20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvor lenge tror du Allardyce sitter som NUFC manager?

Får sparken etter neste kamp mot Arsenal!
10 (20.8%)
Får sparken før januar!
8 (16.7%)
Blir værende ut sesongen!
11 (22.9%)
Blir her til han selv velger å gå!
19 (39.6%)

Stemmer totalt: 45

Avstemning er avsluttet: 06. Des. 2007, 11:41

Skrevet av Emne: Allardyce lever farlig, og hvem er evt kandidatene til å overta?  (Lest 39087 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Butt er sikkert god nok for bolton, men ikke newcastle.

Bolton kom på 7. ifjor hvis vi kommer på samme tabellplassering i år skal jeg værre godt fornøyd.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
personlig håper jeg han for sparken. jævla arrogant og tror han er konge fordi han har tatt en 6 plass med bolton. Sitter på tribunen med en kopp kaffe og lener seg tilbake og prater i den tette øreproppen sin. Ser du de beste managerene gjør det? Arsene wenger , mourinho, ja alle de beste managere står engasjert nede på sidelinja og er skikkelig med, mens han sitter tilbake lent og tror han er kul. Det er så jævli irriterende og se på.

vi har spilt så mye ræva fotball denne sesongen at det har vært katastrofe til tider. og det burde ikke være så ille greit vi ikke har chelsea eller man u stall, men vi har da mange gode spillere. så hvor ligger feilen da? Ligger det i den hælvetes håpløse langpasning taktikken til big sam? kanskje fordi flere av våre beste spillere blir henvist til benken,?eller fordi spillerne spiller ute av sin vante posisjon? eller at han bruker verdens minst kreative midtbane? Han må da for faen klare og se at smith er 10x bedre på topp, og at butt og geremi gikk ut på dato etter 2 verdenkrig.

Butt er sikkert god nok for bolton, men ikke newcastle. Newcastle er ikke bolton.

Skjønner ikke hva som er problemet med at Big Sam sitter på tribunen i 1. omgang av kampene!?! Blir ihvertfall tull å kritisere han fordi han ønsker bedre oversikt over hva som skjer på banen.

Er enig i at vi har spilt elendig til tider og at langpasningene ikke er særlig tiltrekkende å se på, men om dette hadde gitt resultater så tror jeg ingen hadde klaget! Når det gjelder spillet i de siste kampene så tror ikke jeg dette bare er Allardyce sin feil, da han selv sier at det er vanskelig å få med alle spillerne på hans måte å lede på.
Om det er slik at noen spillere har et problem med Allardyce håper jeg heller at han klarer å kvitte seg med dem enn at han må gå selv, uavhengig om det er Given, Owen, Martins eller Ameobi! De siste sesongene tror jeg spillerne har fått lov til å gjøre omtrent som de ville, verken Robson eller Roeder var særlig strenge managere og fikk da også spilleropprør mot seg. Souness prøvde å gjøre noe med dette men var jo like sær selv så det gikk jo som ventet til h.......

Vi trenger en manager som tørr å stå for måten han leder på og sette spillerne på plass om de kommer å klager. Det er på tide for noen av de sære spillerne vi har i troppen å skjønne at det er Allardyce som er sjefen, og heller skru ned egoet litt og å begynne å prestere banen! Er nå møkk lei av å lese om "spilleropprør og spillerskandaler" i klubben, på tide at de får en til å sette dem på plass!!

Angående Butt er jeg enig! Han er holder bare ikke mål, sliter med alt bortsett fra sklitaklinger! Men at Geremi som er 28 år er gått ut på dato er vel litt i drøyeste laget!?! Han har ikke vært imponerende så langt, men det har vel nesten ingen på laget vært, bortsett fra 2-3 stykker kansje........

BallaJazz

• Gjest
Helt enig her..å kritisere Big Sam for at han sitter på tribunen er ikke noe annet enn latterlig og ikke minst forteller detta at han som sier detta ikke vet en dritt om hva han snakker om.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
haha hold kjeften din, se hvor dårlig vi spiller tulling
lt;3 Newcastle <3

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Se da også hva han har å stri med, og kun har ledet laget i 14 kamper!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hva med å prøve å komme med et motargument, istedet for å si "hold kjeften din tulling".
Nå mente jeg riktignok at du kunne holde kjeft, men det var dersom du ikke hadde noe mer vettugt å komme med. Og det ser det jo ikke ut til å ha. Men jeg skal gi deg en sjanse til. Overbevis oss med argumenter!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
det er MIN mening at ikke jeg liker at han sitter der, men om dere gjør det så er det greit. Får ikke jeg være misfornøyd med han? dette tråden handler om? Men og sa at jeg ikke aner hva jeg snakker om er piss.
lt;3 Newcastle <3

