20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07  (Lest 47677 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #255 på: 08. Des. 2007, 19:09 »
Big sam har til gode og overbise meg hvertfall. Jeg står på mitt :)

Han har ikke overbevist meg ennå heller, jeg ser både positive og negative aspekter når det gjelder Allardyce...Men jeg er av den oppfatning at Allardyve skal få sjansen til å bevise hva han er god for, og jeg er sikker på at jeg allerede om en måneds tid  vil ha en klarere formening om BigSam er den rette for Newcastle, så får vi se hva fremtiden bringer....jeg vil ikke plassere meg på noen av sidene, jeg vil se mer av han, dog vil jeg ikke frede han 100% heller, flere kamper som vi hadde mot pompey og liverpool aksepteres ikke!!

Jeg håper han blir en suksess, for jeg er lei av manager-skifter! Er kjedelig å starte på nytt, gang på gang..Men da må vi fortsette å prestere, eller som noen kanskje vil si begynne å prestere...Spiller vi som mot arsenal så kan vi slå alle!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #256 på: 08. Des. 2007, 19:14 »
Jeg er temmelig nøytral til Butt, og ser at det er både Butt-elsker og Butt-hatere her. Men jeg syns begge gruppene har på seg solbriller med ekstremt mørke glass! Noen klarer ikke å kritisere Butt, og noen klarer pokker ikke å rose gutten. Han fortjener begge deler, INNSE DET!

Ps: I det siste har han nok fortjent mest kritikk.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 08. Des. 2007, 19:14 »
Har skuffa meg. Men er kje snakk og sparke han enda. Rekner med han finner ut av ting etterkvart.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #258 på: 08. Des. 2007, 19:17 »
Her ble det jaggu meg mer snakk om det negative enn det possitive fra kampen ;D Emre må bare starte neste kamp( Det gjør han nok.Hvis butt er skadet). Han slår ganske nøyaktige innlegg blant annet.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #259 på: 08. Des. 2007, 19:19 »
Jeg mener ikke at Newcastle burde sparke Allardyce, men jeg synes ytringsfriheten skal råde og da spesielt i et diskusjonsforum. Synes ikke det er noe grunn til å si at det andre skriver er piss. Da bør man heller gå i seg selv.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 08. Des. 2007, 19:21 »
Jeg synes Emre er vår beste sentrale midtbanespiller og er veldig overrasket over at han ikke har fått spille i det hele tatt i våre to siste kamper!! Geremi er dårlig, mens Barton tydeligvis sliter.....

Jeg husker jeg nevnte det ang. Barton da han etter min mening kom altfor fort tilbake i første 11'ern, han ikke var i form og egentlig ikke fortjente å spille, og at jeg av den grunn var redd for at han skulle spille på seg dårlig selvtillitt.....det tror jeg har skjedd nå.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 08. Des. 2007, 19:22 »
Jeg kan ikke skjønne annet enn at vi må starte med dette laget neste kamp:

::::::::::::::::::::GIVEN::::::::::::::::::::
BEYE:::::::::FAYE:::::TAYLOR:::::ZOGGY
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::BARTON::GEREMI::EMRE:::::::::::
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
MINLER:::::::::::SMITH:::::::::MARTINS

Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at dette er den beste oppstillingen om dagen. Det eneste spørsmålstegnet er ved Zoggy. Skal han eller Enrique spille? Zoggy var sinnsykt god i dag!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 08. Des. 2007, 19:24 »
Jeg synes Emre er vår beste sentrale midtbanespiller og er veldig overrasket over at han ikke har fått spille i det hele tatt i våre to siste kamper!! Geremi er dårlig, mens Barton tydeligvis sliter.....

Jeg husker jeg nevnte det ang. Barton da han etter min mening kom altfor fort tilbake i første 11'ern, han ikke var i form og egentlig ikke fortjente å spille, og at jeg av den grunn var redd for at han skulle spille på seg dårlig selvtillitt.....det tror jeg har skjedd nå.

Jeg syns Barton bare blir bedre og bedre, jeg. Men det er mulig jeg blir blindet av min forkjærlighet for sånne spillere.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #263 på: 08. Des. 2007, 19:35 »
Helt enig der EivindI. Barton er en maskin som kommer til å bli viktig for oss. Det føler jeg meg rimelig sikker på.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 08. Des. 2007, 19:39 »
Jeg er temmelig nøytral til Butt, og ser at det er både Butt-elsker og Butt-hatere her. Men jeg syns begge gruppene har på seg solbriller med ekstremt mørke glass! Noen klarer ikke å kritisere Butt, og noen klarer pokker ikke å rose gutten. Han fortjener begge deler, INNSE DET!

CHI-CHING !!!

Endelig en som har forstått det! Det Eivind skriver over gjelder forøverig også for samtlige andre Newcastle spillere, enten du heter: Shay Given og har vært i Newcaslte i 10 år, Steven Taylor og er en "local lad", eller Nicky Butt og har spilt i MænJu.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 08. Des. 2007, 19:48 »

Kan jo være Sam for en gang skyld vil fortsette med noe som fungere. Vi fikk en opptur mtp prestasjonene og han så da kanskje ikke grunnen til å bytte noe som endelig fungerte. Forstår jo egentlig det også, men er enig med deg at Emre bør være bankers på laget.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #266 på: 08. Des. 2007, 20:02 »
Fungerte? Vi slet oss til en 2-1 seier. Mot et bedre lag ville dette antakelig ikke endt med samme resultat.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 08. Des. 2007, 20:12 »
Fungerte? Vi slet oss til en 2-1 seier. Mot et bedre lag ville dette antakelig ikke endt med samme resultat.

Nei, nei, nei! Birmingham er et godt lag, som kjemper hardt. Se på Reading mot Liverpool nå, da! Vi hever oss naturlig mot bedre lag, sånn er det for de fleste! Bolton slo jo ManU forrige uke!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 08. Des. 2007, 20:50 »
Eg blir bare så jævla provosert over våres beste mitbanespiller ikkje får spille. Hadde ikkje Emre fått komme innpå  i slutten av dagens kamp hadde det neppe blitt seier heller.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #269 på: 08. Des. 2007, 21:14 »

Jeg er delvis enig med deg her, Eivind.
Det er både positive og negative sider ved Nicky Butt. Ja, han er for dårlig med ball, og han sliter av og til med for dårlige avleveringer. Men andre ganger er han mye bedre på dette punktet. Men først og fremst er Butt en ballvinner, og en ekstra forsvarsspiller. En klassisk, defensiv midtbanespiller i engelsk forstand. Han har nok utvilsomt sett sine beste dager på fotballbanen, men håpløs og elendig er han ikke.

Jeg vet ikke eksakt hvor dårlig Butt var de første 30 minuttene i dag, da jeg ikke har sett kampen, men at han var dårlig i dag, det er det ikke tvil om. Men grunnen til at han ble tatt av banen etter 30 minutter var nok først og fremst sykdom. Han slet helt klart med ett eller annet også mot Arsenal, men der greide han likevel å prestere på et brukbart nivå. Det fikk han ikke til i dag.

Det som har kjennetegnet Butt denne sesongen er at han har vært tidvis fantastisk på hjemmebane, og tidvis horribel på bortebane. Sånn skal det selvsagt ikke være, men han er likevel vårt beste alternativ som anker, og da må han dessverre spille.

Hva angår Emre, så har han ikke vist så veldig mye i Newcastle, som skulle tilsi at han skal starte hver eneste kamp. Men med tanke på at Butt har til gode å vise til noe som helst annet enn en fantastisk innsats mot arsenal, så mener jeg at vi snart bør gi Emre muligheten igjen. Men ingen spillere som ikke gir alt på trening skal spille kamper for Newcastle. Nei, nå beskylder jeg ikke Emre for å være en unnasluntrer, men jeg velger å tro at Big Sam har sine grunner for å benke Emre, og starte med Barton. Han ser spillerne på trening hver dag, han kjenner spillerne langt bedre enn oss. Bør ikke han da ha det beste grunnlaget for å vurdere spillerne?

Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi ikke kan gi Big Sam en sesong, og hvorfor vi skal gi ham "midlertidig tillit" fra måned til måned, og kamp til kamp. Det er noe forbanna tull. Så lenge vi får brukbare resultater, og holder oss rundt topp 10, og ikke får flere kamper som mot Portsmouth og Liverpool (da tenker jeg ikke på at vi taper kamper mot jevngode lag, men måten vi taper på), så er det overhodet ingen grunn til å ikke drite fullstendig i managerspørsmålet.
Vurderingen av manager Allardyce skal taes etter sesongen, eller tidligst i Mars/April, dersom forventningene våre på ingen måte innfris, og hans egen målsetting for sesongen ikke blir nådd, eller bare såvidt blir nådd. Men det vet vi ikke i januar, det vet vi først i april.

I dag velger Big Sam å fortsette med det som fungerte utmerket godt mot Arsenal. Det synes jeg er positivt. Vi vet at han funderte lenge og vel på om han skulle starte med Viduka eller ikke. Han har kanskje også vurdert likedan i forhold til Enrique og Emre. Uansett, i utgangspunktet overhodet ikke noe galt med lagoppstillingen i dag, bortsett fra at vi måtte gjøre bytter underveis, som til alt hell også var med på å endre kampen. Det er sånn bytter skal fungere. At Butts sykdom hemmet ham såpass mye i dag, etter at han var så god mot Arsenal, er vanskelig å se på forhånd. Jeg er ingen lege, men jeg gjør regning med at vurderingen av Butt har vært gjort med råd fra klubblegen og Butt selv. I utgangspunktet ikke noe galt å starte Butt etter en meget god kamp mot Arsenal.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon