20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 24.11-2007 Kl 13:45 (Canal + Hd/Sport 1/Sport 2)  (Lest 42711 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Beklager at jeg blander meg opp i denne diskusjonen, men det virker ikke som du er spesielt interessert i fotball da. Ligger din fotballinteresse utelukkende i Newcastle? For meg fremstår du ihvertfall ikke som en god, gammeldags fotballidiot.

Hvis jeg skal gå før en fotballkamp er ferdig, skal det for det første være en helt forferdelig dårlig fotballkamp, eller favorittlaget mitt skal spille ekstremt, ekstremt dårlig. Jeg har kun to ganger dratt lenge før slutt i en fotballkamp, pga dårlig spill. Den første gangen dro jeg for å løpe fra følelsene mine. Den andre gangen angret jeg meg med en gang, og så resten av kampen en annen plass. Jeg er ikke videre stolt av dette.

Men hvis du ikke gidder å se mer, fordi du er lei av fotball, da kan du umulig ha den helt store interessen, verken for fotball eller Newcastle?

Jeg finner det bare merkelig at du finner noe annet å gjøre akkurat når Newcastle spiller, vi vises maks en gang i uka og en kamp varer i 90 minutter. Når man først har satt seg ned for å se sitt Newcastle så bør det være noe veldig viktig for at du bare skal droppe å se andre omgang. Og slik jeg forstod det så hadde du sett andre omgang om vi hadde spilt bedre, den innstillingen liker jeg dårlig. Men deg om det Olav, du er en veldig god bidragsyter på dette forumet. Det håper jeg du vil fortsatt vil være.

Å ha skrevet nærmere 7000 innlegg på dette forumet vitner om at jeg er fotballidiot nok, for å si det slik. Er bare lei av fotball for tiden, har blitt for mye av det rett og slett.

Og min fotballinteresse ligger IKKE utelukkende i Newcastle. Det kan jeg GARANTERE deg. Men jeg er ikke det klassiske eksemplet på en fotballidiot, nei. Har innsett at det finnes langt viktigere ting enn fotball i livet.
an sparker ikke Bobby Robson??

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Hva har Joakim og Abel med om Olav ser en kamp eller ikke? bare det at han er medlem her på forumet, at han har skrevet en million innlegg på div forum, er fast skribent på Norskefans, og at han ser nesten alle nufc kampene, vitner om at han er en VELDIG ihuga supporter.

Det er fullstendig akseptabelt å stå over en kamp for at man har noe bedre å ta seg til, og spesielt i en periode som nå. Det betyr ikke at man ikke har vondt inne i seg når laget presterer å skyte seg selv i foten eller spiller generelt shait.

Jeg er selv den mest fotballinteresserte personen jeg kjenner, men jeg står også over enkelte kamper. Det har med å gjøre at jeg har kone og to unger, og de vil gjerne ha litt kvalitetstid sammen med meg i løpet av helga. Derfor hender det at vi prioriterer svømming eller å gå tur eller whatever istedenfor å sitte klistra i egoistisk fotballtilbedelse...

Jeg så ikke kampen i går, men det betyr ikke at jeg ikke føler meg bekymra og uggen når jeg ser resultatet og kamprapportene.

Så min oppfordring til dere besserwissere: La Olav bestemme selv om han er medgangssupporter eller ikke. Det er kun han som vet det...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sitat
Jeg finner det bare merkelig at du finner noe annet å gjøre akkurat når Newcastle spiller, vi vises maks en gang i uka og en kamp varer i 90 minutter. Når man først har satt seg ned for å se sitt Newcastle så bør det være noe veldig viktig for at du bare skal droppe å se andre omgang. Og slik jeg forstod det så hadde du sett andre omgang om vi hadde spilt bedre, den innstillingen liker jeg dårlig. Men deg om det Olav, du er en veldig god bidragsyter på dette forumet. Det håper jeg du vil fortsatt vil være.

Det har jeg da aldri sagt! Utrolig hvor mye du overreagerer, syntes jeg.

Dessuten fulgte jeg kampen på VG-nett, så jeg så den vel egentlig ikke. Har fått ny pc og sånt, og har enda ikke fått lagt inn streamingprogrammer.

