20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvor lenge tror du Allardyce sitter som NUFC manager?

Får sparken etter neste kamp mot Arsenal!
10 (20.8%)
Får sparken før januar!
8 (16.7%)
Blir værende ut sesongen!
11 (22.9%)
Blir her til han selv velger å gå!
19 (39.6%)

Stemmer totalt: 45

Avstemning er avsluttet: 06. Des. 2007, 11:41

Skrevet av Emne: Allardyce lever farlig, og hvem er evt kandidatene til å overta?  (Lest 39079 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg ser at den seriøse avisen The Times samt andre mindre troverdige aviser nevner at Allardyce har presset på seg som NUFC manager og at han allerede kan få sparken om vi taper for ett nærmest ustoppelig Arsenal lag!

Jeg håper at Allardyce får sitte ut desember, og får sjansen til å snu den dårlige trenden. Etter Arsenal kampen har vi relativt greie motstandere som selv et NUFC i motgang skal kunne klare å hamle opp med. Birmingham, Fulham, Derby og Wigan er alle motstandere vi normalt sett skal hamle opp med, og er kansje det lille ekstra som skal til for å gi Allardyce et solid løft siste halvdel av sesongen!

Men desverre så er jeg ikke sikker på om han får så god tid. Har egentlig hele tiden hatt en mistanke om at Ashley har sin egen plan for NUFC og ikke vil bygge videre på noe Shepherd startet.
Synes å huske Allardyce var en smule kritisk i sommer da han ikke fikk den nødvendige hjelp og midler til å forsterke spillerstallen av vår nye styreformann, noe han også gikk ut med i lokalavisen.
Vil også si at de siste intervjuene av Mort ikke gir noe bedre grunnlag for Allardyce annet enn at han er hardt presset, mener ihvertfall jeg!

Jeg ser at Shearer er nevnt som en evt erstatter, om det stemmer skal jeg si den mannen er en tøff j.... og har selvtillit og trua på egne evner! At han setter seg selv og sitt rykte i fare for klubben han elsker er ikke annet enn beundringsverdig og viser hva klubben betyr for han.

Men til sist håper jeg Allardyce klarer å ro seg gjennom stormen, men om det er slik at alt hviler på kampen mot Arsenal, da skal han få det tøft! Jeg mener også at vi ikke skal sparke Allardyce uten å ha noen erstatter klar, men det er jo Shearer ifølge The Times. Da kan han like godt dra med seg Peter Beardsley som assistent og Paul Gascoigne som humørspreder  ;D , så får vi et trenerteam fra Newcastle.

Sist vi ansatte en urutinert lokal helt gikk det jo strålende! Jeg sikter til Kevin Keegan og hans Newcastle United FC som ble kalt "The Entertainers"!

Hva tror dere andre, og hva håper dere?

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Jeg vil ha en Manager som tenker Offensivt for faen, som ikke Benker den Mest Offensive og Kreative Spillern vi har.
En manager som angriper, hvertfall en manager som får 1 corner på en HJEMMEKAMP !!

Jeg tror faktisk Roeder hadde gjort en bedre jobb Offensivt, og SOUNESS Deffensivt.

Sam har mistet min tro i hvertfall.

Enda en sesong rett til helvete.

Tror vi må bare innse at Newcastle er en klubb som vinner en kamp og taper den neste, ustabil, ingenmansslands-klubb,hvor supporterne kan være i vill begeistring den ene uka,mens den andre se får an hjerteinfarkt.
ax

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Så lenge vi sparker spillerne våre etter 6 måneder kommer vi aldri til å bli bedre.

Hvilken manager i sitt rette sinn vil sette sine føtter i Newcastle når han vet at må vinne en cup og presse på for ligatittelen innen 6 måneder!? For 1 måned siden var alle kjempefornøyde over starten vi hadde, nå 4 tap senere skal Sam ut? Latterlig!! Han bør MINST få ut sesongen. De som hadde regnet med at vi skulle presse på for topp 4 før sesongen var i drømmeland uansett, og en plass mellom 6-8, som var det mest realistiske har vi fortsatt sjansen på.

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Ja okej, men hva har han gjort hitill da? Er vi bedre i forsvar, NEIII,i Angrep NEIII ! Bedre å utnytte innkast, JAA.
ax

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvorfor skal han få hele sesongen? Se på Svennis i City. Han har en helt annen filosofi enn Sam, og den fungerer! Han har hatt like lang tid som Sam til å få sitt lag til å fungere, og han klarer det! I motsetning til vår manager.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Faen, fortsetter vi å skifte managere i samme stil som det vi har gjort de siste årene, kan vi ligge tynt an. Vi trenger stabilitet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Big Sam bør få hele sesongen. Av en eller annen grunn sitter jeg med en god følelse, og tror han greier å få Newcastle på rett kjøl. Den følelsen satt jeg aldri med i forhold til Graeme Souness og Glenn Roeder.

