20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke nye midtbanespillere trenger Newcastle??  (Lest 32923 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Sv: Hvilke nye midtbanespillere trenger Newcastle??
« Svar #90 på: 05. Mars 2008, 17:42 »
Er helt sikker på at Skjelbred kunne lykkes i PL, for når jeg har sett han i TL, CL og på landslaget, er hans største styrke tempoet.

Og som vi alle vet, er tempoet i PL grunnen til at ligaen er så spennende.

La oss ta Hæstad som eksempel. Han har de fysiske egenskapene som trengs, men han mislyktes fordi han eier ikke tempo med ballen i beina. Det gjør PerCiljan Skjelbreid.

Doffen daua i PL fordi han hadde ein forferdelig førstekamp der han var skyldig i et av baklengsmålå
Newcastlesupporter siden 1992

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 05. Mars 2008, 20:58 »
Er helt sikker på at Skjelbred kunne lykkes i PL, for når jeg har sett han i TL, CL og på landslaget, er hans største styrke tempoet.

Og som vi alle vet, er tempoet i PL grunnen til at ligaen er så spennende.

La oss ta Hæstad som eksempel. Han har de fysiske egenskapene som trengs, men han mislyktes fordi han eier ikke tempo med ballen i beina. Det gjør PerCiljan Skjelbreid.

Doffen daua i PL fordi han hadde ein forferdelig førstekamp der han var skyldig i et av baklengsmålå
Ikke bare derfor. Det er fullt mulig å ha en helt forferdelig dårlig debut, og likevel bli en suksess. Men da må du overbevise på trening. Jeg tror Hæstad sleit en god del også på trening. Hæstad løper mye og bra, og har gode fysiske forutsetninger. Men tempoet og ballkontrollen har han ikke.

Jeg tror det er lettere å få litt muskler på kroppen, enn å plutselig skulle bli vant til å gjøre ting ti ganger så fort som du gjør til vanlig.

Daniel Braaten er lynrask og er råsterk. Men han bruker lang tid med ballen, og han har en spillestil som egner seg bedre i mer ballbesittende lag, enn engelske. Tror Frankrike kunne passet Braaten bedre, og han kommer sikkert snart til å bli solgt fra Bolton. Dessuten er han ingen ving, og ingen spiss som scorer mye mål. Han faller mellom to stoler.

Det kan komme til å ta tid for Skjelbred også, men jeg tror han har forutsetningene for å lykkes, på samme måte som Gamst Pedersen. Men han er avhengig av en manager som har stor tro på ham, og som er villig til å gi ham tiden han trenger, som Gamst Pedersen fikk av Hughes. Skulle Skjelbred havne i Newcastle er vi avhengig av at styret tenker mer langsiktig enn de har hatt for vane.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Juicypopz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #92 på: 05. Mars 2008, 21:53 »
Når vi snakker om en 20 år gammel norsk ungdom, så kan jeg ikke se problemet med å tilvenne seg den fysiske spillestilen i Premier League. Når Morten Gamst Pedersen har greid det, bør Per Ciljan Skjelbred også kunne greie det. Gamst var ikke akkurat noen muskelbunt han heller, da han forlot Tromsø.

Forøvrig så mente jeg selvsagt å skrive PL, ikke CL. Det håper jeg du forsto.

Prøver bare å si at det kan ta tid å tilvenne seg pl-nivå, kan ikke forvente f.eks at Per Ciljan evt hadde blitt en hit i Newcastle trøya med en gang. TING TAR TID.=P

Derfor desto tidligere vi henter han, desto bedre blir han  ;D Nå gikk vi glipp av Brede Hangeland i sommer, og vi bør ikke sitte å tenke "Hvorfor kjøpte vi ikke han?" med Per Ciljan også, når han om et års tid glitrer i en PL-klubb.

Det er vel virkelig ikke noen som sitter og tenker på at vi IKKE fikk Brede Hangeland?

Hehe, så litt dumt ut når det ble posta ja, dårlig eksempel :P Men den andre delen av innlegget om at vi bør kjøpe han før noen andre står jeg fullt og helt på!
Toon Toon, Black and White Army !

