20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07  (Lest 48125 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Birmingham Lørdag 08.12.07
« Svar #270 på: 08. Des. 2007, 21:19 »
Eg blir bare så jævla provosert over våres beste mitbanespiller ikkje får spille. Hadde ikkje Emre fått komme innpå  i slutten av dagens kamp hadde det neppe blitt seier heller.

Det provoserer meg noe voldsomt også. Nesten like mye som da Pattison ble prioritert fremfor Luque i enkelte kamper i fjor. Helt utrolig vanvittig, egentlig. Ikke bare er Emre vår beste midtbanespiller, men han er også den eneste av dem som kan skape noe på egenhånd. Joda Barton kan jo også det til en viss grad, men ikke på langt nær i så stor grad som Emre. Emre bør kunne starte på bekostning av Geremi etter min mening ettersom Butt er det eneste midtbaneankeret vi har, men jeg har mine tvil på at det vil skje ettersom Geremi av en eller annen utrolig grunn er kaptein og at terskelen dermed blir svært høy for at Sam skal benke han.

Og som du nevner, han ble avgjørende idag med sitt presis slåtte hjørnespark - akkurat som han ble avgjørende mot Everton tidligere i sesongen da han kom innpå og scoret. Vi har ikke råd til å ha en slik klassespiller sittende på benken.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #271 på: 08. Des. 2007, 21:27 »
Er jeg Butt-elsker fordi jeg forsvarer den til tider ekstremt usaklige kritikken av Butt her inne? For masser av den kritikken Butt utsettes for her inne er svartmaling av verste sort.
Jeg har mange ganger kritisert Butt når han har prestert dårlig, men det jeg lar meg provosere av er at selv om Butt spiller en god kamp, kan diverse kritikere prestere å si at det ikke hadde noe å si da hele laget vare rævva eller rett og slett unnlate å se at Butt faktisk spilte bra.
Størstedelene av hjemmekampene i år har Butt faktisk vært svært god, og han var i mine øyne etter Milner vår klart beste spiller i fjor. Og ja, jeg ser klare begrensninger med Butt offensivt, men syns han har bevist flere ganger denne sesongen at han fortsatt har mye å bidra med for vårs. At han er ustabil er han langt fra alene om. Det er da pokker meg også stort sett hele resten av laget vårt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 08. Des. 2007, 21:30 »
Jeg er enig i at man ikke kan konkludere med at Butt skal spille i dag fordi han var god i 2002. Butt var kanskje vår beste midtbanespiller i fjor. Han har også spilt mange gode kamper i dag, selv om han som alle andre har hatt noen dårlige dager. Jeg er ingen Butt-elsker, men jeg ser helt klart den viktige rollen han spiller for laget vårt. Jeg har også vansker for å se at Butt skal kunne forsvare en plass i førsteelveren med alle friske. Hovedpoenget mitt er at Butt langt i fra er så dårlig som mange her skal ha det til og at han i tillegg spiller en viktig rolle for laget vårt...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 08. Des. 2007, 21:59 »
Hva angår Emre, så har han ikke vist så veldig mye i Newcastle, som skulle tilsi at han skal starte hver eneste kamp. Men med tanke på at Butt har til gode å vise til noe som helst annet enn en fantastisk innsats mot arsenal, så mener jeg at vi snart bør gi Emre muligheten igjen. Men ingen spillere som ikke gir alt på trening skal spille kamper for Newcastle. Nei, nå beskylder jeg ikke Emre for å være en unnasluntrer, men jeg velger å tro at Big Sam har sine grunner for å benke Emre, og starte med Barton. Han ser spillerne på trening hver dag, han kjenner spillerne langt bedre enn oss. Bør ikke han da ha det beste grunnlaget for å vurdere spillerne?

Dette er noe alle burde tenke over! Jeg tviler på at noen her på forumet er like tett på spillerne hver dag, kjenner styrkene og svakhetene deres like godt, eller kan mer om motstanderen og om taktikken vi skal bruke enn det Allardyce gjør!!! :P

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 08. Des. 2007, 22:23 »
Mulig det, men jeg synes ikke Allardyce til nå har vist seg som en særlig stor taktikker da! Er heller ikke nevnverdig imponert over hva han har prestert til nå, selv om dagens seier rette litt opp på det!

Blir spennende å følge hans 3 neste matcher som er mot særdeles svak motstand, blant annet et Derby lag som gar fra stortap til stortap!

