20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke nye midtbanespillere trenger Newcastle??  (Lest 32910 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hvilke nye midtbanespillere trenger Newcastle??
« Svar #75 på: 04. Mars 2008, 04:21 »
Fordi? Ciljan har ikke preget TL på noen måte, og da sier det seg selv at han ikke vil imponere noe særlig i PL.

VÅKN OPP!

Dette er jo vrøvl fra ende til annen. Per Ciljan har jævla lett bevist i CL at han har alt som trengs for å klare seg på det nivået.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BallaJazz

• Gjest
« Svar #76 på: 04. Mars 2008, 04:33 »
Per Ciljan hadde uten tvil vært rått å fått da.En meget spennende spiller som HAR bevist at han holder høyt nok nivå til å spille iblandt de store gutta.Fortsatt ung å kan utvikle seg til å bli en fenomenal spiller i fremtiden

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #77 på: 04. Mars 2008, 13:53 »
Problemet med Per er at han er alt for tynn til å spille i pl(veier 62 kilo bare), han kommer til å bli knekkt i 2 av taklingene i PL. Men han kan jo være det Newcastle trenger, en som kan spille igjennom spissene våre. Hadde vært sykt om vi hadde kjøpt han i sommer da:P, tipper keegan kunne likt en spiller type som Per.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 04. Mars 2008, 18:17 »
Ness, hent heller Helge Haugen.  ;D ;)
Ja spesielt Haugen. Han er jo mye bedre enn Huseklepp også...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #79 på: 04. Mars 2008, 18:35 »
Huseklepp er akkurat den lynvingen vi treng på kanten....eller ikkje ;D
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 04. Mars 2008, 18:42 »
Problemet med Per er at han er alt for tynn til å spille i pl(veier 62 kilo bare), han kommer til å bli knekkt i 2 av taklingene i PL. Men han kan jo være det Newcastle trenger, en som kan spille igjennom spissene våre. Hadde vært sykt om vi hadde kjøpt han i sommer da:P, tipper keegan kunne likt en spiller type som Per.
Poenget er ikke hvor mange kilo du veier, poenget er hvor godt du tåler den fysiske spillestilen i PL? Det er liten tvil om at Ciljan må jobbe mye i styrkerommet hvis han skal til Premier League, men det lar seg da alltids gjøre. Det finnes spillere som ser spinkle ut, som lykkes veldig godt i PL også. Alt kommer an på duellstyrke.

Det er vel ingen nedre vektgrense for å spille i CL, er det vel?

BallaJazz

• Gjest
« Svar #81 på: 04. Mars 2008, 21:28 »
Helt klart.Den fysiske delen kan han alltids trene seg opp  så værre enn det er det ikke;D

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #82 på: 04. Mars 2008, 22:27 »
Poenget er ikke hvor mange kilo du veier, poenget er hvor godt du tåler den fysiske spillestilen i PL? Det er liten tvil om at Ciljan må jobbe mye i styrkerommet hvis han skal til Premier League, men det lar seg da alltids gjøre. Det finnes spillere som ser spinkle ut, som lykkes veldig godt i PL også. Alt kommer an på duellstyrke.

Det er vel ingen nedre vektgrense for å spille i CL, er det vel?

Nei, men så er ikke den fotballen som spilles i Cl lik den i Premier League heller. Premier League er mye tøffere fysisk. Klart det kan trenes opp, men det er jo mange som ikke klarer å omsette seg til den spillestilen..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 04. Mars 2008, 22:50 »
Når vi snakker om en 20 år gammel norsk ungdom, så kan jeg ikke se problemet med å tilvenne seg den fysiske spillestilen i Premier League. Når Morten Gamst Pedersen har greid det, bør Per Ciljan Skjelbred også kunne greie det. Gamst var ikke akkurat noen muskelbunt han heller, da han forlot Tromsø.

Forøvrig så mente jeg selvsagt å skrive PL, ikke CL. Det håper jeg du forsto.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #84 på: 04. Mars 2008, 23:31 »
Når vi snakker om en 20 år gammel norsk ungdom, så kan jeg ikke se problemet med å tilvenne seg den fysiske spillestilen i Premier League. Når Morten Gamst Pedersen har greid det, bør Per Ciljan Skjelbred også kunne greie det. Gamst var ikke akkurat noen muskelbunt han heller, da han forlot Tromsø.

