20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Gi Big Sam sparken?

Ja, spark han langt ut av SJP!
17 (26.6%)
Nei, gi mannen mer tid!
32 (50%)
Usikker
15 (23.4%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 09. Jan. 2008, 19:11

Skrevet av Emne: Big Sam out?  (Lest 29135 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Big Sam out?
« Svar #165 på: 31. Des. 2007, 15:34 »
Frode: Kommer du til å dømme Sam ut i fra om han får penger i Januar eller ikke?? For alt vi vet så har ikke Ashley tenkt til å bruke en kr på spillerkjøp de neste 3 årene. Det høres nesten ut for som om hvis Big Sam ikke får penger så vil du ha han vekk?

Har du en link som sier at Allardyce ikke får en eneste krone å handle for i januar da kesse? Har regsitrert at Mort har sagt de utelukkende skal gå for unge talenter, men jeg tror at han får "litt" å handle for! Blir meget overasket og skuffet om vi ikke får inn èn eneste forsterkning i januar!  >:(

Det jeg også mener er at styret ikke skal blande seg inn i spilleroppryddingen! Jeg tror at Allardyce vil kunne handle for de pengene han får solgt spillere for + litt til......
Spillere som han bør selge er de som ikke passer inn i stilen hans og som ikke har prestert i NUFC drakt som f.eks. Emre (mulig mange også vil putte Owen, Martins og Barton med fler på en slik liste). Dette er gode spillere, men som jeg mener ikke passer Allardyce sin måte å spille på eller som av andre grunner kansje bør forlate NUFC........

Jeg dømmer han ikke utifra hvor mye penger han får, men friheten han får til å gjøre forandringer uten styrets innblanding sammen med resultatene han oppnår i de nærmeste kampene, av meg får han uansett ikke 5 år!!  ;)

Etter de begredlige kampene mot Derby (H) og Wigan (B) var jeg for å gi han FOTEN! Men jeg så lyspunkter mot Chelsea og vil gi han litt mer tid, jeg er som alle andre dritt lei av å stå bom stille å bytte manager hele tiden, men de må da også gi noe tilbake........

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #166 på: 31. Des. 2007, 16:12 »
Det er jo standard Sam Allerdyce og "overprestere" mot gode lag, mens mot "dårligere" lag så går det dårligere. Kanskje tidlig og sacke Allerdyce, men tror ikke han er rett man. Var imot ansettelsen av han i utgangspunktet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #167 på: 31. Des. 2007, 16:13 »
Om Big Sam har tenkt og spille 2 DMs som Butt og Faye sentralt så er det nok til at eg hiver meg på hylekoret. Feigt og destruktivt og Talentlaust opplegg e det. Ska kje gå bort fra at Rozenhal blir gjort om til mitbanespiller  ;D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #168 på: 31. Des. 2007, 16:21 »
Mort sier i dag at Allardyce kommer ikke til å bli sparket. De fleste mediene melder dette.

Det var hvertfall betrygende.
« Siste redigering: 31. Des. 2007, 18:43 av fredd »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #169 på: 31. Des. 2007, 16:34 »
Frode:

Nei, jeg har ingen link bortsett fra at jeg sikkert kan rote frem den hvor Mort sier at Sam må få det beste ut av de spillerne han har før han får mer penger, men den har vel alle her inne sett. Jeg skrev "for alt vi vet", derav en hypotetisk situasjon :)

Jeg synes det blir feil å dømme Sam etter hvordan styre opptrer, det er det flere grunner til at jeg mener men hovedgrunnen er:
- Vi vet ikke hvordan dette styret opptrer uavhengig av manager, siden alt er nytt er det vanskelig å si hvordan de hadde vært om vi hadde hatt Hiddink til manager. Kanskje de vil gi han like lite frihet.

Big Sam skal selvsagt dømmes ut i fra de resultatene har kan gi oss. Men det er viktig at vi gir han tid til å ha mulighet til å oppnå resultater, jeg ser helst at vi slipper å vente i 1-2 år til før vi får se frukten av det vi høster. Vi har spilt mange drittkamper i år, men vi har spilt flere gode også! Vi ligger ikke dårlig ann i PL, vi ligger kun 5 poeng bak Pompey som er et lag som har "overprestert" i følge mange. Sesongen er ikke over, og vi har fortsatt sjansen! I stedet for å mase om at Big Sam må få sparken nå, på sesongens minst gunstige tidspunkt så bør vi heller vente å se ann til sommeren, tidligst!! :)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 31. Des. 2007, 16:54 »
Det må føles godt å være så fornuftig som deg kesse?!

Enig i alt du skriver.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 31. Des. 2007, 17:08 »
Det jeg er bekymret for er at vi ligger på 11 plass og mangler bortkamper mot Man Utd (og hjemme), Arsenal, Liverpool, Aston Villa, Tottenham, Everton og Portsmouth. Det KAN bli meget få poeng.

