20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Keegan  (Lest 167210 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Kevin Keegan
« Svar #1020 på: 16. Okt. 2008, 10:44 »
Skal si..
Nå er det ingen her som vet kjernen helt i denne saken. Her er det 2 parter som står mot hverandre å sier sitt. Derfor skal enn være forsiktig med å komme med hastede konklusjoner. Iallefall før enn vet hva som ligger i kontrakten, både skriftlig å muntlig.
Når evt disse kommer frem i lyset, vil jeg trekke en konklusjon i forhold til hvem som har krav på hva.
Men det finnes visse regler å følge, i enn sånn sak\søksmål.

Denne saken burde blitt tatt hånd om så fort som mulig, slik at den kommer fortest mulig ut av verden å enn kan komme seg videre, både i forhold til personenes fremtid å beste, å klubbens beste.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1021 på: 16. Okt. 2008, 13:31 »
Keegan har helt klart rett på tapt arbeidsinntekt, for han ble skviset ut, og han fikk ikke lov til å gjøre jobben som manager på en normal måte. Hvorvidt Keegan vil nå frem juridisk er vel en helt annen sak. Men hvis det først skulle være så at hans advokater har rådet han til å gå til sak, så må jo de mene at han kan nå frem.

100 millioner høres mye ut, det skal jeg være enig i. Og det vil helt klart være synd om det skulle skje. Men Keegans aksjer faller ikke i mine øyne av den grunn. Jeg mener han har all mulig rett til å være forbanna.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1022 på: 16. Okt. 2008, 13:34 »
Hvem er Erik Hamrén???  ??? ??? ??? ;)
Erik Hamrén
Hvis du måtte behøve å få det inn med teskje, vel og merke.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1023 på: 16. Okt. 2008, 13:55 »
Keegan har helt klart rett på tapt arbeidsinntekt, for han ble skviset ut, og han fikk ikke lov til å gjøre jobben som manager på en normal måte. Hvorvidt Keegan vil nå frem juridisk er vel en helt annen sak. Men hvis det først skulle være så at hans advokater har rådet han til å gå til sak, så må jo de mene at han kan nå frem.

100 millioner høres mye ut, det skal jeg være enig i. Og det vil helt klart være synd om det skulle skje. Men Keegans aksjer faller ikke i mine øyne av den grunn. Jeg mener han har all mulig rett til å være forbanna.

Forstår ikke hvordan du kan si han helt klart har rett på tapt arbidsinntekt, men du kan vel begrunne det med mer enn at han ble skviset ut av klubben??     For selv om en jobb ikke er helt som man har forestilt seg, så har man vel ikke krav på 100 millioner.
Uansett hvordan man vend og vrir på det, så gikk Keegan frivillig fra sin stilling.

Kommer alltid til å være takknemlig overfor Keegan for det han har gjort for klubben tidligere, men i mine øyne så er ikke Keegan større enn klubben, så dette vil desverre sette ett stort sort merke på mitt syn på Keegan hvis det er tilfelle.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1024 på: 16. Okt. 2008, 14:01 »
Keegan gikk jo ikke frivillig. Hadde han gått frivillig hadde han godt langt, langt tidligere.
Han holdt ut i det lengste, prøvde å vinne sjefens gunst, og prøvde å kjempe mot Wise så godt han kunne. Wise kjempet hele tiden mot Kevin Keegan - og vant - Keegan måtte slå tilbake, men tapte hver gang. Keegan gikk ikke frivillig, han ble dyttet ut med makt. Selv om han teknisk sett sa opp kontrakten selv, så gikk han ikke av frivillig. Det er ikke mulig å si at han gikk av frivillig. Det var jo nettopp det han ikke gjorde.

Det var ikke sånn at Keegan sa "okey, nå gidder jeg ikke mer". Det hele kom til et punkt hvor enten Wise eller Keegan MÅTTE gå. Det var helt klin umulig for de to å jobbe sammen. De kunne ikke ha samme arbeidsplass. Én av dem måtte ut. Keegan tapte den avgjørende slåsskampen, og MÅTTE gå. Han hadde i realiteten ikke noe valg.
Han måtte gå. For Wise rørte seg ikke av flekken. Og når Llambias begynte å motarbeide Keegan i tillegg, så var det kun ett mulig utfall. Kevin Keegan måtte gå.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1025 på: 16. Okt. 2008, 14:12 »
Han kom ikke overens med sine kolleger, så han sa opp. Aldri i verden om han har rett på tapt arbeidsinntekt!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #1026 på: 16. Okt. 2008, 14:17 »
Er enig i det du sier, men like fullt så så han selv opp sin stilling.   Hvis man sammenligner det med en hvilken som helst annen arbeidsplass, så får man ikke noe noe erstatning hvis man velger å slutte på dagen pga.  man føler arbeidsoppgavene ikke er i samsvar med det man hadde tenkt seg, eller hvis man har konflikter med en av sine medarbeidere/sjefer.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #1027 på: 16. Okt. 2008, 16:38 »
I det normale arbeidsliv, hvis du blir presset av kolleger/sjefer slik at du føler at du bare blir motarbeidet og må slutt, vil dette bli sett på som mobbing, og arbeidsgiver blir som regel dømt til å betale ein sum, som oftest tapt inntekt.
Newcastlesupporter siden 1992

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1028 på: 16. Okt. 2008, 17:16 »
Han kom ikke overens med sine kolleger, så han sa opp. Aldri i verden om han har rett på tapt arbeidsinntekt!

Øh det er vel litt meir enn som så. Du tar jo ikkje med det faktum at han ikkje fekk bestemme over sin egen jobb.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1029 på: 16. Okt. 2008, 17:24 »
Han føler selv at han ble motarbeidet og han ikke fikk gjøre jobben sin slik han selv hadde sett for seg når kom inn. At det ikke ble sånn har ingenting å si, han får ikke noe mer rettigheter av den grunn. Med mindre det står spesifikt i kontrakten at Keegan har alt ansvar når det gjelder spillerkjøp og spillersalg i Newcastle United, noe jeg sterkt tviler på at det gjør.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1030 på: 16. Okt. 2008, 17:33 »
Han har vel bedre kort enn det på ermet. Er det som du seier så kommer han jo ikkje til og gå til noke rettsak. Rart om du tror KK er så dum.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1031 på: 16. Okt. 2008, 17:36 »
Og det er derfor jeg tror dette er oppspinn, for en evt rettsak taper han nok garantert.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1032 på: 16. Okt. 2008, 19:01 »
Går han til sak er det jo mot Ashley og ikke Newcastle vil jeg si. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1033 på: 16. Okt. 2008, 19:26 »
Det er jo Newcastle som må betale 100millioner evt, så jeg ser ikke helt den.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1034 på: 16. Okt. 2008, 19:29 »
Det er jo Newcastle som må betale 100millioner evt, så jeg ser ikke helt den.

Kem er det som eiger Newcastle ?