Når det er sagt så er det bare et spørsmål om tid før Alan Shearer overtar denne klubben, uansett hvor Newcastle står rent sportslig. Han er et totalt ubeskrevet blad i managersammenheng, men det får så være; Newcastle-manager kommer han til å bli uansett, og med stor sannsynlighet blir Newcastle den klubben han får sin managerdebut. Og det kan mildt sagt slå hvilken vei som helst. Men å være så uerfaren og måtte hamle opp med ringrever som Ferguson, Wenger og Benitez for nå nevne noen få, blir ikke lett.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Om Ashley mener at Allardyce er den rette mannen er jeg usikker på.. Jeg håper å tror Sam blir ut sesongen. Det fortjener han virkelig. Mener det blir feil å sparke han allerede. Men det er Ashley som sitter å styrer nå, så det blir spennende å se hva som skjer i de kommende ukene.
Vist Allardyce for sparken, burde spillerene spille gratis ut sesongen, det er de som virkelig har skuffet oss i de siste kampene. Mener de burde gå i seg selv å se hva de holder på med, fortjener de å spille i Newcastledrakta??
Skremmende å se hvor lite som skal til for at en manager for sparken, kansje for sparken. Det som er klinkende klart, vist FF hadde sittet hadde iallefall Allardyce blitt sittende. Men nå er det Ashley som styrer skuta, å det er vel ingen som vet hva han tenker, bare at han tenker stort.
Managere som er ledige??
Capello,     meget dyktig manager på alle plan, sterkest på organisering mener jeg
Lippi          meget solid manager, som dyker defensiv trygghet, å spiller litt kjedelig å sikker fotball
Mourinho   Solid manager som ikke trenger noen presentasjon
Klinsmann Offensiv tenkende manager, vet ikke allverdens om han
Shearer    Den lokale helten som vet hva han vil, å oppnår det. Ukjent som manager, men spennende. Sannsynlig offensiv tankegang,
Allardyce  Den jeg VIL BEHOLDE
« Siste redigering: 02. Des. 2007, 13:01 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Ja okej, men hva har han gjort hitill da? Er vi bedre i forsvar, NEIII,i Angrep NEIII ! Bedre å utnytte innkast, JAA.

Han har byttet ut hele støtteaperatet, han har fått inn flere speidere, han har allerede startet å se på nye talenter verden over.

Han fjernet en mengde med daukjøtt i sommer, og vil mest sannsynlig fortsette med det i de to neste transfervinduene.

Hvorfor skal han få hele sesongen? Se på Svennis i City. Han har en helt annen filosofi enn Sam, og den fungerer! Han har hatt like lang tid som Sam til å få sitt lag til å fungere, og han klarer det! I motsetning til vår manager.

Svennis har hatt unaturlig mye suksess med City så langt, men alle ære til dem. Men når sant skal sies så hadde de faktisk et bedre utgangspunkt defensivt enn det vi hadde, og det er vel det som er problemet? Vi slipper inn alt for mange mål. Hvis vi kan spille som vi gjorde i går, men luker ut drittmålene bakover, så vil vi vinne mange kamper. Men det tar ikke 6 måneder å gjøre om et lag som har vært rævkjørt i 10år!

Og til alle sammen, HVA skal vi gjøre? HVEM skal ta over? Og ikke si Jose, han kommer aldri!! Vi kan kanskje få Shearer, men er det noe bedre? Det er hvertfall en sinnsykt stor sjans å ta...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Capello,     meget dyktig manager på alle plan, sterkest på organisering mener jeg
Lippi          meget solid manager, som dyker defensiv trygghet, å spiller litt kjedelig å sikker fotball
Mourinho   Solid manager som ikke trenger noen presentasjon
Klinsmann Offensiv tenkende manager, vet ikke allverdens om han
Shearer    Den lokale helten som vet hva han vil, å oppnår det. Ukjent som manager, men spennende. Sannsynlig offensiv tankegang,
Allardyce  Den jeg VIL BEHOLDE

Av disse er det kun Shearer vi har sjans på. Hvilken av disse kunen tenke seg å ta over en middelmådig PL klubb som ikke spiller i Europa og som sparker managere for morro skyld?

