20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hvor lenge tror du Allardyce sitter som NUFC manager?

Får sparken etter neste kamp mot Arsenal!
10 (20.8%)
Får sparken før januar!
8 (16.7%)
Blir værende ut sesongen!
11 (22.9%)
Blir her til han selv velger å gå!
19 (39.6%)

Stemmer totalt: 45

Avstemning er avsluttet: 06. Des. 2007, 11:41

Skrevet av Emne: Allardyce lever farlig, og hvem er evt kandidatene til å overta?  (Lest 38885 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Hvis Ashely og Mort gir han sparken hvis vi taper mot Arsenal syntes jeg like godt de kan gi han den nå. Arsenal er et meget godt lag og bør ikke ha SÅ mye å si for Sams skjebne i klubben. Tap mot Birmingham, Fulham, Wigan er en annen sak. Uansett tror jeg ikke det kommer til å skje og etter å ha sett Blackburn kampen tror jeg opptruen snart starter.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil

En ting er sikkert som jeg har funnet ut i det siste; å være Newcastle supporter er knallartig! På godt og vondt!!

Go toons!!

Det er enda artigere å bo i Darras Hall/Newcastle å være supporter :-) Selv om jeg, som nevnt i en annet tråd, har Liverpool et lite hakk nærmere hjertet siden det er de jeg har vokst opp med (siden 1984). Newcastle har jeg "bare" fulgt med siden 1995. I tillegg er det spennende å støte på spillerne som bor rundt meg.

Det har bodd et lite håp i meg at Sam kan føre laget dit King Kenny hadde det for 10-11 år siden. Om ikke i år, så neste år eller året etter. Jeg skal bo her i 4 år og det hadde vært sinnsykt morsomt å fått meg et Newcastle i framgang.

BallaJazz

• Gjest
Begynne å snakke om å sparke Big Sam alrede nå blir for dumt.Herregud..et HELT lag er jo forandra på.Det tar tid å stille inn!.Selvom personlig så har jeg vært veldig kritisk til Big Sams taktiske valg til tider men uansett så trenger han tid å jeg synes han fortjener minst hele sessongen.Er det så vanskelig å forstå? Nå må man passe på hva man krever iforholden til hva som er realistisk og ikke..enkelte her forstår det ikke

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Hvis du sikter til det jeg skrev så ikke misforstå.

Jeg vil overhode ikke sparke Sam. Vi trenger kontinuitet og er sikker på at han er rett man for oss. Han har prøvd å ta tak i problemene våre, men å endre ting tar lang tid og den tiden mener jeg han bør få så lenge det ikke er noen krise mtp tabellposisjon. Hvis vi sparker han ser jeg også på Shearer som det eneste bukbare alternativet til å ta over. Hva om han ikke vi? Da tror jeg det vil bli et stort problem å skaffe en bra manager for Newcaslte. Vi er ikke verdens mest attraktive klubb og egentlig syntes jeg vi bør vært fornøyd med å ha Sam når vi ser på de  andre som de siste årene har styre klubben.

Poenget var at hvis Ashely vurderer å sparke Sam bør han ikke gjøre det etter Arsenal kampen etter min mening. Dette er en svært vanskelig kamp som ikke bør ha noe å si for så dramatiske beslutninger som å sparke en manager.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Enig i det siste du sier der Fredd, og det tror jeg Ashley skjønner. Derfor nekter jeg å tro at Sam får sparken uansett resultat i den kampen.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er enig i at det er for dumt, men om en manager ikke klarer å prestere mot lagene som har tapt de aller fleste kampene i år så er jeg litt enig i at det kan stilles spørsmål om Sams vurderinger. Jeg mener selv jeg har fingeren i jorda og mener at det beste fansen kan forvente i år er en plass midt på tabellen. For å klare det så innebærer det at de fleste kampene i desember må vinnes. Arsenal ser jeg kan bli for sterk, men de de jeg nevnte noen hakk opp bør beseires.