AK84

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #275 på: 08. Des. 2007, 22:54 »
Godt med poeng mot Arsenal og seier mot Birmingham 8) Nå kan vi se fremover. 6-9 poeng på de tre neste kampene bør være mulig og da er vi allerede inne i det tette juleprogrammet med god selvtillitt... 8)

Forøvrig kloke ord av Joakim som vanlig... 8)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #276 på: 08. Des. 2007, 23:14 »
Takker Beye for den fantastiske følesen han gav meg på slutten der, å for at han reddet resten av denne helgen..
La oss begynne med entusiamsen som var totalt borte igjen i dag, så glimt av å til, men det holder ikke.(holdt idag da).
Men det at vi slipper inn de forpulte enkle målene igjen, skjønner jeg ikke. Derfor begynner jeg med å nevne Rozen, som spiller til de grader elendig, hva har skjedd med denne mannen?? Han skal være glad han hadde en våken Taylor i flere situvasjoner der.
Ellers er det gledelig å se Beye spille bedre å bedre i hver eneste kamp nå, sterk offensivt\defensivt. Gleder meg til å se hva vi kan få ut av denne Senegaleseren.
Taylor spiller bedre å bedre for hver kamp nå, håper dette fortsetter videre, å blir spennende å se han spille sammen med en frisk Faye snart, bare synd han forsvinner i Januar..
Midtbanen, Butt?? Fy faen hva er det du holder på med, feilpassningene florerer, å det i farlige situvasjoner, du spiller som en idiot, enten grunnet skade, ellers er du blottet for selvtilitt. Vi trenger deg, hører du meg Butt!! VI TRENGER DEG i god form..
Barton spiller bedre å bedre ja, å det er godt å de synes jeg. Mens Geremi, faderrullan til dårlige motak, cornere, passninger osv, igjen. SKJERP DEG, du er kaptein.
Milner er min helt, han jobber utrettelig uansett å var virkelig nære 2 ganger på 2 min der. Men desverre, de gikk ikke inn. Men dagens Newcastle mann, mener jeg.
Smith, ikke allverdens, virket som om han hadde litt lite glød idag, å virket litt småsliten frustrert over lagkammeratene å Martins. Det grunnet at når Smith går opp å vinner en hodeduell, så står Martins å venter for å se om Smith vinner den hodeduellen, før han springer, SKJERP DEG Martins.
Å hva pokker er det du holder på med Martins, er nede på egen 16meter å skal hente ballen da Beye skal ta et innkast, du er faen med spiss. Begynn å beveg deg mere, gå på stusser fra Smith f.eks. Ikke stå å se på om han vinner de først.
Å er det ingen som har lært våre spillere, spesielt spissene at det alltid skal en mann på bakerste stolpe når det kommer innlegg.. Hadde det vært det i dag, hadde vi hatt 2 sjanser på åpent mål. Der trengs det skjerpings.....
Ellers er jeg meget skuffet over innsatsen i store perioder i dag. Det som virkelig gleder meg på en dårlig dag(kamp)
Vi for 3 poeng, Milner spiller som en Gud, Beye blir bedre å bedre å Taylor er på vei mot storformen.
Blir nødt til å skjerpe oss vist vi skal ha seier i neste kamp..
Uansett folkens, grattis med seier i dag ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #277 på: 08. Des. 2007, 23:34 »
Eg blir bare så jævla provosert over våres beste mitbanespiller ikkje får spille. Hadde ikkje Emre fått komme innpå  i slutten av dagens kamp hadde det neppe blitt seier heller.

Jeg liker Emre jeg også, på sitt beste er han en fantastisk midtbanespiller. Men idag var han ikke spesielt god når han kom inn, dog hadde han den avgjørende corneren. Skal også innrømme at Butt var svak idag, om det skyldes skade vil jeg ikke spekulere i.

Taylor og spesielt Beye imponerte meg idag.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 08. Des. 2007, 23:42 »
Beye er helt rå! Var fantastisk bakover og ryddet opp ved flere anledninger, mektig imponert! Deilig å ha en god høyreback for engangsskyld :)

Når det gjelder Butt så var han grusom, men per i dag er han den beste defensive midtbanespilleren vår. Håper vi kjøper inn en ny i Januar...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 09. Des. 2007, 00:04 »
Noen som har sett BBC studiot med blant annet Shearer i spissen sin dom over kampen?

De mener Newcastle spiller akkurat slik Bolton gjorde, og det passer ikke Newcastle i det hele tatt. De synes kampen var en helt OK kamp, men at vi spilte bedre mot både Blackburn og Arsenal. De mente at Newcastle var et bedre lag etter at Butt gikk av, og at Newcastle bør spille med 2 spisser i stedet for 4-3-3.

Det de var mest oppgitt over var alle de lange ballene som ble slått opp, jeg la ikke merke til det under kampen, men det var MANGE håpløse "drillo" baller hele tiden. Det mener de skjedde pga mangel på vingspill.

