20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvor lenge tror du Allardyce sitter som NUFC manager?

Får sparken etter neste kamp mot Arsenal!
10 (20.8%)
Får sparken før januar!
8 (16.7%)
Blir værende ut sesongen!
11 (22.9%)
Blir her til han selv velger å gå!
19 (39.6%)

Stemmer totalt: 45

Avstemning er avsluttet: 06. Des. 2007, 11:41

Skrevet av Emne: Allardyce lever farlig, og hvem er evt kandidatene til å overta?  (Lest 39096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Jol var vel Tottenhams svar på vår egen keegan på en måte.
De spilte offensive fotball, men sleit defensivt.
Jeg mener Allardyce er en bedre manager enn Jol. Frunnet hva du har sett i Bolton. Hva fikk ikke han ut av den middelmådige klubben de, å uten penger neste. Jol, kunne vel nesten kjøpe hva han ville.
La oss se hva Allardyce hadde fått til med i underkant av 1 milliard til spillerkjøp.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
I bolten hadde allerdyce ingen press på seg. Bolton ville alltid være over achivers på sin måte når de gjorde det bra. Viss de fikk en under 10 plass på tabellen så var det ikke snakk om sparken fordi Bolton var ikke i utganspunktet et topplag. Hadde Sam allerdyce gjort det samme med Newcastle som med Bolton denne sesong .. så klart ville alle vært fornøyd med Sam og Bolton da. Fordi ingen forventer at en skal gjøre det bra. Mens med Martin Jol, ble etterhvert presset større på resultater. Etter gode sesonger som med Bobby Robson forventer de bedre resultater. Samme med signeringer, så kjøpte Tottenham mye og dyrt. Om det var Jol sitt verk eller styreformmanen er jo diskuterbart men. Jeg kan ikke se at Sam allerdyce har gjort noe fantatisk enda. Bolton var bra, men det nå virkelig presset begynner.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
At Martin Jol fikk presset på seg skulle da bare mangle! Han kjøpte jo alt han så av fotballspillere! Kan ikke være mange managere i PL som har brukt mer penger enn Jol i de årene han var i Tottenham. Og selvfølgelig, når man får fritt leide av transfermidler forventes også resultater!

Når man i tillegg trener Tottenham som jo er en av Englands største (mest meritterte) klubber så forventes det også progresjon etter to 5. plasser når de har investert så kraftig på spillermarkedet som ledelsen gjorde! Tottenham satser på å få tilbake de gode tidene dfa de kjempet i toppen av ligaen og alltid var en trussel i cupene, da holder ikke Martin Jol mål, det viste han klart og tydlig i begynnelsen av sesongen da Tottenham lå å kavet rundt nedrykk plassene selv om stallen neppe har vært bedre!

Nei Jol var en bortskjemt manager som fikk det han pekte på men som ikke leverte resultatene i samme stil, derfor fikk han også sparken!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det viktigste i fotball vil alltid være å vinne, når noen sier de heller vil tape med stil enn å vinne ute stil blir jeg veldig overrasket. Selvfølgelig liker jeg også å se god angrepsfotball, men resultatene er det viktigste. Defensiv trygghet er noe vi ikke har hatt på maaaange år, og for at vi skal bli et topplag på det defensive på plass. Lag som er gode defensivt er veldig ofte helt der oppe, Liverpool, Chelsea, Everton og Pompey er ekstremt gjerrige. De vinner ofte selv på dårlige dager fordi det holder å score 1 mål.

Jeg synes vi spiller grei fotball hjemme, på bortebane har vi tatt så få poeng at jeg håper vi blir å opptre som igår mot Fulham. Vi var meget gode defensivt igår, men vi har litt å gå på offensivt men det tror jeg kommer med selvtillitt.
an sparker ikke Bobby Robson??

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Det jeg tror folk mener er at??
De vil heller se at taper 6-5 eller 4-3 istedenfor 1-0 eller 2-1. Vist vi skal tape(noe jeg ikke liker vi gjør)
Jeg vil iallefall det.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Jaja tiden for vise, jeg tviler på at vi i hele tatt vinner noe med Allerdyce. Dårligere enn Souness og Roeder skal jo mye til. Men den fotballen vi spiller er jeg svært skeptisk til Allerdyce. Offensivt er det omtrent ingenting som blir skapt. Bakover varierer det . Og setter store spørsmålstegn til hans taktiske valg. Men tiden for vise, jeg håper jeg tar feil.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Skjønner at du ikke har fulgt med så mye hva Big Sam angår, du staver til og med navnet hans feil. ALLARDYCE!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Det jeg tror folk mener er at??
De vil heller se at taper 6-5 eller 4-3 istedenfor 1-0 eller 2-1. Vist vi skal tape(noe jeg ikke liker vi gjør)
Jeg vil iallefall det.
Jeg synes det er fryktelig bittert å tape 4-3, 6-5 eller 2-1. Da er det bedre å bli feid av banen, og aldri ha en reell sjanse. Da er det så mye lettere å akseptere.
Å tape 4-3 for Liverpool var nok usannsynlig bittert for de som opplevde det. Vi var jo i høyeste grad med i den kampen, og å tape på målstreken, på den måten vi gjorde, er det egentlig bedre enn å bli feid av banen av et bedre lag?

Men det Olav sa var jo at han heller vil tape "med stil" (jeg antar da at han mener for eksempel 4-3 for Liverpool) enn å vinne knepent (1-0 i en kjedelig kamp mot Fulham). Så vi skal altså bytte tre poeng mot null poeng og et fryktelig bittert tap i en kamp vi burde avgjort til vår fordel? Den tankegangen har jeg problemer med å skjønne.

Hvorfor vant Chelsea to strake ligagull under Mourinho? Var det på grunn av vakker, blendende angrepsfotball, eller var det på grunn av kynisk organisering defensivt? Eller var det kanskje bare på grunn av en haug med individuelt meget gode fotballspillere?

Alle vil spille som Barcelona, men Real Madrid gjenvant den spanske tittelen med Fabio Capello ved roret. Og alle vet hvilken fotball den mannen liker å spille. Og alle vet at England ikke lenger kommer til å spille klassisk britisk, men heller kynisk og stramt organisert. Hvor mange ganger har vi ikke sett at kynisk, og defensivt tenkende fotball gir resultater? Hvorfor ikke gjøre som Real Madrid, drite i vår visjon om å spille fantastisk offensiv fotball for en periode, og satse på å få resultater med en litt annen type fotball? Hvis Big Sam sikrer oss et trofé, med sin defensivt orienterte spillestil, så vil jeg være han evig takknemmelig, og mannen vil få heltestatus på Tyneside. At han spilte "rævafotball" vil ikke historiebøkene si noe om.

Nå trenger vi resultater mer enn noen gang. Om det betyr at vi må svelge noen kameler, så er det helt greit for meg. Jeg kan være villig til å bytte bort det aller aller meste mot et trofé som betyr noe!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Asså herregud. Vil du bli feid av banen? Det vil faen ikke jeg vil mye heller tape 3-4 som mot scousers, en og tape 5-0. Da kan vi i det minste gå ut med hevet hodet og ha litt god fotball på samvittigheten.

Og en ting må du forstå, med den fotballen big sam spiller med newcastle nå, kommer vi aldri i verden til å vinne noe pokal.

dessuten er det ingen som krever at vi skal spille som barcelona, men vi krever at vi skal spille bedre en Swindon, og ikke bare skape sjanser på dødballer.
« Siste redigering: 17. Des. 2007, 17:39 av Doffi »
lt;3 Newcastle <3

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Asså herregud. Vil du bli feid av banen? Det vil faen ikke jeg vil mye heller tape 3-4 som mot scousers, en og tape 5-0. Da kan vi i det minste gå ut med hevet hodet og ha litt god fotball på samvittigheten.

Og en ting må du forstå, med den fotballen big sam spiller med newcastle nå, kommer vi aldri i verden til å vinne noe pokal.

dessuten er det ingen som krever at vi skal spille som barcelona, men vi krever at vi skal spille bedre en Swindon, og ikke bare skape sjanser på dødballer.

