20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvor lenge tror du Allardyce sitter som NUFC manager?

Får sparken etter neste kamp mot Arsenal!
10 (20.8%)
Får sparken før januar!
8 (16.7%)
Blir værende ut sesongen!
11 (22.9%)
Blir her til han selv velger å gå!
19 (39.6%)

Stemmer totalt: 45

Avstemning er avsluttet: 06. Des. 2007, 11:41

Skrevet av Emne: Allardyce lever farlig, og hvem er evt kandidatene til å overta?  (Lest 39444 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Er faen meg helt utrolig, så fort resultatene går litt imot så kritiserer enkelte her inne Big Sam for alt han gjør. Han har sagt fra dag en at han trenger tid, han har skiftet ut hele forbanna forsvaret. Fotball er ikke så enkelt at sålenge du har gode enkeltspillere så fungerer et lag optimalt. Hver for seg er alle spillerne Big Sam har kjøpt meget gode spillere, problemet er at vi ikke fungerer skikkelig som lag enda. Dette tar tid og den tiden må vi la Big Sam få. Se på England feks, de kan stille med A.Cole-Ferdinand-Terry-Richards, selv om dette er 4 forsvarsspillere i ypperste verdensklasse så har de fungert dårlig sammen det siste året. Det er en grunn til at Bolton var solide defensivt under Big Sam, de var samspilte og hadde en måte å forsvare seg på som var meget effektiv. I Newcastle har man ikke fått inn denne mentaliteten og samspillet enda, men jeg er helt sikker på at dette vil skje med tiden. Vi blir neppe like gode defensivt som Bolton var allerede denne sesongen, men vi blir garantert å se framgang og neste sesong tror jeg vi får se et helt annet Newcastle.

Vi må ikke gå i fellen og gi Big Sam sparken nå, det tar som sagt tid å bygge opp et vinnerlag. Everton hadde en dårlig sesong under Moyes, men man ga han ikke sparken av den grunn og nå er de et stabilt topplag. Stabilitet har alt å si, og resultatene vil garantert bedre seg med tiden.

Og tilslutt et spark til noen på dette forumet. Dere vender dere mot Big Sam, mot Owen, mot Butt, og enkelte begynte i forrige uke å kritisere Barton. Jeg synes det er direkte latterlig å skylde på enkeltpersoner såfort resultatene går imot oss. Gi iallefall Big Sam ut sesongen før dere dømmer han.

Måtte bare svare på noe her! Jeg syens det er helt greit å komme med kritikk når vi blir rævp... på hjemmebane 2 kamper på rad, der vi skaper absolutt ingenting, motstanderen scorer mot "oss" 7 ganger og for "oss" 1 gang, de syntes vel synd på oss!?

At et lag trenger tid sammen er alltid det alle managerne sier, for å gi seg selv ekstra tid og prøve å dempe forventninger slik at man skal unngå å komme under press! Allikevel er det disse managerne som allikevel klarer å få ting til med en gang, som Eriksson, som Wenger, som Mourinho, osv. Blir spennende å se Ramos i Tottenham også nå.......

Se på England feks, de kan stille med A.Cole-Ferdinand-Terry-Richards, selv om dette er 4 forsvarsspillere i ypperste verdensklasse så har de fungert dårlig sammen det siste året.

Dette er sprøyt fra ende til annen! Ser vi bort ifra siste kampen mot Kroatia slapp England inn færrest mål av samtlige i kvalifiseringen, og i siste kamp mot Kroatia var skadeproblemene så store at verken Ferdinand eller Terry spilte, og husker jeg rett var også Ashley Cole skadet i denne kampen! Så når den fireren du nevner der spilte sammen for England er fakta det at de omtrent ikke slapp inn mål, og det med en rufsete Paul Robinson mellom stengene!

Jeg mener vi allerede denne mnd får se om Allardyce er rett mann, om han klarer å få gode resultater mot svakere motstand og derfor er dyktig nok til å snu den negative trenden vi nå har hatt! Jeg gir han ikke hele sesongen om resultatene uteblir, langt ifra, jeg skal se fremgang, både spillemessig og resultatmessig!