Alt i alt en OK gjennført kamp.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #280 på: 09. Des. 2007, 00:17 »
Sitat fra: Lars Arild Stordal
en det at vi slipper inn de forpulte enkle målene igjen, skjønner jeg ikke. Derfor begynner jeg med å nevne Rozen, som spiller til de grader elendig, hva har skjedd med denne mannen?? Han skal være glad han hadde en våken Taylor i flere situvasjoner der.
Rozenhal gjorde mye rart i dag, og spesielt på 0-1. Men samtidig, så er han der ofte med et par susende taklinger som retter opp litt av intrykket. Han er ikke bare elendig. Han gjør faktisk positive ting i løpet av en kamp også. Det er det som frustrerer meg mest. Får han skikk på plasseringa, og blir litt tøffere, kanskje spesielt i hodet, så har jeg fremdeles stor tro på Roz. Men dessverre holder han oss tilbake i dag.

Jeg så tidlig at Beye hadde noe for seg. Både offensivt og defensivt. Nå hadde han en marerittkamp mot Man City, og har vært litt preget av det senere, men så kom han seg igjen mot Sunderland, og siden har han bare blitt bedre og bedre. Nå må vi bare se oss om etter en decent backup til vår gode, senegalesiske venn, slik at vi kanskje har noen å erstatte ham med under African Nations Cup.

Taylor er Taylor, på godt og vondt. Han hadde vel et par småstygge misser defensivt i dag, etter det jeg hørte, men retter opp for dem i stor stil, ved å rydde opp for en svak Rozenhal.

Når det gjelder Allardyce og laguttak, så har jeg sluttet å forvente eller kreve noe som helst. Som jeg allerede har sagt, jeg aner ingenting om hva spillerne gjør på trening. Jeg aner ingenting om hvordan Big Sam tenker om motstanderen, og hvordan vi skal angripe kampene. Vi har alle våre favoritter, og vi har alle en mer eller mindre klar formening om hvordan vi mener laget bør se ut. Men Big Sam har mer peiling på fotball enn meg, og med tanke på at min CM-CV ikke er all verden, så vil jeg ikke på noen måte prøve å fortelle den mannen hvordan han skal gjøre jobben sin.
Men etter det jeg greier å se, så har han løst den ok så langt. Greit nok, jeg stusser også når Milner konstant spiller venstreving, og Zog venstreback. Jeg reagerer også på at Enrique ikke spiller mer enn han gjør. Jeg stusser også over at Geremi er kaptein. Jeg stusser også over at Emre ikke spiller. Men jeg aner ikke hva som skjer på trening, jeg aner ikke hvor godt rustet Enrique er for PL, annet enn at han har gjort sine saker bra i de kampene han har spilt. Jeg velger å være positiv, jeg velger å være optimistisk. Jeg velger å tro at Big Sam vet hva han gjør. At han har en hemmelig plan for Enriques utvikling.

Ekspertene vil alltid ha sine meninger. Ekspertene vil alltid være skeptisk til at Newcastle ikke spiller som i gode, gamle dager. For min egen del, så er jeg fornøyd så lenge vi får resultater. At spillet vil variere, og at det vil bli mange "Drillo-baller" denne sesongen er jeg inneforstått med, og jeg tåler det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #281 på: 09. Des. 2007, 00:47 »
Veit ikkje om nokon har nemdt de før i tråden, men Barton sin takling der han fekk gult kort er noko av det villaste eg har sett(uten å skade nokon). Ballen er ikkje i nærheita, og du ser i blikket til Barton at alt han tenker på er beina. HERLI TYPE

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #282 på: 09. Des. 2007, 00:51 »
Stygg takling, men hindret noe som kunne blitt en farlig sjanse for dem. Liker også typen

Arnebleie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #283 på: 09. Des. 2007, 01:33 »
Bartons takling var rett og slett horribel. Det kunne lett vippet til ett rødt, men det er bra vi har spillere som han og Smith som er ekstra tøff i duellene og alltid går foran og setter standarden når det gjelder innsats og guts.

Jeg er helt enig med Joakim i hva han skriver i sitt innlegg. Jeg ser optimistisk frem mot resten av sesongen og de neste med Sam ved roret. Alle managere er forskjellige og det gamle Newcastle vil vi mest sannsynlig aldri se igjen hvis Robson eller Keegan ikke overtar. Fotballen utvikler seg hele tiden og at laget vårt holder seg vel i verdens beste liga er flott!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 09. Des. 2007, 05:02 »
Barton burde vert utvist på den taklinga ja ingen tvi.l. Gjorde ikkje noke forsøk på og ta ballen men klarte akkurat og felle maen. Utrolig han skapp meg gult
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]