Hadde vi ikke spilt bedre enn Swindon ville vi ikke ligget på øvre halvdel av PL.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Altså. Man behøver ikke spille festfotball for å lykkes. Det italienske landslaget og til dels mange italienske klubblag har vel bevist dette så mange ganger at det ikke er vits i å trekke fram eksempler en gang. Moderne fotball er slik at det ikke nytter å bare spille fletta av motstanderen offensivt, man må også ha et solid fundament defensivt. Jeg vil ikke si at Barcelona er dårlige defensivt (noe jeg er klar over at ingen andre heller har sagt :P), men de har enkeltspillere som kan underholde på et nivå andre lag ikke kan.

Jeg ofrer gjerne nesten alt som er av finspill så lenge vi vinner! Fotball handler i bunn og grunn om å vinne. Mange vil si at fotball skal være underholdende, noe som jeg forsåvidt er enig i, men ikke for en hver pris. I historiebøken blir det ikke stående ved siden av seriemesterne om de spilte feiende flott angrepsfotball. Hvis Sam klarer å føre oss til gode resultater synes jeg ikke noen skal klage fordi vi har scoret eller sluppet inn(?) for få mål. Tenk om vi for en gangs skyld kunne sett ned på alle jævlene som holder med L'pool, ManU osv.! Det hadde vært så deilig at det ikke finnes ord!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Det stemmer. Men ser du på Arsenal så renner det heller ikke inn bakover. At de har spillere som Hleb, Fabregas, Adebayor med flere fører til fantastisk flott angrepsfotball. At vi ikke har spillere av helt samme kaliber er det ikke så mye vi får gjort med. Men uansett synes jeg det er mye mer underholdende å se Newcastle enn andre lag, uavhengig av hvordan de faktisk spiller. ;)
« Siste redigering: 17. Des. 2007, 21:13 av torfinn »

AK84

• Supersub
    • Vis profil
Eg skulle gjerne likt å se Newcastle spille en offensiv 4-3-3 formasjon, men må bare innse at det ikke kommer til å skje før Big Sam får orden på forsvaret vårt om han noen gang skulle klare det...så inntil da så er eg enig med Joakim......Men blir vi strukturert nok og får inn de rette spillerne som Les Ferdinand sier så kan vi en vakker dag gå over til 4-3-3 og muligens festfotball... 8)Men inntil da må vi begynne å bli mer kyniske....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
enig i mye av det du skriver torfinn, men det finnes så mange eksempler på lag som spiller bra og underholdene fotball og VINNER! se bare på festfotballen arsenal spiller om dagen.

Det folk glemmer er at heller ikke Arsenal spilte feiende flott festfotball med en gang Wenger tok over! De fleste husker vel forsvaret med Dixon, Adams, Keown, Bould, Luznhy (eller hvordan det skrives), Winterburn, osv. Midtbanen var heller ikke den mest kreative bestandig da den inholdt spillere som Vieira, Petit, Grimandi, Remi Garde. Det var få offensive gode spillere, men noen var det som Overmars, Bergkamp og Anelka. Det var vel dette laget som vant The Double i Wenger sin 1. hele sesong (eller 2. totalt).

Det jeg mener er at selv Wenger begynte litt mer forsiktig, bygde ett grunnlag for å videreføre sin tankegang og etter min mening bare blitt mer og mer offensiv i filosofien ettersom suksessen har gitt han råd til å se på de aller beste spillerne i verden og de beste talentene! Det samme kan sies om Ferguson, han spilte ikke særlig offensiv og fin fotball de første sesongene i Manure. Men ettersom suksessen har kommet til disse lagene har det også gitt dem mulighet til å spille en mer offensiv og seerverdig fotball.

Det samme har jeg utifra intervjuene med Allardyce fått intrykk av at han også vil. Begynne litt forsiktig, få et grunnlag og en stamme for så å bygge videre på det.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Vi har ikke vunnet noe siden 69, alstå snart 40 år siden! I dei åra har vi skreket etter festfotball, uten at eg kan påstå at eg husker det..... Det eg mener er at vi kanskje burde få inn i hodet at å ha litt deffensiv trygghet er avgjørende for å vinne trofeer.
Skal selvfølgelig sies at vi har vert skummelt nærme på å vinne det meste.
Gi Sam tid, og viss han får til det han PRØVER, så vinner vi nok noe til slutt :-*