20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 24.11-2007 Kl 13:45 (Canal + Hd/Sport 1/Sport 2)  (Lest 42710 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Nei, du får heller spore meg opp og gi meg juling, Abel.

Hehe er ikke typen som løser ting på den måten. Beklager Olav den siste kommentaren var litt i overkant, jeg ser den. Men jeg liker dårlig innstillingen din med å droppe kampen bare fordi man ligger under. En god supporter støtter laget i gode og dårlige tider.

Og jeg er en god supporter. Jeg droppet ikke kampen bare fordi vi lå under, men fordi jeg er veldig, veldig lei av fotball for tiden.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Det var en dårlig oppsatt mur som Given også må ta ansvar for, men ingen tabbe.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil

Hehe er ikke typen som løser ting på den måten. Beklager Olav den siste kommentaren var litt i overkant, jeg ser den. Men jeg liker dårlig innstillingen din med å droppe kampen bare fordi man ligger under. En god supporter støtter laget i gode og dårlige tider.

Og jeg er en god supporter. Jeg droppet ikke kampen bare fordi vi lå under, men fordi jeg er veldig, veldig lei av fotball for tiden.

Ikke skjønner jeg at du er en dårlig supporter OM du hadde gitt faen under kampen heller. Det finnes bedre ting å gjøre på en lørdag enn å sitte å se på et ræva Newcastle lag.. Drittlei av at folk skal gape ut "medgangssupporter" så fort de får muligheten.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Å kalle målet for en keepertabbe er på grensen til skandaløst  :P Er enig i at muren kunne vært bedre plasser, men slike mål fra Gerrard er det omtrent umulig å gardere seg mot.

Det andre og tredje målet derimot kunne vært avverget av både forsvar og keeper, uten at Given skal lastes for noen av dem. Spesielt 0-2 er et forbanna irriterende drittmål.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil

Beklager at jeg blander meg opp i denne diskusjonen, men det virker ikke som du er spesielt interessert i fotball da. Ligger din fotballinteresse utelukkende i Newcastle? For meg fremstår du ihvertfall ikke som en god, gammeldags fotballidiot.

Hvis jeg skal gå før en fotballkamp er ferdig, skal det for det første være en helt forferdelig dårlig fotballkamp, eller favorittlaget mitt skal spille ekstremt, ekstremt dårlig. Jeg har kun to ganger dratt lenge før slutt i en fotballkamp, pga dårlig spill. Den første gangen dro jeg for å løpe fra følelsene mine. Den andre gangen angret jeg meg med en gang, og så resten av kampen en annen plass. Jeg er ikke videre stolt av dette.

Men hvis du ikke gidder å se mer, fordi du er lei av fotball, da kan du umulig ha den helt store interessen, verken for fotball eller Newcastle?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Ser selvsagt ferdig kampen av prinsipp, prinsippet at jeg er en Newcastlesupporter, men det er vanskelig å finne noe positivt med denne kampen og det dette laget har prestert i de siste kampene. 1-7 i fleisen på 2 hjemmekamper(der man normalt er stabilt gode) er ikke pen lesning.

Man kan si at en positiv ting er at det bare kan gå en vei nå, men det sa man vel etter Pompey kampen også, da vi ble maltraktert 4-1.

En ting er i alle fall sikkert; fortsetter vi i det samme sporet, med samme spillere og samme taktikk/formasjon så går dette strake veien til helvete, og Allardyce kan da umulig ville dra dit?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
altså ingen som heier på newcastle kan vel kalles medgangsupporter, tvert i mot :) har alltid sett ferdig alle kampene jeg har sett ( det er ikke få), til og med 1-5 tapet mot birmingham. skjønner godt at folk kan skru av tven jeg , og hvertfall bli lei av den fotballen newcastle spiller nå, fordi den er katastrofalt dårlig og har vel knapt vært så dårlig noen gang. Lov å være skuffa vel. Det tyder jo på at du bryr deg.
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tilbake til kampen. Hvorfor skal vi hive ut Smith og Butt? De var blant våre bedre spillere i dag. På grunn av at de ofrer alt i alle dueller, og prøver å gå foran med et godt eksempel. Disse to er tøftspillende typer, som gjerne pådrar seg et gulkort, dersom det kan hjelpe laget. I dag pådro de seg gule kort til ingen nytte, dessverre. Men vi trenger slike spillere som en motvekt til typer som Emre, Zog, Martins & co.
Vi trenger spillere som jobber ræva av seg i samtlige 90+ minutter, og vi trenger spillere som kan gjøre noe vettugt med ballen.