Altså har vi hatt et ganske "lett program" fram til jul og vi ligger ikke høyrere en 11plass. Vi skaper 2 sjanser i 2 bortekamper mot derby og wigan. Vi er heldige som scorer 3 mål på overtid over 3 kamper mot fulham, birmingham og derby. Sliti oss til seier mot klart svakere motstand, mens hjemme tap mot Liverpool , Portsmouth og borte tap mot derby og wigan kommer helt fortjent.

Vi spiller jo faen ikke fotball. Vi prøver og bryte ned spillet til lag som står i fare for og rykke ned. Tørr vi faen ikke spille vår egen fotball.

Under Bobby Robson spilte vi 4-4-2 med robert og solano på kantene, samme faen om vi spilte borte mot topplag eller hjemme mot bunnlag. Newcastle skal ikke lære av langaballene til bolton, vi har ikke spillere til det systemet. Men vi har perfekte spillere til 4-4-2. Alle kan jo se hvordan spillere som Martins og nzogbia blir misbrukt av Allardyce. To av våre farligste spillere fremover blir kastet på høyrekant og venstreback. I tilegg sitter en av våre beste spillere på benken. Og hvorfor kjøper vi en venstreback til 85 mill for og ha han på tribunen, når han har gjort en god/grei jobb i de kampene han har spilt.

Nei huff jeg er overhodet ikke fornøyd med det som er tilstanden nå. Jeg gruer meg til det vansklige kamp programmet fremover
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #172 på: 31. Des. 2007, 17:27 »
Med unntak av Liverpool kampen så har vi faktisk spilt godt mot de topplagene Arsenal og Chelsea da. Ser ikke bort i fra at vi kan slite oss til noen poeng i de harde kampene vi har igjen.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #173 på: 31. Des. 2007, 18:17 »
Doffi har faktisk en del gode poenger der. Helt enig når det gjelder formasjon og bruk av spillere.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #174 på: 31. Des. 2007, 18:32 »
Jeg ser også poengene, flere av de er jeg enig med. Men til tross for det så har vi forskjellige meninger om hva som er best for Newcastle som fotballklubb. Jeg mener Newcastle vil bære nytte av kontiunitet og at Sam bør få sjansen videre. Doffi mener at vi kan få en bedre manager en Sam og at han bør sparkes. Hvem som har rett er umulig å si ... :)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 31. Des. 2007, 22:19 »
Frode: Kommer du til å dømme Sam ut i fra om han får penger i Januar eller ikke?? For alt vi vet så har ikke Ashley tenkt til å bruke en kr på spillerkjøp de neste 3 årene. Det høres nesten ut for som om hvis Big Sam ikke får penger så vil du ha han vekk?

Jeg dømmer han ikke utifra hvor mye penger han får, men friheten han får til å gjøre forandringer uten styrets innblanding sammen med resultatene han oppnår i de nærmeste kampene, av meg får han uansett ikke 5 år!!  ;)

Har du tatt deg en tidlig nyttårspils idag Frode?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #176 på: 01. Jan. 2008, 00:44 »

Fordi jeg ikke vil gi Allardyce 5 år? Eller fordi jeg mener det er liten vits å la han fortsette uten styrets fulle tillit?
Er jo flere eksempler på hvordan det går da styret kun støtter en manager halvhjertet! Vi husker jo hvordan Roeder slet uten særlig støtte fra Shepherd i januar og utover ifjor, ble sparken før sesongen var omme! Ikke det eneste eksempelet heller!!

Back or sack var alt jeg mente, men dra tolkningene hvor du vil.....

Så trenger ikke pils for dette.....
« Siste redigering: 01. Jan. 2008, 01:31 av Frode »

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #177 på: 01. Jan. 2008, 01:26 »
Ja, £200 mill blei litt Norwenglish :D

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #178 på: 01. Jan. 2008, 02:07 »

Fordi jeg ikke vil gi Allardyce 5 år? Eller fordi jeg mener det er liten vits å la han fortsette uten styrets fulle tillit?
Er jo flere eksempler på hvordan det går da styret kun støtter en manager halvhjertet! Vi husker jo hvordan Roeder slet uten særlig støtte fra Shepherd i januar og utover ifjor, ble sparken før sesongen var omme! Ikke det eneste eksempelet heller!!

Back or sack var alt jeg mente, men dra tolkningene hvor du vil.....

Så trenger ikke pils for dette.....

Om han ikke hadde hatt styrets tillit hadde han selvsagt hvert sparket for lengst. At Mort nok en gang går ut og avkrefter disse håpløse ryktene sier det meste. Jeg blir ikke overrasket om deler av Newcastle fansen med IQ på ca 10 snart begynner å rope Ashley Out om ikke så altfor lenge.

Greit at Newcastle supporterene bruker penger på klubben og bør derfor kreve underholdene og god fotball, men hva skal man da f.eks si om Leeds, Sheff Utd, Hull, og Wolves supportere? De reiser vel ikke akkurat noe mindre eller betaler noe mindre for å se laget sitt. Det er heller tvert i mot.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #179 på: 01. Jan. 2008, 04:20 »
JA for all del , la oss bli som Wolves de er forbilder, HEEEERREGÙD
lt;3 Newcastle <3