ScandinavianMagpie

• Gjest
Er redd de eneste som vil kunne få tilnærmet samme støtte som KK fikk da han overtok er  Shearer og evt Mourinho. Men nå skal vi huske at KK overtok når klubben var på randen til total kollaps og sånn sett hadde en noe lettere oppgave- Men når det gjelder å få fansen med seg så ser jeg bare 2 navn i verden pr dags dato. Disse er Shearer og Mourinho. Tror Shearer er den som vil få den største støtten, og jeg tror han er den som vil kunne styre denne klubben mot nye høyder. Ja det er et stort sjansespill, men jeg mener vi ikke har så mye å tape. En ny eier som får ansette den HAN har hatt i sine planer istedenfor å se siste rest av Fat Fred's regime "kaste bort" mange millioner pund uten å lykkes.
Er vel liten tvil om at Mr.Ashley har noen planer for denne klubben og det er vel heller ikke stor overraskelse om at Big Sam ikke inngår i de planene. Skal vi bytte manager så må det skje NÅ hvis ikke kan vi like godt vente til sommeren. Venter vi til i midten av januar får ikke den evt nye manageren tid til å hente sine ønsker og dermed må han ta til takke med spillerstallen som Big Sam har bygd opp. Ikke det at den trenger være så aller galest, men vil likevel være et lite drawback. Hvis Big Sam sitter ut januar bør han også sitte ut hele sesongen før vi evt bytter.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Det at City og Svennis har gjort det så bra, er pgr av flyten på hjemmebane. Borte har dei vert dårlig, og heime har dei vunnet 1-0 for det meste.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Det at City og Svennis har gjort det så bra, er pgr av flyten på hjemmebane. Borte har dei vert dårlig, og heime har dei vunnet 1-0 for det meste.
Hva har det med saken å gjøre? De VINNER kamper og plukker masse poeng, noe vi ikke gjør.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Omtrent samtlige newcastlefans verden over har jo selvsagt en våt drøm om å se Alan Shearer bli mannen som bringer suksess tilbake på Tyneside, som manager. Det er vel ingen som er skrudd sammen på en noenlunde korrekt måte som ikke mener Shearer fortjener det mer enn noen andre.
Men Shearer som manager nå? Det er galskap!
Vi er midt i en overgangsperiode. Vi må rydde opp i dritten som Souness og Roeder etterlot seg. Mort har jo fått den grusomme jobben med å rydde opp etter Shepherd, og han er garantert ikke ferdig med den jobben allerede. Han finner sikkert noen hemmelige papirer i noen avlåste skuffer i et hjørne i et bøttekott en gang. Og de papirene er sikkert ikke hyggelig lesning.

Jobben med å rydde opp sportslig er minst like jævlig. Tipper managerkontoret var et helvete å komme inn på. Det så kanskje ryddig ut ved første øyekast, men det er nok minst like mye dritt der som på styreformannens kontor. Og vi ser fremdeles at spillerstallen fortsatt ikke er balansert. Vi har fortsatt noe daukjøtt som må ut, og hvis Allardyce får muligheten til det, er jeg overbevist om at både Carr, Baba og Ameobi forsvinner i januar, og erstattes med nye og bedre spillere.

Selv om Ashley selvsagt bør lytte til fansen, så bør han akkurat nå lytte til Englands fotballeksperter. De vil nok alle være enstemmige i sin sak: Big Sam MÅ få fortsette! Du går ikke fra å være en god manager til en elendig manager på bare litt over en måned. Sommeren 2004 sa vel de fleste fotballeksperter klart i fra at "you don't become a bad manager in one year", og siktet til at å tenke på å sparke Robson var galskap. Og det tror jeg vi alle kan enes om i ettertid.

Allardyce har sittet ved roret i knapt fire måneder. Før Reading-kampen var samtlige enige om at vi hadde hatt en ok sesongstart, selv om tapet for Derby virkelig ikke var bra. Men vi lå brukbart godt an på tabellen, og alle var ganske så optimistiske. Så går vi fem kamper uten seier, og plutselig er redningsmannen fra i sommer blitt til en stor, stygg ulv og mer uspiselig enn Souness og Roeder? Det er en skam hvis Sam Allardyce får mindre tid enn Graeme Souness. Og jeg håper Ashley skjønner det.

Per dags dato finnes det ingen bedre managere på markedet, og det eneste vi kan finne er vel Alan Shearer, som har null erfaring, annet enn en måneds tid som assistent til Glenn Roeder. Hvordan det kan være bedre enn Sam Allardyce, det skjønner ikke jeg.

Beskjeden er enkel og grei.
Gi Allardyce tid!!!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Helt utrolig at noen vil at Allardyce allerede skal gå. Gresset er ikke grønnere på andre siden, og å sparke noen nå har INGEN hensikt? Hva tror dere? At Shearer kommer inn og fører oss til ligagull? Kom dere ned på jorda og støtt laget!