kommer vi sannsynligvis lengre enn om vi skal erstatte ham med en bedre tekniker men dårligere fotballspiller, som bare blir her i et par år, før han drar videre.

Hvis vi greier å holde på en manager i mer enn bare fem sesonger, vil vi sannsynligvis også komme lenger enn om vi skal bytte ut manageren hver eneste gang vi møter motgang.

Hvis alle talentene som har kommet inn på rad og rekke i vinter er Wises verk, så er jeg mannen evig takknemmelig, dersom disse spillerne er halvparten så gode som de sies å være. Hvis vi i tillegg kan hente flere unge kontinuitetsbærere, som kan være her i flere år, men allerede sette sitt preg på laget, vil det være bra.

Hvis vi kan hente litt færre superstjerner og litt flere lojale arbeidsmaur, tror jeg vi kan komme langt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

gaggyjeja

• Flaskebærer
  • *
  • http://www.fotballensverden.blogspot.com/
    • Vis profil
    • fotballblogg side!
« Svar #133 på: 25. Mars 2008, 05:09 »
godt innlegg Joakim.

Rozen

• Gjest
« Svar #134 på: 25. Mars 2008, 13:56 »
Syns vi trenger en ny Dyer, som utfordrer bra og skaper noe.. På laget nå kan oba skape ting på egenhånd..Emre kan også vere kreativ... Ellers ser så som så ut.
Og for all del: IKKE la N'Zogbia og Geremi ta dødballer lenger. Er 100% sikker på at jeg hadde gjort det betre..