Prøver bare å si at det kan ta tid å tilvenne seg pl-nivå, kan ikke forvente f.eks at Per Ciljan evt hadde blitt en hit i Newcastle trøya med en gang. TING TAR TID.=P

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 05. Mars 2008, 00:29 »
Vi trenger to kvalitetspillere inn sentralt på midten....minst!

Eneste jeg vil ha med videre som vi har i dag er Emre...Geremi, Barton og Butt har ingenting å tilføre Newcastle....er jeg redd. Håper jeg tar feil ang. Barton.

Det som før var en knallsterk lagdel med spillere som Robert Lee, Gary Speed, Kieron Dyer, Jermaine Jenas, Scott Parker....kan sikkert nevne flere også. Faktum er at vår sentrale midtbane ikke er blant de 15 beste i PL, og da er det ikke rart vi sliter!! Den sentrale midtbanen er hjerte i laget, selve motoren! Jeg savner scoringene til Rob Lee, jeg savner det herlige en touch spillet til Kieron Dyer, jeg savner den herlige innsatsen til Scotty Parker og Gary Speed, jeg savner faktisk litt Jermaine Jenas også fordi han var en spiller som var på gang og som kunne blitt en midtbane dirigent hos oss! Han er faktisk vår yngste kaptein i PL noensinne, 21 år var han! Butt og Geremi er lite "workrate" og null offensiv, Barton har bare skuffet så langt, Smith kan bare jobbe og gjør det godt, men vi kan IKKE bruke han sentralt når vi skal føre kamper. Skrekk og gru!

Lee/Speed.....det var duoen sin det!! Dyer var også en spiller etter mitt hjerte, et herlig driv som ofte skapte farligheter, god pasningsfot, hurtig ett-touch spill, god dribler, falt lett og skaffet mange straffespark ;)

Sikkert noen som rynker på nesen over dette.....men har tenkt litt på Mikel, han er jo blitt en god PL spiller som behersker spesielt det defensive spillet veldig godt, trygg med ball også. For 100mill tror jeg han ville vært en fin spiller for Newcastle!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 05. Mars 2008, 00:41 »
Mikel ja. Ikke spesielt glad i typen, men det blir jo løgn å påstå at han ikke er god nok for oss. Hadde vært en bra fosterkning.
Jeg har ikke avskrevet Barton, jeg. Men jeg savner Dyer og Solano. Hadde vært herlig dersom de ikke hadde ønska seg vekk i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Juicypopz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #87 på: 05. Mars 2008, 11:16 »

Prøver bare å si at det kan ta tid å tilvenne seg pl-nivå, kan ikke forvente f.eks at Per Ciljan evt hadde blitt en hit i Newcastle trøya med en gang. TING TAR TID.=P

Derfor desto tidligere vi henter han, desto bedre blir han  ;D Nå gikk vi glipp av Brede Hangeland i sommer, og vi bør ikke sitte å tenke "Hvorfor kjøpte vi ikke han?" med Per Ciljan også, når han om et års tid glitrer i en PL-klubb.
Toon Toon, Black and White Army !

Hvil i fred, Gary Speed. #Legend

twitter: @Liiedy90

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #88 på: 05. Mars 2008, 12:14 »
Er helt sikker på at Skjelbred kunne lykkes i PL, for når jeg har sett han i TL, CL og på landslaget, er hans største styrke tempoet.

Og som vi alle vet, er tempoet i PL grunnen til at ligaen er så spennende.

La oss ta Hæstad som eksempel. Han har de fysiske egenskapene som trengs, men han mislyktes fordi han eier ikke tempo med ballen i beina. Det gjør PerCiljan Skjelbreid.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 05. Mars 2008, 14:55 »

Derfor desto tidligere vi henter han, desto bedre blir han  ;D Nå gikk vi glipp av Brede Hangeland i sommer, og vi bør ikke sitte å tenke "Hvorfor kjøpte vi ikke han?" med Per Ciljan også, når han om et års tid glitrer i en PL-klubb.

Det er vel virkelig ikke noen som sitter og tenker på at vi IKKE fikk Brede Hangeland?