Men jeg vil også si at jeg tror han klarer dette, berger seg til januar slik at han kan få brukt "sjekkhefte" til Ashley mer enn han gjorde i sommer, da følte jeg det ble litt for gnient og at Big Sam måtte nøye seg med billige eller gratis løsninger uten at det behøver å være noe dårligere........

Får Allardyce oss på rett spor nå i desember, får handlet noen viktige og gode spillere i januar, da er jeg sikker på at vi får en knall siste halvdel av sesongen der vi vil ta inn poeng for poeng på de nærmeste lagene foran oss.....
« Siste redigering: 04. Des. 2007, 21:44 av Frode »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Du har selvfølgelig lov å mene at det er uengasjerende, men jeg skjønner bare ikke hva som gjør en manager som sitter "rolig" på benken hele førsteomgang mer engasjerende enn en som sitter på tribunen i første omgang.

Jeg vil ikke ha en manager som sitter helt rolig på benken heller jeg..Jeg skrev at jeg helst ser at manageren hele tiden ER der og maner spillerene....det er det som er idealet, synes jeg...

Jeg ser trenertyper som Martin O'Neill, Rafa Benitez...måten de leder laget under kampen er fantastisk, og jeg skulle ønske at Allardyce gjorde noe av det samme....Men jeg respekterer at han gjør det annerledes, selv om jeg egentlig synes det er bare tull og sitte der oppe..

Jeg har vært på omvisning ja, men da fikk vi ikke prøvesitte i stolene. :P hehe
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
En manager trenger ikke stå å veive med armene i 90 minutter heller. Du trenger ikke være helt Nils Arne Eggen for å være en dyktig manager/trener.
Synes ikke Allardyce leder laget på noen dårligere måte enn Rafa Benitez jeg, selv om han sitter på tribunen i første omgang.

Personlig ser jeg ikke hva som er så "tullete" med at Big Sam sitter på tribunen i førsteomgang. Jeg mener det er begrenset hvor mye han kan gjøre fra sidelinja der likevel. Fotballspillerne skal ikke trenge en barnevakt som henger over dem som en annen tulling og kjefter dem huden full hver eneste gang de ikke gjør alt absolutt helt riktig. Når Allardyce er nede på sidelinja er han alltid veldig levende, og jeg synes ikke han står mye tilbake for apekatten Eggen der.
Men spillerne hører uansett null og niks av de kommandoene en manager måtte rope ut i løpet av kampen. Ihvertfall hører de svært lite. Forsvaret hører jo heller ingenting av hva keeper kauker, uansett om keeperen heter Peter Schmeichel eller Shay Given.

Det er i pausen man har muligheten til å forandre på ting, og gjennom bytter. Men det er begrenset hvor mye et bytte kan gjøre. Det er utrolig hva skyllebøttene til Sir Alex kan gjøre med Man Utd-laget fra en omgang til en annen. Men han er ikke noen stor sprellemann på sidelinja. Han sitter oppe på benken der og tygger tyggis hele kampen gjennom han også. Og benken på Old Trafford er jo nesten på nivå med der Big Sam sitter på SJP. Det ser ihvertfall sånn ut på TV.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Forsåvidt enig i mye, tidlig å sparke manageren...MEN kan ikke forvente at Newcastle skaper sjanser når han ikke bruker spillere i sine beste posisjoner og de beste spillerne!!!

Martins MÅ spille på topp i hver kamp

Emre MÅ spille på midtbanen om vi skal ha noe håp om å skape noe

Milner MÅ spille

Mitt lag ville vært...

Given
Geremi        Faye            Taylor       Enrique

Milner          Barton        Emre          N'zog

Smith         Martins         
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Martins og Emre MÅ spille...vår beste spiss og vår beste midtbanespiller BØR være bankers!!

