20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FA-cup 6/1: Stoke - Newcastle [SportN 19.00]  (Lest 40976 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: FA-cup 6/1: Stoke - Newcastle [SportN 19.00]
« Svar #255 på: 08. Jan. 2008, 22:04 »
Synes ikkje 0-0 borte mot eit av det best plasserte laga i C som noke kriseresultat. Det er langt fra det dårligeste resultatet denne sesongen.
Som sagt spillet er det som bekymret mest.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 08. Jan. 2008, 23:11 »
Jeg gidder rett og slett ikke bry meg med denne krisemaksimeringen, jeg.
Om vi ikke kontrollerte kampen fra start til slutt, var det nå ikke veldig langt unna sannheten. Førsteomgang kontrollerte vi, selv om vi fortsatt ikke klarte skape nok eller benytte oss av overtaket. Andreomgangen startet vi best og avsluttet vi best, men Stoke fikk en liten periode i kampen der de faktisk var veldig nær å score. Men vi hadde gjennom kampen stort sett god kontroll på de.
At folk tar av for at vi spilte til omkamp skjønner jeg ikke, men jeg så det kom selvfølgelig. Skal man være negativ, så skal man være negativ.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 09. Jan. 2008, 00:31 »
Selvfølgelig er ikke 0-0 borte mot Stoke uhorvelig elendig til Newcastle pr. dags dato å være. Det som er virkelig ille er spillet vårt. Det ligner ikke grisen. Det er ingen plan, ingen involveringer, ingen kreativitet, ingen løp, ingen driv, ingen raid, ingen veggspill, ingen flyt og i det hele tatt. Det er rett og slett uutholdelig å se på i lengden. Og det ser ikke ut til å bedre seg heller. Samme gamle leksa i hver kamp. Nå skal jeg ikke skylde på Nicky Butt og Alan Smith for at de aldri har kunnet håndtere en ball, det er nok medfødt. Det jeg skylder på er Sam Allardyces valg. Hans valg av startellever og hans valg på transfermarkedet. Ingen kreativitet er hentet inn, og det lille vi har i N`Zogbia, Emre og kanskjer 2-3 andre må vi gjøre alt for å beholde og bruke. Hva gjør Emre, vår beste midtbanespiller, på benken? Gudene vet det sikkert ikke engang. Bare Sam, bare Sam. Tror dere Emre vil finne seg i å bli ydmyket på denne måten særlig mye lenger? Definitivt ikke, det er bare et spørsmål om tid før han forlater dette skipet. Good job Sam!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 09. Jan. 2008, 00:40 »
Selvfølgelig er ikke 0-0 borte mot Stoke uhorvelig elendig til Newcastle pr. dags dato å være. Det som er virkelig ille er spillet vårt. Det ligner ikke grisen. Det er ingen plan, ingen involveringer, ingen kreativitet, ingen løp, ingen driv, ingen raid, ingen veggspill, ingen flyt og i det hele tatt. Det er rett og slett uutholdelig å se på i lengden. Og det ser ikke ut til å bedre seg heller. Samme gamle leksa i hver kamp. Nå skal jeg ikke skylde på Nicky Butt og Alan Smith for at de aldri har kunnet håndtere en ball, det er nok medfødt. Det jeg skylder på er Sam Allardyces valg. Hans valg av startellever og hans valg på transfermarkedet. Ingen kreativitet er hentet inn, og det lille vi har i N`Zogbia, Emre og kanskjer 2-3 andre må vi gjøre alt for å beholde og bruke. Hva gjør Emre, vår beste midtbanespiller, på benken? Gudene vet det sikkert ikke engang. Bare Sam, bare Sam. Tror dere Emre vil finne seg i å bli ydmyket på denne måten særlig mye lenger? Definitivt ikke, det er bare et spørsmål om tid før han forlater dette skipet. Good job Sam!

Nå skal det nevnes at Emre faktisk var skadd til denne kampen, så valget sto mellom en sylfersk Lua Lua og Smith til denne kampen. Derfor ble det på mange måter vingene Duff og Zog som måtte stå for kreativiteten. Ingen av de var vel på topp. Alikevel syns jeg ikke det spillemessig var noe av det dårligste jeg har sett, og en så jo klart i førsteomgang at målet var å spille oss frem på kantene, selv om det var begrenset med kvalitet på de innleggene som kom og i avleveringen til kantene. Det er jo dessverre der problemet ligger, at vi slurver så ekstremt.
Liker spilleren Emre, men han har aldri vært noen stor spiller i Newcastle, og dersom Big Sam rett og slett ikke vil ha Emre, får en vel bare godta det, på samme måte som Roeder rett og slett ikke ville gi Luque en skikkelig sjanse. Big Sam har vel alikevel sett på gode offensive spillere. Er vel en kjent sak at Big Sam er interessert i Arshavin.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 09. Jan. 2008, 00:45 »
En annen ting er slurvingen ja, eller de uendelige feilpasningene. Det er så ekstremt upresist. Da kommer man ingen vei. Telte ganske mange feilpasninger og generell slurv mot Stoke, og det har man kunnet gjort i samtlige kamper så langt denne sesongen. Man kan selvsagt ikke forvente at en kamp skal foregå uten en eneste pasningsfeil. Ikke 5 heller. Men når det er opptil 20 hylere i løpet av en kamp, da bør det ringe noen bjeller.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 09. Jan. 2008, 00:50 »
0-0 borte mot Stoke er for meg uansett håpløst! Dette laget skal vi normalt sett vinne over uansett hjemme eller borte, at vi da må spille omkamp for å gå videre synes jeg er pinlig!!
Men det var ikke bare resultatet som ar håpløst, spillemessig var dette kansje den dårligste kampen denne sesongen og gjorde ikke akkurat forestillingen noe bedre!!
At Allardyce offentlig går ut å skryter av dette resultatet og sier han er fornøyd gjør meg irritert! Hva slags ambisjoner har han da? Skulle likt å sett Alex Ferguson gjort samme! Da hadde han nok heller kommet med sin såkalte "hårføner" mot egne spillere, og forklart pressen etterpå at dette var uakseptabelt! (ikke at vi skal sammenligne oss med ManU, men å forvente mer innsats i en FA cup kamp enn det spillerne gjorde mot Stoke ser jeg på som en selvfølge)!!
At enkelte spillere (les Taylor, Given) også sier seg fornøyd med kampen mot Stoke får meg til å skjønne at vi ikke har noenting i en evt finale å gjøre! Da kan vi egentlig bare la Stoke vinne på "walk over" i returkampen, så kan vi heller konsentrere oss om serien!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 09. Jan. 2008, 01:01 »
Men for guds skyld. Har man totalt blokkert all mulig sans for gangsyn bare for å innføre "la oss tenke negativt samma faen"-policy her?
Se på hva andre PL-lag presterte denne runden. Se på omstendighetene. Cup, et CCC-lag som gir absolutt alt de har for sjansen til å slå et lag fra øverste nivå. Det er neimen ikke ofte vi har vunnet med kallassifre i cupen mot lavere divisjonslag de siste årene, så hvorfor skulle dette være et unntak!? Iblant blir jeg kvalm av denne utrolige krimemaksimeringa som skulle tyde på at vi faktisk var i ManU eller Arsenals sted.
Dessuten, var dette virkelig værre enn kamper som den mot Wigan, Pompey eller LFC?!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 09. Jan. 2008, 01:04 »
Men for guds skyld. Har man totalt blokkert all mulig sans for gangsyn bare for å innføre "la oss tenke negativt samma faen"-policy her?
Se på hva andre PL-lag presterte denne runden. Se på omstendighetene. Cup, et CCC-lag som gir absolutt alt de har for sjansen til å slå et lag fra øverste nivå. Det er neimen ikke ofte vi har vunnet med kallassifre i cupen mot lavere divisjonslag de siste årene, så hvorfor skulle dette være et unntak!? Iblant blir jeg kvalm av denne utrolige krimemaksimeringa som skulle tyde på at vi faktisk var i ManU eller Arsenals sted.
Dessuten, var dette virkelig værre enn kamper som den mot Wigan, Pompey eller LFC?!

Det er et som er problemet, at noen bruker som unnskyldning at andre og bedre PL lag røyk ut mot dårligere motstand! Da er i ute på dypt vann!!!!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 09. Jan. 2008, 01:08 »

Det er et som er problemet, at noen bruker som unnskyldning at andre og bedre PL lag røyk ut mot dårligere motstand! Da er i ute på dypt vann!!!!
Enig Frode! Når man må ty til andre lag for å unnskylde vårt egen innsats er det meget tynt!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 09. Jan. 2008, 01:10 »
Nei, da forsøker en bare å forklare diverse realiteter. Hvorfor Newcastle United skulle være et veldig stort unntak fra andre klubber i PL slik ståa er for tiden skjønner jeg ikke!
Jeg nekter bedrive en slik enveis negativ tankegang. Det er det siste vi trenger, det er det siste Big Sam og spillerne må gjøre, og det er det siste Toon Army trenger å gjøre. Eneste måten vi kan snu den dårlige trenden på, er å tenke positivt og ikke grave seg ned med å se på alt det negative. Spillerne og Big Sam er fullt klar over at ting ikke går bra nok, slik Duff også sa her om dagen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 09. Jan. 2008, 08:13 »
Helt riktig, Kristoffer. Hadde klubben hatt flere fans som deg, hadde vi kanskje sluppet dette evig gnålet om ny manager tre ganger per sesong.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 09. Jan. 2008, 10:40 »

Enig Frode! Når man må ty til andre lag for å unnskylde vårt egen innsats er det meget tynt!

Selsvagt enig. Det er dette med å innse ting. Klart det er surt, når laget du støtter gjør det så skralt kamp etter kamp, men det nytter jo ikke å skyve det vekk og leve i en annen verden. Vi lever i virkeligheten, og det som skjer i virkeligheten er at vi spiller mildt sagt traurig fotball mot noen utekniske gutter fra Stoke City. Hvordan kan dere bare skyve dette unna? Man må jo se på ting sånn som de er, ikke slik man hadde ønsket at de skulle være. Det er heller negativt enn positivt å lete fram unnskyldninger og bortforklaringer etter dårlige kamper og prestasjoner, og det kan gi et misvisende bilde for hvordan det egentlig er. På tide at realismen blir litt større her. Å koke sammen unnskyldninger på så tynn suppe nytter ikke.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 09. Jan. 2008, 16:18 »
For å være helt ærlig skjønner jeg ikke hvordan folk kan si at vi kontrolerer store deler av kampen. Vi skaper ingenting. null niks.
For meg så det ikke ut som vi kontrolerte noenting. Vi skaper lite, slår mye feilpassninger og gir stoke alt for mange sjangser til å komme på overganger.

Dette var kampen hvor vi skulle snu trenden og vinne. Desverre dreit vi oss ut, og når venter manu på old trafford. Tror spillerne hadde hatt en bedre sjangs hvis vi hadde vunnet mot stoke. presset hadde blitt litt lettere på gutta.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 09. Jan. 2008, 17:56 »
Dreit vi oss ut? Vi holdt nullen bakover, noe vi ikke har gjort siden Fulham-kampen og den var jo bra den!
Nei, vi scoret ikke, men vi hadde sjanser. Vi hadde et par 100%-sjanser og en haug med halvsjanser. Jeg synes ikke det er å skape null og niks.
Nei, vi spilte ingen god kamp, det er det ingen som sier. Men vi kontrollerte kampen noenlunde greit, med unntak av 20 minutter midtveis i andreomgang.

Vær så snill og LES hva Kristoffer skriver, og ikke koke suppe på tynn spiker, for det er det dere kritikere som gjør. Ja, vi må innse realitetene, og realitetene tilsier at vi på langt nær er fortapt. Det er ikke katastrofe å spille 0-0 borte mot Stoke, når vi for 10 år siden måtte slite oss til omkamp mot Stevenage Boro. Og hvor i det engelske ligasystemet var Stevenage den gang? Jo, i Conference League.
DET er pinlig det. Og da hadde vi faktisk Alan Shearer tilgjengelig.
I mai det året spilte vi altså på Wembley...

Nå sier jeg ikke at vi kommer til å gå hele veien til Wembley i år. Spesielt ikke ettersom vi dessverre trakk Arsenal borte i neste runde. Ja, dette er ti år siden. Men det finnes verre ting på denne jord enn at Newcastle ikke greier å score borte mot lag nr. 4 i CCC, Stoke City, på deres hjemmebane.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 09. Jan. 2008, 18:32 »
Selvom jeg støtter Sam og gjerne ser at han sitter lenge til, så er jeg mega skuffa etter den kampen her! At vi ikke klarer å slå et CCC lag er rett og slett for dårlig.. Spiller ingen rolle om vi var bedre eller dårligere for 10år siden, det spiller heller ingen rolle hva som skjedde for 10 år siden, det som teller er det som skjer nå og hva vi vil fremover. Newcastle har EN eneste mulighet til å gjøre noe ut av denne sesongen her, og de er "heldige" som slipper å møte et bedre lag enn Stoke, men allikevel så går de ut på banen å spiller dårlig fotball uten vilje til å vinne... DET er skuffende.