20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke nye midtbanespillere trenger Newcastle??  (Lest 33077 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
Hvilke nye midtbanespillere trenger Newcastle??
« på: 19. Jan. 2008, 21:19 »
Jeg har lenge ment at dagens midtbane ikke holder Premier League standard!
Kan godt tenke meg noen utskiftninger der, men hvilke spillere kan dere tenke dere ankommer klubben og
hvilke spillere er det sannsynlig å håpe kan komme til klubben??

Emre: Tydelig IKKE Big Sams favoritt og har spilt lite.
          Er den jeg tror har størst fremtid i klubben!

Barton: Er dessverre mest kjent for det han presterer utenfor banen og det er dessverre ikke noe positivt.
            Vil etter min mening stå som Big Sams dårligste kjøp...

Duff: Har dessverre ikke gjort sakene sine så bra etter innkomsten fra Chelsea.
        Kan uansett mer enn han har vist. Spørsmålet er om han klarer det i Newcastletrøya....??

N`Zogbia: Slår litt for ofte svake dødballer, men med økning i ferdighetsnivået kan han bli veldig god!!

Milner: Nå får jeg garantert mange i mot meg, men jeg står for dette: klubbens DÅRLIGSTE spiller!!!!
           Irriterer meg grønn hver gang innleggene hans treffer alt annet enn medspillere...
           Må etter min mening bort fra klubben!!!!!

Geremi: Litt av det samme som N'Zogbia. Presterer dårligere enn hva jeg vet han kan og det irriterer meg.
             Bør absolutt få tillitt av Keegan når han blir spilleklar...

Butt: Har han i det hele tatt prestert noen verdens ting i Newcastletrøya???
        Har fremtiden bak seg... Og har nok gjort sitt på fotballbanen. Får for mange kort!!!

Smith: Har samme problemet som Butt. Er intet lykkekjøp... dessverre!!!!

Som sagt syntes jeg vi har en svak midtbane...
En av Premier Leagues desidert svakeste!!!
Den scorer for lite mål og har alt for dårlig pasningskvalitet (dette skyldes manglende ferdigheter!!!).
Og vi har for mange like spillertyper (kortvokste spillere på rundt 1,60 med manglende spisskompetanse!).

Big Sam prioriterte forsvaret da han hentet spillere og der syntes jeg mannen gjorde en god jobb.

Nå er det Kevin Keegans jobb å forsterke midtbanen...

Men hvem bør han satse på???

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilke nye midtbanespillere trenger Newcastle??
« Svar #1 på: 19. Jan. 2008, 21:28 »
Egentlig enig med deg, uten at eg har turt å si det. No får du det nok :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 19. Jan. 2008, 21:54 »
Var da voldsomt til svartmaling.

Emre er helt klart en god spiller, selv om han ikke har prestert stabilt i Newcastle. Det er mye hans egen feil. Men han kan hvis han vil, og hadde vært veldig god å ha i dag.

Barton er en meget god fotballspiller hvis han bare greier å styre temperamentet sitt. Hvis han tenker litt mer før han handler, så kan Barton nå veldig langt. Ferdighetene på banen er det lite å si på. Løper mye, god med ball, god skytter og har et overblikk som ikke skal undervurderes.

Damien Duff må til en viss grad unnskyldes for at han har slitt ekstremt mye med skader. Og jeg vil nødig kritisere ham for det, da det ikke er hans egen feil. Holder i aller høyeste grad et veldig høyt nivå på sitt beste. Har bare glimtvis vist hva som bor i ham i den stripete drakta. Men skal selvfølgelig få muligheten til å vise seg frem OVER TID!

N'Zogbia er vår beste dødballeksekutør, men jeg har en følelse av at han trener for lite på det (uten at jeg vet noe om det). Kan med fordel bli bedre på dette punktet. Ellers kan vi ikke klage stort på ham. Men med sin forkjærlighet for å gå mye med ball, så spørs det om han ikke passer bedre på kant, enn sentralt. Er fremdeles bare ungdommen, og det finnes egentlig ingen grenser for hvor god han kan bli. Har potensiale til å bli like god som Ginola og Robert til sammen, hvis utviklingen går riktig for seg. Men bør nok rendyrkes mer på kant.

