20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FA-cup 6/1: Stoke - Newcastle [SportN 19.00]  (Lest 41183 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: FA-cup 6/1: Stoke - Newcastle [SportN 19.00]
« Svar #240 på: 07. Jan. 2008, 22:24 »
Martin Jol ville kanskje gitt oss offensiv fotball, masse mål og rock 'n roll, men han ville neppe gitt oss særlig fantastiske resultater på lang sikt. To femteplasser med Tottenham er så sin sak, men det betyr ikke at han ville gitt oss to femteplasser i den situasjonen vi er i nå.

Vi har flere individuelt meget gode spillere, men de greier ikke å spille sammen som et lag. Jeg er ikke så overbevist om at Martin Jols offensive filosofi ville hjulpet nevneverdig på akkurat det. Det ville gitt oss enda mer ustabilitet bakover, og det ville neppe gitt oss all verdens til langsiktig plan.

Skal vi oppnå langsiktige resultater må vi har is i magen på kort sikt, og nødvendigvis svelge noen kameler. Sam Allardyce har en femårs-plan som høres svært så lovende ut. Ting har ikke gått så veldig bra i de første 6 månedene. Vi spiller ikke spesielt god fotball, og resultatene varierer fra meget bra til helt forferdelig dårlig. Men vi ligger på 11. plass på tabellen, ligger omtrent på nivå med fjorårssesongen poengmessig. Det er ingen krise, men vi vil alle se en bedring. Gjerne så snart som mulig. La oss nå se om han kan greie å bedre inntrykket i andre halvdel av sesongen. Greier han ikke det, og vi ender sesongen på 12-13. plass med 41-44 poeng, så får vi ta en vurdering da. Inntil videre synes jeg vi skal la Sam Allardyce utvikle laget sitt videre. La han ta steg for steg, bygge stein på stein. Forhåpentligvis får vi ræva i gir etterhvert.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 08. Jan. 2008, 08:01 »
martin jol er da selvfølgelig en mye bedre manager enn sam. maken til newcaste briller da. Fatter ikke at dere ikke går lei av "ødelegge motstandern fotball" er jo rett og slett håpløst.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 08. Jan. 2008, 08:05 »
Martin Jol ville kanskje gitt oss offensiv fotball, masse mål og rock 'n roll, men han ville neppe gitt oss særlig fantastiske resultater på lang sikt. To femteplasser med Tottenham er så sin sak, men det betyr ikke at han ville gitt oss to femteplasser i den situasjonen vi er i nå.

Vi har flere individuelt meget gode spillere, men de greier ikke å spille sammen som et lag. Jeg er ikke så overbevist om at Martin Jols offensive filosofi ville hjulpet nevneverdig på akkurat det. Det ville gitt oss enda mer ustabilitet bakover, og det ville neppe gitt oss all verdens til langsiktig plan.

Skal vi oppnå langsiktige resultater må vi har is i magen på kort sikt, og nødvendigvis svelge noen kameler. Sam Allardyce har en femårs-plan som høres svært så lovende ut. Ting har ikke gått så veldig bra i de første 6 månedene. Vi spiller ikke spesielt god fotball, og resultatene varierer fra meget bra til helt forferdelig dårlig. Men vi ligger på 11. plass på tabellen, ligger omtrent på nivå med fjorårssesongen poengmessig. Det er ingen krise, men vi vil alle se en bedring. Gjerne så snart som mulig. La oss nå se om han kan greie å bedre inntrykket i andre halvdel av sesongen. Greier han ikke det, og vi ender sesongen på 12-13. plass med 41-44 poeng, så får vi ta en vurdering da. Inntil videre synes jeg vi skal la Sam Allardyce utvikle laget sitt videre. La han ta steg for steg, bygge stein på stein. Forhåpentligvis får vi ræva i gir etterhvert.