Men dessverre virker BigSam litt skeptisk til mer kultiverte spillere som Emre og Martins, eller hva enn grunnen måtte være til at de ikke har vært fast..latterlig er det ihvertfall at de ikke har spilt mer enn de har gjort..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
I morgen så håper jeg faktisk på Butt på midten, tror han kan bli viktig i morgen. Håper på dette laget..

Given
Geremi  Beye Faye  Enrique

Barton  Butt  Emre

Martins                    Zoggy
               Smith

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
FAYE rekker IKKE kampen!
Ellers et meget likt lag der, bytt ut Faye med Tayls og Milner med Zog, og vi har identiske lag! :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Stemmer det, glemte det helt. Jeg vil heller ha Zoggy i morgen, Milner har spilt så siiinnsykt mye nå så jeg føler det er greit at han kan få hvile litt. Taylor eller Cacapa kan få ta plassen til Faye.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg syns vel egentlig Milner har vært blant våre best den siste tiden mens Zog har vært litt svakere den siste tiden, så jeg vil gå for det motsatte. Men, det er for meg ikke den aller viktigste avgjørelsen som må taes her. Håper bare vi har lik midtbanetrio og gjerne at Beye og Tayls spiller sentralt i forsvar.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
I de siste kampene har Zog vært elendig da han har spilt fremme på banen....Da han var back mot blackburn spilte han bedre, av en eller annen rar grunn...

Jeg synes Milner var vår bestemann mot blackburn og han har vært vår bestemann den siste måneden, så jeg mener det er feil å sette han ut nå...

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Jeg hviver meg på igjen. Diskuter lagoppstillingen til onsdagenskamp under Newcastle-Arsenal ;)
Ellers er vel dette om Allardyce lever farlig å om hvem som kan være neste mann inn.
For de som vil ha en engasjert Allardyce hele tiden på sidelinjer trenger bare kikke på City. Der ser det jo ut som om Svennis sitter på en opera konsert, stille å rolig, å foretar seg nesten ingen ting. Å hvordan har det gått med City??
Det har ikke så stor betydning hvor manageren sitter i 1omg.. Det som er viktig er at spillerene utfører det som Manageren å spillerene har blitt enige om på forhånd.
Ellers tror jeg vist vi går på en Pompey elller liverpool blemme hjemme mot Arsenal, så tror jeg desverre han forsvinner, selv om jeg IKKE håper det.
Vist ikke det skjer, men vi taper f.eks 1-0 eller 1-2 å spiller godt, blir kampen hjemme mot Birmingham avgjørende.
Taper vi idag, å taper vi til onsdag, da er det desverre farvel Alllardyce.
Å hvem skal ta over.
Mourinho, forsvarsbautaen Terry for han med seg, å kansje noen andre spillere+++(dette skjer neppe)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Jeg tviler på at Allardyce er ferdig selv om vi skulle tape mot Arsenal i kveld. Heldigvis, for Big Sam er rette mannen for Newcastle bare han får tid på seg.
an sparker ikke Bobby Robson??

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Kontinuitet eller ikke kontinuitet. Rettferdig eller ikke rettferdig.

Skulle ryktene om Fabio Capello stemme, så driter jeg i all sunn fornuft. Det mannen tar i, blir til suksess. Det vil være fullstendig idiotisk - ja, toppen av galskap - ikke å slå til om han mot formodning skulle være interessert.

Scudetto: 1991/92, 1992/93, 1993/94, 1995/96 (A.C Milan); 2000/01 (AS Roma); 2004/05, 2005/06 (Juventus); * Juventus were subsequently stripped of both titles
La Liga: 1996/97, 2006/2007 (Real Madrid)
UEFA Champions League: 1994 (A.C Milan)
Italian Super Cup: 1992, 1993, 1994 (A.C Milan) 2001 (AS Roma)
European Super Cup: 1994 (A.C Milan)

Takker ikke nei til noe slikt!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Selvsagt ikke, om Capello kommer slippes alle hemninger løs. Mannen er et geni. Spørsmålet er jo om han overhodet er interessert i å lede Newcastle.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Får vi en sånn manager skal jeg ikke klage :)
lt;3 Newcastle <3