Dersom Sam i sin første sesong ikke klarer å holde seg unna nedrykksstriden så begynner jeg å lure på om han er rett mann til å lede laget. Laget er bedre, på papiret, enn mange andre i ligaen og det må en god manager til for å omsette dette i poeng. Nå skal det sies at Sam er uheldig med skader. Physioroom lister opp 8 skadde spillere for tiden, noe som er mest i ligaen.

Uansett om han ikke vinner så synker jeg ikke så lavt at jeg buer mot laget eller manageren. Vi er da fans fordi vi støtter laget. Også i tøffe tider.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Enig med Radar. Dersom vi skulle prestere å knapt plukke poeng i de "lette kampene" etter Arsenal, da er jeg også enig i at varsellampene bør lyse.
Men det håper og tror jeg ikke blir tilfelle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Dersom Sam i sin første sesong ikke klarer å holde seg unna nedrykksstriden så begynner jeg å lure på om han er rett mann til å lede laget. Laget er bedre, på papiret, enn mange andre i ligaen og det må en god manager til for å omsette dette i poeng. Nå skal det sies at Sam er uheldig med skader. Physioroom lister opp 8 skadde spillere for tiden, noe som er mest i ligaen. 

Støttes hvis vi havner i neddrykkstiden bør det få konsekvenser, men ingen krise nå mtp tabellsituajon.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Det virker som de fleste her er enige. Allardyce bør få et par måneder til på seg, men hvis nedturen fortsetter, bør noe skje. Men at noen mener at han bør sparkes nå, ser jeg på som komisk...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Et par måneder til? Enten sparker vi ham nå, eller så sitter han ut sesongen, mener jeg. Med ett eneste unntak, at vi havner i en skikkelig ekstrem krise, og det tydelig går frem at Big Sam famler i blinde, og har mistet spillerne for evigheter siden. Jeg mener Big Sam skal få hele sesongen på seg, og vel så det, inntil the point of no return.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Sv: Allardyce lever farlig, Shearer - Shearer!!
« Svar #55 på: 03. Des. 2007, 18:30 »
Sam A. har hatt gode muligheter til å sørge for en knallåpning som manager for NUFC. Alle klubber av NUFC sitt kaliber ville betraktet motstanden så langt som overkomlig. OK, se bort fra Liverpool da....
Selvfølgelig kan man ikke forvente seier i hver kamp. Men Sam la på en måte lista litt selv ved å ankomme SJP i helikopter. Noe av det første som ble gjort var å dra inn støtteapparat som overgår en sheik sitt harem. Han måtte forstå at han skapte store forventninger.

Etterhvert som tiden har gått, jo dårligere har resultatene blitt. Og enda verre, de har kommet som resultat av uforståelige taktiske valg. Tanken som har slått meg når jeg har sett hans disposisjoner er: Har Sam en for stor stab å administrere utenfor banen til at han greier å håndtere laget?
Det er lenge siden troppen har hatt så mange gode spillere (I alle fall på papiret). Og til forskjell fra tidligere, så viser de aller fleste god innsats. Så hvordan er det da mulig å tape? De har en verre motstander enn noe annet lag; sitt eget spillesystem. Bl.a. at Sam sin gjentatte bruk av Milner på venstre kant synes jeg er totalt uforståelig. Og å benke Emre mot Blackburn. Why?? Man kunne ramse opp....