Syns ikke noe om at du drikker øl på en mandag joakim:)

ser du ikke hva som skjer i klubben? eneste du og dine piper om er er ikke krise og at resultatene ikke er så dårlig. poenget er at resultatene har ikke en drit med dette og gjøre. se hvordan vi spiller. at vi taper mot chelsea og vity er ikke krise men vi er jo tafatte. newcastle har alltid vært kjent for et godt offensivt lag som er kjempe underholdende. se hva vi er nå. dritt fotball. og se nå og få ut sam før vi mister våre største og beste spillere.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 08. Jan. 2008, 10:54 »
martin jol er da selvfølgelig en mye bedre manager enn sam. maken til newcaste briller da. Fatter ikke at dere ikke går lei av "ødelegge motstandern fotball" er jo rett og slett håpløst.

Svar meg på dette då: Viss Sam får sparken til sommaren og Jol blir ansatt, og vi neste sesong til på denne tida har oppnådd same resultat som no. Då vil du ha Jol sparka? At folk på dette forumet krev manageren sparka etter kun halv sesong er heilt utruleg meinar no eg. Eg ser ingen gode argument for det. Einaste er viss Ashley hadde ansett Trond Fylling, då hadde eg hivd meg med alle som syter over Sam skal ut og krevd han sparka før første arbeidsdag.

Og ler litt for meg sjølv når dykk som vil ha Sam sparka, vil ansetja Martion Jol. Såg jo korleis det gjekk med Tottenham!!
« Siste redigering: 08. Jan. 2008, 11:01 av lgrinde »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 08. Jan. 2008, 12:27 »

Jasså, dette vil jeg gjerne at du forklarer litt nærmere. Hvorfor er Jol en bedre manager enn Big Sam?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 08. Jan. 2008, 12:33 »
Er det bare jeg som reagerer på at Taylor, Given osv går ut i media å skryter fordi de ikke røk ut av FA cupen? Faen, vi skal jo egentlig banke Stoke!!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #246 på: 08. Jan. 2008, 12:43 »
Er det bare jeg som reagerer på at Taylor, Given osv går ut i media å skryter fordi de ikke røk ut av FA cupen? Faen, vi skal jo egentlig banke Stoke!!

Bortekamper i FA-cupen er vanskelige, Liverpool vant heller ikke. Det var noen PL-lag som gikk på smeller hjemme også. Vi er et lag totalt ute av form som møter et bra Stoke lag borte, vi manglet også Beye og Milner som har vært våre beste spillere denne sesongen.
Selvfølgelig burde vi vinnne, men det viktigste var at vi ikke tapte. Vi er ute av ligacupen og er ikke med i uefacupen, da er ikke en omkamp i facupen så farlig med tanke på kampprogrammet.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 08. Jan. 2008, 12:44 »
Er ikke det jeg tenker på, vet at det er en tøff kamp. Men de går ut i media å skryter som om vi skulle ha vunnet cupen.. Vi klarte U borte mot et lag i en lavere divisjon, det er IKKE noe å være stolt av, samme hvor dårlig form man er i .

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #248 på: 08. Jan. 2008, 12:48 »
Er ikke det jeg tenker på, vet at det er en tøff kamp. Men de går ut i media å skryter som om vi skulle ha vunnet cupen.. Vi klarte U borte mot et lag i en lavere divisjon, det er IKKE noe å være stolt av, samme hvor dårlig form man er i .

Nei, helt enig at det ikke er noe å være stolt av. Men likevel er det viktig å tenke positivt i stedet for å bare fokusere på det negative.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 08. Jan. 2008, 13:46 »
Anså vel ikke Given for å skryte veldig, men heller som en "in your face" til mediene som satt å ventet på at Big Sam og co skulle gå på en ny smell.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 08. Jan. 2008, 14:00 »
Jeg synes U mot Stoke er en "smell"...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 08. Jan. 2008, 17:16 »
Jeg synes U mot Stoke er en "smell"...
Helt enig, Kesse. En ting hadde vært hvis vi hadde overkjørt Stoke og burde ha vunnet matchen klart, men når vi til tider blir rævkjørt av et CCC-lag og skal være glad vi klarte å kjempe oss til omkamp er det en real smell. Også Sam da, som presterer å gå ut i etterkant av matchen å si: "We controlled Stoke". Jeg må le! Vi skapte ikke en enste 100% sjanse i løpet av 90min engang!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 08. Jan. 2008, 17:42 »
Dere som småfrydet dere over 0-0 mot mediokre Stoke, falt vel lett ned på bakken igjen etter at Arsenal kom opp av hatten? Når det atpåtil er på Emirates, kan vi like gjerne servere The Gunners reservelaget, så de får føle på stemningen.
Du skal være temmelig blind for virkeligheten og en ihuga Toon-fan iført tykke brilleglass for å ha tro på at dette bli noe annet enn tap. Supernaiv heter det vel.

