Så til dagens mest objektive, om enn ikke nødvendigvis riktigste innlegg:
Jeg tar fram en link fra ca 10 sider tilbake:
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article4693003.eceSe nå for dere at alt er sant, evt at NOE er sant. Det betyr at KK har tatt jobben for å bygge opp et Arsenal (og ikke et Chelski) i NordØst, med småpenger å handle for. Om det stemmer, så gir det mening i den transferpolicyen vi så i sommer, og faktisk under Allardyce også. Han har også visst om strukturen i organisasjonen han skulle jobbe innunder.
Hvis KK har tatt på seg jobben med visshet om at han ikke skulle kjøpe og selge spillerne selv, og at han KUN skulle gå for framtidens menn, stiller det hans avgang i et merkelig lys. Jeg har ikke sagt at dette stemmer, men vi må prøve å høre begge sider i alle diskusjoner. Jeg synes faktisk at MA sin approach (Gunners-filosofi) er en god approach, og at den kan føre oss langt, om ikke på kort sikt (1-2 sesonger). Problemet er når man ansetter KK i en sånn strategi. KK er kjent for å kjøpe dyrt, og helst verdensstjerner. Sist periode i byen. la han ned academiet, og brukte pengene på førstelaget...
La det være sagt med en gang at jeg elsker KK. He's the man. MEN!: Han har en tendens til å være litt vel hårsår og følelsesladet, noe som ikke alltid gir de beste analytiske resultater...
Mens jeg er i gang:
Jokke: Enig i mye av det første du skriver etter at KK gikk, men hvorfor modererer du deg når du får motbør? Stå på :-)
Fredriks sitat side 57 er veldig bra.
Og husk at tony Jimenez neppe er noen sentral Judas i dette spillet. Hans rolle var å skaffe spillere, og det har han gjort. Det er DW og DL som har ødelagt for KK, kanskje sammen med KK selv. MA har delegert bort driften av klubben til DW/DL/KK, og det er heeeelt vanlig i forretningsverdenen at de som organisatorisk har ansvar, også blir betrodd å faktisk utøve det ansvaret. Da kan ikke han blande seg inn i beslutningsprosessene. Ref LSK/Molde/Vålerenga. Investorene skal ikke ha for stor makt i klubbens daglige drift.
Oppsummering: Ta vekk skylappene og prøv å tenk litt objektivt. Jeg tror ikke at KK er 100% uskyldig i denne konflikten, men jeg ønsker ham gjerne tilbake hvis Reliance Group vil gjeninnsette ham.