Uansett er det latterlig at jeg må unnskylde meg fordi jeg har egen vilje. En annen ting som er latterlig er at folk som Abel her gidder å bry seg om hva andre gjør.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sitat

Det har jeg da aldri sagt! Utrolig hvor mye du overreagerer, syntes jeg.

Dessuten fulgte jeg kampen på VG-nett, så jeg så den vel egentlig ikke. Har fått ny pc og sånt, og har enda ikke fått lagt inn streamingprogrammer.

Uansett er det latterlig at jeg må unnskylde meg fordi jeg har egen vilje. En annen ting som er latterlig er at folk som Abel her gidder å bry seg om hva andre gjør.

Det skal sies at jeg sa det litt i frustrasjon også uten at det er noen unnskyldning, men jeg mener en god supporter følger laget i både med- og motgang. Holder man med Newcastle så er det som oftest langt flere nedturer enn oppturer i løpet av en sesong, men jeg synes det er direkte feil å drite i kamper man kan tape. Men det er klart hvis du følger kampen på VG så går du jo ikke glipp av noe som helst, jeg var helt sikker på at du så kampen siden den ble vist på canal+.
an sparker ikke Bobby Robson??

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Beklageligvis har jeg ikke Canal+  ::)

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
N'Zogbia var katastrofal i dag, han fikk ikke til en dritt, og skjønner at han ble byttet ut. Emre synes jeg det var merkelig at han byttet ut fremfor Barton. . Barton er mindre kreativ enn Emre, noe alle kan se. . Synd det utvikler seg slik, men at Newcastle supporterne hudfletter Big Sam synes jeg er riktig ille. Han har sitter i sjefstolen i bare noen mnd og gjort en grei jobb etter mitt syn. Han har hatt 2 forferdelige hjemmekamper, og spiller har vært elendig i det siste. Tror likevel det kommer til å fungere etterhvert, selv hvor horibelt vi spiller for tiden. Snakk om managerbytte er roten til enda mer ondt. . Tror nok vi gjør noen smarte kjøp i januar og vi klarer topp 10 denne sesongen. Så går det oppover og oppover. Pipekonert for det vi taper er helt greit, men og stå å rope dritt til Big Sam under kampen er helt forferdlig. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Ok koffer sko 3-5-2 vere bra mot Liverpool i dag ?

Største problemet er me aldri speler samme formasjon eller lag i 2 kamper på rad. Kontinutet er nøkkel for suksess.

3-5-2 KUNNE funket bra mot Liverpool fordi vi viste at vi ville møte et bedre lag og fordi det da kan være fordelaktig å falle ned i en slags 5-3-2 når vi skulle forsvare oss, hvilket vi viste at vi måtte gjøre endel av på forhånd. I tillegg er veldig mye av Liverpools spill bygd opp rundt midtbanen deres fordi deres beste spiller spiller der. I 3-5-2\5-3-2 kunne det også vært mulig å pakke godt inn midtbanen dersom ting hadde fungert, men det gjorde de altså ikke. Og igjen er jeg tilbake til samme konklusjonen: formasjonen var ikke det største problemet igår.