Hvil i fred, Gary Speed. #Legend

twitter: @Liiedy90

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 06. Mars 2008, 17:41 »
Vel, når budrunden starter, så bør vi i aller høyeste grad være med. Ikke nødvendigvis sånn at vi har en spesielt stor sjanse på hans tjenester om vi kjemper mot Chelsea, Man Utd og gjengen der, men man vet aldri, og vi bør absolutt være med i kampen. Det kan da umulig være i vår disfavør at gutten er Newcastle-supporter.

Er stygt redd for at han forsvinner allerede neste vinter, etter å ha imponert i Tippeliga, UEFA-cup og VM-kvalik med det norske landslaget.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #94 på: 07. Mars 2008, 17:15 »
Er Ciljan Newcastle-fan? Jøss, det visste jeg ikke
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #95 på: 07. Mars 2008, 21:05 »
Det er rett og slett søtt og så hvor naive enkelte folk er.... 8)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #96 på: 08. Mars 2008, 04:37 »

Mulig jeg er smålig paranoid, men var den der mynta på meg?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #97 på: 08. Mars 2008, 09:49 »
Ciljan i toppform = ja takk.
Men det som trengs er 2 stk som kan styre midtbanen våres sentralt..
Ser det har vært snakk om KK fra Lyon. Han hadde vært glimrende. Har alltid likt den spilleren.
Jeg er å for å svi av de pengene vi trenger for å skaffe oss Carrick. Det grunnet jeg gidder rett å slett lengere ikke se vi kjøper gammle spillere eller spillere som trenger tid å år på å slå igjennom.
Derfor spør jeg dere folkens??
Hva med KK å Carrick sentralt, med Zoggy som 1 valg på vingen, Duff som nr 2. Milner å Arshavin på høyre siden. Hadde dette fungert.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 08. Mars 2008, 11:00 »

Var det du som sa at Opdal var en av verdens beste keepere også?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 08. Mars 2008, 13:10 »
Det er rett og slett flaut å se hvordan en bergenser ikke kan vedgå at landets mest spennende midtbanespiller er trønder, og har potensialet til å bli en kjempespiller i PL.  ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 08. Mars 2008, 13:20 »
Alle som liker fotball burde klare å se hvor god en spillertype som Skjelbred har potensiale til å bli, uavhengig om han er fra Bergen, Trondheim, Troms eller Oslo. Skulle jeg for noen år siden sagt at Mikel på Lyn aldri kunne bli god nok for PL også, bare fordi jeg er fra Trondheim?

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #101 på: 08. Mars 2008, 14:31 »
Ciljan i toppform = ja takk.
Men det som trengs er 2 stk som kan styre midtbanen våres sentralt..
Ser det har vært snakk om KK fra Lyon. Han hadde vært glimrende. Har alltid likt den spilleren.
Jeg er å for å svi av de pengene vi trenger for å skaffe oss Carrick. Det grunnet jeg gidder rett å slett lengere ikke se vi kjøper gammle spillere eller spillere som trenger tid å år på å slå igjennom.
Derfor spør jeg dere folkens??
Hva med KK å Carrick sentralt, med Zoggy som 1 valg på vingen, Duff som nr 2. Milner å Arshavin på høyre siden. Hadde dette fungert.

Liker tankene dine om Kim Källström og Carrick sentralt, Milner og Arshavin på høyre ving, Duff og Zoggi på venstre. KK har alltid vert ein av yndlingsspillere mine som eg vil ha te Newcastle.
Newcastlesupporter siden 1992

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #102 på: 08. Mars 2008, 16:28 »

Var det du som sa at Opdal var en av verdens beste keepere også?

Nope
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #103 på: 08. Mars 2008, 18:13 »
Hele midtbanen vår må gjennom en grundig utskiftning. Barton, Butt, Geremi, Duff og Smith KAN bare ikke spille for oss lengre. De er UBRUKELIGE. Dummeste vi gjorde var å kvitte oss med Parker og hente Barton. HVORFOR!?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #104 på: 08. Mars 2008, 18:15 »
Du fikk med deg at Barton ikke spilte i dag ja?