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Skjønner ikke hvorfor DU mener det er tull at Allardyce skal sitte på tribunen å se 1 omg.
Derifra har han bedre oversikt over hva som skjer med spillerene å hva han burde ta tak i når pausen kommer..
Å det hadde liksom vært slik at vi hadde spilt glimrende fotball, vist han hadde sittet nede på benken i 1.omg ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

BallaJazz

• Gjest
haha hold kjeften din, se hvor dårlig vi spiller tulling

Virkelig et glupt svar det der..nok en gang bekrefter det hva jeg mente ;).Men hva mener du egentlig? At vi spiller dårlig fordi Big Sam sitter på tribunen? Jeg skjønner ikke helt tankegangen her for jeg ser ikke problemet med at han sitter på tribunen.

kennethgol

• Flaskebærer
  • *
  • Kun Newcastle united for meg!!!
    • Vis profil
Skjønner ikke hvorfor DU mener det er tull at Allardyce skal sitte på tribunen å se 1 omg.
Derifra har han bedre oversikt over hva som skjer med spillerene å hva han burde ta tak i når pausen kommer..
Å det hadde liksom vært slik at vi hadde spilt glimrende fotball, vist han hadde sittet nede på benken i 1.omg ;)

Må si at han har vært flink til og ta tak i ting. spesielt når vi bare har blitt være og være. de klarer ikke og slå en passning engang, uten og miste ballen!
"We didn't underestimate them. They were a lot better than we thought" - Sir Bobby Robson

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg husker jeg nevnte det her på forumet i starten av sesongen, at jeg synes det er idiotisk av en manager å sitte høyt oppe på tribunen halve kampen......

De 90min er pokker meg det viktigste han har å gjøre gjennom hele jævla uka!!! Også sitter han der oppe og svetter rævva si på et sikinnsete og tygger tyggis halve tida!!! Jeg synes en manager skal stå på sidelinjen og hele tiden mane spillerene...at manageren er der og viser engasjement gjennom hele kampen ser jeg på som svært viktig....At ass.treneren gjør det blir IKKE det samme...alle som har spilt fotball på et visst nivå VET at man har et annet forhold til ass.treneren enn til hovedcoachen....Det er bare tull og tøys å sitte oppe, greit at han har bedre oversikt, MEN det spillerne ikke har lært gjennom uka lærer de neppe i pausen heller, så slik jeg ser det; så BØR manageren stå på sidelinjen HELE kampen...punktum finale
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er faen meg helt utrolig, så fort resultatene går litt imot så kritiserer enkelte her inne Big Sam for alt han gjør. Han har sagt fra dag en at han trenger tid, han har skiftet ut hele forbanna forsvaret. Fotball er ikke så enkelt at sålenge du har gode enkeltspillere så fungerer et lag optimalt. Hver for seg er alle spillerne Big Sam har kjøpt meget gode spillere, problemet er at vi ikke fungerer skikkelig som lag enda. Dette tar tid og den tiden må vi la Big Sam få. Se på England feks, de kan stille med A.Cole-Ferdinand-Terry-Richards, selv om dette er 4 forsvarsspillere i ypperste verdensklasse så har de fungert dårlig sammen det siste året. Det er en grunn til at Bolton var solide defensivt under Big Sam, de var samspilte og hadde en måte å forsvare seg på som var meget effektiv. I Newcastle har man ikke fått inn denne mentaliteten og samspillet enda, men jeg er helt sikker på at dette vil skje med tiden. Vi blir neppe like gode defensivt som Bolton var allerede denne sesongen, men vi blir garantert å se framgang og neste sesong tror jeg vi får se et helt annet Newcastle.

Vi må ikke gå i fellen og gi Big Sam sparken nå, det tar som sagt tid å bygge opp et vinnerlag. Everton hadde en dårlig sesong under Moyes, men man ga han ikke sparken av den grunn og nå er de et stabilt topplag. Stabilitet har alt å si, og resultatene vil garantert bedre seg med tiden.

Og tilslutt et spark til noen på dette forumet. Dere vender dere mot Big Sam, mot Owen, mot Butt, og enkelte begynte i forrige uke å kritisere Barton. Jeg synes det er direkte latterlig å skylde på enkeltpersoner såfort resultatene går imot oss. Gi iallefall Big Sam ut sesongen før dere dømmer han.
an sparker ikke Bobby Robson??