Hvordan i all verden skal Given greie å ta førstemålet? Det er et så utrolig velplassert og knallhardt skudd fra Gerrard, og han har overhodet ingen sjanse til å ta det skuddet. Tror ikke engang Cech hadde greid å ta det skuddet. Vi har sett det der før fra den kanten. Gerrard, når han først treffer perfekt, så er det så og si umulig å redde. Veldig godt skudd av Gerrard, og det er egentlig bare å applaudere.

Muren kunne nok vært bedre oppstilt, men alle frisparkmurer blir spredd for vinden når skuddet kommer i andre trekk, og ikke direkte. Og akkurat dette skuddet var et av de bedre jeg har sett. Kan ikke skylde på Given for dette. Ser heller ikke hva given kunne gjort annerledes på 2-0 eller 3-0. Det er mangelen på forsvar som gjør at ballen går i mål. Given kan vanskelig spille for tre forsvarsspillere og seg selv samtidig. Da får han ikke engang gjort sin egen jobb.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Hva med å ha spillere som klarer og jobbe og klare noe med ballen. du ser jo åssen midtbanen fungerer med smith geremi og butt? den er helt på trynet, jeg mener det holder med en duell spiller på midten som vi hadde i parker. trenger faen ikke 3 stykker som sklir rundt og er helt blotta for kreativitet og pasningsevner.
lt;3 Newcastle <3

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tilbake til kampen. Hvorfor skal vi hive ut Smith og Butt? De var blant våre bedre spillere i dag. På grunn av at de ofrer alt i alle dueller, og prøver å gå foran med et godt eksempel. Disse to er tøftspillende typer, som gjerne pådrar seg et gulkort, dersom det kan hjelpe laget. I dag pådro de seg gule kort til ingen nytte, dessverre. Men vi trenger slike spillere som en motvekt til typer som Emre, Zog, Martins & co.
Vi trenger spillere som jobber ræva av seg i samtlige 90+ minutter, og vi trenger spillere som kan gjøre noe vettugt med ballen.

Når vi ligger under 2-0, så er Emre den siste spilleren som skal av banen, grunnen sier seg selv; han er vår beste ballspiller!! Hva klarer Butt og SMith å skape offensivt?..er dog enig i at Butt var ganske god i dag..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg sa at vi trenger Butt som en motvekt til Emre. Jeg sa ikke at Butt skal erstatte Emre.
Det var ren idioti å bytte ut Emre i dag. Hvorfor spilte Geremi og Viduka samtlige minutter, når de var så dårlige? Emre var en av svært få som prøvde å slå risikofylte pasninger offensivt. Han prøvde å slå baller opp mot Martins. Han lyktes aldri, fordi Liverpool var veldig kompakte og gode defensivt. Men han prøvde, og da skal han ikke byttes ut mot en spiller som er dårligere med ball.

Men Butt skulle ikke vært byttet ut han heller. Butt er viktig på sin måte. Det samme er Emre.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Men det var jo tydelig at emre var den mest sentrale med butt og smith som indre løpere. hvorfor kunne han ikke bare tatt ut smith

og brukt

barton-butt-emre kunne fungert mye bedre med butt som balvinner og emre og barton som peisa på framover. men neida

istedenfor

smith-barton-butt

og i da tilegg bruke barton som den mest defensive av de 3 er jo helt på trynet. han gjør så mye dumt at det er til å grine av
lt;3 Newcastle <3

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Det jeg synes er veldig rart er at Sam alltid må presse inn Butt og Smith i laget, uansett pris, uansett hvem det går på bekostning av, uansett følger. Det sier seg selv at når Smith må spille høyreving(som han til tider har gjort, så går det til helvete) og når Geremi alene skal stå for høyresiden(da går det også rett vest)

Angrepsspilet vårt, suksessen vår, nøkkelen vår avhenger ene og alene på vingspillet og de som spiller der. Hvis N`Zogbia og Milner får råde over hver deres side og kommer til sin rett så fungerer Newcastle(hvis de rette spillerne spiller på midtbanen). N`Zogbia har et bredt fintereportoar og har fart/akselerasjon, Milner har grei hurtighet, men sliter litt med fintene. Han har dog en fin ballkontroll og om han er i form så er han en viktig spiller. Har fine innlegg i likhet med Charles.

