20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Gi Big Sam sparken?

Ja, spark han langt ut av SJP!
17 (26.6%)
Nei, gi mannen mer tid!
32 (50%)
Usikker
15 (23.4%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 09. Jan. 2008, 19:11

Skrevet av Emne: Big Sam out?  (Lest 29135 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Big Sam out?
« Svar #195 på: 03. Jan. 2008, 20:27 »
vil du kalle uavagjort hjemme mot aston villa, uavgjort borte mot middlesbrough og tap borte mot derby, på de 5 første en glimrende start på sesongen? vil ikke jeg. I tilegg så jo alle hvordan bolton sugde ræv i alle kampene fram til manager bytte.

Taper vi mot Stoke er det nesten ikke noe valg, det tar kaka, da må sam ut.

Og hvorfor skryter folk av chelsea kampen? Jeg skjønner ikke det chelsea overkjørte oss med B laget sitt, i 75 min, bortsett fra et kvarter i 2 omgang.

Uavgjort borte mot Boro er langt ifra noen katastrofe, selv om vi i høyeste grad burde ha vunnet den kampen. Uavgjorten hjemme mot Villa er en strek i regningen, men langt bedre enn å tape. Derby-kampen var en strek i regningen, men Wigan-kampen var bra. Uansett, jeg tenker litt lenger enn bare de fem første kampene. Å begynne å kalle seier mot Bolton, uavgjort mot Villa og Boro og seier mot Wigan for en dårlig sesongstart blir feil. 2-2-1 på de fem første kampene er på langt nær en dårlig sesongstart, selv om det burde vært 4-1-0, optimalt sett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #196 på: 03. Jan. 2008, 20:36 »
vil du kalle uavagjort hjemme mot aston villa, uavgjort borte mot middlesbrough og tap borte mot derby, på de 5 første en glimrende start på sesongen? vil ikke jeg. I tilegg så jo alle hvordan bolton sugde ræv i alle kampene fram til manager bytte.

Taper vi mot Stoke er det nesten ikke noe valg, det tar kaka, da må sam ut.

Og hvorfor skryter folk av chelsea kampen? Jeg skjønner ikke det chelsea overkjørte oss med B laget sitt, i 75 min, bortsett fra et kvarter i 2 omgang.

Uavgjort borte mot Boro er langt ifra noen katastrofe, selv om vi i høyeste grad burde ha vunnet den kampen. Uavgjorten hjemme mot Villa er en strek i regningen, men langt bedre enn å tape. Derby-kampen var en strek i regningen, men Wigan-kampen var bra. Uansett, jeg tenker litt lenger enn bare de fem første kampene. Å begynne å kalle seier mot Bolton, uavgjort mot Villa og Boro og seier mot Wigan for en dårlig sesongstart blir feil. 2-2-1 på de fem første kampene er på langt nær en dårlig sesongstart, selv om det burde vært 4-1-0, optimalt sett.

Veel, det er vel ingen her inne som har sagt at vi hadde en dårlig sesongstart? Ei heller har vi hatt noen såkalt glimrende sesongstart. Vi hadde en grei sesongstart, hverken mer eller mindre - litt over middels. Å begynne å snakke om glimrende sesongstart er like mye feil å si som at vi hadde en dårlig sesongstart spør du meg.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #197 på: 03. Jan. 2008, 21:18 »
Selvfølgelig skal ikke Sam sparkes! Jeg skjønner ikke tankegangen til de som vil ha han sparket, og jeg føler de som vil ha Sam ut, ødelegger mer for klubben enn det de mener Sam ødelegger for klubben nå.

Vi må bare innse at spillerne våre ikke er så gode som vi tror, samtidig som lag som City, Villa, Portsmouth, Everton og Blackburn har tatt oss igjen på spillermaterialet. Bortsett fra City, så har de andre lagene fått suksess gjennom noe som kalles stabilitet. Dette er dog ikke Allardyce sin skyld, men de to forrige managerene vi har hatt. Vi må innse at det tar mer enn 21 kamper å fikse problemene i klubben. Noen som husker Villa forrige sesong? O'Neill fikk ganske mye pepper deler av den sesongen for de samme tingene Allardyce får kritikk for nå. Lagutvalg, formasjoner, lite inspirerende spill. Tror noen at de samme folkene klager denne sesongen?