James Milner er en meget god spiller. Han jobber alltid veldig hardt i hver eneste kamp. Innleggene hans er ikke så ille som kritikerne skal ha det til, men han har en lei tendens til å bruke litt for mye tid på å kjæle med ballen. Men se på kampen mot Palermo i UEFA-cupen i fjor, så ser du hva Milner kan, hvis han vil. Hvis vi går for å selge Milner tipper jeg O'Neill er den første til å banke på døra, og gudene vet hvor god han kan bli i Villa. Alt han trenger er en konkurrent, som kan pushe han til det nivået han må være på hele tiden. Kan ta seg litt for mange friheter når han er vår eneste rene høyreving. Det må vi gjøre noe med, og den beste måten å gjøre det på, er å gi han en konkurrent. SWP hadde vært ypperlig, men heller ikke SWP er særlig bedre på innlegg fra kant. Vi trenger Milners høyreben, men gutten er bare 22 år gammel, og bør fortsatt få lov til å utvikle seg. Ingen blir noen sinne ferdig utlært, og ingen blir det i en alder av 22.

Geremi, hva i all verden har han gjort for å overbevise? Litt det samme som N'Zogbia? Når Mourinho (via Sir Bobby Robson) omtaler Geremi som en 30-åring med en 40-årings ben, så tror jeg på ham. Spesielt med tanke på det Geremi har vist i Newcastle-trøya hittil. Han har vært langt, langt dårligere enn Butt og Smith, så jeg skjønner ikke helt hvorfor vi skal hakke på de to som kom fra ManU, mens vi skal opphøye en spiller som var AAAAAAALTFOR dårlig for Chelsea. En defensiv midtbanespiller som ikke greier å løpe? Også hakker vi på den defensive midtbanespilleren som faktisk kan å løpe?!

At Smith og Butt har fått mange kort kommer som et resultat av at vi har spilt dårlig, blitt presset mye bakover, og ikke fått etablert et eget spill. Da sier det seg selv at de to kommer til å pådra seg kort. Det gjør dem ikke nødvendigvis til dårligere fotballspillere.

Vi har ikke en spesielt svak midtbane i mine øyne. Midtbanen er ikke veldig god, men den er heller ikke så dårlig at det trengs totalrenovering, som i forsvaret. Vi må pusse litt på midtbanen vår, det er klart. Vi trenger en løpsmaskin, vi trenger en playmaker og vi trenger en høyreving. Og selvfølgelig et anker, som skal avløse Butt og danke ut Geremi en gang for alle. Midtbanen vår har i ALLE ÅR (bortsett fra de beste årene under Keegan) scoret altfor lite mål. Selv ikke Kieron Dyer scoret så mange mål som han burde ha gjort. Men mye av grunnen til det er managere som Kenny Dalglish, Ruud Gullit, Graeme Souness, Glenn Roeder og delvis Sam Allardyce.

Alan Smith er forøvrig spiss. Så det er nødig hans feil at midtbanen vår er så forferdelig dårlig som du sier den er, men som jeg sier at jeg er uenig i.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 19. Jan. 2008, 21:59 »
Fint innlegg Jokke.
Jeg syns det kanskje aller viktigste er å få i gang Joey Barton. Der har vi vår potensielt aller beste midtbanespiller, og vår potensielle motor i laget. Han er en glimrende allround midtbanemann, og får vi han i gang og holder han utenfor problemer har vi en herlig spiller på midten! Så trenger vi en mann som kan utfordre Milner, samt et midtbaneanker. Lua Lua bør fortsettes å satse på gjennom innhopp, eller muligens utlån!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19. Jan. 2008, 22:36 »
Egentlig enig med deg, uten at eg har turt å si det. No får du det nok :D

Takk for det  ;D ;D ;D ;D ;D!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19. Jan. 2008, 22:44 »
Skal vi låne ut LuaLua må det bli til en PL-klubb. Hvis ikke må han få regelmessige innhopp for oss. Gutten er altfor god for Wankership!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 19. Jan. 2008, 22:47 »
Ja, det han har vist til nå har vært veldig imponerende. Bra teknikk, overblikk og fart og han er fortsatt bare 17 år.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 19. Jan. 2008, 23:13 »
Gi LuaLua flere sjanser denne sesongen!!!
Nå er det faktisk en glimrende sjanse til å gi de unge, fremadstormende spillerne noen sjanser.
Tror de griper sjanser når/hvis de får mulighet og kanskje de klarer å vise de 'rutinerte' spillerne hva
som kreves for å lykkes i Premier League (hvor skapet skal stå osv)...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #8 på: 19. Jan. 2008, 23:57 »

Dette blir altfor mye "hvis", "om" og "men" for min del, Joakim. På papiret har vi en ganske kurrant midtbane, men i praksis fungerer den jo overhodet ikke. Da hjelper det så altfor lite å drøvle ved hva som kunne vært hvis bare... Noe må jo gjøres, og det har jeg troen på at Keeg gjør når han får samlet troppen.