Ellers er jeg selvfølgelig enig i at kontinuitet er nøkkelen til suksess, men en del av problemet er at Allardyce ennå ikke har klart å finne den suksess-oppskriften som han vil tviholde på og bygge videre på. Problemet er delvis at vi har mange nye spillere, og at en av de som Allardyce anser som en av våre viktigste dessverre er mye skadet og dermed ikke kan spille hele tiden når vi skal bygge på vår suksess-formel. Det blir også ett problem når denne spilleren er så viktig at Big Sam er villig til å legge om formasjonen tilpasset denne ene spilleren, for når han da er ute ser vi med en gang antydninger til at Big Sam eksprimenterer med andre formasjoner igjen. I tillegg er det vanskelig å bygge laget med en spiller som varierer så i prestasjonene som det for eksempel Caçapa har gjort. Det sier seg selv at han skal spille når han er så god som det han har vært i ett par kamper, men like mye sier det seg selv at han IKKE skal spille når han gjør juniorfeil som det han gjorde mot Portsmouth. Selvfølgelig er det viktig med kontinuitet, Newcastle er bare ikke helt klare til å bygge på denne kontinuiteten helt ennå, og for å komme dit må det prøves og feiles litt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Som du sier, for å få suksess, er vi avhengig av kontinuitet. Men før vi kan hvile på denne kontinuiteten må vi prøve og feile litt. Det er det vi gjør nå. Denne sesongen vil nok bli en god del prøving og feiling, men det må vi tåle, så lenge resultatene er tålelig bra. Det er klart, det er begrenset hvor lenge vi kan fortsette å tape kamper, vi trenger en seier på de to-tre neste kampene. Men vi må tåle at spillet ikke er helt 100%, vi må tåle at noen ting ikke går helt som forventet. Vi må tåle at Big Sam prøver og feiler litt, før han blir trygg på stallen sin, på klubbens nye ledelse og på seg selv som manager for en stor klubb.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Det virker som Newcastle har spillere i egne plastbobler ute på banen, slik at de ikke makter å fremstå som et lag. Gode enkeltspillere ja, lagspillere nei (pr. dags dato). Jeg synes vi mangler en sterk lagkaptein ala Kong AL, som fremstår med respekt og autoritet. Og faktisk makter å SI IFRA når spillere ikke fungerer, og setter disse på plass. Utrolig dårlig kamp mot Pool, helt ufattelig. Hodeløse høns er et ord som faller naturlig inn. Vi kunne ha gått på PLs største tap igjennom tidene desverre. Jeg håper vi får orden på rekkene til Blackburn-kampen. Nå gjelder det (igjen) ;)
Who else...... Alan Shearer

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg synes vi mangler en sterk lagkaptein ala Kong AL, som fremstår med respekt og autoritet. Og faktisk makter å SI IFRA når spillere ikke fungerer, og setter disse på plass.

Støttes. Per dags dato har egentlig ingen ordentlig kaptein. Geremi er førstevalget, men han sitter mye på benken. Hadde vært en fordel å ha en klar kaptein som hadde spilt nesten alle kampene i en sesong.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Jeg synes vi mangler en sterk lagkaptein ala Kong AL, som fremstår med respekt og autoritet. Og faktisk makter å SI IFRA når spillere ikke fungerer, og setter disse på plass.

Støttes. Per dags dato har egentlig ingen ordentlig kaptein. Geremi er førstevalget, men han sitter mye på benken. Hadde vært en fordel å ha en klar kaptein som hadde spilt nesten alle kampene i en sesong.

Jeg begriper heller ikke hvorfor Geremi er kaptein for dette laget. For det første er han langt fra et naturlig førstevalg i elleveren. For det andre er han helt ny i klubben, og for det tredje så er han kapteinens oppgaver å mane til innsats og piske frem lagkameratene. Men når Geremi selv ikke bidrar til innsats, så har han heller ikke noe autoritet til å mane frem innsats fra andre. Hvem som bør være kaptein per dato er ikke godt å si, men jeg synes Faye virker som en slik type.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Synes Emre burde vært kaptein. Han er kaptein for Tyrkia og er en spiller med stor vilje og innsats.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Synes Emre burde vært kaptein. Han er kaptein for Tyrkia og er en spiller med stor vilje og innsats.

Emre er også et meget godt kapteinsemne, har vært i klubben et par år nå og er som du sier kaptein på Tyrkia. Men ettersom Sam ikke anser han som klar i førsteelleveren, så tror jeg dessverre ikke at han blir kaptein.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil

Emre er et alternativ som jeg tror hadde fungert bedre enn Geremi, men problemet er egentlig at det ikke er noen åpenbar løsning. Håper vi henter en slik spiller i Januar f.eks. Gilberto  ;)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Leit og trist å se på :(
Tror tapet kan ha noe med at vi spilte ca denne formasjonen: 1-1-1-1-1-1-1-1-1-1-1.
Lite efektivt....
Det eg mener er at vi er blottet for bredde å angrepsspill... Det hadde vert så jævlig innteresangt å sett Sam sin tanker før og under kampen. Var dette planen? Neppe... I såfall burde han forstå at vi må ha bedre kantspillere.... Gleder meg jævlig til Duff er tilbake. Da kan vi kjøre Milner og Duff skikkelig brett på kantene... Men det er vel som å tro på nissen...