Jeg forsvarte Roeder i fjor med at han hadde mye uforutsett og late spillere å stri med, og står ved det fortsatt. Sam A har kun seg selv og sitt harem å stri med. Og det ser ut til å være for mye for han.
Roeders kritikere forklarte den gode avslutningen av sesongen 2005/2006 med at det var p.g.a. at Shearer var "assistent".  OK. La oss si at det var slik!
-Nå har vi trolig muligheten til å få denne assistenten inn som manager. Personlig ser jeg på det som en utrolig mulighet. Det er alt å vinne på det. Greit at Shearer ikke har direkte managererfaring. Men med kapteinserfaring fra NUFC og landslaget tror jeg han har tilstrekkelig autoritet. Samtidig som det bør være en stor inspirasjon for spillerne å bli ledet av en levende legende.
Med spillestilen Sam har praktisert så langt er jeg redd for at både Owen og Martins ønsker seg over alle hauger. Å miste en av dem er ille. Å miste begge ville vært katastrofe. Derfor trenger vi en manager som behersker den offensive fotballen, og som gir spissene en mer interessant jobb under kampene enn hva som har vært.
I forhold til kampprogrammet fremover, så bør ikke Sam lede Newcastle etter onsdagens kamp mot Arsenal. -Da møter vi lag med et styrkenivå som tilsier at Sam ville gått på noen tap. Men likevel er ikke lagene sterkere enn at en ny manager har muligheten til en god start. -Hadde vært drtitgøy om det ble Big Al!
« Siste redigering: 03. Des. 2007, 18:44 av Brewcastle »
Livet er svart/hvitt!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Sv:King Kenny?
« Svar #56 på: 03. Des. 2007, 18:40 »

Det har bodd et lite håp i meg at Sam kan føre laget dit King Kenny hadde det for 10-11 år siden. Om ikke i år, så neste år eller året etter. Jeg skal bo her i 4 år og det hadde vært sinnsykt morsomt å fått meg et Newcastle i framgang.

King Kenny? -Ja Dalglish hadde en god start med troppen han overtok etter King Kevin. Men da han begynte å skulle gjøre ting på egen hånd gikk det ikke så særlig....
Men "King" kom for deg kanskje fra hans tid i Liverpool?
Livet er svart/hvitt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tror han forvekslet "sin" King Kenny, med vår "King Kev". Selv om det helt korrekt er 10 år siden Kenny Dalglish var manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Zogbia

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Godt å lese at få ønsker Allardyce sparket, mener det er galskap i god gammel Sheperd-stil, noe jeg virkelig håpte vi var ferdig med! Håper og tror Ashley tenker mer langsiktig, og ikke dømmer Sam så mye på en kamp mot verdens kanskje beste lag for tiden... Allardyce trenger tid, tid til å bygge og forme laget, tid til å bygge et speidernetverk, tid til å bygge et verdensklasses talentutviklings-system i klubben og tid til å inprente ideene og filosofien sin i klubben. Denne klubben har vært skakkjørt og feildrevet i snart 10 år, og det tar lang tid å ordne noe sånt. Sparkes Allardyce tror jeg klubben blir satt tilbake enda ett år, minst.

Og til de som sammenligner Allardyce/Newcastle med Svennis/City: City har IKKE vært feildrevet i 10 år. De er bare nyrike, med en eier som driter penger og en verdensklasses taktisk-manager som vet hva han skal bruke pengene på, og som har mye mer erfaring innen fotball enn Allardyce, med fantastiske resultater og stor suksess. Der har City gjort et kupp som NUFC gjerne kunne gjort! Hvis Newcastle hadde hatt sesongen som City har nå, hadde ikke det vært et sjokk for folk flest fordi Newcastle er ventet å ligge der oppe på tabellen. Når City gjør det, er det bare en mye større overraskelse for folk siden forventningene var mye, mye mindre.

Så vi som fans må senke forventningene, imidlertidig ihvertfall, og heller støtte laget nå når "alle andre" utenfor klubben prøver å ødelegge for oss!
Howay the TOON!! :)  
Shearer 9 Legend

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv:King Kenny?
« Svar #59 på: 03. Des. 2007, 21:37 »

King Kenny? -Ja Dalglish hadde en god start med troppen han overtok etter King Kevin. Men da han begynte å skulle gjøre ting på egen hånd gikk det ikke så særlig....
Men "King" kom for deg kanskje fra hans tid i Liverpool?

King Kevin som du sier refereres som King Kenny (av uviss grunn) her borte. Var så heldig å møte Keegan i -95 da han var manager her.