Dette er ikke svartmaling. Dette er å innse realiteten.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #9 på: 20. Jan. 2008, 00:09 »
Rozen gjorde en brukbar kamp i dag synes jeg. Hadde blant annet noen utsøkte passninger, men det er ikke nok..
Jeg er tildels enig med flere her..
Jeg mener det viktige uansett om det er dagens spillere vi har i stallen eller de som skal kjøpes inn, så er dette egenskaper vi trenger..
Ballkontroll
Spillerforståelse
Ro, kansje den viktigeste
Kreativitet
Passningssikker
Duellsterk\hodesterk
Dette er noe vi ABSOLUTT mangler i den sentrale midtbanerekka, å det er ting vi TRENGER i forhold til hvordan vi vil\skal spille fotball.
Det er helt utrolig irriterend å se spillerene spille ballen bakover, når det står ledige spillere på kanten helt alene..
Ja, vi har spillere, men er de gode nok for den fotballen som Keegan vil spille??
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 20. Jan. 2008, 00:34 »

Dette blir altfor mye "hvis", "om" og "men" for min del, Joakim. På papiret har vi en ganske kurrant midtbane, men i praksis fungerer den jo overhodet ikke. Da hjelper det så altfor lite å drøvle ved hva som kunne vært hvis bare... Noe må jo gjøres, og det har jeg troen på at Keeg gjør når han får samlet troppen.

Dette er ikke svartmaling. Dette er å innse realiteten.

Helt enig. Har for min del fått nok av denne opphausingen og hysteriaen som medfølger. Noe må selvfølgelig gjøres. Hvis ikke noe hadde måttet gjøres så hadde vi ligget og solet oss på en komfortabel 4, 5 plass. Det gjør vi ikke. Vi ligger derimot og ser nedrykksspøkelset i øynene, i hvert fall hvis ikke noe gjøres. Såpass må vi kunne innrømme. Uansett tykkelse på innfatningen i Newcaslte-brillene, så må vi kunne innse realiteten til tider. Vi kan ikke leve i en fantasiverden heller. Det fører oss ingen vei, bortsett fra bak lyset!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 20. Jan. 2008, 01:21 »
Jeg er MEGET uenig med trådstarter, du kan umulig ha sett mange kamper denne sesongen. N`Zogbia er et talent i verdensklasse, det er ikke uten grunn Wenger sikler etter denne juvelen. Milner har vært variabel, men nå har det ikke vært lett å være kantspiller i Newcastle. Man blir aldri satt i gode posisjoner og det blir ikke mange assister når det ikke er noen i feltet når man endelig kommer til innlegg. Duff derimot er jeg litt mer i tvil om passer inn i 442 systemt til Keegan, etter min mening passer han langt bedre i 433. Han har et bra rykk, men sliter med å løpe i fra backene og dermed komme til innlegg. Men han bør definitivt få mer tid til å overbevise, han viser tross alt glimt av hva som bor i han.
Geremi må være sesongens dårligste kjøp, han er så treg at jeg skjønner meget godt uttalelsen til Sir Bobby. Butt gjør en grei jobb, men er ikke god nok hvis vi skal være et topp 4 lag. Barton er en spiller med et voldsomt potensial, tror og håper han blomstrer under Keegan. Smith regner jeg som spiss. Emre tror jeg kommer bedre til sin rett under Keegan, veldig ujevn.

Det haster med en sentral midtbanespiller, og jeg ser gjerne vi henter inn en kantspiller som kan konkurrere med Milner. Zog, Milner og Barton må beholdes. Duff, Emre og Butt vil jeg iallefall beholde til sommeren. Geremi håper jeg vi kvitter oss med.
an sparker ikke Bobby Robson??

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #12 på: 20. Jan. 2008, 01:45 »
Jeg mener også det haster mest med en, eller gjerne to sentrale midtbanespillere.
Jeg mener Duff og Zog bør konkurere på venstrekanten, Milner bør få seg en konkurent på høgre side.
Men det viktigeste er uten tvil å få inn en skikkelig ledertype på midtbanen.
Helst en litt defansiv, hardtjobbende og pasningsikker spiller som gjerne kan være kaptein også.
Desverre vokser ikke slike spillere på trær.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 20. Jan. 2008, 10:55 »
fullstendig enig. milner er for dårlig. eneste midtabanespilleren jeg er fornøyd med er zoggi.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #14 på: 20. Jan. 2008, 14:23 »
Noen vil kanskje være uenig med meg når jeg sier at Milner er rett og slett for dårlig. Det står ikke på innsats viljen til gutten, men på tenikken og ballkontrollen.

Vi trenger en spiller på kanten med god teknikk, god innlegg, god ballkontroll, noe dessverre Milner ikke har.

Quaresma er en spiller jeg gjerne kunne tenkt meg å se i Newcastle trøya, han har sykt god teknikk.

Det er vel på tide å begynne å bytte ut Butt også, med f.eks en defansiv midtbane med godt overblikk.