Denne sesongen kom aldri til å bli en høydare for oss. Vi kommer ikke til å rykke ned, men vi kommer heller ikke til å gjøre det noe særlig bra. Frustrerende? Ja, men hold ut. Det kan hende at det faktisk er noe i det med å støtte en manager også gjennom de vanskelige tidene. Se på Arsenal og Man Utd, ja, til og med Sir Bobby Robson fikk ikke det ikke til i begynnelsen når han kom til oss. Klisjeer? Ja, men det er en grunn til at de har blitt det også.

Se hva Allardyce klarte med faens Bolton. En slik mann kan ikke bli like dårlig som Souness på 21 kamper.
« Siste redigering: 03. Jan. 2008, 21:22 av Tim Buch »

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 03. Jan. 2008, 22:14 »
Selvfølgelig skal ikke Sam sparkes! Jeg skjønner ikke tankegangen til de som vil ha han sparket, og jeg føler de som vil ha Sam ut, ødelegger mer for klubben enn det de mener Sam ødelegger for klubben nå.

Vi må bare innse at spillerne våre ikke er så gode som vi tror, samtidig som lag som City, Villa, Portsmouth, Everton og Blackburn har tatt oss igjen på spillermaterialet. Bortsett fra City, så har de andre lagene fått suksess gjennom noe som kalles stabilitet. Dette er dog ikke Allardyce sin skyld, men de to forrige managerene vi har hatt. Vi må innse at det tar mer enn 21 kamper å fikse problemene i klubben. Noen som husker Villa forrige sesong? O'Neill fikk ganske mye pepper deler av den sesongen for de samme tingene Allardyce får kritikk for nå. Lagutvalg, formasjoner, lite inspirerende spill. Tror noen at de samme folkene klager denne sesongen?

Denne sesongen kom aldri til å bli en høydare for oss. Vi kommer ikke til å rykke ned, men vi kommer heller ikke til å gjøre det noe særlig bra. Frustrerende? Ja, men hold ut. Det kan hende at det faktisk er noe i det med å støtte en manager også gjennom de vanskelige tidene. Se på Arsenal og Man Utd, ja, til og med Sir Bobby Robson fikk ikke det ikke til i begynnelsen når han kom til oss. Klisjeer? Ja, men det er en grunn til at de har blitt det også.

Se hva Allardyce klarte med faens Bolton. En slik mann kan ikke bli like dårlig som Souness på 21 kamper.

sterkt uenig, syns vi faktisk spiller dårligere fotball nå jeg enn noen gang. så sam er ikke rette mann. med sam stort lengre bak ratten så mister vi emre, taylor. mannen må ut.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 03. Jan. 2008, 22:32 »

sterkt uenig, syns vi faktisk spiller dårligere fotball nå jeg enn noen gang. så sam er ikke rette mann. med sam stort lengre bak ratten så mister vi emre, taylor. mannen må ut.
selvfølgelig ikke. vi er inne i en dårlig periode nå, ting vil bli bedre og vi havner like utenfor europa plasseringene.
Det skifter fort ser jeg.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 03. Jan. 2008, 23:21 »
Question:      simple as really. should he stay or should he go now
stick with    - 293 (48.3%)
get rid    - 313 (51.7%)

Total Voters: 606

-- Dette er tatt fra newcastle-online.com. Ganske delte meninger der også. Tror det er det generelt over hele fjøla.

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #201 på: 04. Jan. 2008, 10:17 »
I dagens aviser har Mike Ashley gått ut med støtte til Sam uansett utfall i de kommende kampene. Sam sitter sesongen ut tror jeg. Butt har også gått ut i avisene og sagt at Newcastle bytter manager for ofte. Så får vi nå se hva som skjer de neste ukene
"The first 90 minutes are the most important"

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 04. Jan. 2008, 12:24 »
Ja, hvis Big Sam blir sparket nå så vil jeg påstå at det er latterlig av styret. Da er ikke Mort og Ashley så fotballsmarte som de kanskje kan virke som, vi er nå 4 dager inn i transfervinduet og en evt sparking av Sam burde ha skjedd for minst 2 uker siden evt!