Kode: [Velg]
Skamtidlig ligacup-exit
Tidlig facup-exit
Ingen uefacup
Laber ligaplassering

Jeg detter ikke av stolen av dette her. Nesten skremmende, men ikke overraskende heller.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 08. Jan. 2008, 21:19 »
Ingen UEFA-cup er vel nødig Sam Allardyces feil?

Skamtidlig ligacupexit? Så vi skal forvente å slå ut Arsenal på Emirates i ligacupen, samtidig som du gir klar beskjed om at vi må forvente å tape mot dem i FA-cupen, og det vil du altså skamme deg over?

Jeg synes ikke ligacuptapet mot Arsenal er så mye å skamme seg over. Vi spilte en grei kamp, vi holdt Arsenal unna helt til det begynte å gå mot slutten og våre spillere begynte å bli slitne. Vi hadde muligheten til både en og to scoringer, om jeg ikke husker feil. Og borte mot Arsenal, uansett om de spiller med a-, b- eller c-lag, så kan du vanskelig forvente så veldig mange flere sjanser.
Hvorfor skammer vi oss over at vi taper en noenlunde jevnspilt bortekamp mot Arsenal? Ja, det var tidlig i ligacupen, men det er ikke managerens feil at vi trekker et så godt lag så tidlig i en turnering. Da må du heller skylde på FA. Det er vel de som organiserer trekningen, er det ikke?

Det vi kan klage på er den litt skuffende ligaplasseringen og måten vi spiller fotball på.

Tror ikke det er noen som jubler høyt over uavgjort borte mot Stoke, ei heller Shay Given. Men det viktigste var å ikke tape kampen. Bortekamper i de første rundene av FA-cupen er faktisk vanskelig. Vi har ikke akkurat vunnet stort mot langt, langt dårligere lag enn Stoke i tidligere år heller, så hvorfor skal vi forvente at vi feier Stoke av banen da? Arsenal vant 2-0, men sleit tidvis de også. Men de er i flytsonen, og de har et bedre lag enn oss, og derfor vinner de greit mot et lag som er dårligere enn Stoke, ihvertfall hvis CCC-tabellen skal være noe å gå etter. Blackburn ligger foran oss på tabellen, men ble feid av banen av Coventry, som ligger bak Burnley igjen. Vi spilte 0-0,, og får en ny sjanse på hjemmebane. Det var det nest beste utfallet av kampen for vår del.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 08. Jan. 2008, 21:33 »

Svar meg på dette då: Viss Sam får sparken til sommaren og Jol blir ansatt, og vi neste sesong til på denne tida har oppnådd same resultat som no. Då vil du ha Jol sparka? At folk på dette forumet krev manageren sparka etter kun halv sesong er heilt utruleg meinar no eg. Eg ser ingen gode argument for det. Einaste er viss Ashley hadde ansett Trond Fylling, då hadde eg hivd meg med alle som syter over Sam skal ut og krevd han sparka før første arbeidsdag.

Og ler litt for meg sjølv når dykk som vil ha Sam sparka, vil ansetja Martion Jol. Såg jo korleis det gjekk med Tottenham!!

er jo det jeg sier jo gutt. er ikke resultatene i det siste jeg kritiserer. er sams stil, hans forball filosofi. orker ikke def,ødeleggende fotball. bedre stare damelag da:)