I senere tid har man flere ganger i løpet av en kamp kunne sett vingspillere som drar seg ned til dødlinjen for å legge farlige baller inn i feltet. Eventuelt har ballene blitt slått fra dypet, men uansett så har dette vært en viktig del av angrepsspillet til Newcastle. Dette kan man ikke se i dag? Hvorfor? Jo, fordi Sam evner visst ikke å se at dette er hva som trengs. Man kan ikke forvente å lage noe farligheter ved å stille med en 5-3-2 formasjon. Her kommer ikke spissene til sin rett og man har ikke noe vingspill OVERHODET. Når de 3 midtbanespillerne i tillegg heter Butt, Smith og Emre så sier det seg selv at dette ikke kommet til å gå bra.

Vi klager og klager og presiserer og presiserer dette hver uke, etter hver kamp, men Sam ser det ikke! Dette er ekstremt irriterende og veldig frustrerende. Vi må sitte å bevitne noen sirkusartister av noen fotballspillere som ikke kan utnytte ferdigheten sine grunnet en tragisk utført taktikk, der flesteparten av spillerne er malplassert.

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det var et bra firspark så muren skal vel ikke klandres.

Etter å ha mistet kun 1 hjemmekamp i år så ser jeg det samme om  og om igjen: forsvarleddet klarer ikke å kommunisere med midbaneleddet slik topplagene gjør. Det må være et godt samarbeid for å få til et godt forsvar og en god start på et angrep. Sissoko spilte def.midtbane hos L'pool i dag og klarte å opprettholde denne kontakten ved å jobbe i dybden samtidig som Arbeloa og Finnen klarte å overlappe vingene i angrep. Slikt spill savner jeg hos Newcastle.

Midtbaneleddet har ennå til gode i år å jobbe langs kantene å utfordre til innlegg evt spille raske baller langs bakken. SJP er 10 meter smalere enn de fleste baner i PL noe som tilsier at det bør spilles smalere enn normalt. Når Martins og Owen, som er kjappe spisser, hele tiden mates med lange hodeballer mot høye midtstoppere så blir det en nesten håpløs oppgave. Den eneste på topp i dag som kunne true Liverpools forsvar på hodet var Viduka men han er tydligvis ikke i kampform. Martins befant seg ofte utkonkurrert på hodeballer mellom Carragher og Hyypia (Som er høye) i stedet for å ha et midtbaneledd som kan spille langs bakken. Dersom Sam hadde sett på L'pools tidligere kamper så er midtforsvaret deres tregt når tempoet settes opp. Det er slik Marseille og Besiktas har slått L'pool i år; ved å spille raske baller i bakrommet med hurtige spisser.

NUFC har gode navn på blokka men så lenge 'gnisten' mellom de ulike spillerne ikke er der så er det vanskelig å få til et bra lag.

Til slutt vil jeg si at jeg fortsatt har tro på Sam. Fansen er alt for utålmodig og forventer resultater etter 1.sesong. Det er mulig at Sam ønsker å bytte ut 4-5 av spillerne han har nå, men med en pengesekk som ikke kan sammenlignes med topplagenes så tar det tid å rotere spillere. Etter det Sam gjorde for bolton på noe år så tror jeg det er snakk om å gi han tid. Om det blir en plassering midt på treet i år så kan det bli på øvre halvdel neste år og om to sesonger så er det mulig å bli med i toppkampen. Det er bare for oss supportere å tenke litt lengre enn til kjøkkenbenken og tilbake!!!!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Beklager at jeg blander meg opp i denne diskusjonen, men det virker ikke som du er spesielt interessert i fotball da. Ligger din fotballinteresse utelukkende i Newcastle? For meg fremstår du ihvertfall ikke som en god, gammeldags fotballidiot.

Hvis jeg skal gå før en fotballkamp er ferdig, skal det for det første være en helt forferdelig dårlig fotballkamp, eller favorittlaget mitt skal spille ekstremt, ekstremt dårlig. Jeg har kun to ganger dratt lenge før slutt i en fotballkamp, pga dårlig spill. Den første gangen dro jeg for å løpe fra følelsene mine. Den andre gangen angret jeg meg med en gang, og så resten av kampen en annen plass. Jeg er ikke videre stolt av dette.

Men hvis du ikke gidder å se mer, fordi du er lei av fotball, da kan du umulig ha den helt store interessen, verken for fotball eller Newcastle?

Å ha skrevet nærmere 7000 innlegg på dette forumet vitner om at jeg er fotballidiot nok, for å si det slik. Er bare lei av fotball for tiden, har blitt for mye av det rett og slett.

Og min fotballinteresse ligger IKKE utelukkende i Newcastle. Det kan jeg GARANTERE deg. Men jeg er ikke det klassiske eksemplet på en fotballidiot, nei. Har innsett at det finnes langt viktigere ting enn fotball i livet.