20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvor lenge tror du Allardyce sitter som NUFC manager?

Får sparken etter neste kamp mot Arsenal!
10 (20.8%)
Får sparken før januar!
8 (16.7%)
Blir værende ut sesongen!
11 (22.9%)
Blir her til han selv velger å gå!
19 (39.6%)

Stemmer totalt: 45

Avstemning er avsluttet: 06. Des. 2007, 11:41

Skrevet av Emne: Allardyce lever farlig, og hvem er evt kandidatene til å overta?  (Lest 39240 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Det samme har jeg utifra intervjuene med Allardyce fått intrykk av at han også vil. Begynne litt forsiktig, få et grunnlag og en stamme for så å bygge videre på det.

Jeg ser hvor du vil hen Frode, og jeg er delvis enig, men kun delvis enig fordi jeg også er litt uenig. Sammenligningen er grei nok den fordi det virker som BigSam ønsker å bygge langsiktig slik som Wenger har gjort, iallfall hvis vi skal tro BigSam selv. Men det er også en viktig ulikhet her, og det er typen Wenger kontra typen Allardyce og typen fotball hver enkelt av dem foretrekker.

Wenger hadde hele tiden som et klart og overordnet mål at han skulle bygge et Arsenal som skulle spille den mye omtalte "total-fotballen" (enten man liker det begrepet eller ikke), og det har etterhvert Wenger og Arsenal klart, og der som alle andre steder så begeistrer det enormt!
Derimot føler jeg meg ikke like sikker på at Big Sam tenker helt i samme bane. En viktig faktor her er BigSams nasjonalitet, han er engelsk og engelskmenn er som kjent verdens mest konservative folkety (enten man liker det eller ikke), og det preger i veldig stor grad Allardyce også som alltid har stått for en veldig engelsk spillestil også. Spillerne Wenger opp gjennom årene har hentet til Arsenal har vært spillere som passer inn i den stilen Wenger ønsker Arsenal skal spille. Big Sam har også (iallfall forsøkt å) hentet de spillerne som passer hans tankegang og måte å spille fotball på, men det er også på dette punktet at de to herrene er relativt ulike. Og derfor tror jeg vi skal være litt forsiktige med å forvente at "Newcastles Sam Allardyce" vil bli det samme som "Wengers Arsenal" hva underholdningsverdi og spillestil gjelder, det gjelder forsåvidt både nå og i fremtiden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Vel. Big Sam sa for litt siden at han på lang sikt hadde som mål at Newcastle skulle underholde som Englands to beste lag for tiden. Men før den tid ville han skape et grunnlag og en plattform for dette gjennom resultater.
Big Sam er jo kjent som en ganske ulik og nytenkende manager sammenlignet med de fleste andre i PL. Men at resultater alltid vil være hovedfokus må vi regne med ja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Vel. Big Sam sa for litt siden at han på lang sikt hadde som mål at Newcastle skulle underholde som Englands to beste lag for tiden. Men før den tid ville han skape et grunnlag og en plattform for dette gjennom resultater.
Big Sam er jo kjent som en ganske ulik og nytenkende manager sammenlignet med de fleste andre i PL. Men at resultater alltid vil være hovedfokus må vi regne med ja.

Vel og merke har han vært flink til å ta i bruk moderne metoder og teknologier for blant annet å forebygge skader og analysere kamper ja, men ting som den kjempende duell-fokuserte spillestilen og "en stor og sterk og en liten og rask på spiller på topp kombinasjojnen" er alt annet enn nytenkende i England, og såvidt meg bekjent har vel Big Sam sagt at han gjør ting "my way" (eller "på sin måte da" for å oversette og vri litt på det).

At resultater vil være hovedfokus i Newcastle fremover gjør meg overhodet ikke noe, det er snarere tvert imot på tide. Jeg håper bare at BigSam klarer å kombinere dette med å få til en viss grad av publikumsvenlig fotball, selv om det aldri vil være på samme nivå som Wengers Arsenal, men dersom Newcastle får alvor melder seg på i kampen om eddelt svøltøy igjen så er det mer enn nok for meg, det er da såpass lenge siden  :P
« Siste redigering: 17. Des. 2007, 22:52 av chickenman »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
De aller fleste trenere begynner i det små, tar litt etter litt. Tror ikke Drillo har tatt et grundig kurs i bruk av Flo-pasningen til irakerne ennå, og han har nok bare såvidt begynt å nevne for dem at det er noe rart noe, som kalles for soneforsvar.

Man kan ikke gjennomføre en revolusjon. Det blir ikke noe godt fotballag av det. Wenger brukte tid, Ferguson brukte tid. Cappelo vil nok også starte i det små, når han begynner som landslagssjef. Ta det steg for steg. Det er også det Sam Allardyce gjør i Newcastle, og da blir det kanskje litt mye "Bolton-fotball" til tider, for det er det enkleste og det beste i en sånn situasjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Som jeg har sagt før, håper jeg Sam får minst to sesonger på seg til å vise at han duger. Hver gang han åpner kjeften kommer det noe fornuftig som det er verdt å høre på, noe vi ikke har hatt for vane med siden Bobby Robsons tid. I tillegg er han svært engasjert på sidelinja og sitter ikke å drar buser i 90 minutter. Sam har sagt at formen kom for tidlig denne sesongen, og at det var grunnen til formsvikten i November. Jeg velger å tro at han har rett og at vi nå er tilbake der vi hører hjemme. Får han inn et par forsterkninger i januar pluss en del kroner til sommeren tror jeg dette kan bli riktig så bra. Vi skal huske at Big Sam var en av de managerene som brukte minst penger netto i sommer. Ja han brukte det Roy Keane betalte for keeper Gordon, på ni spillere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Veldig bra tale, Asbjørn. Du har selvfølgelig evig rett.
Men det faktum at Big Sam brukte det samme som Roy Keane brukte på én spiller, på ni spillere, kan bli sett på som et svakhetstegn. For enkelte er det om å gjøre å bruke mest mulig penger på størst mulige navn. Jeg vil nok tro at det fremdeles er de som mener Souness var genial på transfermarkedet, i og med at han greide å skaffe oss store navn og gode spillere som Owen, Luque, Boumsong og kompani.
Selv om det kanskje er noen av de vi kjøpte i sommer, som vi kunne klart oss uten, lukter flesteparten av dem røverkjøp lang vei.