Å sparke Sam etter Stoke kampen nå ville vært latterlig, tror dette er et tegn på at han blir sittende ut sesongen uansett.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 04. Jan. 2008, 13:14 »

selvfølgelig ikke. vi er inne i en dårlig periode nå, ting vil bli bedre og vi havner like utenfor europa plasseringene.
Det skifter fort ser jeg.
du får lese hva jeg skriver da vettu! den setn er om nedrykk. blir nok ikke nedrykk uansett. men her snakker vi om fotballen sam står for og spillestil.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 04. Jan. 2008, 16:24 »
Ja, hvis Big Sam blir sparket nå så vil jeg påstå at det er latterlig av styret. Da er ikke Mort og Ashley så fotballsmarte som de kanskje kan virke som, vi er nå 4 dager inn i transfervinduet og en evt sparking av Sam burde ha skjedd for minst 2 uker siden evt!

Å sparke Sam etter Stoke kampen nå ville vært latterlig, tror dette er et tegn på at han blir sittende ut sesongen uansett.
Vi vet jo at disse to ikke er fotballsmarte. Men de er businessmenn, og de vet at en stor næringslivsbedrift ikke kan bygges opp på bare 6 måneder.
Og jeg tror også de vet at det å skifte ut CEO i en bedrift annethvert år ikke nødvendigvis vil gjøre ting stort bedre på lang sikt.

Mye av grunnen til at Ashley har brukt så mye tid sammen supporterne er vel blant annet fordi han vil "lære seg" hvordan supporterne ser på kampene, hva supporterne snakker om og tenker på. Jeg håper bare at han ikke blir altfor berørt av ukvemsordene som ropes mot Big Sam. Mort har vel heller ikke særlig mye greie på hvordan man driver en fotballklubb, men han har god greie på hvordan man leder en suksessfull næringslivsbedrift. Selv om det ikke er helt det samme, så er det jammen ikke langt unna i disse dager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #205 på: 04. Jan. 2008, 20:11 »
Det burde vel Ashley ha lært seg alle de andre årene han satt på tribunen sammen med supporterene Joakim?
Ja, de er sinnsykt smarte foretningsmessig, å det tar tid å bygge ting opp. Jeg vet jeg har sagt? TTT= ting tar tid..
Men Allardyce er å skal være en leder, å vist Mort\Ashley ser de har ansatt feil leder(ikke progresjon nok), da pleier lederen å få fyken\sparken..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

lasse123

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #206 på: 10. Jan. 2008, 02:21 »
Big Sam er ute, det er ikkje bra spør du meg, og så sitter eg og lurer på om alle, absolutt alle, venter at NUFC skal bli like flinke som f.eks. Arsenal.
Og for at ein skal bli det, må ein ha god tid, og ikkje berre sparke manageren.
2 til 3 til 4 år bør alle, absolutt alle, managere ha for å lage et godt fotballag, viss ein venter at ein skal bli millionær over natta så har ein eit problem.
Neste manageren som ein trur kjem til St. James Park er HARRY REDNAPP, og kva som skjer med han som sjef, veit eg ikkje, uansett er eg deprimert.
Mvh Lasse

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 10. Jan. 2008, 04:19 »
Jeg blir trist og kvalm. Dette er trist, og vi fremstår som et sirkus og en vits.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #208 på: 10. Jan. 2008, 08:23 »
Det er akkurat det vi gjør. Jeg jobber på spreng med en skribentkommentar om emnet. Kommer nok i løpet av dagen.

For nå er det alvor. En mann med 100 % eierskap i klubben sparker en av Englands beste managere etter halvgått sesong. Skremmende med tanke på fremtiden.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #209 på: 10. Jan. 2008, 13:21 »
Fullstendig hodeløst! Ledelseskulturen i klubben har fullstendig gått av skaftet. Eier Mike Ashley har valgt bare å høre på små, lokale supportergrupperinger. De fleste andre er nok imot sparkingen, sier Newutd.no-skribent Tore Eikeland til Dagbladet.no.

Dummeste innlegget jeg noen gang har lest i hele mitt liv.

Dette er den beste beslutningen i heles Newcastle Historiee!!! Og alle er enig, Få inn Shearer eller Rednapp!

De som er imot at Big Sam blir spakrkes er fullstendig idioter som ikke har peiling på fotball. VIil heller at Souness Og Roeder tar ovver enn at jeg må se på den dritt fotballen til BI SAM!

Dere er jo faen meg ikke supportere med øyer, Se på City, impakt med en gang, gi meg en manager med imponerende CV for faen. En som tenker offensivt, da er vi alle supportere fornøyde. Ikke en som skal bygge et lag i flere år, det klarer jeg å gjøre å.  LØaget er fullstedig og komplett.
ax