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
De 90min er pokker meg det viktigste han har å gjøre gjennom hele jævla uka!!! Også sitter han der oppe og svetter rævva si på et sikinnsete og tygger tyggis halve tida!!!

Jeg må bare le. Du mener han sitter der oppe fordi han syns det er behagelig? Ikke fordi han har bedre oversikt derfra? At du bruker det at han tygger tyggis imot han, sier jo mye om at argumentene dine ikke holder vann. Jeg har lenge skjønt at du ikke inklinerer for Sam Allardyce, men hold deg til saken da, mann!

Sitat
MEN det spillerne ikke har lært gjennom uka lærer de neppe i pausen heller, så slik jeg ser det; så BØR manageren stå på sidelinjen HELE kampen...punktum finale

Du mener med andre ord at teamtalken i pausen ikke har noe for seg? Det er ikke det samme å spille på trening - kamper utvikler seg helt forskjellig.
Det er jævlig rart at Sam Allardyce sitter i sjefsstolen på St.James' Park, og du sitter og skriver på forumet på newutd.no. Det virker som om det burde vært omvendt.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil

Jeg må bare le. Du mener han sitter der oppe fordi han syns det er behagelig? Ikke fordi han har bedre oversikt derfra? At du bruker det at han tygger tyggis imot han, sier jo mye om at argumentene dine ikke holder vann. Jeg har lenge skjønt at du ikke inklinerer for Sam Allardyce, men hold deg til saken da, mann!

Jeg sier IKKE at han sitter der fordi det er behagelig, MEN jeg mener det er uengasjerende av en manager å sitte der oppe halve kampen......får jeg ikke lov til å mene det? Det med oversikten er overdrevet..det er ikke mye man får ut av å sitte der oppe..

Du mener med andre ord at teamtalken i pausen ikke har noe for seg? Det er ikke det samme å spille på trening - kamper utvikler seg helt forskjellig.
Det er jævlig rart at Sam Allardyce sitter i sjefsstolen på St.James' Park, og du sitter og skriver på forumet på newutd.no. Det virker som om det burde vært omvendt.

Selvsagt har teamtalken noe betydning, MEN man får ikke med seg noe spesielt mer av å sitte på tribunen og det burde isåfall vært en annen person i trenerapparatet som skulle sittet der etter min mening....Managerens nærvær ser jeg på som en svært viktig...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Du har selvfølgelig lov å mene at det er uengasjerende, men jeg skjønner bare ikke hva som gjør en manager som sitter "rolig" på benken hele førsteomgang mer engasjerende enn en som sitter på tribunen i første omgang. Alle vet at Allardyce styrer ALT assistentene foretar seg på sidelinja, fra sin posisjon. Og som Allardyce selv har sagt tusen ganger, tror jeg, han anbefaler å sitte høyt oppe i DELER av kampen, for å få et bedre blikk over det som foregår ute på matta. Det kan være enklere å se hvem som spiller dårlig, hvem som ikke gjør det de er betalt for, og hvem som kun er uheldige. Har du vært på omvisning på SJP kø1? Da har du vel i såfall fått prøvesitte stolene på innbytterbenken. Du har sannsynligvis også fått merket hvor lite du ser fra den posisjonen. Du ser langt, langt bedre om du sitter noen meter høyere opp, enn om du sitter i "dugouten". Banen er overhodet ikke flat som ei pannekake, snarere tvert imot, og det som foregår på motsatt kant er omtrent umulig å se.

Hvis du vil ha et bedre bilde på hva som har foregått i førsteomgang, hva som har vært bra, hva som har vært dårlig, så tror jeg det kan være en fordel å sitte på tribunen i, om ikke hele, så ihvertfall deler av førsteomgang. Da har du i mine øyne, og sannsynligvis også i Big Sams øyne, et bedre utgangspunkt for teamtalken i pausen.

Når du sitter oppe på Row Z på Milburn Stand, så får du et langt, langt, langt bedre blikk over HELE banen enn du gjør nede på nederste rad på paddocken.

Greit at managerens nærvær er viktig, jeg er ikke uenig i det. Men manageren er i høyeste grad nærværende, selv om han ikke sitter på sidelinja i samtlige 90 minutter. Det at Wenger sitter på sidelinja HELE kampen er ikke det som gjør Wenger til en bedre manager, og Arsenal til et bedre lag enn Allardyce og Newcastle. Det vet du like godt som meg og alle andre kø1.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon