20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Keegan  (Lest 167071 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kevin Keegan
« Svar #1065 på: 17. Okt. 2008, 12:24 »
Jeg stoler  ikke på noen av de. Det eneste folk vil frem til er at KK ikke har noe som helst grunn til å saksøke Newcastle, og at dersom har gjør det er det Newcastle det vil gå utover.

Han bør holde seg så langt unna som mulig nå for å beholde sitt gode rykte i byen.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1066 på: 17. Okt. 2008, 13:14 »
Om han har grunn for og saksøke er det INGEN her på dette forumet som veit dessverre.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1067 på: 17. Okt. 2008, 13:19 »
Om han har grunn for og saksøke er det INGEN her på dette forumet som veit dessverre.

Selvsagt er det ingen som kan vite det 100% sikkert, men er det egentlig noe vi kan vite i det hele tatt?

Hvis Keegan skal kunne ha krav på tapt arbeidsinntekt, må det for det første stå svart på hvitt i kontrakten at KK skal ha full kontroll på alle spillerkjøp og kontraktfornyelser, og han må samtidig kunne bevise kontraktsbrudd. Sannsynligheten for at dette skjer, tror jeg er svært liten. Jeg tror egentlig ikke noe på denne "saksøkingssaken" overhodet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1068 på: 17. Okt. 2008, 13:27 »
Om jeg husker riktig er det ikke slik i England som i Norge at noen kan dømmes bare på bakgrunn av indisier. Dermed skal det være et ganske klart regelbrudd som skal til for at Keegan har noen sak her i det hele tatt.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1069 på: 17. Okt. 2008, 13:28 »
Jeg tror ikke noe på det selv. Men jeg velger å tro at KK hadde blitt rævkjørt i en evt rettsak, Ashley er ikke så dum at han skriver en kontrakt med KK som sier at han har det avgjørende ordet i alle ledd når han så praktiserer et annet oppsett bare et par uker senere.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1070 på: 17. Okt. 2008, 17:16 »
Om jeg husker riktig er det ikke slik i England som i Norge at noen kan dømmes bare på bakgrunn av indisier. Dermed skal det være et ganske klart regelbrudd som skal til for at Keegan har noen sak her i det hele tatt.

Norge har jo faktisk blitt meldt inn til menneskerettighets domstolene flere ganger pga vi dømmer såpass hardt på indisier, så du har jo et godt poeng der!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1071 på: 17. Okt. 2008, 20:01 »
Jeg stoler  ikke på noen av de. Det eneste folk vil frem til er at KK ikke har noe som helst grunn til å saksøke Newcastle, og at dersom har gjør det er det Newcastle det vil gå utover.

Han bør holde seg så langt unna som mulig nå for å beholde sitt gode rykte i byen.

Det er vel egentlig bare Mike Ashley som arbeidsgiver det isåfall går ut over. Jeg gir meg totalt faen i om det svir noe på pungen til Ashley. Skulle vært en nytelse dersom hele hans bedrift gikk til pokker.
Men samtidig, jeg sier igjen at jeg ikke tror spesielt på dette. Jeg tror dessuten at King Kev har bedre juridiske rådgivere enn som så.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1072 på: 17. Okt. 2008, 23:41 »
Følgende skriveri burde jeg ha postet for lenge siden.
Denne kommentaren gir gode poenger til begge sider på dette forumet. Først og fremst gir den nok blod på tann for de som mener at Keegan er den store idioten i denne saken. Men jeg føler likevel at det understreker mitt poeng om at Keegan ikke gikk frivillig. Han gikk ikke uten kamp. Keegan kjempet til det siste, og var på slutten mer opptatt av å bringe frem i lyset hvor dårlig han ble behandlet, enn å gjøre jobben sin. I den grad han hadde noen jobb verdt å gjøre.

Sitat
Soon afterwards, following the Chelsea game, Keegan?s unhappiness spilled over into the public domain. After a run of better results, a team of genuine class had put us in our place in a way that would have brought home to Keegan just how large a gap he had to bridge. Always prey to speaking from emotion, Keegan railed against the futility of the club?s efforts at team-building and, what was more significant, hinted strongly that his relationship with the owner was a damagingly distant one.

There was a disturbing recklessness about Keegan?s behaviour. If you want to remain in a job, you don?t publicly declare that it is beyond you, or take a public swipe at the owner. It felt to me that Keegan was indifferent as to whether or not he kept the job. He seemed to want to bring matters to a head, no matter what the consequences.

Sitat
What we do know is that there was a row, followed by Keegan?s dramatic exit. It bore some of the signs of a resignation, in that Ashley and the management team seemed eager to persuade Keegan to return. However, the indications are that Keegan is resolved to interpret the events as a dismissal. The fact that he will then obtain compensation rather than have to pay it, can?t be dismissed as irrelevant. The whole messy business is now in the hands of solicitors.

Artikkelen insinuerer vel også at Morts uttalelser om Modric-sagaen var et PR-stunt, og at de kanskje ikke var fullt så ivrige på å få tilbake Keegan som mange hevder (se uthevet skrift)

Hele artikken leser du her.

Artikkelen sier jo også at det må være et samarbeid mellom DoF og manager. Og den åpenbare konflikten som utartet seg mellom Wise og Keegan er nok litt begges feil. Men helt klart ikke fruktbart for et godt samarbeid og helt klart ikke bra for klubben.
Greit nok at Ashley ønsket en DoF, men han kunne valgt så mange, mange andre enn Dennis Wise. Kanskje noen med litt større lojalitet til Newcastle United. Eventuelt en tidligere elev av Keegan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1073 på: 18. Okt. 2008, 00:30 »
Dessuten, jeg syns jo faktisk et av de viktigste poengene er - EN KAN IKKE STYRE NEWCASTLE UNITED FRA LONDON. At Dennis Wise satt å dro i trådene i en annen kant av landet, langt unna hvor klubben burde vært drevet, sier seg selv at ikke er riktig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1074 på: 18. Okt. 2008, 01:16 »
er jo ikke noe diskutere om kk gikk frivilillig eller ikke. Det er et kjent fakta at ashley la et tilbud til han dagen etter vinduet var over. kk så på det og gikk av HELT FRIVILLIG! så den saken er jo grei.Uansett hvordan du/dere vrir og vender på det så forblir det et faktum.
og det er ikke kjempe til siste dråpe i min bok.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1075 på: 18. Okt. 2008, 09:28 »
er jo ikke noe diskutere om kk gikk frivilillig eller ikke. Det er et kjent fakta at ashley la et tilbud til han dagen etter vinduet var over. kk så på det og gikk av HELT FRIVILLIG! så den saken er jo grei.Uansett hvordan du/dere vrir og vender på det så forblir det et faktum.

Var det ikke styret som snakket med KK? MA var i USA på dette tidspunktet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1076 på: 18. Okt. 2008, 09:30 »

Det er vel egentlig bare Mike Ashley som arbeidsgiver det isåfall går ut over. Jeg gir meg totalt faen i om det svir noe på pungen til Ashley. Skulle vært en nytelse dersom hele hans bedrift gikk til pokker.
Men samtidig, jeg sier igjen at jeg ikke tror spesielt på dette. Jeg tror dessuten at King Kev har bedre juridiske rådgivere enn som så.

Selvfølgelig er det ikke Ashley det går utover.

Dersom en i StatoilHydro følte seg motarbeidet og sluttet selv etter å ha prøvd å orde opp i forholdet, og mot formodning skulle ha vunnet i retten. Hvem er det da som må betale erstatning? Statoil eller styreformannen?

Det samme med en dame i England som følte seg trakasert i et advokatfirma å fikk erstatning på 15millioner. Det var ikke eieren, men firma som måtte betale. Så dersom, mot formodning av KK hadde vunnet en evt rettsak, så er det Newcastle som må betale, noe som går utover et transferbudsjett feks.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1077 på: 18. Okt. 2008, 12:10 »

Var det ikke styret som snakket med KK? MA var i USA på dette tidspunktet.

Mener også det var styret KK snakket med først da ryktene kom at han hadde trukket seg og Terry Mac ledet trenigene. Det kom så en offesiell ekreftelse på at han ikke hadde trukket seg eller blitt sparket. NUFC og KK prøvde så å finne en løsning. Dette pågikk et par dager før KK trakk seg. Før hjemmekampen mot Hull da Ashley hadde kommet hjem var de i et møte, men ikke noe konkret kom ut av det.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1078 på: 05. Des. 2008, 11:47 »
Keegan saksøker Newcastle.
Kevin Keegan begins legal action against NewcastleGeorge Caulkin  TIMES
Three months after his departure from St James’ Park, Kevin Keegan has begun legal proceedings against Newcastle United, with his solicitor officially lodging a multimillion-pound claim for constructive dismissal against the club. The former England manager left Tyneside in controversial circumstances in September amid allegations of interference at boardroom level in first-team affairs.

Newcastle’s position is that Keegan submitted his resignation, although he will argue that he was effectively forced from his position. Having been given public guarantees by Mike Ashley, the club’s owner, and Dennis Wise, the executive director (football), that he would have the final say on transfers, the allegation is that players were signed without the manager’s approval.

The matter will be heard by a three-man Premier League tribunal at which evidence will be heard from Keegan, who is claiming that he is owed £8 million over the almost three years that remained on his contract, and Newcastle officials. The tribunal is empowered to rule on the issue, although disagreements would be dispatched to the High Court for final arbitration.

It is thought unlikely that the process will stretch that far, with a settlement — probably before Christmas — a more realistic outcome. Keegan, however, has been determined to fight his corner, both on a point of principle and financially, having seen his second managerial stint at Newcastle end in such a disappointing manner.

Having electrified the club, the city and supporters after his appointment in January this year, differences emerged between Keegan, Wise and Ashley over the running of the club and the separation of their duties. His exit dismayed the fans, prompting passionate protests, the formation of the Newcastle United Supporters Club and causing Ashley to announce that he would sell Newcastle.

While Joe Kinnear, Keegan’s replacement — initially on an interim basis and now on a season-long contract — has, up to a point, stabilised results, Newcastle are entrenched in a relegation battle in a season that, at one stage, had promised so much.

Keegan remains popular with players and supporters, although there is little chance of him returning to the club in the event of any takeover. It is alleged that Keegan had been told that he would be permitted to reinvest the £12 million proceeds of James Milner’s sale to Aston Villa in August, but that the signings of Xisco, the 22-year-old forward from Deportivo La Coruña, and Ignacio González, the 26-year-old midfield player from Valencia, on transfer deadline day were made above his head.

In subsequent negotiations with Ashley, Keegan refused to return to his role unless the influence of Wise and other directors was curtailed.

Til det sier jeg, "Fuck off Keegan" !! Er vi ikke i nok dritt fra før?!?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1079 på: 05. Des. 2008, 13:33 »
Hehe, en mann av prinsipper er en mann av prinsipper tydeligvis...
Litt synd at penga Keegan kunne brukt på nye spillere fra Milner-salget istedet kan gå til Keegan nå...