Og det burde være en selvfølge at Big Sam får minst to sesonger på seg. Alle som forstår seg litt på fotball, lytter når den mannen snakker. De bør ihvertfall det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Big Sam måtte jo være sparsommelig da han ikke fikk all verdens med penger å kjøpe for heller! De fleste av hans konkurrenter har fått massevis mer av resursser.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Tror det vil komme store navn hvis Big Sam får penger til det. Når han greier å skaffe en så god spiller som ANelka til Bolton bør han også kunne greie å få inn gode spillere hos oss. Men det ble vel brukt mye penger i sommer til å rydde opp i gjeld og lignende og derfor fikk han kanskje ikke de store summene til å handle for. At han likvel greier å hente 9 spillere som alle hadde vist at du holdt et bra nivå syntes jeg bare viser hans ekstrem styrke på overgansmarkedet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
I januar tror jeg ikke vi kan vente oss så mange store navn. Det blir nok et par små kjøp tenker jeg, ingen betraktlige forbedringer. Men til sommeren håper jeg Ashley blar opp noen gronker.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
For å svare på det som er tema i denne tråden?
Allardyce lever ikke farlig lengere, å det er ikke grunn til å se seg om etter ny managere.
Men time vil show om det blir en forandring på dette området..
Allardyce har min fulle støtte fremover.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Jeg tror ikke Allardyce blir lenge i denne jobben, og jeg skal forsøke å grunngi det punktvis her:

1. Sam Allardyce er Freddy Shepherds mann. Det siste Fatty gjorde før han trakk seg unna var å ansette Big Sam, og det har allerede blitt spekulert i om Ashley vil ha inn sin egen mann i managerstolen. Man har jo sett dette før ved ansettelser og skifte av eiere; Abramovich kom til Chelsea da Ranieri var manager (som hadde gjort det brukbart), men Roman hadde store ambisjoner og ville ha inn sin egen mann (Ranieri var jo Bates sin mann).

2. Jeg er sikkert ikke den eneste som har fått inntrykk av at Mike Ashley er en herre som virkelig har store ambisjoner med denne klubben, og da tror jeg ikke han tolererer mange horrible resultater og slett spill. Mao, jeg tror Ashley har store tanker om å bringe en verdensklassemanager til klubben - altså en utenlandsk (engelske finnes ikke).

3. Trykket fra fansen kommer til å bli større om ikke spillet bedrer seg radikalt på kort tid. Hvor mange gode kamper har vi egentlig spilt denne sesongen? Joda, vi spilte godt mot Bolton og Arsenal. Vi vant senest mot Birmingham og Fulham, men ser vi bak de resultatene blir det mer dystert. Til tider i kampen mot Brums kunne vi se at bortelaget presset oss langt tilbake på banen på stillingen 1-1, og det er fullstendig uakseptabelt. Lignende tendenser ble sett mot Derby, hvor det så ut som om det var bortelaget som spilte på hjemmebane. Flere slike stunder på hjemmebane mot svak motstand, så tror jeg ikke han har lenge igjen.

Summen av det faktum at Sam er Fat Freds mann, at Ashley har større ambisjoner enn midtpåtabellenplasseringer og trykket fra et kravstort publikum som ikke takler at vi blir gjort narr av lag som Derby gjør at jeg tror Sam ikke blir lenge i denne jobben.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Håper for all del Ashely forstår at mye skal til for at vi skal få en verdensklassemanager til klubben. per dags dato er ikke Newcastle verdens mest attraktiveklubb å trene. Vi spiller ikke i europa og presset er enormt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Håper for all del Sam Allardyce får mer tid enn som så, og at Ashley ikke gir etter og gir Sam fyken.
Ser heller at Ashley virkelig backer Big Sam i januar på overgangsvinduet!

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Han lever helt klart farlig. Det gjør alle managere i PL. Selv om man ideelt skulle hatt kontiunitet og latt Sam sitte i 2-3 år før man bedømmer innsatsen, er det fullstendig utenkelig i det nåværende miljøet. Altfor mye penger, ambisjoner og forventninger i Newcastle og Premier League til sånt.

Jeg tror han beholder jobben ut sesongen forbeholdt at vi ikke styrer mot nedrykk, men mister jobben et par måneder ut i neste sesong etter middelmådig start på sesongen  ;)

Ser naturligvis helst at jeg tar feil, men må innrømme at jeg i stadig større grad mister troen på mannen til tross for at jeg føler vi trenger stabilitet.

malice

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Hvorfor i huleste helvete skal han få mer tid? Bare se på hvordan han disponerer den stallen vi har,send han på huet ut!